H Mazda αποκάλυψε στο Japan Mobility Show, που άνοιξε σήμερα τις πύλες του στο Τόκιο, το Iconic SP, ένα concept που συνδυάζει δύο ρότορες με ένα ηλεκτρικό σύστημα, μια εξέλιξη της ιδέας που είδαμε από την ιαπωνική εταιρεία στο MX-30 R-EV. Έτσι, οι ρότορες δεν κινούν το αυτοκίνητο, αλλά φορτίζουν τη μπαταρία του ηλεκτρικού συστήματος, απόδοσης 370 ίππων.
Η ιδέα ενός διπλού ρότορα περιστροφικού ηλεκτρικού συστήματος, έχει ως αποτέλεσμα έναν σύνολο με ευέλικτη διάταξη και δυνατότητα καύσης μιας ευρείας γκάμας καυσίμων, συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου, καθιστώντας το μια μοναδική τεχνολογία της Mazda, ιδανική για τα sport μοντέλα. Και όσο η μπαταρία φορτίζεται με ηλεκτρική ενέργεια προερχόμενη από ανανεώσιμη ενέργεια, η οδήγηση καθίσταται ουδέτερη από αποτύπωμα άνθρακα.
Κατά την αποκάλυψη του concept, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mazda, Masahiro Moro, δήλωσε:
Αγαπάμε το MX-5 και ο κόσμος αγαπά το MX-5. Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, είμαστε αποφασισμένοι να διατηρήσουμε ζωντανή τη χαρά της οδήγησης που αντιπροσωπεύει το MX-5, και το Iconic SP, με το διπλό περιστροφικό κινητήρα ηλεκτρικής μονάδας κίνησης, είναι η ονειρεμένη λύση μας.
Ένα όνειρο στο οποίο θα δουλέψουμε σκληρά για να το κυκλοφορήσουμε. Η Mazda θα προσφέρει πάντα οχήματα που θα υπενθυμίζουν στους ανθρώπους ότι τα αυτοκίνητα είναι αγνή χαρά και αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους.
Το Iconic SP έχει χαμηλό κέντρο βάρους, με τις αναλογίες του να γίνονται πραγματικότητα λόγω του χαμηλού του καπό, κάτι που επιτεύχθηκε τοποθετώντας τον ελαφρύ και συμπαγές περιστροφικό κινητήρα στο κέντρο του αυτοκινήτου, ενώ δεν μπορεί να κρύψει ότι πρακτικά μιλάμε για μια πνευματική αναγέννηση του RX-7.
Έχει compact διαστάσεις, με μήκος 4.180 χλστ., πλάτος 1.850 χλστ. και ύψος 1.150 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2.590 χλστ. και το βάρος του τα 1.450 κιλά.