Test Drive: Πρώτη δοκιμή του νέου Toyota C-HR στην Ίμπιζα

Σχετικά άρθρα

Με περισσότερες από 840.000 πωλήσεις στην Ευρώπη από την κυκλοφορία του το 2017, εκ των οποίων οι 14.000 στην Ελλάδα, η πρώτη γενιά του C-HR ήταν ένα καινοτόμο μοντέλο για την Toyota, το οποίο της έφερε πολλούς νέους πελάτες, συμβάλλοντας στη αύξηση του μεριδίου της στην ευρωπαϊκή αγορά από το 4% στο 7%. Επιπλέον, η ιαπωνική εταιρία είδε ένα νέο πελατολόγιο, το οποίο δίνει έμφαση στην εμφάνιση, χάρη στον αντισυμβατικό σχεδιασμό και τον πρωτοποριακό του χαρακτήρα.

Έχοντας αυτά κατά νου, η Toyota θέλησε να εξελίξει περαιτέρω αυτή τη στρατηγική της και η δεύτερη γενιά του C-HR συνδυάζει ξεχωριστή εμφάνιση και premium χαρακτηριστικά, ενώ εστιάζει και πρωτοπορεί στο κομμάτι της βιωσιμότητας, όντας εμπνευσμένο από το όραμα για την κατασκευή ενός “concept car για τον δρόμο”.

Με αφορμή το λανσάρισμα του μοντέλου σε Ευρώπη και Ελλάδα, καλεσμένοι της Toyota Ελλάς ταξιδέψαμε στην Ίμπιζα της Ισπανίας για την πρώτη επαφή του μοντέλου, το οποίο ξεκίνησε αυτήν την εβδομάδα να βρίσκεται σε όλες τις βιτρίνες των αντιπροσωπειών της εταιρίας στη χώρα μας.

Τιμές

Ξεκινώντας από τις τιμές, το νέο C-HR είναι ήδη διαθέσιμο στη χώρα μας, με τιμή από τα 29.300 ευρώ με το υβριδικό σύνολο των 1,8-λίτρων και από τα 35.270 ευρώ για το αντίστοιχο 2,0-λιτρο για την δικίνητη έκδοση και από 37.270 ευρώ για την τετρακίνητη. Ωστόσο, για πρώτη φορά θα μπορείς να αγοράσεις και ένα plug-in υβριδικό σύνολο, η τιμή του οποίου ξεκινά από τα 39.470 ευρώ.

Έκδοση Μη μεταλλικό χρώμα Μεταλλικό χρώμα Πέρλα
C-HR 1.8 HEV C-ULT €29.300 €29.680 €29.780
C-HR 1.8 HEV C-LUB €32.770 €33.150 €33.250
C-HR 1.8 HEV C-LUB Bi-Tone   €33.830 €33.930
C-HR 1.8 HEV C-LUB Bi-Tone Panoroof   €34.680 €34.780
C-HR 1.8 HEV C-HIC   €36.300 €36.400
C-HR 1.8 HEV C-HIC Panoroof/JBL   €37.850 €37.950
C-HR 2.0 HEV C-LUB €35.270 €35.650 €35.750
C-HR 2.0 HEV C-LUB Bi-Tone   €36.330 €36.430
C-HR 2.0 HEV C-LUB Bi-Tone Panoroof   €37.180 €37.280
C-HR 2.0 HEV C-HIC   €38.800 €38.900
C-HR 2.0 HEV C-HIC Panoroof/JBL   €40.350 €40.450
C-HR 2.0 HEV GR Sport   €39.950 €40.050
C-HR 2.0 HEV Premiere Edition   €43.950 €44.050
C-HR 2.0 HEV GR Sport Ultimate Edition   €44.550 €44.650
C-HR 2.0 HEV AWD-i C-LUB €37.270 €37.650 €37.750
C-HR 2.0 HEV AWD-i C-LUB Bi-Tone   €38.330 €38.430
C-HR 2.0 HEV AWD-i C-LUB Bi-Tone Panoroof   €39.180 €39.280
C-HR 2.0 HEV AWD-i C-HIC   €40.800 €40.900
C-HR 2.0 HEV AWD-i C-HIC Panoroof/JBL   €42.350 €42.450
C-HR 2.0 HEV AWD-i GR Sport   €41.950 €42.050
C-HR 2.0 HEV AWD-i Premiere Edition   €45.950 €46.050
C-HR 2.0 HEV AWD-i GR Sport Ultimate Edition   €46.550 €46.650
C-HR 2.0 PHEV C-LUB €39.470 €39.850  €39.950
C-HR 2.0 PHEV C-LUB Bi-Tone   €40.530 €40.630
C-HR 2.0 PHEV C-LUB Bi-Tone Panoroof   €41.380 €41.480
C-HR 2.0 PHEV C-HIC   €43.000 €43.100
C-HR 2.0 PHEV C-HIC Panoroof/JBL   €44.550 €44.650
C-HR 2.0 PHEV GR Sport   €44.150 €44.250
C-HR 2.0 PHEV Premiere Edition   €48.150 €48.250
C-HR 2.0 PHEV GR Sport Ultimate Edition   €48.750 €48.850

Το νέο C-HR λανσάρεται με δύο ειδικές εκδόσεις Premiere Edition. Η έκδοση GR Sport Premiere Edition προσθέσει στιλιστικές λεπτομέρειες GR, όπως μοτίβο G-mesh στη μάσκα, ζάντες αλουμινίου 20″ νέας σχεδίασης, σήματα GR, διακοσμητικά “Liquid Black” στη κεντρική κονσόλα και σπορ εμπρός καθίσματα με το λογότυπο GR ανάγλυφο στα προσκέφαλα.

Το χαρακτηριστικό του χρώμα είναι το Precious Silver στη νέα διχρωμία που επεκτείνει το μαύρο φινίρισμα από την οροφή σε όλο το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Θα είναι διαθέσιμες και άλλες χρωματικές επιλογές. Η λίστα εξοπλισμού περιλαμβάνει head-up display, premium ηχοσύστημα JBL και πανοραμική οροφή.

Η έκδοση High Premiere Edition έχει ένα χαρακτηριστικό δίχρωμο εξωτερικό Sulphur, θα διατίθενται όμως και με άλλα χρώματα. Αξιοσημείωτα στοιχεία είναι τα διάτρητα δερμάτινα καθίσματα με ραφές αντίθεσης Sulphur, το head-up displey, η πανοραμική οροφή και το premium ηχοσύστημα JBL.

Παραγωγή

Η παραγωγή του C-HR ξεκίνησε πριν μερικές εβδομάδες στο εργοστάσιό της στη Σακαρία της Τουρκίας, μετά από επένδυση 308 εκατομμυρίων ευρώ στις εγκαταστάσεις παραγωγής Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT). Το εν λόγω εργοστάσιο γίνεται το πρώτο της ιαπωνικής εταιρίας στην Ευρώπη που παράγει και plug-in υβριδικά οχήματα, καθώς εκεί θα παράγεται από τον Ιανουάριο του 2024 και η PHEV έκδοση.

Η επένδυση αφορά τον εκσυγχρονισμό των γραμμών παραγωγής του εργοστασίου TMMT εν όψει της περαιτέρω ηλεκτροκίνησης, με τις συνολικές επενδύσεις στο εργοστάσιο της Sakarya να αγγίζουν τώρα τα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η νέα επένδυση διαφοροποιεί περαιτέρω την παραγωγή του TMMT. Έτσι, εκτός από το Corolla sedan και το ολοκαίνουργιο C-HR, το εργοστάσιο θα συναρμολογεί μπαταρίες για plug-in υβριδικά μοντέλα για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Η νέα μονάδα έχει την ικανότητα να συναρμολογεί 75.000 μονάδες μπαταριών ετησίως.

Κινητήρες

Το νέο C-HR προσφέρεται αρχικά με τρεις επιλογές εξηλεκτρισμένων κινητήριων συνόλων. Η γκάμα περιλαμβάνει υβριδικές εξηλεκτρισμένες (HEV) εκδόσεις 1,8 και 2,0 λίτρων και ένα plug-in hybrid electric (PHEV) μοντέλο 2,0 λίτρων, με αντίστοιχες ονομασίες Hybrid 140, Hybrid 200 και Plug-in Hybrid 220. Η έκδοση Hybrid 200 διατίθεται επιπλέον με την επιλογή έξυπνης τετρακίνησης (AWD-i).

Ο 1.800άρης Hybrid 140 κινητήρας αποδίδει 140 άλογα με 185 Nm ροπής (0-100 χλμ/ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 170 χλμ/ώρα), με τον 2,0-λιτρο Hybrid 200 να παράγει 197 άλογα με 206 Nm ροπής (0-100 χλμ/ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα – 7,9 δευτ. η τετρακίνητη έκδοση – τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα).

Η έκδοση Hybrid 200 AWD-i φέρνει έναν ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια με υψηλή ροπή στον πίσω άξονα, που παρέχει περισσότερη ισχύ και ροπή. Σε ένα ευρύ φάσμα ταχυτήτων του οχήματος και οδικών συνθηκών, ο ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια προσφέρει καλύτερη πρόσφυση και ευστάθεια κατά την εκκίνηση, περισσότερη ακρίβεια στις στροφές και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση σε ολισθηρές επιφάνειες.

Όλες οι υβριδικές ηλεκτρικές εκδόσεις φέρουν επανασχεδιασμένα εξαρτήματα για καλύτερες επιδόσεις, βελτιωμένη αποδοτικότητα και μειωμένο βάρος. Μια νέα μπαταρία ιόντων-λιθίου, τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, είναι πιο συμπαγής και ζυγίζει 1,5 κιλό λιγότερο από την προκάτοχό της, παρέχοντας ωστόσο 14% περισσότερη ισχύ.

Η πρόσφατα εξελιγμένη Power Control Unit συμβάλλει στην αποδοτικότητα καυσίμου μέσω της βελτιωμένης ψύξης και των χαμηλότερων ηλεκτρικών απωλειών, ενώ λειτουργεί σε υψηλότερη συχνότητα για μείωση του θορύβου στην καμπίνα. Η νέα μονάδα κιβωτίου και διαφορικού είναι 15% ελαφρύτερη χάρη στη χρήση νέων υλικών, ενώ ταυτόχρονα μεταφέρει έως και 33 ίππους περισσότερη ισχύ, ανάλογα με το σύστημα κίνησης.

Το 2,0-λιτρο plug-in υβριδικό σύνολο αποδίδει 223 άλογα με 208 Nm ροπής. Έχει ηλεκτρική αυτονομία 66 χιλιομέτρων και τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 7,4 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 180 χλμ/ώρα).

Πλατφόρμα/Διαστάσεις

Το μοντέλο βασίζεται στην TNGA-C, και η ανανεωμένη αρχιτεκτονική της προσφέρει μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία σε όλο το αμάξωμα, ενώ είναι επίσης ελαφρύτερη χάρη στην έξυπνη χρήση των υλικών.

Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στην Ευρώπη, με γνώμονα τον Ευρωπαίο πελάτη. Το μήκος του αγγίζει τα 4.362 χλστ., το πλάτος του τα 1.832 χλστ., και το ύψος του τα 1.558 χλστ. (1.564 χλστ. με ράγες), ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.640 χλστ. Αυτό σημαίνει ότι το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 35 χλστ., και σε συνδυασμό με τους μεγαλύτερους τροχούς αλουμινίου στις 20 ίντσες και το μικρότερο κατά 25 χλστ. εμπρός πρόβολο, διαμορφώνεται ένα ισορροπημένο και δυναμικό σύνολο από όλες τις γωνίες.

Οδηγώντας

Κατά την παρουσίαση του μοντέλου στο νησί της Μεσογείου οδηγήσαμε τις δύο υβριδικές επιλογές των 1,8- και 2,0-λίτρων, και από τα πρώτα χιλιόμετρα ήταν εύκολα κατανοητό ότι τα σύνολα προσφέρουν ένα πιο ευρύ φάσμα λειτουργίας, με τον πρώτο να είναι εμφανώς το πιο βελτιωμένο. Μπορεί πλέον να καλύψει πιο άνετα και ξεκούραστα τις ανάγκες ενός ταξιδιού, με την άμεση ροπή να προσφέρει μια στιγμιαία επιτάχυνση, προτού μπει σε λειτουργία ο κινητήρας.

Το C-HR με το 2,0-λιτρο υβριδικό κινητήρα είναι μια πιο ολοκληρωμένη επιλογή και σίγουρα πιο απολαυστική ως προς τις επιδόσεις. Επιπλέον, ο ήχος του κινητήρα είναι περιορισμένος αισθητά κατά την έντονη επιτάχυνση, με την ποιότητα κύλισης να είναι το ατού του, ενώ και η απόκριση στις εντολές του γκαζιού είναι πιο άμεση από ποτέ.

Εκεί που διαπρέπει το νέο C-HR είναι στην αποτελεσματικότητα της ανάρτησης. Στον εμπρός άξονα υπάρχουν γόνατα MacPherson και στον πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι, με την ρύθμιση της να είναι τέτοια που δεν περνάει κανένας κραδασμός στην καμπίνα. Στην έκδοση GR Sport, το C-HR εφοδιάζεται με αμορτισέρ τεχνολογίας FSC, που με τη συχνότητα των κραδασμών μεταβάλλεται η σκληρότητα τους, για να προσφέρουν καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος ή περισσότερη άνεση.

Τα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε σε κάθε άκρη του νησιού διέθεταν και τις δύο τεχνολογίες, με τα αυτοκίνητα με τα συμβατικά αμορτισέρ και τους τροχούς 18 ιντσών να είναι εξίσου άνετα στις καθημερινές μετακινήσεις, πόσο μάλλον σε σχέση με τα αυτοκίνητα με τους τροχούς 20 ιντσών.

Σε ότι αφορά το σύστημα διεύθυνσης, έχει μια πολύ μικρή ασάφεια στις μικρές εντολές, χωρίς ωστόσο να ενοχλεί. Στην GR Sport, όμως, η αμεσότητα και η ακρίβεια του ήταν πολύ καλή, πόσο μάλλον για τον χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ έχει και το σωστό “βάρος”.

Σχεδιασμός

Το νέο C-HR παραμένει πιστό στην κληρονομιά του κάνοντας ένα ακόμη τολμηρό βήμα προόδου. Επεκτείνει περαιτέρω τη σχεδιαστική του τόλμη, διατηρώντας τη φιλοσοφία του πρωτότυπου C-HR Prologue. Ξεχωρίζουν οι μεγάλες ζάντες και -κυρίως οι χωνευτές χειρολαβές θυρών, κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά στην Toyota, με την άκρη της πίσω πόρτας να συναντά απευθείας το συγκρότημα των πίσω φώτων, χωρίς την παρουσία πλαισίου, για μια πιο μοντέρνα, πρωτοποριακή εξωτερική εμφάνιση.

Οι πιο σφικτές γραμμές στα τελειώματα του αμαξώματος και η τέλεια ενσωμάτωση τεχνολογιών όπως οι κάμερες, το ραντάρ και τα συστήματα πλύσης των φώτων συνεισφέρουν στη δημιουργία μιας κομψής και “καθαρής” εμφάνισης όπου απουσιάζει καθετί περιττό.

Μπροστά, υπάρχει τρισδιάστατη αρχιτεκτονική, με τους full LED προβολείς να ενσωματώνουν τα φλας και να έχουν σχεδίαση σε σχήμα βέλους. Πίσω, στον βασικό εξοπλισμό και για πρώτη φορά στην αγορά, το όνομα του μοντέλου που είναι ενσωματωμένο στο φως LED και φωτίζεται κατά τη διάρκεια μιας δυναμικής ακολουθίας καλωσορίσματος και αποχαιρετισμού. Ωστόσο, θα μπορούσε να απουσιάζει το όνομα της Toyota για να είναι πιο ευδιάκριτο από τα αυτοκίνητα που ακολουθούν.

Αεροδυναμική

Η προηγμένη αεροδυναμική εξασφαλίζει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,318 Cd. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της μειωμένης μετωπικής επιφάνειας και της βελτίωσης του σχήματος του αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένου του κάτω μέρους του, για την καλύτερη ροή του αέρα.

Μελετήθηκε η κάθε λεπτομέρεια, όπως η αφαίρεση του πίσω υαλοκαθαριστήρα που συμβάλλει στη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης και στη μείωση του θορύβου λόγω του αέρα, χωρίς να διακυβεύεται η ορατότητα χάρη στη γωνία του πίσω παρμπρίζ που επιτρέπει στις σταγόνες του νερού να απομακρύνονται.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό του συναντάμε ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3″, οθόνη αφής 8″ ή 12,3″ ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, ατμοσφαιρικό φωτισμό 64 χρωμάτων, πανοραμική οροφή και ηχοσύστημα JBL. Είναι συμβατό με ψηφιακά κλειδιά, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να υποστηρίζει φωνητικές εντολές και ασύρματη σύνδεση smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto, ενώ δέχεται και over-the-air αναβαθμίσεις.

Έχουν επίσης ληφθεί μέτρα σε σχεδίαση και τεχνολογία για τη μείωση του βάρους του αυτοκινήτου, όπως οι νέοι χάλυβες υψηλής αντοχής και η νέα πανοραμική οροφή.

Η σταθερή πανοραμική οροφή διαθέτει επιστρώσεις για μείωση των επιπέδων ακτινοβολούμενης θερμικής ενέργειας και υπέρυθρης ακτινοβολίας, οι οποίες διατηρούν τη θερμότητα στο εσωτερικό της καμπίνας το χειμώνα και αποτρέπουν την υπερβολική ανάπτυξη θερμοκρασίας σε ηλιόλουστο καλοκαιρινό καιρό.

Έτσι, αποφεύγεται η ανάγκη για συμβατικό σκίαστρο, εξοικονομώντας 5 κιλά βάρους, βελτιώνοντας τον χώρο για το κεφάλι κατά 3 εκατοστά και μειώνοντας την ανάγκη χρήσης του κλιματισμού για τη διατήρηση μιας ευχάριστης θερμοκρασίας.

Συστήματα ασφαλείας

Η Toyota εξοπλίζει το νέο C-HR με την πιο πρόσφατη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, την Toyota Safety Sense. Η νέα λειτουργία Acceleration Suppression επιβραδύνει κάθε ξαφνική χρήση του γκαζιού όταν ανιχνεύεται κίνδυνος σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα, με το νέο σύστημα Proactive Driving Assist (PDA) να λειτουργεί σε χαμηλές ταχύτητες, παρέχοντας ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι καθώς πλησιάζει ένα πιο αργό προπορευόμενο όχημα ή εισέρχεται σε στροφή. Παρέχει επίσης υποβοήθηση διεύθυνσης, που αναγνωρίζει μία επερχόμενη στροφή μπροστά και προσαρμόζει τη ροπή διεύθυνσης για να βοηθήσει τον οδηγό να στρίψει πιο ομαλά και σταθερά.

Άλλα συστήματα υποβοήθησης που φέρει το αυτοκίνητο είναι τα: Lane change assist με front cross traffic alert, κάμερα παρακολούθησης οδηγού, αυτόματο σύστημα μεγάλης σκάλας φώτων με έλεγχο της κάμερας για την προσαρμογή της κατανομής του φωτός και, όπου το επιτρέπουν οι τοπικοί κανονισμοί, hands-free οδήγηση για αυτόματη παρακολούθηση του προπορευόμενου οχήματος σε μποτιλιάρισμα με συνεχείς στάσεις-εκκινήσεις.

Βιωσιμότητα

Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, το νέο C-HR έχει διπλάσια ποσότητα ανακυκλωμένων πλαστικών, που χρησιμοποιούνται σε περισσότερα από 100 διαφορετικά εξαρτήματα. Μεταξύ αυτών είναι ένα νέο ύφασμα για την επένδυση των καθισμάτων που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET.

Οι προφυλακτήρες διαμορφώνονται από ένα νέο υλικό ρητίνης που χρωματίζεται εκ των προτέρων στο καλούπι, μια καινοτομία που αναμένεται να εξοικονομήσει εκατοντάδες τόνους CO2. Περαιτέρω εξοικονόμηση έχει επιτευχθεί με την υιοθέτηση μιας νέας αυτοματοποιημένης διαδικασίας βαφής που χρησιμοποιεί χρώματα με βάση το νερό και με τη χρήση ενός νέου υλικού μη ζωικής προέλευσης ως εναλλακτική λύση στο δέρμα για το κάλυμμα του τιμονιού.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...

Δύο νέα ηλεκτρικά παρουσίασε η Toyota στη Κίνα

Στην έκθεση του Πεκίνου η Toyota παρουσίασε τα bZ3C και bZ3X, δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά της Κίνας. Αποτελούν τις...