Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν νέα στρατηγική από την ΕΕ ώστε να γίνουν ξανά ανταγωνιστικές

Σχετικά άρθρα

Με τις πωλήσεις των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών να μειώνονται και τα γραφειοκρατικά εμπόδια να αυξάνονται, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Γηραιάς Ηπείρου ζητούν μια νέα ευρωπαϊκή στρατηγική με έμφαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο Luca de Meo, πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και CEO της Renault, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα στις Βρυξέλλες, μίλησε για τα προβλήματα ανταγωνιστικότητας σε παγκόσμιο επίπεδο που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, ζητώντας βοήθεια.

Οι συστάσεις πολιτικής ήταν μέρος ενός “μανιφέστου και οδικού χάρτη” που παρουσίασε ο de Meo, μπορείς να το διαβάσεις εδώ, με τη νέα στρατηγική να πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα βήματα των πράσινων και ψηφιακών αλυσίδων εφοδιασμού. Ένα βασικό στοιχείο του οδικού χάρτη της ACEA είναι να κάνει την Ευρώπη κόμβο για την κατασκευή πράσινων και έξυπνων οχημάτων.

Πρέπει να συνεργαστούμε με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για την κατασκευή μιας ποικιλίας μοντέλων μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων μικρών, προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων που είναι κερδοφόρα να παράγονται στην Ευρώπη.

Ο τομέας μας βρίσκεται στη μέση του μεγαλύτερου μετασχηματισμού εδώ και έναν αιώνα. Δεν τίθεται θέμα για εμάς για την ανάγκη απαλλαγής από τον άνθρακα. Επενδύουμε δισεκατομμύρια για να συμβεί αυτό, πολύ περισσότερα από οποιονδήποτε άλλο τομέα.

Ο κλάδος θέλει μια ολοκληρωμένη βιομηχανική στρατηγική και λιγότερους νέους κανονισμούς για την επόμενη πενταετία,

Πιστεύω ότι έχουμε μια μεγάλη ιδέα, αυτή είναι η Πράσινη Συμφωνία. Και τώρα πρέπει να την κάνουμε λειτουργική. Πρέπει να ορίσουμε στόχους και πρέπει επίσης να αποφασίσουμε ποιος κάνει τι, ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη με βάση ποιους κανονισμούς.

Ο De Meo επέκρινε ιδιαίτερα τον αργό ρυθμό με τον οποίο δημιουργούνται σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όπως είπε:

Η Ευρώπη απλώς για να συμβαδίσει με την Κίνα, θα πρέπει ο αριθμός των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων να αυξηθεί με μια αναλογία επτά προς δέκα.

Δεν μπορούμε να το πάρουμε εμείς αποκλειστικά επ΄ώμου. Δεν μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας ως αυτοκινητοβιομηχανία. Επειδή είναι σαν, πάνω από εκατό χρόνια πριν, να μας ζητούσαν να ελέγξουμε όλη τη διανομή πετρελαίου και φυσικού αερίου. Η δουλειά μας είναι να κατασκευάζουμε ένα προϊόν και να αναπτύσσουμε τεχνολογία, αλλά χρειαζόμαστε τη συνεργασία με άλλους για να το κάνουμε αυτό.

Ο κλάδος είναι αντιμέτωπος με ένα ρυθμιστικό πλαίσιο που “του πέφτει βαρύ” με τουλάχιστον οκτώ με εννέα νέους ευρωπαϊκούς κανονισμούς που τίθενται σε ισχύ κάθε χρόνο μέχρι το 2030, ορισμένοι από τους οποίους είναι αντικρουόμενοι ή αναιρούν ο ένας τον άλλο.

Με το βλέμμα στο 2024, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προβλέπουν επιβράδυνση στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων σε σύγκριση με το 2023, αν και το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων εκτιμά πως θα αυξηθεί κατακόρυφα.

Τονίζοντας ότι η Ευρώπη και η αυτοκινητοβιομηχανία της βρίσκονται τώρα σε ένα σημείο καμπής, ο de Meo ζήτησε επειγόντως μια ολιστική προσέγγιση στις προκλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Υπογράμμισε επίσης τη σημασία μιας συνεκτικής βιομηχανικής στρατηγικής που διασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα του κλάδου σε παγκόσμιους ισότιμους όρους ανταγωνισμού.

Η Ευρώπη χρειάζεται επειγόντως να υιοθετήσει μια ολιστική προσέγγιση στις προκλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, καλύπτοντας ολόκληρη την αλυσίδα αξίας, από την παραγωγή ως την διανομή. Επειδή τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε αφορούν όλους τους τομείς: αυτοκινητοβιομηχανία, εξόρυξη, ενέργεια, υποδομές και όχι μόνο. Αν κοιτάξετε τους παγκόσμιους ανταγωνιστές μας, θα δείτε ότι είναι πολύ καλοί στο να το κάνουν αυτό.

Η Ευρώπη δεν πρέπει μόνο να διασφαλίσει ότι είμαστε εξίσου καλά εξοπλισμένοι με άλλες περιοχές, αλλά πρέπει να διασφαλίσει επίσης ότι θα ανταγωνιζόμαστε επί ίσοις όροις. Ο ανταγωνισμός είναι πολύ υγιής και ο αληθινός ανταγωνισμός σημαίνει επίσης ανοιχτές παγκόσμιες αγορές και κανόνες ελεύθερου και δίκαιου εμπορίου,

δήλωσε ο de Meo που ολοκλήρωσε με έκκληση για εποικοδομητικό διάλογο με όλους τους δημόσιους φορείς, συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ, αλλά και των εθνικών και τοπικών αρχών για να ανταποκριθούν καλύτερα στις προσδοκίες των πολιτών της ΕΕ.

Παράλληλα, σήμερα το διοικητικό συμβούλιο της ACEA επανεξέλεξε τον de Meo για να υπηρετήσει για δεύτερη χρονιά ως Πρόεδρος. Ο Πρόεδρος της ACEA εκλέγεται για ένα έτος, με δυνατότητα ανανέωσης μία φορά, από τους CEO των εταιρειών-μελών. Στον ACEA συμμετέχουν: BMW Group, DAF, Daimler Truck, Ferrari, Ford, Honda, Hyundai, Iveco Group, Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz, Renault Group, Toyota και VW Group.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Βέλγιο: “Μεθυσμένος” οδηγός απέδειξε ότι το σώμα του παράγει αλκοόλ

Ένας 40χρονος Βέλγος που είχε παραπεμφθεί σε δικαστήριο της Μπριζ επειδή συνελήφθη να οδηγεί μεθυσμένος καθ’ υποτροπή, απαλλάχθηκε από όλες τις κατηγορίες αφού απέδειξε...

Ένα Lucid Air κάηκε ολοσχερώς μετά από πρόσκρουση σε στύλο στη Βαρσοβία

Το περιστατικό συνέβη στη διασταύρωση των οδών Aleja Niepodległosci και Antoniego Madalinskiego στην πρωτεύουσα της Πολωνίας, το πρωί της 19ης Απριλίου, όπου πληροφορίες από...