Το πρώτο Volkswagen Golf κατασκευάστηκε πριν από ακριβώς 50 χρόνια

Σχετικά άρθρα

Σήμερα συμπληρώνονται 50 χρόνια από τότε που το πρώτο Golf βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Volkswagen στο Wolfsburg της Γερμανίας, στις 29 Μαρτίου του 1974.

Το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο της Ευρώπης και το best seller αυτοκίνητο της Volkswagen έχει πουλήσει μέχρι σήμερα περισσότερα από 37 εκατ. μονάδες και η ιστορία του ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1960, όταν η Porsche ανέπτυξε το πρωτότυπο EA 266 για να αντικαταστήσει το Beetle.

Κατασκευάστηκαν περισσότερα από 50 αυτοκίνητα, αλλά το project ακυρώθηκε τον Οκτώβριο του 1971. Αυτά τα αυτοκίνητα είχαν έναν υδρόψυκτο σε σειρά κινητήρα κρυμμένο κάτω από το πίσω κάθισμα, το οποίο έκανε τεχνικά το αυτοκίνητο κεντρομήχανο, με την θέση του κινητήρα να έκανε τα πράγματα δύσκολα σε ότι αφορά τις εργασίες επισκευής και συντήρησης.

Αν και ένα hatchback με μεσαίο κινητήρα ακούγεται πολύ διασκεδαστικό, η πραγματικότητα ήταν εντελώς διαφορετική. Φήμες λένε ότι ο κινητήρας ήταν πολύ ζεστός και οι αναθυμιάσεις έμπαιναν στην καμπίνα. Εκτός αυτού, το αυτοκίνητο ήταν αρκετά δυνατό για την εποχή καθώς και ασταθές σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Διάβασε επίσης

Το πρώτο Volkswagen Golf GTI έγινε από την Porsche

Με το κόστος κατασκευής του να ήταν πολύ ακριβό, το project ακυρώθηκε και σύμφωνα με την Volkswagen, ελάχιστα από τα 50+ αυτοκίνητα που κατασκεύασε η Porsche στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και στις αρχές της δεκαετίας του 1970, έχουν επιζήσει μέχρι σήμερα.

Περίπου την ίδια περίοδο, το project EA 276 κατασκευαζόταν στο Wolfsburg με διάταξη κίνησης στους μπροστινούς τροχούς, με τον κινητήρα να βρίσκεται κάτω από το καπό. Μόνο ένα κατασκευάστηκε, αλλά ακόμη και αυτό το πρωτότυπο δεν ήταν πλήρως λειτουργικό.

Έφερε τον αερόψυκτο boxer κινητήρα του Beetle κάτω από το καπό, ενώ το ρεζερβουάρ καυσίμου βρισκόταν κάτω από τα πίσω καθίσματα. Το μικρό hatchback, που φαινόταν καλύτερο αλλά και πάλι λίγο παράξενο, είχε ημιάκαμπτο άξονα και ευρύχωρο χώρο φόρτωσης.

Το project EA 276 εγκαταλείφθηκε επίσης επειδή η τεχνολογία του κινητήρα που χρησιμοποιούσε ήταν ήδη ξεπερασμένη για αυτό που προοριζόταν να γίνει παγκόσμιο προϊόν.

Ωστόσο, το μοναδικό αυτοκίνητο επηρέασε την πρώτη γενιά VW Gol που κυκλοφόρησε στη Βραζιλία το 1980 με τον αερόψυκτο κινητήρα 1,3 λίτρων από το Beetle, αλλά τοποθετημένο στο μπροστινό μέρος. Το hatchback Gol δημιούργησε ένα σεντάν Voyage περίπου ένα χρόνο αργότερα.

Το αληθινό Golf πριν από το Golf ήταν το project EA 337, το οποίο σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro της Italdesign. Το μοντέλο παραγωγής δεν έφερε τους ορθογώνιους προβολείς αλλά στρογγυλούς, ενώ τα φλας μετακινήθηκαν από τα φτερά στον μπροστινό προφυλακτήρα.

Επιπλέον, τα χερούλια των θυρών της πρώτης γενιάς του Golf προεξέχουν από το αμάξωμα, ενώ στο project EA 337, τα χερούλια βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με το αμάξωμα. Τέλος, το παρμπρίζ του Golf δεν είναι τόσο επίπεδο όσο στο πρωτότυπο.

Ο Giugiaro ήθελε οι ορθογώνιους προβολείς να μπουν στο μοντέλο παραγωγής ώστε να έχουν το ίδιο μέγεθος και διάταξη με τα τα πίσω φώτα, αλλά η VW αποφάσισε να επιλέξει τα στρογγυλά φώτα επειδή ήταν φθηνότερα στην παραγωγή.

Ο Giugiaro που έχει σχεδιάσει τα πάντα, από τη BMW M1 μέχρι το Lotus Esprit, είπε κάποτε ότι το Golf ήταν “το πιο σημαντικό αυτοκίνητο της καριέρας μου”. Πίσω στο 2008 όταν γιόρτασε τα 70 του γενέθλια, ο εμβληματικός σχεδιαστής αυτοκινήτων είπε ότι η επιτυχία του πρώτου VW Golf “άνοιξε πολλές πόρτες για μένα”.

Όσον αφορά το όνομα του αυτοκινήτου, το “Golf” προέρχεται από τη γερμανική λέξη για το ωκεάνιο ρεύμα “Gulf Stream” (“Golfstrom”).

Fast forward 50 χρόνια αργότερα, η VW εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το εμβληματικό όνομα για την όγδοη γενιά του συμπαγούς αυτοκινήτου της.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Volkswagen ID.Code Concept

Η Volkswagen στην έκθεση του Πεκίνου παρουσίασε το ID.Code Concept, ένα νέο πρωτότυπο SUV που μας δείχνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που θα έχουν...

Διέρρευσε η sedan έκδοση του VW Passat, μόνο για την Κίνα

Η ένατη γενιά του VW Passat έκανε το ντεμπούτο της πέρυσι στην Ευρώπη, αποκλειστικά διαθέσιμη ως estate. Ωστόσο, η κινεζική αγορά έχει διαφορετικές προτιμήσεις,...