Στη Mercedes επιβλήθηκαν δύο ξεχωριστά πρόστιμα 5.000 ευρώ για παραβίαση των κανονισμών της Formula 1 σχετικά με τη ρύθμιση της πίεσης των ελαστικών στο grid.
Η γερμανική ομάδα κλήθηκε να δει τους αγωνοδίκες μετά το τέλος του GP της Βραζιλίας, επειδή μείωσε την πίεση των ελαστικών στα μονοθέσια του Lewis Hamilton και του George Russell, αφότου οι τροχοί τους τοποθετήθηκαν στα μονοθέσια τους μετά την πρόωρη ματαιωμένη εκκίνηση.

Αυτό πρόκειται για παραβίαση Τεχνικής Οδηγίας που αναφέρει ότι η πίεση των ελαστικών μπορεί να αλλάξει μόνο όταν οι τροχοί είναι εκτός μονοθεσίου.
Συνήθως τέτοιες τεχνικές παραβάσεις φέρνουν αυτομάτως αποκλεισμό από τον αγώνα, αλλά, αφού άκουσαν την εξήγηση της ομάδας, οι αγωνοδίκες της FIA επέλεξαν να επιβάλουν πρόστιμο 5.000 ευρώ για κάθε μονοθέσιο.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Mercedes υποστήριξε με επιτυχία ότι οι δύσκολες συνθήκες του αγώνα, όπου η πρόσβαση στο grid είναι πιο περιορισμένη από ό,τι σε άλλες πίστες, σήμαινε ότι ήταν αδύνατο για την ομάδα να αλλάξει τις πιέσεις προτού να τοποθετηθούν οι τροχοί.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η FIA ανέφερε:
Μετά τη ματαίωση της εκκίνησης του αγώνα, δόθηκε αμέσως η ειδοποίηση 10 λεπτών για τη νέα εκκίνηση. Δεδομένης της διάταξης της πίστας και του σημείου πρόσβασης στο grid από το pit lane, η χρονική περίοδος για να φτάσει η ομάδα στο grid παρατάθηκε.
Η πύλη πρόσβασης στο grid δεν άνοιξε αμέσως. Η FIA αποδέχτηκε ότι, δεδομένης αυτής της σύντομης προειδοποίησης, ήταν εξαιρετικά δύσκολο αν όχι αδύνατο για τις ομάδες να ακολουθήσουν τη διαδικασία που ορίζεται στην τεχνική οδηγία.
Με τη Mercedes να έχει προσαρμόσει την πίεση σύμφωνα με ό,τι επιτρέπεται από τους κανονισμούς, η FIA ήταν σίγουρη ότι οι αλλαγές δεν είχαν γίνει για να αποκτήσουν αθέμιτο πλεονέκτημα.

Εκτός αυτού, ο Lando Norris και ο George Russell τιμωρήθηκαν με επίπληξη και πρόστιμο 5.000 ευρώ για παραβίαση της διαδικασίας εκκίνησης στο GP της Βραζιλίας της Formula 1.
Ο αγώνας του Σάο Πάολο είχε μια “ακατάστατη” εκκίνηση, με τον Lance Stroll να χάνει τον έλεγχο του μονοθέσιου του στο γύρο σχηματισμού και να κολλάει στα χαλίκια στην είσοδο της στροφής 4. Το ακινητοποιημένο μονοθέσιο της Aston Martin σήμαινε ότι η εκκίνηση έπρεπε να ματαιωθεί, κάτι που αυτομάτως επαναφέρει τη διαδικασία εκκίνησης και συνοδεύεται από 10 λεπτά καθυστέρηση για τα πληρώματα για να ετοιμάσουν τα αυτοκίνητα για τη νέα εκκίνηση.
Οι οδηγοί υποτίθεται ότι επιστρέφουν στη σχάρα της εκκίνησης ή παραμένουν εκεί όταν εμφανιστεί το μήνυμα της ματαιωμένης έναρξης, αλλά ο Norris ξεκίνησε όταν το μήνυμα εμφανίστηκε στην οθόνη της εκκίνησης.
Μέσα στη σύγχυση οι οδηγοί ακριβώς πίσω από τον Norris ακολούθησαν το παράδειγμά του, με τον George Russell και τους δύο οδηγούς της RB, Yuki Tsunoda και Liam Lawson. Άλλοι ακολούθησαν σωστά τη διαδικασία και παρέμειναν ακίνητοι, όπως ο νικητής, Max Verstappen, ο οποίος ήταν μπερδεμένος με το τι συνέβαινε. Τελικά κάθε μονοθέσιο ξεκίνησε για να προλάβει τους υπόλοιπους οδηγούς.
Το περιστατικό διερευνήθηκε μετά τον αγώνα, ώστε οι αγωνοδίκες της FIA να μπορούν να ακούσουν από τις εμπλεκόμενες ομάδες και αργά το βράδυ της Κυριακής τιμώρησαν τον Norris και τον Russell, και τους επιβλήθηκε πρόστιμο 5.000 και επίπληξη, επειδή δεν ακολούθησαν τη σωστή διαδικασία.
