Πρόεδρος εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών: Κλέβουν λιγότερο, αλλά κλέβουν περισσότερα πρατήρια καυσίμων

Σχετικά άρθρα

Στο Οικονομικό Forum των Δελφών, που διεξήχθη το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, έδωσε το παρών -μεταξύ άλλων- ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ), Γιάννης Αληγιζάκης, συμμετέχοντας σε συζήτηση με θέμα: Tackling Illicit Trade: Private – Public Synergies Across Key Industries.

Σε αυτήν έλαβαν μέρος ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, και η Lucine Ovumyan, Senior Vice President, Corporate Affairs and Communications της JTI.

Ο Αληγιζάκης μιλώντας για το τεράστιο ζήτημα της παραβατικότητας και του λαθρεμπορίου στον χώρο των καυσίμων τόνισε πως το φαινόμενο σήμερα έχει ως επίκεντρο τις πειραγμένες αντλίες και τις ελλειμματικές παραδόσεις (κλοπή στην αντλία).

Αναφορικά με αυτή τη μορφή παραβατικότητας, ο Αληγιζάκης υποστήριξε ότι ενώ μειώνονται οι ποσότητες των καυσίμων που κλέβουν τα παραβατικά πρατήρια, μέσω πειραγμένων αντλιών, ο αριθμός των παραβατικών πρατηρίων αυξάνεται.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ, το ποσοστό των παραβατικών πρατηρίων το 2025 (εκτιμήσεις αγοράς) αυξήθηκε σε 29% στην Αττική και σε 17% στη Θεσσαλονίκη, όταν το 2016 το αντίστοιχο ποσοστό έφτανε το 15% στην Αττική και το 11% στη Θεσσαλονίκη.

Μείωση παρουσιάζεται, ωστόσο στο ποσοστό των ελλειμματικών παραδόσεων. Είναι χαρακτηριστικό πως το 2025 (εκτιμήσεις αγοράς) το ποσοστό των ελλειμματικών παραδόσεων -δηλαδή της ποσότητας που κλάπηκε από τις πειραγμένες αντλίες- έφτασε το 18%, από το 24% το 2023.

Μιλώντας για την πορεία του φαινομένου, ο Αληγιζάκης τόνισε πως η πολιτεία έχει κάνει θαρραλέα και καινοτόμα βήματα για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου και της παραβατικότητας, όπως η ψήφιση του νόμου “δέουσας επιμέλειας”, το 2024, η οποία αυστηροποιεί σημαντικά τις ποινές για όσους παρανομούν.

Σημείωσε, ωστόσο, πως δυστυχώς ο νόμος ακυρώνεται στην πράξη από τις αποφάσεις ορισμένων δικαστηρίων, οι οποίες αναστέλλουν την επιβολή ποινών, επιτρέποντας σε παραβατικά πρατήρια να συνεχίζουν τη λειτουργία τους.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις βαθύτερες αιτίες της μάστιγας της παραβατικότητας, ο Αληγιζάκης αναφέρθηκε στον αρνητικό ρόλο του πλαφόν (στο περιθώριο κέρδους), το οποίο επιβλήθηκε στον κλάδο.

Όπως είπε ο Αληγιζάκης, το πλαφόν, πέρα από αδικαιολόγητο, γιατί δεν υπάρχουν πλέον οι προϋποθέσεις που είχε επιβληθεί πριν 4 χρόνια, είναι και απολύτως αναποτελεσματικό (αφορά μόλις το 6% της τελικής τιμής των καυσίμων).

Αντίθετα, η διατήρησή του ενισχύει τον αθέμιτο ανταγωνισμό, αποτελώντας το “οξυγόνο” της παραβατικότητας στα καύσιμα, λέγοντας χαρακτηριστικά:

Πρόκειται για ένα μέτρο που καθιστά πολλά νόμιμα πρατήρια μη βιώσιμα, ωθώντας τους ιδιοκτήτες τους να τα παραχωρήσουν στους παραβατικούς.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Rally Acropolis 2026: Νικητής ο Ogier

Ο Sebastien Ogier κατέκτησε τη νίκη στο φετινό Rally Acropolis, έπειτα από ένα δραματικό φινάλε που στέρησε από τον Thierry Neuville την ευκαιρία να...

Rally Acropolis 2026, Ειδική διαδρομή: 16 (Άγιοι Θεόδωροι 2) – O Ogier αγκαλιά με τη νίκη

Μεγάλο δράμα στην προτελευταία ειδική του αγώνα, με τον Thierry Neuville να είχε δύο κλαταρίσματα (των πίσω ελαστικών) και πλέον ο Sebastien Ogier είναι...

Με κάμερες και μικρόφωνα οι εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης

Η μείωση της γραφειοκρατίας και η ενίσχυση της διαφάνειας αποτελούν τους δύο βασικούς άξονες των μεταρρυθμίσεων που προωθούνται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών,...

Ψηφιακά η έκδοση πινακίδων κυκλοφορίας

Σε τροχιά πλήρους ψηφιοποίησης εισέρχεται η διαδικασία έκδοσης πινακίδων κυκλοφορίας, καθώς πλέον θα πραγματοποιείται εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά, με στόχο την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών...