Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από την τελευταία ενημέρωση σε ότι έχει να κάνει με την πετρελαιοκίνηση στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Μετά τον τελευταίο μικρής έκτασης ανασχηματισμό, και με την τοποθέτηση του Γιώργου Παπακωνσταντίνου στη θέση της Τίνας Μπιρμπίλη, η δυνατότητα κίνησης αυτοκινήτων αλλά και ελαφριών φορτηγών με πετρέλαιο είναι πιο κοντά από ποτέ.
Τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι στα τέλη Σεπτεμβρίου θα παρουσιαστούν οι προτάσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Μεταξύ άλλων, εξετάζεται το ενδεχόμενο να πραγματοποιηθεί και απόσυρση στα ελαφριά φορτηγά μιας και ο στόλος στην Ελλάδα είναι από τους γηραιότερους στην Ευρώπη φτάνοντας τα 15 χρόνια μέσο όρο. Όπως πολύ πιθανόν να γνωρίζεις στην Ελλάδα απαγορεύεται η κυκλοφορία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από το 1985 με πρόφαση ότι η καύση του πετρελαίου έχει μέγιστη συμβολή στην «παραγωγή» αιωρουμένων σωματιδίων, τα οποία μαζί με το όζον αποτελούν τους πιο σημαντικούς ρύπους.
Η συνολική κυκλοφορία των επιβατικών οχημάτων με πετρέλαιο στην Ελλάδα είναι περίπου 4%, όταν σ’όλη την Ευρώπη κυκλοφορούν ευρέως με μέσο όρο 51% και σε κάποιες χώρες, όπως π.χ. το Βέλγιο να φτάνει στον εξωπραγματικό αριθμό του 79%. Η άρση της απαγόρευσης αποτελεί πάγιο αίτημα του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), που εκτιμούν ότι θα τονωθεί η αγορά οχημάτων, η οποία παρουσιάζει συνεχή καθίζηση για αρκετούς μήνες. Πολλά είναι τα οφέλη από την κίνηση με πετρέλαιο ωστόσο όμως υπάρχουν ακόμα αντιδράσεις από οικολογικές οργανώσεις της χώρας.
[Πηγή: Ελευθεροτυπία]