Η FIA εγκαταλείπει την ιδέα των θόλων στους τροχούς

Σχετικά άρθρα

Η Ferrari προ δύο εβδομάδων, για λογαριασμό της FIA, δοκίμασε δύο νέους θόλους στους τροχούς των μονοθεσίων, ώστε η FIA να δει το κατά πόσο αυτοί βελτιώνουν την ορατότητα των οδηγών και κατ’επέκταση θα επιτρέπουν την διεξαγωγή αγώνων υπό βροχή.

Στόχος της FIA ήταν να κατασκευάσει θόλους που θα προκαλούσαν ελάχιστες διαταραχές στην αεροδυναμική και στις επιδόσεις, ενώ παράλληλα θα μείωναν το σπρέι και θα παρέμεναν τοποθετημένοι με ασφάλεια στο μονοθέσιο σε υψηλές ταχύτητες.

Ωστόσο, τα δεδομένα έδειξαν πως το όφελος που προσέφεραν οι θόλοι ήταν οριακό, καθώς τεράστια ποσότητα νερού εκτοξεύεται από τον διαχύτη. Έτσι η FIA πήρε την απόφαση να εγκαταλείψει την ιδέα των θόλων στους τροχούς και πλέον αξιολογεί άλλες επιλογές.

Αυτό είπε ο Νικόλας Τομπάζης, ο επικεφαλής μονοθέσιου της FIA, προσθέτοντας:

Πάντα γνωρίζαμε ότι υπάρχουν δύο κύριοι παράγοντες που συμβάλλουν στη δημιουργία του σπρέι. Το ένα είναι πόσο νερό μαζεύεται από το έδαφος από τον διαχύτη και το άλλο είναι από τους τροχούς.

Αυτό που πιστεύαμε ότι θα κάναμε είναι να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε ένα συνολικό κάλυμμα τροχού, ακόμη και πέρα ​​από αυτό που θα ήταν πρακτικό, για να δούμε ποιο είναι το μέγιστο που μπορούμε ενδεχομένως να επιτύχουμε με αυτό, για να δούμε αν αυτή είναι η λύση ή όχι.

Η προηγούμενη δοκιμή καλύμματος [στο Silverstone πέρυσι] ήταν πολύ, πολύ αδύναμη και πολύ μικρή. Και επομένως δεν νομίζω ότι θα λειτουργούσε ποτέ.

Έτσι πήγαμε στο μέγιστο για να δούμε τι ήταν το καλύτερο που μπορούσαμε να πετύχουμε από τα καλύμματα των τροχών. Και ενώ έχουν καλύτερο αποτέλεσμα από την πρώτη δοκιμή, δεν έχουν αρκετά σημαντικό αποτέλεσμα για να πούμε ότι αυτή είναι η λύση.

Ας πούμε ότι νομίζω ότι απαντήσαμε σε μερικές ερωτήσεις. Ξέρουμε που βρισκόμαστε, αλλά δεν νομίζω ότι αυτό συνεχίζεται ως έργο αυτή τη στιγμή. Τώρα ξέρουμε ότι πρέπει να βρούμε άλλους τρόπους για να προστατεύσουμε τους αγώνες από την ακύρωση κατά τη διάρκεια βροχής.

Θεωρητικά θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι στον διαχύτη, αλλά αυτό θα ήταν σαν να αφαιρούσες όλη την κάθετη δύναμη και ούτω καθεξής. Οπότε θα ήταν μεγάλο πρόβλημα. Δεν είναι ένα εύκολο το επόμενο βήμα, για να είμαι ειλικρινής. Πρέπει να το συζητήσουμε.

Αλλά ουσιαστικά, ως δοκιμή, [η σχεδίαση της Ferrari] λειτούργησε γιατί μας έδειξε τι ψάχναμε. Μερικές φορές οι δοκιμές πάνε καλά και λες “φανταστικά”, και μερικές φορές πηγαίνουν προς την αντίθετη κατεύθυνση και σου λένε ότι η κατεύθυνση που ακολουθείς δεν είναι καλή και πρέπει να ακολουθήσεις κάτι άλλο. Πρέπει να εδραιωθεί κάτι άλλο τώρα.

Πρέπει να σκεφτούμε διαφορετικές λύσεις, Εννοώ, τελικά, αυτό που θέλουμε να αποφύγουμε είναι μια κατάσταση όπως ο αγώνας του Spa το 2021. Σαφώς, θα είναι πάντα ένας συμβιβασμός. Τα ίδια τα καλύμματα των τροχών ήταν αρκετά άσχημα, αλλά αν είχαν συνεισφέρει σημαντικά, τότε θα ήμασταν πολύ χαρούμενοι να τα τοποθετούμε μία φορά το χρόνο, αν αυτό κάνει τη διαφορά μεταξύ της ακύρωσης ενός αγώνα ή όχι. Ποτέ δεν προοριζόταν να τοποθετούνταν κάθε φορά που η πίστα είναι βρεγμένη, Αλλά δυστυχώς, πρέπει να προσπαθήσουμε να σκεφτούμε άλλες λύσεις.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Μια Koenigsegg Jesko έγινε στάχτη στην Αττική οδό

Μια Koenigsegg Jesko πήρε φωτιά στην Αττική Οδό στο ρεύμα προς Ελευσίνα, λίγο πριν την έξοδο της λεωφόρου Κηφισίας κοντά στο Μαρούσι, με το...