Test Drive: Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Giulietta (ΜΥ2014) 1.6 JTDM-2

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

IMG_9281

Η Alfa Romeo στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον περασμένο Σεπτέμβριο παρουσίασε την Giulietta MY2014 (μαζί με την MiTo MY2014).

Το μοντέλο βρίσκεται στην αγορά τέσσερα χρόνια, αλλά η ιταλική εταιρία έκρινε και κατά προσωπική άποψη πολύ σωστά, ότι δεν χρειάστηκε οποιαδήποτε αισθητική παρέμβαση, καθώς το αρτιότερο και ομορφότερο σχέδιο της δύσκολα επιδέχεται βελτιώσεις. Το αυτοκίνητο που αρχικά ήταν να ονομαστεί 148, 149, ή Milano αλλά και να κυκλοφορήσει στην αμερικάνικη αγορά (μεγάλε Marchionne με τα φιλόδοξα πλάνα σου) είναι το δεύτερο μοντέλο που βασίστηκε σε πλατφόρμα της Fiat (C-Evo, βλέπε Fiat Stilo/Bravo και Lancia Delta). Παράγεται στο εργοστάσιο στην Ιταλική πόλη Cassino και αποτέλεσε μαζί με την Mito την προσωρινή σανίδα σωτηρίας της Μιλανέζικης φίρμας. Μη γελιόμαστε, με δυο “νόθα” ουσιαστικά μοντέλα πορεύεται η Alfa τα τελευταία τέσσερα χρόνια και προσπαθεί να περάσει όσο το δυνατόν ανώδυνα μέχρι να μπει σε εφαρμογή το νέο μεγαλεπήβολο 5-ετές σχέδιο του CEO της FCA, το οποίο μέχρι στιγμής φαίνεται αρκετά εφικτό και βιώσιμο, κάτι που ενισχύεται από το γεγονός ότι η Alfa Romeo θα γίνει ανεξάρτητο εμπορικό σήμα.

Η παρουσία της Alfa στις δύο είναι οι πιο σημαντικές εμπορικά κατηγορίες στην Ευρώπη (supermini ή κατηγορία Β και στην C) μόνο τυχαία δεν είναι, καθώς χρειαζόταν λεφτά στα ταμεία της, με τις πωλήσεις του μοντέλου να μην περνάνε απαρατήρητες έχοντας ξεπεράσει τις 300.000 μονάδες, αλλά σίγουρα θα μπορούσε να πάει καλύτερα. Στην Ελλάδα, τους πρώτους έξι μήνες του 2014 η Alfa Romeo είχε ταξινομήσει 428 αυτοκίνητα, όταν η “αδερφή” Lancia, με ουσιαστικά ένα μοντέλο (την Ypsilon), 6 λιγότερα. Αντίστοιχα είναι και τα νούμερα τα οποία στην διευρυμένη και απαιτητική αγορά της Ευρώπης.

Η Giulietta αποτελεί πρακτικά την αντικαταστάτρια της 147, αν και ουσιαστικά καταργώντας την τελευταία “γεννήθηκαν” οι Mito/Giulietta, αφού οι διαστάσεις τους είναι αντίστοιχα μικρότερες και μεγαλύτερες από την 147.

Στα συν

  • Σχεδιασμός
  • Ροπή κινητήρας
  • Κιβώτιο/Φρένα
  • Απολαυστική οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση

Στα μείον

  • Δύναμη κινητήρα
  • Μέτριοι χώροι πίσω επιβατών
  • Άνεση ανάρτησης
  • Φινίρισμα ορισμένων πλαστικών

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Το αυτοκίνητο

IMG_9295

H Giulietta ΜΥ2014, με όνομα εξαιρετικά ένδοξου παρελθόντος, διαθέτει εν τη γενέσει αμάξωμα γεμάτο καμπύλες, φουσκώματα και νεύρα, που θα κάνουν τον ενθουσιώδη τύπο να την λατρέψει, αλλά κάποιους άλλους να την θεωρήσουν υπερβολική. Με την μεταφορά των πίσω χειρολαβών στο πίσω τζάμι, λύση που πρωτοείδαμε πριν 17 χρόνια στην Alfa 156, δίνουν μια εικόνα από κουπέ, τονίζοντας έτσι την αθλητική καρδιά του θυρεού που υπάρχει στη συμβολική τριγωνική μάσκα. Πρέπει να είσαι πολύ “ψείρας” για να κατανοήσεις αν η Giulietta που σε έκανε να στρίψεις το κεφάλι είναι η ανανεωμένη ή όχι, καθώς οι αλλαγές εντοπίζονται στο χρωμιομένο περίβλημα των εμπρός προβολέων ομίχλης, το θυρεό της γρίλιας με το διαφορετικό τελείωμα στο πάνω μέρος, τρεις νέες ζάντες (διαθέσιμες σε διαστάσεις 16″, 17″ και 18″) ή τα τρία νέα χρώματα (Moonlight Pearl, Anodizzato Blue και Bronze).

IMG_9339

Το αυτοκίνητο σχεδιαστικά είναι αποτέλεσμα του Lorenzo Ramaciotti και του Alfa Romeo Centro Stile, ενώ έχει δανειστεί αρκετά στοιχεία από τη MiTo και από την 8C Competizione, με τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας εμπρός αλλά και τα πίσω full LED, να δαιτηρούν το σύνολο της αρκετά διαχρονικό και παράλληλα σύγχρονο που μαγεύει τις καρδιές των “Alfisti” και όχι μόνο. Το αμάξωμα έχει μήκος 4.351 χλστ., πλάτος 1.798 χλστ. και ύψος 1.465 χλστ. Τέλος, το μεταξόνιο της ανέρχεται στα 2.63 μέτρα, με το βάρος της να φτάνει τα 1.385 κιλά, και τον αεροδυναμικό του συντελεστή Cd: 0,31.

Κλείνοντας την εισαγωγή του αυτοκινήτου, το μικρομεσαίο μοντέλο της Alfa έχει να υπερηφανεύεται για κάτι ακόμα, εκτός από τα 22 διεθνή βραβεία που έχει αποκομίσει, με την παθητική του ασφάλεια να είναι πιο σημαντική από αυτά. Στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP απέσπασε εύκολα πέντε αστέρια, επιτυγχάνοντας μια από τις υψηλότερες βαθμολογίες στην κατηγορία της στην προστασία των ενηλίκων με 97%, ενώ αντίστοιχα στην προστασία παιδιών πήρε 85%, στους πεζούς 63%, και 86% στα συστήματα ασφαλείας. Τα παραπάνω επιτεύγματα το κατέστησαν το ασφαλέστερο αυτοκίνητο της κατηγορίας του για το 2010.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Κινητήρας

Μηχανικά η ωραία Ιουλιέτα δε κρύβει εκπλήξεις, και δυστυχώς ούτε κάποια αύξηση ιπποδύναμης του γνωστού 1.600άρη JTDM-2 κινητήρα της, που είχαμε δοκιμάσει και στο 500L Trekking. Ο 1.598 κ.εκ. turbodiesel MultiJet II κινητήρας, προέρχεται από τη μαμά εταιρία και διαθέτει φτερωτή μεταβλητής γεωμετρίας, άμεσο ψεκασμό καυσίμου και common rail.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Giulietta_JTDM2_59

Όπως ξέρεις, στην δεύτερη γενιά του κινητήρα, που μετράει 5 χρόνια στην αγορά, το σύστημα ψεκασμού JTDM-2 περιλαμβάνει περισσότερους και ταχύτερους ψεκασμούς καυσίμου ανά πλήρη κύκλο λειτουργίας του κινητήρα, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται καλύτερο management της καύσης, χαμηλότερη στάθμη θορύβου, αύξηση της ισχύος, μείωση της κατανάλωσης και μείωση των εκπομπών CO2 κατά 3% και των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 20% σε σχέση με τις οικολογικές επιδόσεις του κινητήρα πριν την αναβάθμιση. Πληροί τις προδιαγραφές του Euro 5+(δηλαδη Euro 6), ενώ συνδυάζεται με στάνταρ σύστημα Start&Stop και δείκτη αλλαγής ιδανικής σχέσης στο κιβώτιο (GSI).

Αποδίδει 105 άλογα και 320 Nm ροπής ενώ συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και στην πράξη, ο συνδυασμός αυτός είναι πιο ικανός από όσο δείχνουν αυτοί οι αριθμοί. Δεν είναι ο ιδανικός για να προβάλει τα άψογα δομημένο και ρυθμισμένο πλαίσιο του αυτοκινήτου, καθώς φαίνεται ξεκάθαρα ότι μπορεί να σηκώσει πολλά άλογα παραπάνω, αλλά αποτελεί έναν πολύ καλό συνεργάτη για να κινήσει αξιοπρεπέστατα το αυτοκίνητο, ενώ δεν ζητάει πολλά σε καύσιμο. Και εξηγούμε, με τα 320 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. είναι κάτι παραπάνω από ικανά να επιταχύνουν άμεσα τη Giulietta, ειδικά στο πρόγραμμα Dynamic με την άμεση απόκρισή του, αλλά πάντα μένεις με την λαχτάρα για κάτι παραπάνω.

IMG_9362

Η Alfa ανακοινώνει 0-100 χλμ/ώρα σε 11,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα που φτάνει τα 185 χλμ/ώρα και ενώ είναι άκρως ρεαλιστικά, κακά τα ψέματα είναι “λίγα” νούμερα για αυτοκίνητα της Μιλανέζικης φίρμας, όπως θα αναλυθεί και πιο κάτω.

Όσον αφορά στην οικονομία καυσίμου, η εταιρία υποστηρίζει πως στον αστικό κύκλο, η Giulietta με τον 1.6 MultiJet II καταναλώνει 4 λίτρα/100 χλμ (0,3 λιγότερα απ’ότι πριν, χωρίς να εξηγείται γιατί). Φυσικά, η πραγματική είναι ελαφρώς μεγαλύτερη και με μια μικτή χρήση που περιλαμβάνει κίνηση στη πόλη, στις μεγάλες λεωφόρους της πρωτεύουσας, καθώς στους αυτοκινητόδρομο, με όχι πολύ συντηρητική προσέγγιση στο πεντάλ του γκαζιού, στην εβδομαδιαία συνύπαρξη μου με το αυτοκίνητο το trip computer έγραψε 5,7 λίτρα/100 χλμ. Νούμερο που εύκολα κατεβαίνει στο εύκολα επιτεύξιμο 5 λίτρων/100 χλμ. Τέλος, ο προδιαγραφών Euro5 κινητήρας, εκπέμπει 104 γρ/χλμ CO2 που μεταφράζονται σε κόστος τελών κυκλοφορίας €93,6 για τον ιδιοκτήτη.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Το εσωτερικό…επιτέλους αναβαθμίστηκε

Test_Drive_Alfa_Romeo_Giulietta_JTDM2_57

Αν κάπου έπασχε η Giulietta ήταν στο εσωτερικό του, και εκεί η Alfa έκανε ένα πιο ουσιώδες facelift απ’ότι εξωτερικά. Πλέον έχει δοθεί περισσότερη προσοχή στη λεπτομέρεια και υψηλή ποιότητα των υλικών που επιλέχτηκαν να αντιπροσωπεύσουν την έκφραση του ιταλικού στιλ. Αυτό που κυρίως ξεχωρίζει είναι η νέα σχεδίαση των εσωτερικών επιφανειών στις πόρτες, στο τιμόνι καθώς και οι νέες προσθήκες στην κεντρική κονσόλα και το ταμπλό. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλύτερα από πριν, αλλά δύσκολα θα καταλάβεις αισθητή διαφορά. Όλα τα επιμέρους τμήματα του ταμπλό είναι στιβαρά συναρμολογημένα, με τους διακόπτες να είναι κατά το πλείστον εργονομικά τοποθετημένοι. Φάουλ είναι το υποβραχιόνιο που όταν είναι ανασηκωμένο εμποδίζει τις αλλαγές σχέσεων, ενώ όταν ακουμπάς το χέρι σου πρακτικά αχρηστεύει τις ποτηροθήκες.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Giulietta_JTDM2_38

Το αποτέλεσμα όμως είναι σαφώς καλύτερο σε σχέση με πριν, αλλά σίγουρα μπορεί και καλύτερα. Το όλο πρόβλημα που δημιουργεί αέναες αντιπαραθέσεις είναι το που τοποθετεί ο καθένας το μοντέλο, καθώς η ίδια η Alfa Romeo δεν τον δηλώνει ξεκάθαρα. Αν, δηλαδή, κάποιος το θέτει αντιμέτωπο με Focus, Astra, Ceed, Megane, Golf, 308, Civic, Auris κλπ τότε η ποιότητα και η πολυτέλεια του εσωτερικού του είναι εξόχως ικανοποιητική, αν όμως το τοποθετήσεις στην πιο upmarket κατηγορία, με ανταγωνιστές τα A3, A-Class, Σειρά 1 και CT200, τότε χάνει κατά κράτος. Ίσως θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον μέχρι το 2016 για να δούμε την νέα φουρνιά μοντέλων της εταιρίας.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Giulietta_JTDM2_49

Κατά τ’άλλα οι επιβάτες εισερχόμενοι στη καμπίνα νιώθουν μια κλειστοφοβική αλλά οικεία ατμόσφαιρα. Οι χώροι είναι υπεράνετοι για τέσσερις επιβάτες, αν και η ελαφριά κλίση της οροφή μαζί με την εξτρά πανοραμική οροφή (+€1.280) περιορίζουν αρκετά τον διαθέσιμο αέρα για τα κεφάλια των πίσω επιβατών.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Giulietta_JTDM2_42

Το τιμόνι έχει αποκτήσει νέα σχεδίαση στο κέντρο του, που παραπέμπει σε αυτή της μπροστινής μάσκας. Η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη αρκετά χαμηλά που ενισχύει το χαρακτήρα της Giulietta, ενώ το κάθισμα προσφέρει καλύτερη πλευρική στήριξη με τις επενδύσεις να μην κουράζουν μετά από πολύωρο ταξίδι, αλλά και να συγκρατούν σωστά το σώμα. Ο καθένας βρίσκει εύκολα την επιθυμητή θέση οδήγησης, με την κολόνα του τιμονιού να ρυθμίζεται τόσο σε ύψος όσο και σε βάθος. Σε ότι αφορά στον χώρο αποσκευών, αυτός ανέρχεται στα 350 λίτρα (μέτρια τιμή), με κύριο χαρακτηριστικό του το τετράγωνο σχήμα του, το μεγάλο άνοιγμα, με ψηλό όμως κατώφλι, πράγμα που καθιστά δύσκολη την φόρτωση αντικειμένων.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Giulietta_JTDM2_63

Στο κέντρο της κονσόλας και εκεί που υπήρχε η σειρά των διακοπτών αεροπορικού τύπου κάτω από το ηχοσύστημα στο προηγούμενο μοντέλο, οι οποίοι του προσέδιδαν μια αισθητική νότα, βρίσκεται πλέον η οθόνη του Uconnect. Ο πίνακας οργάνων με τα στρογγυλά χωστά όργανα, οι ενδείξεις γραμμένες στα ιταλικά, η σκούρα γκρι πλαστική επένδυση του ταμπλό (απομίμηση μετάλλου), οι μαύρες υφασμάτινες επενδύσεις, τα αλουμινένια πεντάλ (+190€) και οι κόκκινες δημιουργούν κομψή και σπορ αίσθηση, διατηρώντας την ιταλική του φινέτσα.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Giulietta_JTDM2_26

Πλέον όμως, είναι πιο πρακτικό, καθώς αριστερά του οδηγού έχει δημιουργηθεί ένας μικρός χώρος τοποθέτησης μικροαντικειμένων. Ένας ακόμα νέος χώρος μικροαντικειμένων βρίσκεται μόνιμα στο επάνω μέρος του ταμπλό, στη θέση της pop-up οθόνης του συστήματος πλοήγησης της προηγούμενης γενιάς, η οποία δεν χρειάζεται πλέον στο ανανεωμένο μοντέλο, αφού η νέα οθόνη είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό. Όμως λείπει μια θήκη που μπορείς να αφήσεις εύκολα το κινητό σου. Επίσης, η θύρα USB του συστήματος Infotainment δε βρίσκεται πλέον στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, αλλά σε πιο προσιτό σημείο δίπλα στο διακόπτη DNA, με αυτό να έχει ως συνέπεια και την απελευθέρωση επιπλέον αξιοποιήσιμου όγκου στο ντουλαπάκι.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Giulietta_JTDM2_29 Test_Drive_Alfa_Romeo_Giulietta_JTDM2_32

Στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται η οθόνη αφής του Uconnect διαμέτρου 5 ιντσών ή (ή 6,5 ίντσες με το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης RadioNav με κόστος 1.000 ευρώ). Το σύστημα Uconnect επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση σε όλες τις multimedia πηγές (mediaplayer, iPod, iPhone, smartphone) οι οποίες μπορούν να συνδεθούν μέσω μιας θύρας USB ή της υποδοχής Aux-in. Το σύστημα επίσης ενσωματώνει αναβαθμισμένη λειτουργία Bluetooth με έξτρα λειτουργίες, όπως τη διαχείριση μιας κλήσης ή την ανάγνωση ενός SMS, Audio Streaming system, web radio απευθείας από το smartphone και φωνητικές εντολές για εύκολο έλεγχο των πολλαπλών λειτουργιών της.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Giulietta_JTDM2_51

Η Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 στην πλουσιότερη από τις δύο εκδόσεις που είναι διαθέσιμη, την Distinctive, ξεκινάει από €23.900, όπου με το όφελος απόσυρσης πέφτει στα €22.270, ενώ μαζί με την έκπτωση που κάνει η ελληνική αντιπροσωπεία φτάνει στα €21.270. Ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος, που με το τικάρισμα της ιδιαίτερα μεγάλης λίστας του εξτρά εξοπλισμού, η τιμή μπορεί να φτάσει αρκετά ψηλά. Αντίστοιχα, η Progrssion ξεκινάει από €22.500, με απόσυρση €21.070, με επιπλέον έκπτωση €20.470.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Οδηγώντας μια Alfa

Test Drive- Alfa Romeo Giulietta - 238

Αν ερωτεύεσαι στις Alfa κάτι άλλο εκτός από την εμφάνιση, αυτό είναι η συμπεριφορά τους στον δρόμο. Αυτό που σου βγάζουν, αυτό που νιώθεις. Ναι, όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν στιβαρή κατασκευή και πατάνε καλά στον δρόμο. Αλλά δεν είναι όλα Alfa Romeo.

Στο τομέα της ανάρτησης χρησιμοποιεί MacPherson για τον εμπρός άξονα και πολλαπλών συνδέσμων Multilink για τον πίσω, με την ρύθμιση της να έχει σχεδιαστεί για να παρέχουν απόλυτη ισορροπία ακόμη και σε ακραίες συνθήκες. Άνετη και μαγικό χαλί δεν την λες, αλλά είναι ελάχιστα καλύτερη από το προηγούμενο μοντέλο.

IMG_9349

Στην ανανεωμένη Giulietta τα οδηγικά της χαρακτηριστικά παραμένουν αναλλοίωτα σε σχέση με πριν, κάτι που σημαίνει ότι το ιταλικό αυτοκίνητο παραμένει ένα από τα πιο οδηγοκεκτρικά μοντέλα της κατηγορίας. Σε αυτό βοηθάει εκτός το dna της ιταλικής μάρκας, και ο διακόπτης του συστήματος Alfa D.N.A., με τα 3 διαφορετικά set-up οδήγησης (Natural, Dynamic, All Weather). Στη λειτουργία Dynamic αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα, αποδίδοντας έτσι τα μέγιστα, θέτει το σύστημα ευστάθειας ESC στη sport επιλογή, που σε αφήνει να παίξεις αλλά δεν τον απενεργοποιεί πλήρως, εμπλέκει το εμπρός ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2, που μαζί με το σύστημα προφόρτιστης (Pre-fill) των τετραπίστονων κόκκινων (+€410) δαγκανών της Brembo, σε γεμίζουν αυτοπεποίθηση και όρεξη για πολύ επιθετική οδήγηση (τηρουμένης της δύναμης του κινητήρα).

IMG_9357

Η ελκτική πρόσφυση των Pirelli Cinturato P7 με διαστάσεις 225/45-17 είναι εξαιρετικά μεγάλη, αλλά χρειάζεται να ζεσταθούν πρώτα. Τότε όμως “βεντουζώνουν” και μπαίνεις στις στροφές σχεδόν με όσα έρχεσαι, εμπνέοντας απίστευτη σιγουριά, σε σημείο που υπερεκτιμάς τις δυνατότητες σου.

Στην ευθεία η Giulietta είναι άνετη σταθερή, στιβαρή και σοβαρή, όπως περιμένεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο, εκμεταλλευόμενη το εξαιρετικό πλαίσιο, με το τιμόνι, αν και ηλεκτρικό, να έχει πολύ καλή απόκριση. Οδηγώντας στο Dynamic ο κινητήρας σε ενθουσιάζει, κυρίως με το τράβηγμα του στις μεσαίες στροφές καθώς μπορείς να τον λειτουργήσει άνετα μέχρι τις 3.500 σ.α.λ., ενώ χρειάζεται να φτάσει κοντά στις 1.700 σ.α.λ. για να νιώσεις το ξέσπασμα και τράβηγμα των diesel. Οι επιδόσεις του δεν σε κολλάνε στο κάθισμα, αλλά είναι αρκετά ικανοποιητικές για την μάζα, με τις ρεπρίζ να είναι ίσως η καλύτερη στην κατηγορία της. Σε συνεργασία δε, με το εξαιρετικό 6τάχυτο κιβώτιο, που είναι ακριβές και γρήγορο στις αλλαγές του, έχοντας πολύ καλή κλιμάκωση νιώθεις πολύ συμμετοχικός. Ο ήχος του κινητήρα είναι κλασικός ιταλικός, έχοντας αρκετό κροτάλισμα, ειδικά όταν είναι κρύος, που όμως από την εξάτμιση βγαίνει μια ελαφρά μπάσα χροιά. Πάντως η ηχομόνωση της καμπίνας είναι πολύ καλή και φιλτράρονται όλοι οι ενοχλητικοί ήχοι.

Test_Drive_Alfa_Romeo_Giulietta_JTDM2_60

Πάντως δε πρέπει να ξεχνάς ότι είναι πετρελαιοκινητήρας και δεν υπάρχει λόγος να τον πιέσεις πάνω από τις 4.000 σ.α.λ. που εμφανίζεται η μέγιστη δύναμη του κινητήρα. Οι 2 τελευταίες σχέσεις του κιβωτίου είναι μακριές σε κλιμάκωση, βοηθώντας να ρίξουν την κατανάλωση. Αυτή εξαρτάται από το πόσο βαρύ πόδι έχεις. Σε χαλαρές μετακινήσεις, η μεγάλη ροπή του κινητήρα σε βοηθάει να κινείσαι με μια σχέση πάνω, και με τις αλλαγές να γίνονται στια 2.000 με 2.200 σ.α.λ. η μικρότερη κατανάλωση που κατάφερα να γράψω για μια απόσταση 130 χλμ., ήταν 4,8 λίτρα/100 χλμ, ενώ υπό αρκετή πίεση σε ορεινή διαδρομή μπορεί να φτάσει μέχρι και 7,7 λίτρα/100 χλμ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Τελικά

IMG_9345

Η Giulietta μπήκε στο 2014 φέρνοντας και στην ελληνική αγορά την ανανεωμένη της έκδοση, που τονώνει το ενδιαφέρον του κοινού. Διατηρεί αυτούσια τα τρία κύρια χαρακτηριστικά του μοντέλου (εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, καλός κινητήρας), με τις αλλαγές στο εσωτερικό να ήταν αναγκαίες. Ο κινητήρας της δεν είναι πρωταγωνιστής αλλά θα ικανοποιήσει αρκετά μεγάλο κοινό, ενώ η κατανάλωση του είναι από τα μεγάλα ατού. Έχει πολύ καλό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ενώ το DNA της προσδίδει μια πιο “supercar” εμπειρία. Η συμπεριφορά της στον δρόμο χτυπάει τα καμπανάκια της απόλαυσης του οδηγού, που θα μπορούσε να ήταν καλύτερη αν είχε περισσότερη δύναμη. Παραμένει όμως μια εξαιρετική συμβιβαστική λύση εξαιρετικής οικονομίας καυσίμου και επιδόσεων.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Εμπρός Εξελιγμένη ανεξάρτητη διάταξη τύπου McPherson, με υποστήριξη από αλουμίνιο και μη συμπαγής αντιστρεπτική δοκός
Πίσω Τροχοί συνδεδεμένοι μέσω στρεπτού άξονα και αντιστρεπτικής δοκού, τηλεσκοπικά υδραυλικά αμορτισέρ
ΒΑΡΗ – ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
Βάρος κενού οχήματος (Kg) 1310
Ρυμολκούμενο βάρος με φρένα / χωρίς φρένα (kg) 1300 / 500
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου (lt) 60
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μεταξόνιο (mm) 2634
Μετατρόχιο Εμπρός / Πίσω (mm) 1554 / 1554
Μήκος / Πλάτος (mm) 4351 / 1758
Ύψος (χωρίς φορτίο) (mm) 1465
Χώρος αποσκευών VDA (dm3) ελαχ. 350
Χώρος αποσκευών VDA (dm3) μεγ. (με αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα) 1026
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Επιτάχυνση (sec) 0-100 km/h (1 άτομα + 30 κιλά) 11.3
Μέγιστη Ταχύτητα: km/h 185
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Χωρητικότητα μπαταρίας (Ah) 72
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (Οδηγία ΕΕ 2004/3/CE)
Kύκλος εκτός πόλης (λίτρα/100km) 3,4
Αστικός κύκλος (λίτρα/100km) 5,0
Εκπομπές ρύπων – CO2 (gr/km) 104
Μικτή διαδρομή (λίτρα/100km) 4,0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 5+ με DPF & Start&Stop
Αριθμός κυλίνδρων, διάταξη 4 σε σειρά, εγκάρσια εμπρός
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 79.5 x 80.5
Καύσιμο Πετρέλαιο
Κυβισμός (cc) 1598
Μέγιστη ισχύς HP (kW) / σ.α.λ. 105 (77) / 4000
Μέγιστη ροπή Nm (kgm) / σ.α.λ. 320 (32,5) / 1750
Σύστημα χρονισμού κινητήρα 2 εκκεντροφόροι επικεφαλής (πιανόλα με κοκοράκια και υδραυλικά ωστήρια)
Σχέση Συμπίεσης 16.5 : 1
Τροφοδοσία Καυσίμου Άμεσος ψεκασμός “Common Rail” Multijet II ηλεκτρονικά ελεγχόμενος με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και intercooler
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ
Κιβώτιο ταχυτήτων, αριθμός σχέσεων Μηχανικό 6σχέσεων + όπισθεν
Κίνηση εμπρός
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Κύκλος Στροφής (m) 10.9
Τύπος Κρεμαγιέρα διπλού πινίου (ένα για το τιμόνι και ένα για την υποβοήθηση)
ΤΡΟΧΟΙ (std εξοπλισμός)
Ζάντες αλουμινίου 205/55 R 16 (Progression) 225/45 R 17 (Distinctive)
ΦΡΕΝΑ : Δ (Δίσκοι) T (Ταμπούρα) με ABS + EBD
Εμπρός: Ø mm Δ 281
Πίσω: Ø mm Δ 264

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
<h5>Στα συν:</h5>Σχεδιασμός, Ροπή κινητήρας, Κιβώτιο/Φρένα, Απολαυστική οδική συμπεριφορά, Κατανάλωση <hr /> <h5>Στα μείον:</h5>Δύναμη κινητήρα, Μέτριοι χώροι πίσω επιβατών, Άνεση ανάρτησης, Φινίρισμα ορισμένων πλαστικώνTest Drive: Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Giulietta (ΜΥ2014) 1.6 JTDM-2
Autoblog.gr