[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

test_drive_fiat_500l_trekking_49

Για να ξεκινήσω να σου περιγράφω την εμπειρία της οδήγησης του Fiat 500L Trekking, θα δανειστώ και θα παραφράσω την εισαγωγή που έκανε ο δικός μας, Γιώργος Αγαπητός στο test drive του απλού Fiat 500L.

«Αν με ρωτούσαν ποια είναι η μόδα της εποχής μας, θα απαντούσα χωρίς ιδιαίτερη σκέψη crossover και πετρελαιοκινητήρες. Αν στη συνέχεια, με ρωτούσαν, σε ποιο όνομα της γκάμας της Fiat μπορείς να τοποθετήσεις αυτά τα δύο στοιχεία ώστε να έχεις τα συστατικά για ένα πετυχημένο μοντέλο, η απάντηση θα ήταν χωρίς αμφιβολία “στο 500ράκι”.»

Κάνε το άθροισμα και έχεις Fiat 500L Trekking, ένα μοντέλο που μέχρι να βγει το πιο εξειδικευμένο 500X, αποτελεί την μοναδική επιλογή για κάποιον που του αρέσει το σουλούπι του 500(L) και οι light εκτός δρόμου διαδρομές.


[one_half]

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Ξεχωριστή εμφάνιση
  • Κατανάλωση
  • Άπλετοι χώροι
  • Ευχάριστο εσωτερικό/ορατότητα
  • Εξοπλισμός
  • Ροπή κινητήρα
  • Πρακτικότητα/ευχρηστία
  • Ποιότητα κύλισης

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Τιμή
  • Αίσθηση λεβιέ ταχυτήτων

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_Fiat_500l_Trekking_17

Τι είναι αυτό που κάνει το 500L, Trekking; Οι αλλαγές σε σύγκριση με το νορμάλ 500L είναι λίγες αλλά σημαντικές και επιδεικνύουν τον “περιπετειώδη” χαρακτήρα του οχήματος. Πρώτα απ’ όλα, το μήκος έχει αυξηθεί λίγο με αποτέλεσμα το εκτός δρόμου Trekking να τοποθετείται ανάμεσα στο απλό 500L και το “οικογενειακό” Living. Οι προφυλακτήρες τόσο στο εμπρός μέρος, όσο και στο πίσω είναι νέοι και συμπληρώνονται από τις επίσης νέες πλαστικές προστατευτικές ποδιές ενώ η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 10%, φτάνοντας τα 145mm. Τέλος, το ρουστίκ look ολοκληρώνουν οι όμορφες και standard ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών με ελαστικά Mud and Snow. Αυτά. Ούτε τετρακίνηση με διαφορικά που κλειδώνουν, ούτε αισθητικές υπερβολές για ένα πιο mucho look, ούτε τίποτα.

Test_Drive_Fiat_500l_Trekking_07

Ναι, σωστά διάβασες, το 500L Trekking, όπως και το Panda Trekking που δοκιμάσαμε, διατηρεί την εμπρός κίνηση της υπόλοιπης γκάμας αλλά με μία “έκπληξη”. Το Traction+ σύστημα. Και αν οι προστατευτικές ποδιές δεν εξυπηρετούν τίποτε άλλο πέραν από το αισθητικό κομμάτι της υπόθεσης, το Traction+, η-έστω και ελαφρώς– αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα M&S ελαστικά είναι που διαφοροποιούν στην ουσία το Trekking από τα υπόλοιπα μοντέλα στο lineup του 500L.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_Fiat_500l_Trekking_60

Στην διάθεση μας είχαμε το 500L Trekking με τον 1600άρη MultiJet II. Ο κινητήρας αυτός, αποδίδει 105 άλογα και 320 Nm ροπής και συνδυάζεται με το παραδοσιακό 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Στην πράξη, ο συνδυασμός αυτός είναι πιο ικανός από όσο δείχνουν αυτοί οι αριθμοί. Μπορεί η ιπποδύναμη να μην διεκδικεί επικεφαλίδες αλλά τα 320 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. είναι κάτι παραπάνω από ικανά να κινήσουν τα 1.440 κιλά που ζυγίζει άδειο το όχημα (1.600+ με εμένα και βενζίνη) με αξιοπρέπεια τόσο μέσα στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο.

Test_Drive_Fiat_500l_Trekking_23

Η Fiat ανακοινώνει 0-100 χλμ/ώρα σε 12 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα που φτάνει τα 175 χλμ/ώρα και ειλικρινά, μου φαίνονται ρεαλιστικά νούμερα και τα δύο. Ο οδηγός μπορεί άνετα να κινηθεί με μία ταχύτητα πάνω καθώς ο MultiJet II δείχνει να ξυπνά για τα καλά από τις 1.400 σ.α.λ. περίπου αλλά δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να τον πιέσει πέρα από τις 3.500-4.000 σ.α.λ. αφού αρχίσει να φεύγει από το ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας.

Όσον αφορά στην οικονομία καυσίμου, η εταιρία υποστηρίζει πως στον αστικό κύκλο, το 500L Trekking με τον 1.6 MultiJet II καταναλώνει 5,6 λίτρα ανά 100 χλμ., στον υπεραστικό 4,1 και στον μικτό 4,7. Εδώ, όπως με κάθε σχεδόν αυτοκίνητο που έχω πιάσει στα χέρια μου, θα διαφωνήσω, καθώς κατά τη διάρκεια της δοκιμής, παρατήρησα μία απόκλιση της τάξης του 10-15% σε σύγκριση με τα εργοστασιακά νούμερα. Και αυτή η απόκλιση ήταν όταν προσπαθούσα να κινηθώ οικονομικά. Αν έχεις βαρύ πόδι ο 1600άρης diesel θα σε ικανοποιήσει με το τράβηγμα του αλλά θα απαιτήσει καύσιμο για να το κάνει. Τέλος, ο προδιαγραφών Euro5+ κινητήρας, εκπέμπει 122 γρ/χλμ CO2 που μεταφράζονται σε κόστος τελών κυκλοφορίας €134,2 για τον ιδιοκτήτη. Κρίμα γιατί το 500L Trekking χάνει για μόλις 2 γρ/χλμ CO2 την χαμηλότερη κλίμακα…

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test_Drive_Fiat_500l_Trekking_64

Αρκετά με τα νούμερα όμως. Πώς είναι το αυτοκίνητο στον δρόμο ή και έξω από αυτόν; Οφείλω να ομολογήσω, καλύτερο από το απλό 500L! Η διάταξη της ανάρτησης παραμένει η ίδια με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω αλλά κάτι οι αλλαγές στις ρυθμίσεις που έχουν γίνει, κάτι τα ελαστικά με τους πιο μαλακούς ώμους και κάτι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, έχουν κάνει το 500L Trekking πιο άνετο. Η ανάρτηση και πάλι δεν διαχειρίζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις εγκάρσιες ανωμαλίες-ιδίως το πίσω μέρος-αλλά σίγουρα συμπεριφέρεται πιο ενδοτικά στα κακώς κείμενα των ελληνικών δρόμων.

Test_Drive_Fiat_500l_Trekking_63 Test_Drive_Fiat_500l_Trekking_61

Η οδική του συμπεριφορά είναι αυτό που μου αρέσει να χαρακτηρίζω “ευχάριστα υποστροφική”, που σημαίνει πως όταν πιεστεί πέραν του ορίου θα υποστρέψει προβλέψιμα. Δεν θα φοβίσει τον οδηγό με απρόβλεπτες αντιδράσεις ενώ το όριο, τουλάχιστον εντός δρόμου, θέτουν τα M&S ελαστικά. Φυσικά δεν πρόκειται ποτέ να παίξει το ρόλο του καυτού GTI και δεν είναι αυτός ο σκοπός του, απλά το αναφέρω εγκυκλοπαιδικά. Στην κίνηση εντός πόλεως, σύμμαχος για την άνετη μετακίνηση είναι τόσο τα ελαφριά χειριστήρια όσο και η άπλετη ορατότητα που εξασφαλίζουν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Εκτός πόλης, το NVH βρίσκεται σε άκρως ικανοποιητικά επίπεδα με τον κινητήρα να μην ακούγεται πέραν του αναμενόμενου και τον μοναδικό θόρυβο να προέρχεται από τα εκτός δρόμου λάστιχα. Τι να κάνεις όμως όταν θέλεις και το ελαφρύ off-roading;

Test_Drive_Fiat_500l_Trekking_55

To ιταλικό αυτοκίνητο τα καταφέρνει αρκούντως ικανοποιητικά για τα τεχνικά του χαρακτηριστικά και θα κάνει τους “αρχάριους” λάτρεις της περιπέτειας να το λατρέψουν. Σίγουρα αν ήταν τετρακίνητο θα έμπαινε σε άλλα νερά, τόσο τιμολογιακά όσο και πρακτικά, αλλά κάτι τέτοιο το αναμένουμε από το νέο 500X, που θεωρητικά θα έχει πιο σοβαρές ικανότητες.

Test_Drive_Fiat_500l_Trekking_77

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, όμως, με σύμμαχο το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό που λειτουργεί μέχρι και τα 30 χλμ/ώρα και με τη βοήθεια του ESP, φρενάρει τον τροχό που χάνει πρόσφυση στέλνοντας τη περισσότερη ροπή σε αυτόν με την μεγαλύτερη, θα σε ξελασπώσει από τυχόν “κολλήματα” χωρίς όμως να σου εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη για πιο σκληρή χρήση. Με την αυξημένη απόσταση θα πατήσεις σε ήπιους χωματόδρομους χωρίς φόβο μην ξηλώσεις τίποτα από κάτω, και θα συνειδητοποιήσεις την άνεση που προσφέρει η ανάρτηση, αφού φιλτράρει ικανοποιητικά τις κακοτοπιές. Σίγουρα, θα μπορούσε να ήταν καλύτερα καθώς οι 17άρες ζάντες με τα ειδικά σχεδιασμένα εκτός δρόμου ελαστικά διαστάσεων 225/45 έχουν μικρό σχετικά προφίλ αλλά καλώς ή κακώς αποτελεί μια αναγκαστική υποχώρηση καθώς το περισσότερο χρόνο της ζωής του θα τον περάσει στην άσφαλτο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test_Drive_Fiat_500l_Trekking_68

Ολοκληρώνω τις εντυπώσεις μου από το 500L Trekking με το εσωτερικό. Εδώ δεν συναντάμε πρακτικά καμία διαφορά σε σύγκριση πάντα με το απλό 500L. Είμαι σχεδόν απόλυτα σύμφωνος με την επιλογή των υλικών σε διάφορα σημεία της καμπίνας. Εκεί που χρειάζεται είναι σκληρά, ενώ σε σημεία που βρίσκονται εντός του οπτικού πεδίου των επιβατών και δεν έχουν την επιβάρυνση της σκληρής χρήσης, είναι μαλακότερα.

Test_Drive_Fiat_500l_Trekking_75

Φυσικά βοήθησε πολύ και το επίπεδο εξοπλισμού του αυτοκινήτου δοκιμής αλλά έχοντας μπει και στη βασική έκδοση, μπορώ να πω με σιγουριά πως δεν υστερεί σημαντικά. Αν έχω ένα παράπονο, αυτό θα είναι για τη συναρμογή. Σε ορισμένα σημεία –βλ. εκεί που ξεκινά η μεγάλη ηλιοροφή– είναι σαφώς κάτω του μετρίου. Εκεί όμως που κανείς δεν θα έχει κανένα παράπονο, είναι στους χώρους. Η εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου από τους Ιταλούς μηχανικούς είναι σεμιναριακού επιπέδου.

Test_Drive_Fiat_500l_Trekking_84

Το εσωτερικό πλάτος είναι το μεγαλύτερο στην κατηγορία του, 5 επιβάτες μπορούν να βολευτούν ακόμα και για πολύωρο ταξίδι και οι εσωτερικοί χώροι αποθήκευσης είναι ούτε λίγο, ούτε πολύ 18! Και όλα αυτά, χωρίς να θυσιάζεται η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ που φτάνει τα 400 λίτρα.

Η τιμή του αυτοκινήτου με το πετρελαιοκινητήρα φτάνει €22.950 (με απόσυρση και προσφορά ανέρχεται στα €20.120). Τιμή όχι ιδιαίτερα κολακευτική αλλά είναι ένα πακέτο που διαθέτει πολλά χαρίσματα. Για τις υπόλοιπες εκδόσεις (Pop, Pop Star και Lounge) με όλους τους κινητήρες μπορείς να δεις τις τιμές εδώ

[/nextpage]

[nextpage title=”Επί τ’αυτά” ]

Test_Drive_Fiat_500l_Trekking_49

Στο τέλος της εβδομάδας που έζησα με το 500L Trekking, συνειδητοποίησα κάτι. Ήταν συνειδητή η επιλογή της Fiat να περιοριστούν οι αλλαγές σε αυτά που προανέφερα. Αν κάποιος θέλει σκληροπυρηνικό εκτός δρόμου όχημα, δεν πρόκειται να πάρει το 500L Trekking ούτως ή άλλως, οπότε γιατί η Fiat να προσπαθήσει να συναγωνιστεί τέτοιες κατασκευές; Το μόνο που θα κατάφερνε ήταν να αυξήσει το καθημερινό κόστος λειτουργίας για τον αγοραστή και να εκτοξεύσει το κόστος αγοράς. Δικίνητο λοιπόν. Με τα M&S ελαστικά, τα 145mm από το έδαφος και το Traction+, καλύπτει το 95% των μετακινήσεων του μέσου οικογενειάρχη, χωρίς να θυσιάζει τίποτα ουσιαστικό. Επιπλέον, απευθύνεται σε ευρύτατο κοινό. Αν είσαι στην αγορά για οικογενειακό, crossover, SAV ή ακόμα και μικρό MPV, το 500L Trekking μπορεί να καλύψει τις ανάγκες σου.

test_drive_fiat_500l_trekking_21

Εδώ όμως δημιουργείται το πρόβλημα… Με δεδομένο ό,τι σου έχω πει μέχρι τώρα και την μικρή διαφορά σε σύγκριση με το απλό 500L, γιατί κάποιος να μην προτιμήσει το Trekking; Είναι τόσο καλό, που στα μάτια μου αποτελεί εσωτερικό ανταγωνισμό για το μοντέλο στο οποίο είναι βασισμένο. Δεν ξέρω… Η ουσία είναι πως το 500L Trekking είναι μία πάρα πολύ καλή επιλογή, με τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα της αλλά όπως και να έχει, μία επιλογή που ο υποψήφιος αγοραστής πρέπει να εξετάσει.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

500L TREKKING 1.6 MTJ 105hp
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 5+ με DPF & Start&Stop
Αριθμός κυλίνδρων, διάταξη 4 σε σειρά, εγκάρσια εμπρός
Καύσιμο Πετρέλαιο
Κυβισμός 1598
Μέγιστη ισχύς HP (kW) / σ.α.λ. 105 (77) / 3700 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή Nm (kgm) / σ.α.λ. 320 / 1750 σ.α.λ.
Σχέση συμπίεσης 16,5:1
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Κύκλος στροφής (m) 11.1
Τύπος Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση – Dualdrive
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Επιτάχυνση (sec) 0-100 km/h (2 άτομα + 20 κιλά) 12.0
Μέγιστη Ταχύτητα: Km/h 175
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Χωρητικότητα μπαταρίας (Ah) 63
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μεταξόνιο (mm) 2612
Μετατρόχιο εμπρός / πίσω (mm) 1522/1519
Μήκος / Πλάτος (mm) 4270/1800
Υψος (χωρίς φορτίο) (mm) 1679
Χώρος αποσκευών VDA (dm3): πίσω καθίσματα όρθια / μπροστά / διπλωμένα 343/400/1310
ΤΡΟΧΟΙ (std εξοπλισμός)
Ατσάλινες ζάντες ———–
Ζάντες αλουμινίου 225/45 R17
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (Οδηγία ΕΕ 1999/100)
Kύκλος εκτός πόλης (λίτρα/100km) 4.1
Αστικός κύκλος (λίτρα/100km) 5.6
Εκπομπές ρύπων – CO2 (gr/km) 122
Μικτή διαδρομή (λίτρα/100km) 4.7
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ
Κιβώτιο ταχυτήτων, αριθμός σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων + όπισθεν
Κίνηση Εμπρός
ΦΡΕΝΑ : Δ (Δίσκοι) με ABS + EBD με ESP και Traction +
Εμπρός: Ø mm Δ 284
Πίσω: Ø mm Δ 251

[/nextpage]