fiat-alfa-romeo

Μετά τις Αμερικάνικες εταιρίες, ήρθε η ώρα για την παρουσίαση του 5-ετούς πλάνου των Ευρωπαϊκών. Πρώτη στη σειρά, η Fiat αλλά στην πραγματικότητα, η εισαγωγή τόσο για την Fiat όσο και για την Alfa Romeo, είναι παρόμοια. “Κάναμε λάθος και είμαστε εδώ για να το διορθώσουμε”.

fca5

Το λάθος όσον αφορά στη Fiat είναι ότι χάθηκε η ταυτότητα της φίρμας. Εξαιτίας του μεγάλου αριθμού μοντέλων στη γκάμα της, δεν υπήρχε ούτε κοινή ταυτότητα, ούτε τιμολογιακή συνέχεια. Οπότε το 2014, είναι η αφετηρία του επαναπροσδιορισμού της και αυτός θα γίνει σε δύο βασικούς άξονες: Λογική και μαγεία με έναν βασικό παράγοντα στη μέση, την τιμή. Το πλάνο της Fiat για το μέλλον, θέλει το λανσάρισμα 8 νέων μοντέλων σε διάφορες κατηγορίες και με διαφορετικά target group.

Μιλώντας για την Ευρώπη που μας ενδιαφέρει, στα τέλη του 2014, θα παρουσιαστεί το 500X. Από εκεί και πέρα, θα ακολουθήσει “διάλειμμα” ενός έτους περίπου, μέχρι να παρουσιαστούν στα τέλη του 2015, δύο νέα μοντέλα. Ένα compact sedan το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα είναι ο αντικαταστάτης του Linea και ένα “specialty” όχημα που εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα είναι η FIAT έκδοση του Mazda MX5 με άγνωστο μέχρι στιγμής όνομα (Barchetta;). Από εκεί και πέρα, το 2016 θα λανσαριστούν ένα compact hatch, ένα compact station wagon και ένα νέο μοντέλο στο B-Segment. Ένα από όλα αυτά, σίγουρα θα είναι το νέο Punto, του οποίου η αξία και η σημασία στην ιστορία της φίρμας αναγνωρίζεται και δεν θα παραγκωνιστεί. Όμως αν το νέο Punto είναι το “compact hatch”, τότε ποιο θα είναι το B-segment μοντέλο; Και αντίστροφα. Όπως και να έχει, λίγο μετά τα μέσα του 2017, θα παρουσιαστεί ένα compact CUV και το πλάνο της εταιρίας κλείνει με το ντεμπούτο του νέου Panda στις αρχές του 2018.

Με όλα αυτά τα μοντέλα, η FIAT ελπίζει να διατηρήσει τις πωλήσεις της στην Ευρώπη στα ίδια επίπεδα (στις 700.000 αυτοκίνητα περίπου) μέσα στην 5-ετία και να επεκταθεί ελαφρώς σε άλλες αγορές όπως οι Η.Π.Α., η Ν. Αμερική και η Ασία. Για την ακρίβεια, το πλάνο της FIAT λέει πως οι παγκόσμιες πωλήσεις της εταιρίας, θα αυξηθούν από τα 1,5 εκατομμύρια οχήματα το 2013, στα 1,9 εκατομμύρια το 2018.

Πριν προχωρήσουμε στην Alfa Romeo, αξίζει να κάνουμε και μία αναφορά στα επαγγελματικά οχήματα της FIAT που τόσα χρόνια (υπο)στηρίζουν την πορεία της εταιρίας με σταθερές πωλήσεις. Εκεί, μέχρι το 2018, μπορούμε να περιμένουμε ριζική ανανέωση της γκάμας καθώς την προσθήκη ενός νέου μοντέλου. Το Strada αλλά και το Ducato, θα δούνε τους αντικαταστάτες τους να λανσάρονται στην αγορά μέσα στο τρέχον έτος. Το 2015 θα ανανεωθεί το Doblo ενώ το 2016, θα έρθει το νέο Fiorino. Την ίδια χρονιά με το Fiorino, θα παρουσιαστεί και ένα νέο, μεσαίο pickup με άγνωστο μέχρι στιγμής όνομα. Οι προτεραιότητες αυτή τη στιγμή για το επαγγελματικό τμήμα της FIAT, είναι να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη και να επεκταθεί στη Ρωσία, τη Μ. Ανατολή και τη Λατινική Αμερική. Ειδικότερα, θέλει μέσα στην 5ετία να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 40%, από τις 431 χιλιάδες οχήματα το 2013 στα 600+ χιλιάδες το 2018.

fca6

Τέλος, αυτό που οι περισσότεροι petrolheads περίμεναν. Η παρουσίαση της Alfa Romeo είχε μεγάλες δόσεις αυτοκριτικής. Αφού έγινε εκτενής ανάλυση της ιστορίας της φίρμας και της επιτυχίας της στους αγώνες, κατέληξε σε ένα αρκετά κυνικό “Πολύ δόξα στις πίστες που ποτέ δεν μεταφράστηκε σε μεγάλη οικονομική επιτυχία”. Όσον αφορά στο παρόν της εταιρίας, η εταιρία έχει εντοπίσει το πρόβλημα και έχει βρει την λύση. Το πρόβλημα είναι ότι κάπου στην πορεία, χάθηκε το ιστορικό DNA της. Επιγραμματικά, αυτό ήταν “τεχνολογικά προηγμένοι και πρωτοποριακοί κινητήρες σε αυτοκίνητα που είχαν σχεδόν τέλεια 50:50 κατανομή βάρους σε συνδυασμό με ένα σετ μοναδικών τεχνικών λύσεων που έκανε τα αυτοκίνητα να ξεχωρίζουν με κορυφαίες σχέσεις power-to-weight και ριζοσπαστικό και χαρακτηριστικά Ιταλικό design”. Ποια είναι η λύση; Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, η μετατροπή της Alfa Romeo σε “skunkworks” τμήμα. Ένα ανεξάρτητο τμήμα με επικεφαλής δύο υψηλά ιστάμενα στελέχη της Ferrari, 200 προσεκτικά επιλεγμένους μηχανικούς (600 μέχρι το τέλος του 2015), πλήρη δημιουργική ανεξαρτησία από την FCA και αυστηρές προθεσμίες.

Τι περιλαμβάνει όμως ειδικότερα το πλάνο; Επένδυση της τάξης των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ για τον σχεδιασμό, την εξέλιξη και την παραγωγή 8 νέων μοντέλων με το σήμα της Alfa Romeo. Το 2014 και το μεγαλύτερο μέρος του 2015, θα είναι “νεκρό” για την Ιταλική εταιρία. Μόνο προς το τέλος του επόμενου έτους θα παρουσιαστεί το νέο μεσαίο sedan. Την τριετία 2016-2018 όμως, αναμένεται μπαράζ παρουσιάσεων αφού η Alfa θα παρουσιάσει τα εξής: Δύο νέα compact μοντέλα στην κατηγορία της Giulietta, ένα μεσαίο και ένα μεγάλο sedan (ή coupe), δύο SUV/crossovers καθώς και ένα νέο “specialty” όχημα (Spider;). Τα περισσότερα από αυτά τα μοντέλα θα βασίζονται στην νέα πλατφόρμα της εταιρίας με όνομα “Giorgio” και θα κατασκευάζονται στην Ιταλία. Όσον αφορά στους κινητήρες που θα αναλάβουν την κίνηση τους, το πλάνο αναφέρει 4-κύλινδρους και 6-κύλινδρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, με ιπποδυνάμεις που ξεκινούν από τα 120 περίπου άλογα και φτάνουν μέχρι τα 540. Σε ότι αφορά την 4C στα τέλη του 2015 θα βγει και σε Quadrifoglio έκδοση.

Ο στόχος για την Alfa Romeo είναι σαφής: Αύξηση των πωλήσεων από τις 73.000 οχήματα το 2013, στα 400.000 οχήματα μέχρι το τέλος του 2018. Ο στόχος είναι ρεαλιστικός. Με δεδομένο το άνοιγμα της εταιρίας στην Αμερικανική αγορά (με τον παράγοντα “νοσταλγία” να παίζει πολύ μεγάλο ρόλο) αλλά και την Ασία, ο πενταπλασιασμός των πωλήσεων μπορεί να μοιάζει “όνειρο θερινής νυκτός” αλλά αν (και είναι μεγάλο το αν) τα μοντέλα παρουσιαστούν, τότε είναι κάθε άλλο παρά ανέφικτος.

H Fiat και η Alfa Romeo θέλουν έως το 2018 να πουλούν συνολικά 2,9 εκατ. αυτοκίνητα, και αν σε αυτά προστεθούν τα 3,92 των Αμερικάνων εταιριών, και οι 75.000 της Maserati και οι 7.000 της Ferrari, το FCA, εχει βάλει ως στόχο να πουλά περίπου 6,8 εκατ. αυτοκίνητα.

Περισσότερες λεπτομέρειες για το πενταετές πλάνο των παραπάνω εταιριών της Fiat-Chrysler Automobiles, μπορείς και αξίζει να διαβάσεις εδώ (Fiat, Alfa Romeo).