diodia

Αυξάνεται από την ερχόμενη Τρίτη 29/9, το κόστος των διοδίων στο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Αθήνα – Λαμία, ενώ σημειώνονται και μικρές μειώσεις για όσους οδηγούς διανύουν μικρότερες αποστάσεις.

Αναλυτικότερα, σε εφαρμογή τίθεται το νέο σύστημα πληρωμής ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση που διανύει ο χρήστης, με απόφαση της εταιρίας «Νέα Οδός» που έχει αναλάβει την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου Ιόνια Οδός από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα, το οποίο κατασκευάζεται με σύμβαση παραχώρησης και περιλαμβάνεται σε αυτόν και το τμήμα του ΠΑΘΕ Αθηνών Ανισόπεδος Κόμβος Μεταμόρφωσης, Μαλιακός – Σκάρφεια και συνδετήριος κλάδος του Σχηματάρι – Χαλκίδα. Με βάση τους όρους της σύμβασης παραχώρησης του συγκεκριμένου έργου που κυρώθηκε από τη Βουλή και προβλέπει την εφαρμογή του νέου συστήματος διοδίων με νέα τέλη και νέους σταθμούς μετωπικούς και πλευρικούς, η χρέωση του αυτοκινήτου Ι.Χ. είναι 0,031 ευρώ ανά χιλιόμετρο πλέον ΦΠΑ.

Συνεπώς, με τη νέα χιλιομετρική χρέωση η απόσταση Αθήνα – Λαμία μετά επιστροφής, από 8.25 ευρώ που στοίχιζε στους οδηγός σήμερα, ανέρχεται πλέον στα 12.60 ευρώ. Ωστόσο, κερδισμένοι από την εφαρμογή της χιλιομετρικής χρέωσης θα είναι όσοι πηγαίνουν στη Χαλκίδα αφού καταργούνται τα διόδια Σχηματαρίου, καθώς και στη Θήβα, όπου αν και λειτουργούν διόδια το αντίτιμο είναι φθηνότερο.

Σε γενικές γραμμές, όσοι διανύουν μεγάλες αποστάσεις με το νέο σύστημα θα πληρώνουν αυξημένα διόδια σε σχέση με τα σημερινά, ενώ όσοι διανύουν μικρές αποστάσεις θα πληρώνουν φθηνότερα διόδια, γεγονός που χαρακτηρίζει το νέο σύστημα δικαιότερο. Σύμφωνα με την εταιρία, όσοι χρήστες πηγαίνουν σήμερα στα Οινόφυτα ή στο Σχηματάρι (Χαλκίδα), με το υφιστάμενο σύστημα πληρώνουν για τη εν λόγω διαδρομή μετ’ επιστροφής συνολικά 5,50 ευρώ, ενώ με το νέο σύστημα η χρέωση μειώνεται στα 3,70 ευρώ, δηλαδή στα δύο τρίτα της υφιστάμενης χρέωσης (μείωση κατά περίπου 33%). Επίσης εξυπηρετεί καλύτερα τους οδηγούς επειδή αυξήθηκε ο αριθμός των θυρίδων πληρωμής στους μετωπικούς σταθμούς διοδίων.

Σημειώνεται ότι από τα έσοδα των διοδίων στον ΠΑΘΕ χρηματοδοτείται η αναβάθμισή του σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο και η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού.

Με το νέο σύστημα εφαρμόζονται 3 ζώνες πληρωμής. Αναλυτικά:


• Α/Κ Μεταμόρφωσης – Α/Κ Σχηματαρίου (Σύνολο 51 χλμ.)

• Α/Κ Σχηματαρίου – Α/Κ Μαρτίνου (Σύνολο 61,7 χλμ.)

• Α/Κ Μαρτίνου – Πέρας Ε.Π. (Σύνολο 59,8 χλμ.)

Επίσης θα λειτουργούν οι παρακάτω σταθμοί διοδίων:

Μετωπικά διόδια

– Αφιδνών

– Θηβών

– Τραγάνας.

Πλευρικά διόδια (κατεύθυνση Αθήνα – Λαμία/κατεύθυνση Λαμία – Αθήνα)

• Καπανδριτίου (Εισόδου/Εξόδου)

• Μαλακάσας (Εισόδου/Εξόδου)

• Οινοφύτων (Εισόδου/Εξόδου)

• Θήβας (Εξόδου/Εισόδου)

• Τραγάνας (Εξόδου/Εισόδου).

Σε κάθε μετωπικό σταθμό θα χρεώνεται σε κάθε κατεύθυνση μόνο το μήκος της ζώνης του, ενώ στους πλευρικούς σταθμούς εξόδου μόνο το μήκος που διανύθηκε από την αρχή της ζώνης τους και στους πλευρικούς σταθμούς εισόδου θα χρεώνεται μόνο το μήκος που θα διανυθεί μέχρι το τέλος της ζώνης τους.

[via: express.gr]

  • funster

    Και πως ακριβως λειτουργει αυτο το συστημα?
    Τι εννοω.. Οταν πχ φευγεις απο Αθηνα και φτανεις στον σταθμο διοδιων των Αφιδνων ποσο θα πληρωνεις?
    Που ξερει αυτος αν θα πας Χαλκιδα ή Λαμία?

    Ή μηπως πληρωνεις οταν εξερχεσαι? Αλλα τοτε αυτος που θα ξερει απο που μπηκα?

  • πιστεύω ότι το σύστημα θα είναι όπως γίνεται με τις κάρτες των πάρκινγκ όπου παίρνουμε μια κάρτα όταν μπαίνουμε και πληρώνουμε όταν φεύγουμε. Έτσι θα ξέρουν από ποιο σημείο μπήκαμε και που θα βγούμε..

  • funster

    Aρα θα πρεπει σε καθε εισοδο και εξοδο της εθνικης να υπαρχουν διοδια…
    Δεν γνωριζω αν υπαρχει τετοια υποδομη…

    Παντως αν και αυτο το συστημα ειναι δικαιοτερου του υπαρχοντος, για ακομη μια φορα το ποσοστο της μειωσης και του κερδους για τους πολιτες υπολειπεται του ποσοστου αυξησης της ζημιας!

    Συνολικα καλουμαστε να πληρωσουμε περισσοτερα σε σχεση με το παρελθον! Κι αυτο φαινεται απο την κατα 10% αυξηση των εσοδων που αναμενουν με την εφαρμογη αυτου του συστηματος!

    • σίγουρα από Τρίτη θα μάθουμε πως δουλεύουν τα “νέα” διόδια..

      Όσο για την αύξηση του αντιτίμου δεν μπορώ να πω τίποτα διαφορετικό. Από την στιγμή που τα ανέλαβαν ιδιωτικές εταιρίες τα διόδια έχουν πάρει την ανηφόρα….

  • funster

    Υπαρχει μια ακομη ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ παραμετρος την οποια αμελησαμε.. Που για ακομη μια φορα αποδεικνυει ποσο ψευτες και κερδοσκοποι ειναι!

    Αυτην την στιγμη μπορει ναι μεν να ειναι ακριβοτερο να πας Χαλκιδα, και με τα νεα μετρα να ειναι φθηνοτερο, ΟΜΩΣ αυτην την στιγμη στην επιστροφη απο Χαλκιδα δεν πληρωνεις διοδια πραγμα που σημαινει οτι συνολικα στο πηγαινε-ελα Χαλκιδα με τα νεα μετρα εν τελει καταληγεις να δινεις περισσοτερα!!

    • oopsss!!!!! αυτό δεν το είχα σκεφτεί!!!!!! :( :( :(

    • takis

      Όχι φθηνότερα είναι και στο πήγαινε-έλα! Τώρα δίνεις 2,75 επί 2 για να πάς και 0,00 στο έλα, σύνολο 5,50. Με τα νέα διόδια δίνεις 1,85 στα διόδια Αφιδνών στο πήγαινε και 1,85 στο έλα, σύνολο 3,70. Κέρδος 1,80…

    • funster

      Αυτη ηταν η πληροφορηση που ειχα απο χρηστη των διοδιων!
      Ο οποιος μου ειπε οτι ειναι 3,70 + 3,70 το πηγαινε – ελα Αθηνα Χαλκιδα..
      Δεν γνωριζω απο πρωτο χερι, πολυ πιθανον ομως (και μακαρι ) να ειναι οπως εσυ επισημαινεις..

    • takis

      Είπαν πως τα διόδια Σχηματαρίου θα καταργηθούν, οπότε 1,85 Αθήνα-Χαλκίδα και ομοίως στην επιστροφή. Αλλά το γράφει και σε αυτό το site πιο πάνω στην τέταρτη παράγραφο. “Σε γενικές γραμμές, όσοι διανύουν μεγάλες αποστάσεις με το νέο σύστημα θα πληρώνουν αυξημένα διόδια σε σχέση με τα σημερινά, ενώ όσοι διανύουν μικρές αποστάσεις θα πληρώνουν φθηνότερα διόδια, γεγονός που χαρακτηρίζει το νέο σύστημα δικαιότερο. Σύμφωνα με την εταιρία, όσοι χρήστες πηγαίνουν σήμερα στα Οινόφυτα ή στο Σχηματάρι (Χαλκίδα), με το υφιστάμενο σύστημα πληρώνουν για τη εν λόγω διαδρομή μετ’ επιστροφής συνολικά 5,50 ευρώ, ενώ με το νέο σύστημα η χρέωση μειώνεται στα 3,70 ευρώ, δηλαδή στα δύο τρίτα της υφιστάμενης χρέωσης (μείωση κατά περίπου 33%). Επίσης εξυπηρετεί καλύτερα τους οδηγούς επειδή αυξήθηκε ο αριθμός των θυρίδων πληρωμής στους μετωπικούς σταθμούς διοδίων.”