diodia

Αυξάνεται από την ερχόμενη Τρίτη 29/9, το κόστος των διοδίων στο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Αθήνα – Λαμία, ενώ σημειώνονται και μικρές μειώσεις για όσους οδηγούς διανύουν μικρότερες αποστάσεις.

Αναλυτικότερα, σε εφαρμογή τίθεται το νέο σύστημα πληρωμής ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση που διανύει ο χρήστης, με απόφαση της εταιρίας «Νέα Οδός» που έχει αναλάβει την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου Ιόνια Οδός από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα, το οποίο κατασκευάζεται με σύμβαση παραχώρησης και περιλαμβάνεται σε αυτόν και το τμήμα του ΠΑΘΕ Αθηνών Ανισόπεδος Κόμβος Μεταμόρφωσης, Μαλιακός – Σκάρφεια και συνδετήριος κλάδος του Σχηματάρι – Χαλκίδα. Με βάση τους όρους της σύμβασης παραχώρησης του συγκεκριμένου έργου που κυρώθηκε από τη Βουλή και προβλέπει την εφαρμογή του νέου συστήματος διοδίων με νέα τέλη και νέους σταθμούς μετωπικούς και πλευρικούς, η χρέωση του αυτοκινήτου Ι.Χ. είναι 0,031 ευρώ ανά χιλιόμετρο πλέον ΦΠΑ.

Συνεπώς, με τη νέα χιλιομετρική χρέωση η απόσταση Αθήνα – Λαμία μετά επιστροφής, από 8.25 ευρώ που στοίχιζε στους οδηγός σήμερα, ανέρχεται πλέον στα 12.60 ευρώ. Ωστόσο, κερδισμένοι από την εφαρμογή της χιλιομετρικής χρέωσης θα είναι όσοι πηγαίνουν στη Χαλκίδα αφού καταργούνται τα διόδια Σχηματαρίου, καθώς και στη Θήβα, όπου αν και λειτουργούν διόδια το αντίτιμο είναι φθηνότερο.

Σε γενικές γραμμές, όσοι διανύουν μεγάλες αποστάσεις με το νέο σύστημα θα πληρώνουν αυξημένα διόδια σε σχέση με τα σημερινά, ενώ όσοι διανύουν μικρές αποστάσεις θα πληρώνουν φθηνότερα διόδια, γεγονός που χαρακτηρίζει το νέο σύστημα δικαιότερο. Σύμφωνα με την εταιρία, όσοι χρήστες πηγαίνουν σήμερα στα Οινόφυτα ή στο Σχηματάρι (Χαλκίδα), με το υφιστάμενο σύστημα πληρώνουν για τη εν λόγω διαδρομή μετ’ επιστροφής συνολικά 5,50 ευρώ, ενώ με το νέο σύστημα η χρέωση μειώνεται στα 3,70 ευρώ, δηλαδή στα δύο τρίτα της υφιστάμενης χρέωσης (μείωση κατά περίπου 33%). Επίσης εξυπηρετεί καλύτερα τους οδηγούς επειδή αυξήθηκε ο αριθμός των θυρίδων πληρωμής στους μετωπικούς σταθμούς διοδίων.

Σημειώνεται ότι από τα έσοδα των διοδίων στον ΠΑΘΕ χρηματοδοτείται η αναβάθμισή του σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο και η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού.

Με το νέο σύστημα εφαρμόζονται 3 ζώνες πληρωμής. Αναλυτικά:


• Α/Κ Μεταμόρφωσης – Α/Κ Σχηματαρίου (Σύνολο 51 χλμ.)

• Α/Κ Σχηματαρίου – Α/Κ Μαρτίνου (Σύνολο 61,7 χλμ.)

• Α/Κ Μαρτίνου – Πέρας Ε.Π. (Σύνολο 59,8 χλμ.)

Επίσης θα λειτουργούν οι παρακάτω σταθμοί διοδίων:

Μετωπικά διόδια

– Αφιδνών

– Θηβών

– Τραγάνας.

Πλευρικά διόδια (κατεύθυνση Αθήνα – Λαμία/κατεύθυνση Λαμία – Αθήνα)

• Καπανδριτίου (Εισόδου/Εξόδου)

• Μαλακάσας (Εισόδου/Εξόδου)

• Οινοφύτων (Εισόδου/Εξόδου)

• Θήβας (Εξόδου/Εισόδου)

• Τραγάνας (Εξόδου/Εισόδου).

Σε κάθε μετωπικό σταθμό θα χρεώνεται σε κάθε κατεύθυνση μόνο το μήκος της ζώνης του, ενώ στους πλευρικούς σταθμούς εξόδου μόνο το μήκος που διανύθηκε από την αρχή της ζώνης τους και στους πλευρικούς σταθμούς εισόδου θα χρεώνεται μόνο το μήκος που θα διανυθεί μέχρι το τέλος της ζώνης τους.

[via: express.gr]