Ποιος είπε ότι οι αγώνες της F1 θα είναι βαρετοί φέτος;;;; Ακόμη έναν εκπληκτικό αγώνα μας πρόσφεραν σήμερα τα 24 μονοθέσια που ξεκίνησαν στην βρεγμένη πίστα της Shanghai. Τολμώ να πω ότι ήταν καλύτερος και από αυτόν του Grand Prix της Αυστραλίας. Το θέαμα ξεκίνησε από τον πρώτο γύρο όπου η βροχή έκανε την εμφάνιση της με αποτέλεσμα αρκετοί να ήταν αυτοί που μπήκαν γρήγορα στα πιτ για να βάλουν ενδιάμεσα ελαστικά ενώ μερικοί έμειναν στα στεγνά (με αποτέλεσμα να δικαιωθούν στο τέλος) ενώ 2 φορές έκανε την εμφάνιση του το αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω ατυχημάτων.
Επωφελούμενος από την όλη ιστορία βρέθηκε ο Jenson Button ο οποίος κάνοντας μόνο 2 πιτ στοπ (εκεί που οι περισσότεροι έκαναν 4 και πάνω) είδε τελικά πρώτος της καρό σημαία μπροστά από τον ομόσταβλό του Lewis Hamilton που για ακόμη μία φορά οδηγούσε σε δικό του κόσμο και ρυθμό κάνοντας έτσι ένα ονειρικό 1-2 για την McLaren. Στην 3η θέση βρέθηκε ο Nico Rosberg ο οποίος με τις οδηγίες του Ross Brawn έκανε έναν καθαρό αγώνα ανεβαίνοντας στο βάθρο των νικητών. Την 10 συμπλήρωσαν οι Robert Kubica, Sebastian Vettel, Vitaly Petrov, Mark Webber, Felipe Massa και Michael Schumacher.
Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή…
Τα μονοθέσια στήθηκαν στο grid ώστε να εκκινήσουν τον αγώνα φορώντας όλοι σχεδόν, ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα. Οι Glock και Di Grassi έμειναν στην εκκίνηση τερματίζοντας εκεί πρόωρα τον αγώνα τους ενώ ο Chandhok ξεκίνησε μέσα από τα πιτ. Με το που έσβησαν (σχεδόν) τα κόκκινα φώτα, ο Fernando Alonso πετάχτηκε από την 3η θέση που βρισκόταν και πέρασε και τις 2 Red Bull με αποτέλεσμα να στρίψει πρώτος στην ελικοειδής πρώτης στροφή των 270ο. Το σχεδόν το έγραψα προηγουμένως επειδή όπως φάνηκε από το replay o Alonso έφυγε πριν σβήσουν τα φώτα με αποτέλεσμα μερικούς γύρους μετά να τιμωρηθεί από τους κριτές με ποινή διέλευσης μέσα από τα πιτ.
Ο Mark Webber έκανε παραδόξως καλή εκκίνηση και πέρασε το Vettel ενώ πιο πίσω έγινε το πρώτο ατύχημα που ανάγκασε το αυτοκίνητο ασφαλείας να βγει στην πίστα. Ο Liuzzi έχασε τον έλεγχο της Force India του με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με τους Kobayashi και Buemi. Με το αυτοκίνητο ασφαλείας εντός πίστας και την βροχή να δυναμώνει σχεδόν οι περισσότεροι οδηγοί μπήκαν στα πιτ για αλλαγή τοποθέτηση ενδιάμεσων ελαστικών (-μια στρατηγική που όπως φάνηκε αργότερα ήταν λανθασμένη).
Με το που έφυγε το αυτοκίνητο ασφαλείας οδηγούσαν τον αγώνα οι Rosberg, Button, Kubica, Petrov και Kovalainen οι οποίοι δεν άλλαξαν τα ελαστικά τους και έμειναν στα στεγνά. Με την ένταση της βροχής τελικά να μην δυναμώνει, γρήγορα φάνηκε ότι τα slick ελαστικά έδιναν καλύτερους χρόνους με αποτέλεσμα όσοι άλλαξαν τα λάστιχα τους σε ενδιάμεσα να μπούνε ξανά στα πιτ για αλλαγή ελαστικών.
Κατά την αλλαγή αυτή έγινε ένα περιστατικό ανάμεσα στους Hamilton και Vettel οι οποίοι βρέθηκαν δίπλα δίπλα μέσα στο pit lane με τον Hamilton να γλιστρά και να αναγκάζεται να σηκώσει το πόδι από το γκάζι ώστε να περάσει ο Vettel μπροστά. Οι αγωνοδίκες μετά από μερικούς γύρους έβγαλαν ανακοίνωση ότι θα ερευνήσουν το συμβάν μετά τον αγώνα. Αφού κάλεσαν τόσο τους οδηγούς όσο και τους τεχνικούς διευθυντές των δύο ομάδων για εξηγήσεις αποφάσισαν ότι δεν θα δώσουν ποινή σε κανέναν από τους δύο παρά μόνο γραπτή επίπληξη για επικίνδυνη οδήγηση.
Οι Rosberg, Button, Kubica και Petrov οι οποίοι δεν είχαν αλλάξει ελαστικά ήταν οι κερδισμένοι από τα «τερτίπια» του καιρού με αποτέλεσμα να είναι μπροστά από τους υπόλοιπους οδηγούς.
Σε αυτό το κομμάτι του αγώνα έγιναν οι σημαντικότερες μάχες και προσπεράσεις αφού η πίστα ήταν ακόμη νωπή. Ο σεληνιασμένος, για ακόμη μια φορά φέτος, Lewis Hamilton προσπερνούσε όποιον ήταν στον δρόμο του με το highlight να ήταν το προσπέρασμα στον M. Schumacher.
Κάπως έτσι φτάσαμε στον 18ο γύρο όπου ο Jenson Button εκμεταλλευόμενος ένα μικρό λάθος τους Nico Rosberg πέρασε την κορυφή του αγώνα αλλά ο καιρός έκανε πάλι τα δικά του αφού ένα γύρο μετά άρχισε να βρέχει ξανά. Αυτό ανάγκασε όλους τους πιλότους αυτή τη φορά να μπουν για ακόμη μια φορά στα πιτ για αλλαγή ενδιάμεσων ελαστικών. Το μόνο που αξίζει αναφοράς σε αυτό το σημείο ήταν το «προσπέραμα» του Fernando Alonso στην είσοδο του πιτ πάνω στον ομόσταβλό του Felipe Massa, αναγκάζοντας τον Βραζιλιάνο να πατήσει στα χαλίκια ώστε να περάσει ο Ισπανός. Πραγματικά ο Di Montezemolo μόλις θα είδε το συγκεκριμένο περιστατικό θα άρχισε να βρίζει θεούς και δαίμονες με την κίνηση του Ισπανού. Οι σχέσεις των 2 πιλότων φαίνεται ότι είναι ψυχρές και δεν ξέρω που θα φτάσει αυτή η κατάσταση.
Δύο γύρους μετά, ο Alguersuari έσπασε την μπροστά πτέρυγα του με αποτέλεσμα να μπει ξανά το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα ώστε αυτή να καθαριστεί. Σαφώς χαμένος βρέθηκε ο Jenson Button όπου είδε την διαφορά των 50+ δευτερολέπτων που είχε από τον δεύτερο πιλότο να μηδενίζεται. Κερδισμένοι της υπόθεσης αυτής ήταν ο Alonso ο οποίος βρέθηκε μπροστά από τις δύο Red Bull ενώ ο Hamilton βρέθηκε για ακόμη μία φορά πίσω από τον Schumacher όπου τον προσπέρασε στην συνέχεια ανεβαίνοντας τελικά στην 3η θέση πίσω από τους Button και Rosberg. Ο Alonso σε αυτό το κομμάτι του αγώνα βρήκε ρυθμό με αποτέλεσμα να ανέβει και αυτός στην 5η θέση.
Με αυτά και με αυτά φτάσαμε στον 35ο γύρο όπου τα ενδιάμεσα ελαστικά άρχισαν φθείρονται σε όλους με αποτέλεσμα όλοι οι οδηγοί να μπούνε ακόμη μια φορά στα πιτ. Οι Hamiton και Alonso ήταν οι τελικοί κερδισμένοι οι οποίοι βρέθηκαν στην 2η και 4η θέση αντίστοιχα προσπερνώντας τους Rosberg και Kubica.
Κάπου εδώ η δράση στις μπροστά θέσεις τελείωσε με την μάχη να συνεχίζεται στις θέσεις 9 έως 11 με τους τους Petrov, Massa και Alguersuari να προσπαθούν να μπουν στην βαθμολογούμενη δεκάδα. Οι τελευταίοι γύροι του αγώνα ήταν δραματικοί αφού η αγωνιστική γραμμή είχε στεγνώσει με αποτέλεσμα να ενδιάμεσα ελαστικά να παρουσιάσουν μεγάλο μέγεθος φθοράς οδηγώντας πολλούς πιλότους σε αρκετά λάθη αφού γλιστρούσαν. Κανείς δεν μπήκε στα πιτ για αλλαγή αφού θα έχανε την θέση του και έτσι όλοι έμειναν με τα κατεστραμμένα ενδιάμεσα μέχρι το τέλος του αγώνα. Κερδισμένος το σημείο αυτό ήταν ο Petrov ο οποίος είχε διατηρήσει σε καλή κατάσταση τα ελαστικά του με αποτέλεσμα να περάσει τους Schumacher και Webber.
Και έτσι φτάσαμε στο τέλος τους αγώνα με την καρό σημαία να πέφτει μπροστά από τον Jenson Button παίρνοντας την δεύτερη νίκη του για φέτος και δεύτερη νίκη στην πίστα της Shanghai. Ο εκπληκτικός για ακόμη έναν αγώνα Lewis Hamilton, συμπλήρωσε το 1-2 της McLaren ενώ στην 3η θέση βρέθηκε ο σταθερός για ακόμη έναν αγώνα Nico Rosberg. Ο Alonso με τέσσερις διελεύσεις από τα πιτ κατάφερε τελικά να ανέβει στην 4η θέση δείχνοντας έτσι ότι αν δεν έκανε το λάθος στην εκκίνηση ίσως να διεκδικούσε και την νίκη. Την 10αδα συμπλήρωσαν οι Robert Kubica, Sebastian Vettel, Vitaly Petrov, Mark Webber, Felipe Massa και Michael Schumacher.
Ανύπαρκτος ο Massa σήμερα, ενώ οι Red Bull αν και είναι τα γρηγορότερα μονοθέσια δεν μπορούν να λειτουργήσουν καλά σε συνθήκες αγώνα.
Στην βαθμολογία των οδηγών είχαμε ανακατατάξεις αφού ο Jenson Button ανέβηκε στην κορυφή με 60 βαθμούς ενώ στην 2η θέση ανέβηκε ο Nico Rosberg με 50 βαθμούς. Στην 3η θέση ισοβαθμούν οι Alonso και Hamilton με 49 βαθμούς ενώ ο Vettel με 45 είναι 5ος. Σε ότι αφορά τους κατασκευαστές η McLaren με το 1-2 πέρασε μπροστά με 109 βαθμούς ενώ η Ferrari έπεσε στην 2η θέση με 90 βαθμούς.
Επόμενος αγώνας στις 7-9 Μαΐου με την Formula 1 να έρχεται στην Ευρώπη με το Grand Prix της Ισπανίας στην πίστα της Βαρκελώνης.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του αγώνα, φωτογραφίες καθώς και οι βαθμολογίες τόσο στον πρωτάθλημα οδηγών όσο και των κατασκευαστών στην συνέχεια
2010 FORMULA 1 CHINESE GRAND PRIX
Pos | No | Driver | Team | Laps | Time/Retired | Grid | Pts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 56 | 1:46:42.163 | 5 | 25 |
2 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 56 | +1.5 secs | 6 | 18 |
3 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 56 | +9.4 secs | 4 | 15 |
4 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 56 | +11.8 secs | 3 | 12 |
5 | 11 | Robert Kubica | Renault | 56 | +22.2 secs | 8 | 10 |
6 | 5 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 56 | +33.3 secs | 1 | 8 |
7 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 56 | +47.6 secs | 14 | 6 |
8 | 6 | Mark Webber | RBR-Renault | 56 | +52.1 secs | 2 | 4 |
9 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 56 | +57.7 secs | 7 | 2 |
10 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 56 | +61.7 secs | 9 | 1 |
11 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 56 | +62.8 secs | 10 | |
12 | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 56 | +63.6 secs | 11 | |
13 | 17 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 56 | +71.4 secs | 12 | |
14 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 55 | +1 Lap | 21 | |
15 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 55 | +1 Lap | 16 | |
16 | 21 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 54 | +2 Laps | 23 | |
17 | 20 | Karun Chandhok | HRT-Cosworth | 52 | +4 Laps | 24 | |
Ret | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 26 | Hydraulics | 20 | |
Ret | 25 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 8 | Clutch | 22 | |
Ret | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 7 | Technical | 17 | |
Ret | 16 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 0 | Accident | 13 | |
Ret | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 0 | Accident | 15 | |
Ret | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 0 | Accident | 18 | |
Ret | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 0 | Engine | 19 |
Βαθμολογία Οδηγών
Pos | Driver | Nationality | Team | Points |
---|---|---|---|---|
1 | Jenson Button | British | McLaren-Mercedes | 60 |
2 | Nico Rosberg | German | Mercedes GP | 50 |
3 | Fernando Alonso | Spanish | Ferrari | 49 |
4 | Lewis Hamilton | British | McLaren-Mercedes | 49 |
5 | Sebastian Vettel | German | RBR-Renault | 45 |
6 | Felipe Massa | Brazilian | Ferrari | 41 |
7 | Robert Kubica | Polish | Renault | 40 |
8 | Mark Webber | Australian | RBR-Renault | 28 |
9 | Adrian Sutil | German | Force India-Mercedes | 10 |
10 | Michael Schumacher | German | Mercedes GP | 10 |
11 | Vitantonio Liuzzi | Italian | Force India-Mercedes | 8 |
12 | Vitaly Petrov | Russian | Renault | 6 |
13 | Rubens Barrichello | Brazilian | Williams-Cosworth | 5 |
14 | Jaime Alguersuari | Spanish | STR-Ferrari | 2 |
15 | Nico Hulkenberg | German | Williams-Cosworth | 1 |
16 | Sebastien Buemi | Swiss | STR-Ferrari | 0 |
17 | Pedro de la Rosa | Spanish | BMW Sauber-Ferrari | 0 |
18 | Heikki Kovalainen | Finnish | Lotus-Cosworth | 0 |
19 | Karun Chandhok | Indian | HRT-Cosworth | 0 |
20 | Lucas di Grassi | Brazilian | Virgin-Cosworth | 0 |
21 | Bruno Senna | Brazilian | HRT-Cosworth | 0 |
22 | Jarno Trulli | Italian | Lotus-Cosworth | 0 |
23 | Timo Glock | German | Virgin-Cosworth | 0 |
24 | Kamui Kobayashi | Japanese | BMW Sauber-Ferrari | 0 |
Βαθμολογία Κατασκευαστών
Pos | Team | Points |
---|---|---|
1 | McLaren-Mercedes | 109 |
2 | Ferrari | 90 |
3 | RBR-Renault | 73 |
4 | Mercedes GP | 60 |
5 | Renault | 46 |
6 | Force India-Mercedes | 18 |
7 | Williams-Cosworth | 6 |
8 | STR-Ferrari | 2 |
9 | BMW Sauber-Ferrari | 0 |
10 | Lotus-Cosworth | 0 |
11 | HRT-Cosworth | 0 |
12 | Virgin-Cosworth | 0 |
[Πηγή: Formula 1 | Photos copyright: Getty Images, REUTERS, AFP]