Ε Κ Π Λ Η Κ Τ Ι Κ Ο Σ αγώνας σήμερα το πρωί στο Albert Park της Μελβούρνης. Ένα GP βγαλμένο από τα παλιά που πραγματικά τέτοιους αγώνες χαίρεσαι να τους παρακολουθείς. Μάχες, προσπεράσεις, ατυχήματα, εναλλαγές θέσεων κτλ είναι τα συστατικά ενός πετυχημένου αγώνα, στοιχεία που το 2ο Grand Prix της χρονιάς τα είχε σε υπερθετικό βαθμό. Τελικά μετά από πολλές ανατροπές στην πρώτη θέση τερμάτισε ο περσινός πρωταθλητής Jenson Button ενώ ο εκπληκτικός Robert Kubica με την Renault του πήρε την 2η θέση, με την 3αδα να συμπληρώνετε από τον Felipe Massa. Την 10αδα συμπλήρωσαν οι Fernando Alonso, Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Tonio Liuzzi, Rubens Barrichello, Mark Webber και Michael Schumacher.
Αναμφίβολα αν υπήρχε MVP βραβείο σε αυτόν τον αγώνα θα πήγαινε στον Lewis Hamilton που έκανε τον αγώνα της ζωής του αφού γυρνούσε σε δικούς του ρυθμούς μέχρι που 1 γύρο πριν τον τερματισμό σε μία προσπάθεια του να περάσει τον Alonso, ο Mark Webber που ακολουθούσε έπεσε πίσω του αφού έχασε τα φρένα, με αποτέλεσμα να τον βγάλει εκτός πίστας με τον Βρετανό τελικά να μην κολλάει στην αμμοπαγίδα και τον Αυστραλό να μπαίνει στα πιτ για αλλαγή μπροστά πτέρυγας. Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Στην εκκίνηση οι πιθανότητες βροχής ήταν αρκετές αλλά όλα τα μονοθέσια στήθηκαν στο grid φορώντας slick λάστιχα. Λίγα λεπτά πριν σβήσουν τα πράσινα φώτα, άρχισε να βρέχει με αποτέλεσμα όλα τα μονοθέσια να αλλάξουν τα λάστιχα τους σε ενδιάμεσα. Η εκκίνηση δόθηκε με τα 23 από τα 24 μονοθέσια να εκκινούν αφού η Lotus του Jarno Trulli έμεινε από πρόβλημα στα υδραυλικά.
Με την πίστα νωπή, τα ατυχήματα ήταν δεδομένα. Ο Sebastian Vettel έφυγε μπροστά και από πίσω του ακολούθησε το χάος! Ο Alonso έχασε πολύ στην εκκίνηση λόγω σπιναρίσματος με αποτέλεσμα να τον περάσει ο Massa. Ο Button που ακολουθούσε προσπάθησε να εκμεταλλευτεί και αυτός το λάθος του Ισπανού και πήρε την εσωτερική για να στρίψει πρώτος αλλά τελικά ακούμπησε με τον Alonso αναγκάζοντας τον 2ο να κάνει ένα μεγαλοπρεπέστατο τετ-α-κε και να πέσει στην τελευταία θέση, με τον Button να χάνει μόνο 4 θέσεις. Για κακή του τύχη ο Michael Schumacher συνεπλάκη στο ατύχημα με αποτέλεσμα να σπάσει η μπροστά αεροτομή και να μπει στα πιτ για αλλαγή ρίχνοντας τον έτσι στην τελευταία θέση. Ο Massa με την φόρα που είχε πάρει πέρασε το Mark Webber και έτσι βρέθηκε στην 2η θέση πίσω από τον Sebastian Vettel. Ο εκπληκτικός σήμερα, Robert Kubica στην εκκίνηση βρέθηκε στην 4η θέση ενώ ο Hamilton κατάφερε και ανέβηκε στην 7η από την 11η που ξεκίνησε.
Στις πίσω θέσεις έγινε αυτό που θέλει να βλέπει ο σκηνοθέτης μιας πολεμικής ταινίας. ΧΑΜΟΣ ! Η μπροστά αεροτομή της Sauber του Kamui Kobayashi έσπασε με αποτέλεσμα το μονοθέσιο να απογειωθεί πραγματικά και να πέσει πάνω στην Williams του Hulkenberg ο οποίος με την σειρά του έπεσε πάνω στην Toro Rosso του Sebastien Buemi. Όπως ήταν φυσικό το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα για 5 γύρους ώστε να καθαριστεί αυτή από τα συντρίμμια. Κατά την διάρκεια των 5 γύρων κανείς δεν μπήκε στα πιτ, και η πίστα άρχισε να στεγνώνει. Ο πρώτος που ρίσκαρε ήταν ο Jenson Button ο οποίος μπήκε πρώτος στα πιτ για αλλαγή ελαστικών slick. Στην αρχή φάνηκε ότι έκανε λάθος επιλογή αφού για 2 γύρους γλιστρούσε αρκετά, αλλά μετά η McLaren του Βρετανού ήταν αυτή που γυρνούσε ποιο γρήγορα στην πίστα με αποτέλεσμα μετά τα πιτ στοπ και των υπολοίπων οδηγών, να βρεθεί στην 2η θέση πίσω από τον Vettel. Από τους χαμένους του πρώτου πιτ στοπ ήταν ο Felipe Massa που έπεσε στην 5η θέση ενώ κερδισμένοι βγήκαν οι Kubica και Rosberg που βρέθηκαν στην 3η και 4η θέση αντίστοιχα.
Ζαλιστήκατε από τις τόσες αλλαγές; Ακόμη δεν είδατε τίποτα! Ο μανιασμένος Fernando Alonso από την τελευταία θέση που βρέθηκε λόγω του τετ-α-κε στην εκκίνηση περνούσε όποιον ήταν στον δρόμο του ενώ ο Lewis Hamilton ίσως έκανε τον καλύτερο αγώνα της καριέρας του δείχνοντας το οδηγικό του ταλέντο και αφού πέρασε τους Mark Webber, Felipe Massa και Nico Rosberg κατάφερε να βρεθεί στην 4η θέση.
Στις πίσω θέσεις οι μάχες, οι κόντρες, οι εγκαταλήψεις και οι προσπεράσεις μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι ήταν τόσες πολλές όσες δεν είδαμε τα τελευταία χρόνια σε όλους τους αγώνες της Formula 1!!! Οι Fernando Alonso, Lewis Hamilton και Felipe Massa σε αυτό το κομμάτι του αγώνα μας χάρισαν ιστορικές μάχες και άλλαζαν συνεχώς θέσεις με νικητή τελικά τον Lewis Hamilton. Εκτός σε αυτό το σημείο του αγώνα βρέθηκαν οι Senna, Petrov, Sutil και Di Grassi.
Αυτό θέλουμε κύριοι, μάχη, σασπένς, αποφασιστικότητα, πίεση, τρακαρίσματα. Αυτό ήταν η F1 που μας έκανε να την αγαπήσουμε.
Και εκεί που έλεγα ότι στις πίσω θέσεις γίνεται μακελειό και μπροστά ο Vettel κάνει έναν απλό περίπατο, ο Γερμανός στον 26ο γύρο σε πρόβλημα στα φρένα έχασε τον έλεγχο της Red Bull του και βρέθηκε κολλημένος στην αμμοπαγίδα. Άτυχος για ακόμη μια φορά αφού και στο Grand Prix του Bahrain έχασε την νίκη από μηχανικό πρόβλημα.
Έτσι στο κομμάτι αυτό του αγώνα, στην πρώτη θέση βρέθηκε ο Jenson Button, στην 2η ο Robert Kubica και στην 3η ο εκπληκτικός (θα βαρεθήκατε να το διαβάζετε σήμερα) Lewis Hamilton που πίεζε ασφυκτικά τον Πολωνό αλλά τα ελαστικά του Βρετανού δεν ήταν σε θέση για προσπέρασμα. Έτσι μαζί με τους Webber, Rosberg και Schumacher ο Hamilton άλλαξε λάστιχα για 2η φορά μέχρι τον 36ο γύρο ενώ οι Massa, Alonso, Kubica και Button παρέμειναν στην πίστα παρότι γυρνούσαν μέχρι και κατά 1.5 δευτερόλεπτο αργότερα από τους υπόλοιπους αφού υπήρχε κόντρα ανάμεσα στους 3 πρώτους. Στο σημείο αυτό εγκατέλειψαν και οι δύο Virgin.
Και κάπως έτσι φτάνουμε στους τελευταίους 10 γύρους. Ο Lewis Hamilton γυρνάει σε δικό του ρυθμό 1.5-2.0 δευτερόλεπτα γρηγορότερα από τους υπόλοιπους φτάνοντας έτσι πίσω από τον Fernando Alonso. Οι μηχανικοί του Ισπανού του λένε στον ασύρματο ότι ο Hamilton έρχεται από πίσω του με τα 1000, με τον Ισπανό να τους απαντά: “Μην μου το λέτε, δεν θέλω να ξέρω”. Πιο πίσω ο Michael Schumacher πέρασε τον Alguersuari ο οποίος τον ζόρισε αρκετά μέχρι να τον περάσει.
Και κάπου εδώ φτάσαμε στην φάση του αγώνα. Ο Hamilton 1 γύρο πριν τον τερματισμό σε μία προσπάθεια του να περάσει τον Alonso, βούτηξε στην εσωτερική, ο Mark Webber που ακολουθούσε έπεσε πίσω του αφού έχασε τα φρένα, με αποτέλεσμα να βγάλει εκτός πίστας τον Βρετανό ο οποίος κατάφερε και βγήκε από την αμμοπαγίδα ενώ ο Αυστραλός κατέστρεψε τον αγώνα του αφού αναγκάστηκε να μπει στα πιτ για αλλαγή μπροστά πτέρυγας. Στην συνέχεια δεν έγινε κάτι το σημαντικό με τον γνωστό ηθοποιό John Travolta να κουνά την καρό σημαία μπροστά από τον Jenson Button.
Επόμενος αγώνας σε μία εβδομάδα στην πίστα Sepang της Μαλαισίας. Αναλυτικά τα αποτελέσματα και οι βαθμολογίες όπως έχουν διαμορφωθεί μετά από 2 αγώνες καθώς και μερικές φωτογραφίες του αγώνα μπορείτε να βρείτε στη συνέχεια.
2010 FORMULA 1 QANTAS AUSTRALIAN GRAND PRIX
Pos | No | Driver | Team | Laps | Time/Retired | Grid | Pts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 58 | 1:33:36.531 | 4 | 25 |
2 | 11 | Robert Kubica | Renault | 58 | +12.0 secs | 9 | 18 |
3 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 58 | +14.4 secs | 5 | 15 |
4 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 58 | +16.3 secs | 3 | 12 |
5 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 58 | +16.6 secs | 6 | 10 |
6 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 58 | +29.8 secs | 11 | 8 |
7 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 58 | +59.8 secs | 13 | 6 |
8 | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 58 | +60.5 secs | 8 | 4 |
9 | 6 | Mark Webber | RBR-Renault | 58 | +67.3 secs | 2 | 2 |
10 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 58 | +69.3 secs | 7 | 1 |
11 | 17 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 58 | +71.3 secs | 17 | |
12 | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 58 | +74.0 secs | 14 | |
13 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 56 | +2 Laps | 19 | |
14 | 20 | Karun Chandhok | HRT-Cosworth | 53 | +5 Laps | 22 | |
Ret | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 41 | +17 Laps | 23 | |
Ret | 25 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 26 | +32 Laps | 24 | |
Ret | 5 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 25 | +33 Laps | 1 | |
Ret | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 9 | Engine | 10 | |
Ret | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 9 | +49 Laps | 18 | |
Ret | 21 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 4 | +54 Laps | 21 | |
Ret | 16 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 0 | Accident | 12 | |
Ret | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 0 | Accident | 15 | |
Ret | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 0 | Accident | 16 | |
Ret | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 0 | Hydraulics | 20 |
Βαθμολογία Οδηγών
Pos | Driver | Nationality | Team | Points |
---|---|---|---|---|
1 | Fernando Alonso | Spanish | Ferrari | 37 |
2 | Felipe Massa | Brazilian | Ferrari | 33 |
3 | Jenson Button | British | McLaren-Mercedes | 31 |
4 | Lewis Hamilton | British | McLaren-Mercedes | 23 |
5 | Nico Rosberg | German | Mercedes GP | 20 |
6 | Robert Kubica | Polish | Renault | 18 |
7 | Sebastian Vettel | German | RBR-Renault | 12 |
8 | Michael Schumacher | German | Mercedes GP | 9 |
9 | Vitantonio Liuzzi | Italian | Force India-Mercedes | 8 |
10 | Mark Webber | Australian | RBR-Renault | 6 |
11 | Rubens Barrichello | Brazilian | Williams-Cosworth | 5 |
12 | Jaime Alguersuari | Spanish | STR-Ferrari | 0 |
13 | Pedro de la Rosa | Spanish | BMW Sauber-Ferrari | 0 |
14 | Adrian Sutil | German | Force India-Mercedes | 0 |
15 | Heikki Kovalainen | Finnish | Lotus-Cosworth | 0 |
16 | Nico Hulkenberg | German | Williams-Cosworth | 0 |
17 | Karun Chandhok | Indian | HRT-Cosworth | 0 |
18 | Sebastien Buemi | Swiss | STR-Ferrari | 0 |
19 | Jarno Trulli | Italian | Lotus-Cosworth | 0 |
20 | Timo Glock | German | Virgin-Cosworth | 0 |
21 | Lucas di Grassi | Brazilian | Virgin-Cosworth | 0 |
22 | Bruno Senna | Brazilian | HRT-Cosworth | 0 |
23 | Vitaly Petrov | Russian | Renault | 0 |
24 | Kamui Kobayashi | Japanese | BMW Sauber-Ferrari | 0 |
Βαθμολογία Κατασκευαστών
Pos | Team | Points |
---|---|---|
1 | Ferrari | 70 |
2 | McLaren-Mercedes | 54 |
3 | Mercedes GP | 29 |
4 | Renault | 18 |
5 | RBR-Renault | 18 |
6 | Force India-Mercedes | 8 |
7 | Williams-Cosworth | 5 |
8 | STR-Ferrari | 0 |
9 | BMW Sauber-Ferrari | 0 |
10 | Lotus-Cosworth | 0 |
11 | HRT-Cosworth | 0 |
12 | Virgin-Cosworth | 0 |
no images were found
[Πηγή: Formula1.com | Photos copyright Getty Images, Reuters Pictures]