Ο νέος 1000αρης turbo Twin-Air κινητηρας της Fiat τοποθετήθηκε επίσημα πλέον και στα 500 και 500C με τις πωλήσεις του να ξεκινούν από τον Σεπτέμβριο του 2010. Ο κινητήρας στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 85 άλογα στις 5.500 σ.α.λ με 15 κιλά ροπής από τις 1.900 σ.α.λ και διαθέτει σύστημα start/stop και το γνωστό ηλεκτρουδραυλικό σύστημα βαλβίδων MultiAir το οποίο μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 αφού ελέγχει την ποσότητα του εισερχόμενου αέρα μέσω των βαλβίδων εισαγωγής χωρίς την χρησιμοποίηση του γκαζιού.

Σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά, (1200cc 8v) ο κινητήρας αυτός είναι κατά 23% δυνατότερος, 30% αποδοτικότερος, 10% ελαφρύτερος και κατά 30% οικονομικότερος αφού χρειάζεται μόλις 4.1 λίτρα/100 χλμ ενώ οι εκπομπές CO2 ανέρχονται μόλις στα 95 γρ/χλμ. (Με το αυτόματο κιβώτιο Dualogic η κατανάλωση μειώνεται κατά 0.1 λίτρο/100 χλμ (4.0) ενώ οι εκπομπές CO2 μειώνονται και αυτές στα 92 γρ/χλμ.) Η τελική ταχύτητα και με τα δύο κιβώτια αγγίζει τα 173 χλμ/ώρα ενώ τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 11 δευτερόλεπτα.

Τα αυτοκίνητα που θα διαθέτουν το αυτόματο κιβώτιο Dualogic θα εφοδιάζονται με ένα κουμπί ECO το οποίο βρίσκεται στο ταμπλό και επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει 2 ρυθμίσεις, “Normal” και “ECO”. Όταν επιλεχθεί η ρύθμιση “Normal” ο κινητήρας βγάζει όλη την ροπή του ενώ η υποβοήθηση του τιμονιού βρίσκεται στην θέση Normal. Από την άλλη, όταν επιλεγεί το ECO η ροπή μειώνεται στα 10 κιλά από τις 1.750 σ.α.λ ώστε να μειωθεί η κατανάλωση ενώ η υποβοήθηση του τιμονιού αλλάζει σε CITY. Φωτογραφίες και δελτίο τύπου στη συνέχεια.

[Πηγή: Fiat]

Δελτίο Τύπου (κάντε κλικ για να το διαβάσετε)

  • funster

    Ας ελπισουμε οτι θα τιμολογηθει οσο κ το 1.2 αν οχι ακομη χαμηλοτερα.. λογω μικροτερων τελων ταξινομησης.

    Ερωτησεις:
    Ενος λιτρου ή 0,85 λιτρα ο κινητηρας?
    το μηχανικο σασμαν 5αρι ή 6αρι?
    Το dualogic ειναι διπλου συμπλεκτη (ala DSG)?

    Η βελτιωση θα παει συννεφο αρκει να βγουν αξιολογα προγραμματα για τους multiair..
    Αυτο με 100-110 αλογακια θα ναι κομπλε!


    • funster:

      Ας ελπισουμε οτι θα τιμολογηθει οσο κ το 1.2 αν οχι ακομη χαμηλοτερα.. λογω μικροτερων τελων ταξινομησης.

      Ερωτησεις:
      Ενος λιτρου ή 0,85 λιτρα ο κινητηρας?
      το μηχανικο σασμαν 5αρι ή 6αρι?
      Το dualogic ειναι διπλου συμπλεκτη (ala DSG)?

      Η βελτιωση θα παει συννεφο αρκει να βγουν αξιολογα προγραμματα για τους multiair..
      Αυτο με 100-110 αλογακια θα ναι κομπλε!

      1. 900 cc για την ακρίβεια
      2. Δεν το αναφέρει το δελτίο τύπου
      3. Όχι. Το dualogic της Fiat δεν είναι αυτόματο κιβώτιο τύπου μετατροπέα ροπής. Ειναι ένα 5τάχυτο με ένα σύστημα ρομποτικής αλλαγής ταχυτήτων. Η δοαφορά του με το DSG και γενικά όλα αυτού του τύπου τα κιβώτια που λέγονται dual clutch transmission, είναι ότι το dualogic έχει ένα δίσκο, δεν είναι διπλόδισκο όπως το DSG. Δηλαδή είναι πρακτικά αδύνατον να είναι το ίδιο γρήγορο ένα μονόδισκο με ένα διπλόδισκο.

      4. Λογικά σε μερικούς μήνες θα σκάσουν τα πρώτα πακέτα !

  • mika

    875 cc gia thn akribeia!!
    To xeirokinhto kibwtio einai 5ari..To dualogic, opws swsta eipwthike.. :-)
    Apo timh,opws diabasa, dystyxws logw texnologias tha einai metaksy 1.2 kai 1.4, pros to 1.4 omws..
    Prepei na einai kalo..Apla to agxos na exei kaneis mono 2 kylindrous, einai kapws..
    An kataferei na peisei kosmo na kseperasei tis prokatalhpseis aytes, tha paei kala..Tha to skeftomoun gia 2o mikro,sth polh, eite to 85ari h to 105ari, otan bgei