Από εκεί που ξεκίνησε, από την πρώτη θέση, τερμάτισε ο Fernando Alonso δίνοντας έτσι νέα τροπή στην υπόθεση τίτλος για ότι αφορά το πρωτάθλημα οδηγών. Ο Ισπανός πήρε την 2η συνεχόμενη νίκη του (4η για φέτος) και ανέβηκε στη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών, 9 βαθμούς πίσω από τον Mark Webber ο οποίος τερμάτισε 3ος. Την 2η θέση κατέλαβε ο Sebastian Vettel με την πρώτη 10αδα να συμπληρώνεται από τους Jenson Button, Nico Rosberg, Rubens Barrichello, Robert Kubica, Adrian Sutil, Nico Hulkenberg και Felipe Massa. Σίγουρα αυτό που θα συζητηθεί περισσότερα αυτές τις ημέρες είναι το συμβάν που έγινε μεταξύ του Lewis Hamilton και Mark Webber αλλά ας τα δούμε τα πράγματα αναλυτικά…
Τα φώτα έσβησαν στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής στις 15:00 ώρα Ελλάδος χωρίς να έχουμε κάποιο προσπέρασμα σε ότι αφορά τους 4 πρώτους. Χαμένοι της εκκίνησης ήταν ο Rubens Baricchelo ο οποίος έχασε δύο θέσεις από τους Nico Rosberg και Robert Kubica, ο Nick Heidfeld που ακούμπησε με τον Liuzzi με αποτέλεσμα να σπάσει η μπροστά πτέρυγα του Γερμανού και να πάθει σοβαρή ζημιά ο πίσω άξονας του Ιταλού που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει μερικά μέτρα μετά. O Felipe Massa, ξεκινώντας από την τελευταία θέση ρίσκαρε και στον πρώτο γύρο μπήκε στα pit για αλλαγή ελαστικών θέλοντας να πάει έτσι μέχρι το τέλος του αγώνα.
Λόγω του ατυχήματος μεταξύ του Heidfeld και του Liuzzi, το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα με τους περισσότερους που βρισκόταν πίσω από την 10η θέση να μπαίνουν στα πιτ για αλλαγή ελαστικών. Ανάμεσα τους και ο Mark Webber, με τον μόνο κερδισμένο από την ιστορία αυτή να είναι ο Massa που ανέβηκε στην 14η θέση.
Με τους δύο πρωτοπόρους (Alonso και Vettel) να ξεμακραίνουν από τους υπόλοιπους, ο Webber από την 8η θέση και με φρέσκα ελαστικά μάζευε την διαφορά από τον Hamilton ώστε μετά το pitstop του Βρετανού να καταφέρει να βρεθεί μπροστά του.
Κάπως έτσι φτάσαμε στον 29ο γύρο με τον χορό τον pit stop να τον ανοίγει ο Lewis Hamilton. Ο Βρετανός έβαλε τα σκληρά ελαστικά αλλά έχασε την θέση του, αφού ο Mark Webber κατάφερε και βρέθηκε τελικά μπροστά του. Στον επόμενο γύρο οι δύο πρωτοπόροι μπήκανε μαζί στα pit, άλλαξαν λάστιχα χωρίς να έχουμε κάποιο απρόοπτο και βγήκαν στην πίστα διατηρώντας τις θέσεις τους.
Στον 32 γύρο ο Kamui Kobayashi έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην στροφή 18, με αποτέλεσμα να βρεθεί στις προστατευτικές μπαριέρες. Οι περισσότεροι πιλότοι που τον ακολουθούσαν κατάφεραν να τον αποφύγουν εκτός από τον Bruno Senna ο οποίος έπεσε πάνω. Όπως ήταν φυσικό, το SC έκανε ξανά την εμφάνιση του ώστε να καθαρίσει η πίστα.
Μόλις το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε, διαδραματίστηκε η φάση που σημάδεψε τον αγώνα. O Hamilton πέρασε τον Mark Webber ο οποίος ντουμπλάριζε προπορευόμενο μονοθέσιο. Με τον Hamilton να είναι στην εξωτερική και να έχει πάρει διαφορά περίπου μήκους ενός μονοθεσίου, προσπάθησε να στρίψει στην επόμενη αριστερή στροφή αλλά ο Webber τον εμβόλισε (;) και τον πέταξε εκτός πίστας. Ο Webber συνέχισε τον αγώνα του χωρίς το μονοθέσιο του να έχει υποστεί σημαντικές ζημιές σε αντίθεση με τη McLaren του Hamilton, ο οποίος είδε τον αγώνα του να καταστρέφεται και το παιχνίδι του τίτλου να απομακρύνεται. O Βρετανός βγήκε από το μονοθέσιο εμφανώς νευριασμένος.
Λίγο αργότερα, πανομοιότυπο ατύχημα είχαν οι Schumacher και Heidfeld με αποτέλεσμα να σπάσει η πτέρυγα του Schumacher ενώ ο Heidfeld εγκατέλειψε. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν τα δύο συμβάντα και αποφάσισαν ότι θα τιμωρηθεί κανείς αφού θεωρήθηκαν αγωνιστικά συμβάν.
Έτσι φτάσαμε στο τέλος του αγώνα, με τον Vettel να έχει πλησιάσει τον Alonso αλλά να μην είναι σε θέση για προσπέρασμα. Ο Alonso έκοψε τα φτερά του Γερμανού, αφού κάνοντας τον ταχύτερο γύρο έδειξε τις προθέσεις του. Στον τελευταίο γύρο η Lotus του Heikki Kovalainen πήρε φωτιά με τον Φιλανδό να την σβήνει μόνος του, λίγα μέτρα πριν την γραμμή εκκίνησης τερματισμού.
Σε ότι αφορά την βαθμολογία των οδηγών, στην πρώτη θέση παρέμεινε ο Mark Webber με 202 βαθμούς, στην 2η ανέβηκε ο Fernando Alonso με 191 βαθμούς ενώ στην 3η παρέμεινε ο Lewis Hamilton με 182. Στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών η Red Bull είναι πρώτη με 383 βαθμούς, η McLaren 2η με 369 και η Ferrari 3η με 297. Επόμενος αγώνας σε 2 εβδομάδες από τώρα με τον Ιαπωνικό Grand Prix στη πίστα της Suzuka.Α ναλυτικά τα αποτελέσματα και οι βαθμολογίες τόσο στο πρωτάθλημα των οδηγών όσο και των κατασκευαστών στη συνέχεια.
P.S: Η στήλη “Ανάλυσε το” επιστρέφει από τον Γιώργο (aka PascaL 425) μέσα στην εβδομάδα. Stay tuned ;)
2010 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX
Provisional Results
Pos | No | Driver | Team | Laps | Time/Retired | Grid | Pts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 61 | Winner | 1 | 25 |
2 | 5 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 61 | +0.2 secs | 2 | 18 |
3 | 6 | Mark Webber | RBR-Renault | 61 | +29.1 secs | 5 | 15 |
4 | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 61 | +30.3 secs | 4 | 12 |
5 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 61 | +49.3 secs | 7 | 10 |
6 | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 61 | +56.1 secs | 6 | 8 |
7 | 11 | Robert Kubica | Renault | 61 | +86.5 secs | 8 | 6 |
8 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 61 | + secs | 15 | 4 |
9 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 61 | + secs | 17 | 2 |
10 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 61 | + secs | 24 | 1 |
11 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | +1 Lap | 12 | ||
12 | 17 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | +1 Lap | 11 | ||
13 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP | +1 Lap | 9 | ||
14 | 16 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | +1 Lap | 13 | ||
15 | 25 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | +2 Lap | 20 | ||
16 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | +3 Lap | 19 | ||
Ret | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | +12 Lap | 18 | ||
Ret | 22 | Nick Heidfeld | BMW Sauber-Ferrari | +25 Laps | 14 | ||
Ret | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | +26 Laps | 3 | ||
Ret | 20 | Christian Klien | HRT-Cosworth | +30 Laps | 22 | ||
Ret | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | +31 Laps | 10 | ||
Ret | 21 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | +32 Laps | 23 | ||
Ret | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | +34 Laps | 21 | ||
Ret | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | +60 Laps | 16 |
Note – Hulkenberg qualified 12th but drops five places due to gearbox-change penalty
Βαθμολογία Οδηγών
Pos | Driver | Nationality | Team | Points |
---|---|---|---|---|
1 | Mark Webber | Australian | RBR-Renault | 202 |
2 | Fernando Alonso | Spanish | Ferrari | 191 |
3 | Lewis Hamilton | British | McLaren-Mercedes | 182 |
4 | Sebastian Vettel | German | RBR-Renault | 181 |
5 | Jenson Button | British | McLaren-Mercedes | 177 |
6 | Felipe Massa | Brazilian | Ferrari | 125 |
7 | Nico Rosberg | German | Mercedes GP | 122 |
8 | Robert Kubica | Polish | Renault | 114 |
9 | Adrian Sutil | German | Force India-Mercedes | 49 |
10 | Michael Schumacher | German | Mercedes GP | 46 |
11 | Rubens Barrichello | Brazilian | Williams-Cosworth | 39 |
12 | Kamui Kobayashi | Japanese | BMW Sauber-Ferrari | 21 |
13 | Vitaly Petrov | Russian | Renault | 19 |
14 | Nico Hulkenberg | German | Williams-Cosworth | 18 |
15 | Vitantonio Liuzzi | Italian | Force India-Mercedes | 13 |
16 | Sebastien Buemi | Swiss | STR-Ferrari | 7 |
17 | Pedro de la Rosa | Spanish | BMW Sauber-Ferrari | 6 |
18 | Jaime Alguersuari | Spanish | STR-Ferrari | 3 |
19 | Heikki Kovalainen | Finnish | Lotus-Cosworth | 0 |
20 | Karun Chandhok | Indian | HRT-Cosworth | 0 |
21 | Lucas di Grassi | Brazilian | Virgin-Cosworth | 0 |
22 | Jarno Trulli | Italian | Lotus-Cosworth | 0 |
23 | Bruno Senna | Brazilian | HRT-Cosworth | 0 |
24 | Timo Glock | German | Virgin-Cosworth | 0 |
25 | Sakon Yamamoto | Japanese | HRT-Cosworth | 0 |
26 | Nick Heidfeld | German | BMW Sauber-Ferrari | 0 |
Βαθμολογία Κατασκευαστών
Pos | Team | Points |
---|---|---|
1 | RBR-Renault | 383 |
2 | McLaren-Mercedes | 359 |
3 | Ferrari | 316 |
4 | Mercedes GP | 168 |
5 | Renault | 133 |
6 | Force India-Mercedes | 62 |
7 | Williams-Cosworth | 57 |
8 | BMW Sauber-Ferrari | 27 |
9 | STR-Ferrari | 10 |
10 | Lotus-Cosworth | 0 |
11 | HRT-Cosworth | 0 |
12 | Virgin-Cosworth | 0 |
[Πηγή: Formula 1 | Photo Copyright: Paul Gilham/Getty Images]