Με τις κατατακτήριες να διεξάγονται κανονικά στις 04:00 το πρωί ώρα Ελλάδος, ο Sebastian Vettel ξεκίνησε και τερμάτισε πρώτος στο Ιαπωνικό Grand Prix. Δεύτερος τερμάτισε ο έτερος πιλότος της RedBull, Mark Webber ο οποίος πήρε τους πολύτιμους βαθμούς της θέσης αυτής ενώ ο Alonso με την 3η θέση που κατέκτησε έκανε το καλύτερο δυνατό στο Ιαπωνικό Grand Prix. Την πρώτη 10αδα συμπλήρωσαν οι Jenson Button, Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Kamui Kobayashi, Nick Heidfeld, Rubens Barrichello και Sebastien Buemi. Ας τα δούμε όμως τα πράγματα αναλυτικά.

Είκοσι τρία μονοθέσια πήραν εκκίνηση αφού η Virgin του Luca di Grassi καταστράφηκε κατά την διάρκεια του γύρου που πήγαινε να πάρει θέση στο Grid, αφού στην στροφή 130R έχασε τον έλεγχο με αποτέλεσμα να έχει στενή επαφή με τις μπαριέρες. Ο Vettel με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα, έφυγε με άνεση μπροστά με τον Kubica να περνά τον Webber. Μάχη έγινε ανάμεσα στους Alonso και Button με τον Ισπανό να χάνει αρχικά την 4η θέση, αλλά στη συνέχεια να την κερδίζει και πάλι. Αυτό που ακολούθησε δεν περιγράφεται.

Όλα ξεκίνησαν όταν ο κινητήρας του Nico Hulkenberg έσπασε με αποτέλεσμα ο Vitaly Petrov να χάσει τον έλεγχο της Renault του και να χτυπήσει με δύναμη στις μπαριέρες καταστρέφοντας τελείως το μονοθέσιο του.

Ο Felipe Massa πάτησε πάνω στα kerbs, η F10 γλίστρησε και στην πορεία της εκτός πίστας, παρέσυρε και τον Liuzzi καταστρέφοντας έτσι και τον αγώνα του Ιταλού. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε αμέσως στην πίστα ώστε αυτή να καθαριστεί από τα συντρίμμια ενώ οι Rosberg, Trulli, Glock και Senna θέλοντας να εκμεταλλευτούν το SC μπήκαν στα pit για αλλαγή ελαστικών.

Κάπου εδώ εντελώς ξαφνικά ο πίσω δεξής τροχός της Renault του Kubica έφυγε από το μονοθέσιο με αποτέλεσμα ο αγώνας του Πολωνού να τελειώσει έτσι άδοξα.

Μετά από 6 γύρους, το SC μπήκε στα pit, οι δύο RedBull εξαφανίστηκαν μπροστά, ο Alonso πάσχιζε να πάρει απόσταση ασφαλείας από τις δύο McLaren ενώ ο Schumacher θυμήθηκε τον παλιό του εαυτό και πέρασε τον Barrichello, ανεβαίνοντας έτσι στην 6 θέση.

Ο χορός των pitstop άνοιξε στον 20ο γύρο με τον Lewis Hamilton ενώ λίγο μετά μπήκαν ταυτόχρονα οι Alonso και Vettel και τους ακολούθησε ο Mark Webber. Σε εκείνη την στιγμή του αγώνα πρωτοπόρος βρέθηκε ο Jenson Button ο οποίος δεν είχε αλλάξει τα ελαστικά ακόμη, αφού επέλεξε να εκκινήσει με το σκληρό set την στιγμή που οι περισσότεροι είχαν επιλέξει την μαλακή γόμα. Τελικά ο Button μπήκε στον 38ο γύρο στα pit και βγήκε στην 5η θέση αλλά φορώντας τα μαλάκα ελαστικά κινούταν πολύ ταχύτερα από τους υπόλοιπους.

Μετά τα pitstop η Ferrari του Alonso και η McLaren του Hamilton έδειχναν να δουλεύουν καλύτερα με τα σκληρά ελαστικά και προσπάθησαν ο μεν Ισπανός να κυνηγήσει τις RedBull o δε Βρετανός την Ferrari του Ισπανού. Κάπου εδώ το καινούργιο κιβώτιο του Hamilton έβγαλε πρόβλημα αφού δεν έπαιρνε την 3η ταχύτητα και έτσι ο Βρετανός έχασε την θέση του από τον Jenson Button.

Μόλις 5 γύροι επέμεναν και ο Rosberg έπαθε ότι ακριβώς είχε πάθει στην αρχή του αγώνα ο Kubica αφού έφυγε ο τροχός του και βγήκε εκτός πίστας ενώ ο Kamui Kobayashi σεληνιασμένος μετά το pit stop του πέρασε διαδοχικά τους Alguersuari, Barrichello και Heidfeld τερματίζοντας στην 7η θέση.

Κάπως έτσι φτάσαμε στο τέλος του αγώνα με τον Vettel να παίρνει μια άνετη νίκη η οποία τον έβαλε ξανά στο παιχνίδι διεκδίκησης του τίτλου. Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα των οδηγών μετά το Ιαπωνικό GP βρίσκει τον Webber στην κορυφή με 220 βαθμούς, στην δεύτερη θέση ισοβαθμούν οι Alonso και Vettel με 206 με τον Ισπανό να προηγείται λόγω νικών (4 έναντι 3), στην 3η θέση o Lewis Hamilton με 192 βαθμούς και στην 4η ο Jenson Button με 189. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η RedBull παρέμεινε στην πρώτη θέση με 426 βαθμούς, στην 2η η McLaren με 381 ενώ στην 3η η Ferrari με 334 .

Επόμενος αγώνας σε 2 εβδομάδες το 3ήμερο 22-24 Οκτωβρίου με τον Grand Prix της Κορέας.

2010 FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX

Provisional Results

Pos No Driver Team Laps Time/Retired Grid Pts
1 5 Sebastian Vettel RBR-Renault 53 1:30:27.323 1 25
2 6 Mark Webber RBR-Renault 53 +0.9 secs 2 18
3 8 Fernando Alonso Ferrari 53 +2.7 secs 4 15
4 1 Jenson Button McLaren-Mercedes 53 +13.5 secs 5 12
5 2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 53 +39.5 secs 8 10
6 3 Michael Schumacher Mercedes GP 53 +59.9 secs 10 8
7 23 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 53 +64.0 secs 14 6
8 22 Nick Heidfeld BMW Sauber-Ferrari 53 +69.6 secs 11 4
9 9 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 53 +70.8 secs 7 2
10 16 Sebastien Buemi STR-Ferrari 53 +72.8 secs 18 1
11 17 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 52 +1 Lap 16
12 19 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 52 +1 Lap 20
13 18 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 51 +2 Laps 19
14 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 51 +2 Laps 22
15 21 Bruno Senna HRT-Cosworth 51 +2 Laps 23
16 20 Sakon Yamamoto HRT-Cosworth 50 +3 Laps 24
17 4 Nico Rosberg Mercedes GP 47 +6 Laps 6
Ret 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 44 Oil leak 15
Ret 11 Robert Kubica Renault 2 Mechanical 3
Ret 10 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 0 Accident 9
Ret 7 Felipe Massa Ferrari 0 Accident 12
Ret 12 Vitaly Petrov Renault 0 Accident 13
Ret 15 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 0 Accident 17
DNS 25 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 0 Accident 21

Note – Hamilton qualified third, but dropped five places due to a gearbox change.

2010 FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX

Κατατακτήριες Δοκιμές

Pos No Driver Team Q1 Q2 Q3 Laps
1 5 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:32.035 1:31.184 1:30.785 20
2 6 Mark Webber RBR-Renault 1:32.476 1:31.241 1:30.853 21
3 2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:32.809 1:31.523 1:31.169 22
4 11 Robert Kubica Renault 1:32.808 1:32.042 1:31.231 21
5 8 Fernando Alonso Ferrari 1:32.555 1:31.819 1:31.352 26
6 1 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:32.636 1:31.763 1:31.378 21
7 4 Nico Rosberg Mercedes GP 1:32.238 1:31.886 1:31.494 22
8 9 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:32.361 1:31.874 1:31.535 22
9 10 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 1:32.211 1:31.926 1:31.559 20
10 3 Michael Schumacher Mercedes GP 1:32.513 1:32.073 1:31.846 21
11 22 Nick Heidfeld BMW Sauber-Ferrari 1:33.011 1:32.187 17
12 7 Felipe Massa Ferrari 1:32.721 1:32.321 20
13 12 Vitaly Petrov Renault 1:32.849 1:32.422 18
14 23 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 1:32.783 1:32.427 15
15 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:33.186 1:32.659 17
16 17 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:33.471 1:33.071 17
17 15 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 1:33.216 1:33.154 16
18 16 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:33.568 11
19 18 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 1:35.346 10
20 19 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 1:35.464 11
21 25 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 1:36.265 9
22 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:36.332 8
23 21 Bruno Senna HRT-Cosworth 1:37.270 10
24 20 Sakon Yamamoto HRT-Cosworth 1:37.365 8

Βαθμολογία Οδηγών

Pos Driver Nationality Team Points
1 Mark Webber Australian RBR-Renault 220
2 Fernando Alonso Spanish Ferrari 206
3 Sebastian Vettel German RBR-Renault 206
4 Lewis Hamilton British McLaren-Mercedes 192
5 Jenson Button British McLaren-Mercedes 189
6 Felipe Massa Brazilian Ferrari 128
7 Nico Rosberg German Mercedes GP 122
8 Robert Kubica Polish Renault 114
9 Michael Schumacher German Mercedes GP 54
10 Adrian Sutil German Force India-Mercedes 47
11 Rubens Barrichello Brazilian Williams-Cosworth 41
12 Kamui Kobayashi Japanese BMW Sauber-Ferrari 27
13 Vitaly Petrov Russian Renault 19
14 Nico Hulkenberg German Williams-Cosworth 17
15 Vitantonio Liuzzi Italian Force India-Mercedes 13
16 Sebastien Buemi Swiss STR-Ferrari 8
17 Pedro de la Rosa Spanish BMW Sauber-Ferrari 6
18 Nick Heidfeld German BMW Sauber-Ferrari 4
19 Jaime Alguersuari Spanish STR-Ferrari 3
20 Heikki Kovalainen Finnish Lotus-Cosworth 0
21 Jarno Trulli Italian Lotus-Cosworth 0
22 Karun Chandhok Indian HRT-Cosworth 0
23 Lucas di Grassi Brazilian Virgin-Cosworth 0
24 Timo Glock German Virgin-Cosworth 0
25 Bruno Senna Brazilian HRT-Cosworth 0
26 Sakon Yamamoto Japanese HRT-Cosworth 0

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Pos Team Points
1 RBR-Renault 426
2 McLaren-Mercedes 381
3 Ferrari 334
4 Mercedes GP 176
5 Renault 133
6 Force India-Mercedes 60
7 Williams-Cosworth 58
8 BMW Sauber-Ferrari 37
9 STR-Ferrari 11
10 Lotus-Cosworth 0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0

[Πηγή: Formula 1 | Photo Copyright: REUTERS/Kim Kyung-Hoon, KAZUHIRO NOGI/AFP/Getty Images, TOSHIFUMI KITAMURA/AFP/Getty Images, JUNG YEON-JE/AFP/Getty Images, Clive Mason/Getty Images, TOSHIFUMI KITAMURA/AFP/Getty Images, KAZUHIRO NOGI/AFP/Getty Images, REUTERS/Issei Kato]

2010

  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006
  • 2005
  • 2004
  • 2003
  • 2002
  • 2001
  • 2000
  • 1999
  • 1998
  • 1997
  • 1996
  • 1995
  • 1994
  • 1993
  • 1992
  • 1991
  • 1990
  • 1989
  • 1988
  • 1987
  • 1986
  • 1985
  • 1984
  • 1983
  • 1982
  • 1981
  • 1980
  • 1979
  • 1978
  • 1977
  • 1976
  • 1975
  • 1974
  • 1973
  • 1972
  • 1971
  • 1970
  • 1969
  • 1968
  • 1967
  • 1966
  • 1965
  • 1964
  • 1963
  • 1962
  • 1961
  • 1960
  • 1959
  • 1958
  • 1957
  • 1956
  • 1955
  • 1954
  • 1953
  • 1952
  • 1951
  • 1950

JAPAN

  • ALL RACES
  • BAHRAIN
  • AUSTRALIA
  • MALAYSIA
  • CHINA
  • SPAIN
  • MONACO
  • TURKEY
  • CANADA
  • EUROPE
  • GREAT BRITAIN
  • GERMANY
  • HUNGARY
  • BELGIUM
  • ITALY
  • SINGAPORE
  • JAPAN
  • KOREA
  • BRAZIL
  • ABU DHABI

QUALIFYING

  • PRACTICE 1
  • PRACTICE 2
  • PRACTICE 3
  • QUALIFYING
  • RACE

RESULTS

  • RESULTS
  • BEST SECTOR TIMES
  • SPEED TRAP

08 – 10 Oct 2010

2010 FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX

Pos No Driver Team Q1 Q2 Q3 Laps
1 5 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:32.035 1:31.184 1:30.785 20
2 6 Mark Webber RBR-Renault 1:32.476 1:31.241 1:30.853 21
3 2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:32.809 1:31.523 1:31.169 22
4 11 Robert Kubica Renault 1:32.808 1:32.042 1:31.231 21
5 8 Fernando Alonso Ferrari 1:32.555 1:31.819 1:31.352 26
6 1 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:32.636 1:31.763 1:31.378 21
7 4 Nico Rosberg Mercedes GP 1:32.238 1:31.886 1:31.494 22
8 9 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:32.361 1:31.874 1:31.535 22
9 10 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 1:32.211 1:31.926 1:31.559 20
10 3 Michael Schumacher Mercedes GP 1:32.513 1:32.073 1:31.846 21
11 22 Nick Heidfeld BMW Sauber-Ferrari 1:33.011 1:32.187 17
12 7 Felipe Massa Ferrari 1:32.721 1:32.321 20
13 12 Vitaly Petrov Renault 1:32.849 1:32.422 18
14 23 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 1:32.783 1:32.427 15
15 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:33.186 1:32.659 17
16 17 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:33.471 1:33.071 17
17 15 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 1:33.216 1:33.154 16
18 16 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:33.568 11
19 18 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 1:35.346 10
20 19 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 1:35.464 11
21 25 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 1:36.265 9
22 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:36.332 8
23 21 Bruno Senna HRT-Cosworth 1:37.270 10
24 20 Sakon Yamamoto HRT-Cosworth 1:37.365 8
  • maria

    ……o κατασκευαστής κ ο οδηγός του πρωταθλήματος είναι πλέον φανεροί!…..οι 3 τελευταίες πίστες που έμειναν, δεν μπορούν όσο κ εάν θέλουν, να φέρουν το αναμενόμενο ανταγωνισμό…..ο Webber είναι πλεόν μακριά……ήταν η τελευταία ευκαιρία για τον Hamilton να κερδίσει το GP κ να μπεί πάλι στο παιχνίδι, αλλά…….ο Alonso, είναι ο μόνος αντίπαλος που έμεινε για τους “ταύρους”, αλλά σχετικά όχι τόσο δυνατός για να φέρει την ανατροπή κ το θέαμα πλέον…

    • Sound_Of_Madness (Χρήστος)

      Αν συγκρουστούν τα Red Bull κ κερδίσει ο Hamilton έχουμε επαναφορά, οπότε…

  • bandy

    RED BULLS RULES……. :)))))))))))))))))))

    • johnnyxp64

      re paidia itan eixan neo sxediasmo Fduck ta red bull simera i mou fanike?
      to kentriko ftero eixe ena paraxeno telioma pou den eixan prin….

  • maria

    …….εντελώς Bandy:-)……πίστευα οτι ίσως ο Alonso, αλλά ακόμη κ ο Hamilton, όσο κ εάν δεν μου αρέσουν όμως σέβομαι την μαχητικότητά τους, θα έκαναν την ανατροπή……..αλλά φαίνεται το μονοθέσιο της Red Bull Racing είναι καλοστημένο κ το χειρίζονται άψογα οι οδηγοί του…..θέλω να πιστεύω ότι οι υπόλοιπες ομάδες φέτος εξελίσσουν καλά τα μονοθέσιά τους-η Williams είναι σε καλό δρόμο ήδη-κ δούμε του χρόνου έναν καλύτερο ανταγωνισμό!:-)

  • johnnyxp64


    Sound_Of_Madness (Χρήστος):

    Αν συγκρουστούν τα Red Bull κ κερδίσει ο Hamilton έχουμε επαναφορά, οπότε…

    Amin!

    • Mika

      Makari!!!!Alla den to blepw na ginetai,den einai kathe mera giorth…

  • sofokles

    ti egine re paidia???? o “tayromaxos” to mono poy katafere itan na kinigaei ton tayro??? k ton lete kalo tayromaxo ayton?? DE NOMIZWWWW

  • maria

    ……λίγο δύσκολο παιδιά να συγκρουστούν κ τα δύο Red Bull!;-P……η ομάδα κ ο Webber θέλουν αυτό το πρωτάθλημα όσο ποτέ κ τους δίνεται η ευκαιρία!

    • Sound_Of_Madness (Χρήστος)

      Κ ο Vettel το θέλει όσο ποτέ κ του Vettel του δίνεται η ευκαιρία. Κ η ομάδα δε με έχει πείσει πως αβαντάρει τον Webber…

  • maria

    ……Χρήστο, έχεις δίκιο, στην αρχή η ομάδα εντελώς προκλητικά έδειχνε ότι προτιμάει τον μικρό απογοητεύοντας συνέχεια τον Webber, αλλά μετά τα έκοψε αυτά….ο Vettel είναι απρόβλεπτος κ φορές δείχνει εξαιρετικά ανασφαλής, πράγμα φανερό απο τα συνεχή πάνω-κάτω του…..άλλωστε είναι μικρός σε ηλικία κ έχει μέλλον, θέλω να πιστεύω καλύτερο απο του Button που αλλιώς ξεκίνησε κ μετά έκανε κοιλιά, γιατί κολάστηκε απο τα τρελά γλέντια:-P…..ο Webber eίναι μεγαλύτερος κ δεν έχει πολλά χρόνια ακόμα για να κερδίσει άλλο πρωτάθλημα….

  • bandy

    μη ξεχνατε οτι ο webber εχει φρεσκο κινητηρα στην καβατζα που του δινει τρελο αβανταζ.

  • Άψογος αγώνας για τις RBR…κανένα λάθος, μονοθέσιο που προφανώς ήταν πάνω σε ράγες ίδιως στον πρώτο sector οπότε “εύκολο” αποτέλεσμα. Για τον Alonso ήταν καθαρή περίπτωση damage control. Απο την Παρασκευή φαινόταν οτι δεν υπήρχε περίπτωση σε καθαρό αγώνα να πιέσει τις RBR για την νίκη οπότε έκανε το καλύτερο που τον άφηνε το μονοθέσιο να κάνει και ανέβηκε στο βάθρο. Για τον Massa, no comment. Ο Hamilton ήταν θύμα αναξιοπιστίας so, bad luck. Ο Button χαντακώθηκε απο την δική του επιλογή να ξεκινήσει με τα σκληρά ελαστικά, άργησε να κάνει το Pit stop ενώ ο Hamilton μάζευε την διαφορά με ταχύτατο ρυθμό επομένως η 4η θέση ήταν ότι καλύτερο μπορούσε να ζητήσει. Απο τους υπόλοιπους, ξεχωρίζω τον Schumi που επιτέλους είχε ένα καλό -μάλλον το καλύτερο της Season- σαββατοκύριακο και τον ΘΕΟ Kobayashi που έδωσε λίγο χρώμα στον αγώνα με τα kamikazi προσπεράσματα. Ωραιος αγώνας γενικά. one down, three to go… :D

  • Sound_Of_Madness (Χρήστος)

    Το καλύτερο σχόλιο για τον αγώνα σε μία εικόνα.
    http://4.bp.blogspot.com/_pSWUeMvR1cs/TLGMHVPZT5I/AAAAAAAAAvI/01kIsGZohSA/s1600/Carrera+Japon+2.jpg

    • johnnyxp64

      LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL

      :( hamilton! 3 rules!!!!!!!!! LOLLL

    • χαχαχαχα!!!! :lol: θεϊκή!

  • VanPerse(Βαγγέλης)

    Sound_Of_Madness (Χρήστος): Η φωτο ΟΛΑ τα λεφτα!!!!!!!!!

  • Mika

    Oi RB htan se diko tous agwna…
    Dyskola ta pragmata pia…Ki h gkantemia synexizetai..
    Spasmeno kibwtio,allagh me neo,5 theseis poinh,arketa grhgoroi kai maxhtikoi ston agwna,ksanaxalaei to kibwtio,pesimo se pio pisw 8eseis kai sterhsh ths dynatothtas na plhsiasei ton Alonso kai na ton piesei isws gia kati kalytero….
    :-(
    Prepei na symboun ta apisteyta pia..Pou omws mporoun na symboun opws exei deiksei to kontino parel8on…Den einai omws kathe mera tou Ah Gianniou, an poly tha thelame na einai…
    :-)
    Eyxomai an einai kapoios,aytos na einai o Webber, o allos den tha paleyetai kan, an to parei…To kalami pou tha kabalhsei tha einai san ton ypersibhriko sidhrodromo…

    • johnnyxp64

      o Allos???? define allos plz? :P

    • Sound_Of_Madness (Χρήστος)

      Ξέρεις ρε συ, κάποιος που όλοι (εμού συμπεριλαμβανομένου) βάφτισαν ως νέο Schumacher μετά από μία νίκη υπό βροχή σε μία πίστα στην Ιταλία πριν δύο χρόνια με ένα κοκκινόμαυρο μονοθέσιο..

  • Mika

    Etsi…..To blammeno kakoma8hmeno kwlopaido…
    :-(
    Den ton paw mia ton Soumi,alla aytos,sorry pou to lew,den ftanei oute ta frydia tou Soumi na ksynei…
    Gia na to thesw kompsa (allo skeftomoun allwste)
    :-)