Εκπληκτικός ήταν ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς με τον Sebastian Vettel να παίρνει την καρό σημαία και να στέφεται παγκόσμιος πρωταθλητής στα 23 του χρόνια (ο νεότερος στην ιστορία της Formula 1), αφού το Safety Car του πρώτου γύρου, φάνηκε καθοριστικό, με αποτέλεσμα ο Alonso να μείνει κολλημένος πίσω από τον Petrov, ο οποίος άλλαξε ελαστικά στον πρώτο γύρο. Ο Alonso κάνοντας έναν αγώνα χωρίς δικό του λάθος, αλλά με λανθασμένη στρατηγική της Ferrari που τον έβαλε στα pit σε λάθος στιγμή, τον άφησε κολλημένο πίσω από από την Renault του Petrov χάνοντας όλες τις ελπίδες του για την κατάκτηση του τίτλου. Στην 2η θέση τερμάτισε ο Lewis Hamilton με το βάθρο να συμπληρώνεται από τον Jenson Button. Στη πρώτη 10αδα τερμάτισαν οι Rosberg, Kubica, Petrov, Alonso, Webber, Alguersuari και Massa.

Ας τα δούμε όμως τα πράγμα από την αρχή.

Ο αγώνας ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις αφού ο καιρός ήταν καθαρός και όλα τα μονοθέσια στήθηκαν στο grid. Με το που έσβησαν το κόκκινα φώτα οι Vettel και Hamilton διατήρησαν τις θέσεις τους, με τον Button να περνά τον Alonso στην πρώτη στροφή. Η φάση που στιγμάτισε τον αγώνα ήταν σίγουρα το τρακάρισμα που είχε ο Schumacher με τον Liuzzi το οποίο έβγαλε το Safety Car στην πίστα. Το περιστατικό ξεκίνησε όταν ο Schumacher είχε μια επαφή με τον Rosberg και έκανε ένα μεγαλοπρεπέστατο τετ-α-κε. Ο Γερμανός προσπάθησε να το “σώσει” αλλά ο Liuzzi καβάλησε στην κυριολεξία την Mercedes του 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή. To SC έκανε την εμφάνιση του αμέσως και αρκετοί μπήκαν στα pit για αλλαγή ελαστικών, ανάμεσα τους και ο Petrov, μια κίνηση καθοριστική όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια, για την κατάκτηση του τίτλου από τον Sebastian Vettel.

Το SC έφυγε μετά από μερικούς γύρους και ο Vettel διατήρησε την πρώτη θέση. Πίσω του είχε δημιουργηθεί ένα μικρό τρενάκι από τους Alonso, Webber και Massa με τον τελευταίο να πιέζει τον Αυστραλό ο οποίος έδειχνε να βρίσκεται εκτός ρυθμού εκεί την στιγμή.

Ο Webber πίεσε στη συνέχει και είχε επαφή με τις μπαριέρες πράγμα που τον οδήγησε στον 11ο γύρο να μπει στα pit για αλλαγή ελαστικών. Στον 13ο γύρο o Massa μπήκε και αυτός στα pit αλλά βρέθηκε ξανά πίσω από τον Webber. Ο καθοριστικός γύρος ήταν ο 15ος για τον Fernando Alonso που μπήκε στα pit για να αλλάξει ελαστικά. Η Ferrari όμως έκανε λάθος στρατηγική, όπως αποδείχθηκε, αφού αν και το έβγαλαν μπροστά από τον Webber, τον έβγαλαν και πίσω από τους Petrov και Rosberg οι οποίοι είχανε αλλάξει ελαστικά στον πρώτο γύρο και βρισκόταν κανονικά σε αγώνα. Έτσι ο Alonso έμεινε κολλημένος όλο τον αγώνα πίσω τους, χάνοντας ουσιαστικά τον τίτλο.

Ο Hamilton μπήκε στα πιτ στον 24ο γύρο ενώ ο Vettel ένα γύρο μετά, διατηρώντας τις θέσεις του και οι δύο. Ο Button βρέθηκε εκείνη την στιγμή πρωτοπόρος και διατήρησε την θέση αυτή έως και τον 38ο γύρο αφού τότε μπήκε στα pit για να αλλάξει τα ελαστικά του. Με τον Vettel να είναι στην κορυφή, ο Alonso πάλευε να περάσει την Renault του Ρώσου αλλά δεν το κατάφερνε αφού το γαλλικό μονοθέσιο είχε μεγαλύτερη τελική ταχύτητα.

Κάπως έτσι φτάσαμε στο τέλος του αγώνα με τον Vettel να παίρνει την 5η του φετινή νίκη και να στέφεται παγκόσμιος πρωταθλητής, αφού ο Αlonso τερμάτισε στην 7η θέση. Άξιος πρωταθλητής ο Γερμανός ο οποίος είχε την καλύτερη απόδοση από όλους τους οδηγούς αυτή τη χρονιά, παρά τα μηχανικά, και όχι μόνο, προβλήματα που είχε κατ’όλη την διάρκεια του πρωταθλήματος.

Έτσι στο πρωτάθλημα των οδηγών τερμάτισε πρώτος ο Sebastian Vettel με 256 βαθμούς, στην δεύτερη θέση ο Fernando Alonso με 252 και στην τρίτη ο Mark Webber με 242 βαθμούς. Σε ότι αφορά το πρωτάθλημα κατασκευαστών, η RedBull με το πρωτάθλημα να το έχει πάρει από την Βραζιλία, τερμάτισε 1η με 498 βαθμούς, στην 2η θέση η McLaren με 454 και στην τρίτη η Ferrari με 396.

Το πρωτάθλημα έτσι έριξε αυλαία και οι οδηγοί θα ξαναβρεθούν τον ερχόμενο Μάρτιο όπου ξεκινά το νέο πρωτάθλημα το οποίο αναμένεται να είναι ακόμη συναρπαστικότερο από το φετινό.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα, αλλά και η τελική βαθμολογία τόσο στο πρωτάθλημα οδηγών όσο και των κατασκευαστών στη συνέχεια.

FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2010

Provisional Results

Pos No Driver Team Laps Time/Retired Grid Pts
1 5 Sebastian Vettel RBR-Renault 55 Winner 1 25
2 2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 55 +10.1 secs 2 18
3 1 Jenson Button McLaren-Mercedes 55 +11.0 secs 4 15
4 4 Nico Rosberg Mercedes GP 55 +30.7 secs 9 12
5 11 Robert Kubica Renault 55 +39.0 secs 11 10
6 12 Vitaly Petrov Renault 55 +43.5 secs 10 8
7 8 Fernando Alonso Ferrari 55 +43.7 secs 3 6
8 6 Mark Webber RBR-Renault 55 +44.2 secs 5 4
9 17 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 55 +50.2 secs 17 2
10 7 Felipe Massa Ferrari 55 +50.8 secs 6 1
11 22 Nick Heidfeld BMW Sauber-Ferrari 55 +51.5 secs 14
12 9 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 55 +57.6 secs 7
13 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 55 +58.3 secs 13
14 23 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 55 +59.5 secs 12
15 16 Sebastien Buemi STR-Ferrari 55 +63.1 secs 18
16 10 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 55 +64.7 secs 15
17 19 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 54 +1 Lap 20
18 25 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 53 +2 Laps 22
19 21 Bruno Senna HRT-Cosworth 53 +2 Laps 23
20 20 Christian Klien HRT-Cosworth 53 +2 Laps 24
21 18 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 51 +4 Laps 19
Ret 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 43 +12 Laps 21
Ret 3 Michael Schumacher Mercedes GP 0 +55 Laps 8
Ret 15 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 0 +55 Laps 16

Βαθμολογία Οδηγών

Pos Driver Nationality Team Points
1 Sebastian Vettel German RBR-Renault 256
2 Fernando Alonso Spanish Ferrari 252
3 Mark Webber Australian RBR-Renault 242
4 Lewis Hamilton British McLaren-Mercedes 240
5 Jenson Button British McLaren-Mercedes 214
6 Felipe Massa Brazilian Ferrari 144
7 Nico Rosberg German Mercedes GP 142
8 Robert Kubica Polish Renault 136
9 Michael Schumacher German Mercedes GP 72
10 Rubens Barrichello Brazilian Williams-Cosworth 47
11 Adrian Sutil German Force India-Mercedes 47
12 Kamui Kobayashi Japanese BMW Sauber-Ferrari 32
13 Vitaly Petrov Russian Renault 27
14 Nico Hulkenberg German Williams-Cosworth 22
15 Vitantonio Liuzzi Italian Force India-Mercedes 21
16 Sebastien Buemi Swiss STR-Ferrari 8
17 Pedro de la Rosa Spanish BMW Sauber-Ferrari 6
18 Nick Heidfeld German BMW Sauber-Ferrari 6
19 Jaime Alguersuari Spanish STR-Ferrari 5
20 Heikki Kovalainen Finnish Lotus-Cosworth 0
21 Jarno Trulli Italian Lotus-Cosworth 0
22 Karun Chandhok Indian HRT-Cosworth 0
23 Bruno Senna Brazilian HRT-Cosworth 0
24 Lucas di Grassi Brazilian Virgin-Cosworth 0
25 Timo Glock German Virgin-Cosworth 0
26 Sakon Yamamoto Japanese HRT-Cosworth 0
27 Christian Klien Austrian HRT-Cosworth 0

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Pos Team Points
1 RBR-Renault 498
2 McLaren-Mercedes 454
3 Ferrari 396
4 Mercedes GP 214
5 Renault 163
6 Williams-Cosworth 69
7 Force India-Mercedes 68
8 BMW Sauber-Ferrari 44
9 STR-Ferrari 13
10 Lotus-Cosworth 0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0

[Πηγή: Formula 1 | Photo Copyright: FRED DUFOUR/AFP/Getty Images, KARIM SAHIB/AFP/Getty Images,REUTERS/Ahmed Jadallah, Paul Gilham/Getty Images, AP Photo/Luca Bruno, Mark Thompson/Getty Images]