Οι εταιρίες παραγωγής πολυτελών αυτοκινήτων, είτε ήδη έχουν ενσωματώσει στη γκάμα τους “οικολογικά” και συγχρόνως οικονομικά αυτοκίνητα είτε, ετοιμάζονται να εντάξουν στο στόλο τους, τέτοιου τύπου. Είναι, όμως, όντως οικολογικά; Ένα αυτοκίνητο που εκπέμπει 150 γρ/χλμ CO2 μπορεί να χαρακτηριστεί στη πράξη ως οικολογικό; Ή μήπως  έχουν επιδιώξει οι εταιρίες να φαίνεται ως οικολογικό στα μάτια κάποιου που θα διαθέσει ένα τεράστιο ποσό για την αγορά αυτοκινήτου;

Ας δούμε μερικά βασικά παραδείγματα:

Lexus RX hybrid: βρίσκεται ήδη στη παραγωγή και υποστηρίζεται πως:

Το πρωτοποριακό υβριδικό RX 450h crossover κινείται με τεχνολογία Lexus Hybrid Drive δεύτερης γενιάς. Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακά ομαλές και οι εκπομπές είναι σημαντικά μειωμένες. Η κίνηση είναι σχεδόν αθόρυβη και η κατανάλωση καυσίμου είναι μικρότερη από άλλα οχήματα αντίστοιχου μεγέθους. Συνολική απόδοση συστήματος: 299 DIN hp (220 kW) Μεικτές εκπομπές CO2: 148 γρ/χλμ. Επιτάχυνση: 0-100 χλμ/ώρα σε 7.8 δευτερόλεπτα. Μεικτή κατανάλωση καυσίμου: 6,3 λίτρα/100 χλμ.

Η υβριδική τεχνολογία Lexus Hybrid Drive, αποκλειστικότητα της Lexus στην αγορά πολυτελών αυτοκινήτων, επιτρέπει στο RX 450h να λειτουργεί ως Ηλεκτρικό Όχημα – με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Καθώς η ταχύτητα αυξάνεται, αναλαμβάνει δράση ο αποδοτικός βενζινοκινητήρας 3,5 λίτρων V6, κύκλου Atkinson.

Χαρακτηριστικό είναι ότι η Lexus στη καμπάνια της τονίζει το πόσο έχουν χρησιμοποιηθεί τα οχήματά της και όχι κατά πόσο οικονομικότερα ήταν ως τώρα.

httpv://www.youtube.com/watch?v=YRrXpyZnOvk

Porsche Cayenne S Hybrid

Γίνεσαι ευαισθητοποιημένος πολίτης, υποστηρίζει η Porsche όταν χρησιμοποιείς το Cayenne hybrid! Η  Porsche Cayenne Hybrid η οποία εφοδιάζεται με υβριδικό σύστημα όμοιο με του νέου VW Touareg το οποίο θα τοποθετηθεί μελλοντικά και στην Panamera. Αυτό αποτελείται από έναν 3.6 V6 που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα, με τη συνδυαστική ισχύ να αγγίζει τους 380ps και τη ροπή τα 58.9kg.m. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 8.2lt/100km και οι εκπομπές ρύπων στα 193gr/km τα οποία σε ταχύτητες μέχρι 60km/h και για μικρές αποστάσεις μπορούν να μηδενιστούν επιλέγοντας το Electric Mode.

Ferrari: Το πρωτότυπο HY-KERS  Hybrid vehicle

Με βάρος περίπου 40 κιλά, ο συμπαγής, τριφασικός, υψηλής τάσης ηλεκτρικός κινητήρας του HY-KERS συνδέεται με τον διπλού συμπλέκτη 7-τάχυτο κιβώτιο.  Το ηλεκτρικό μοτέρ παράγει περισσότερα από 100 hp, και ο στόχος της Ferrari είναι να αντισταθμίσει κάθε αύξηση του βάρους του βάρους από μια αύξηση τουλάχιστον ενός hp. Κατά την πέδηση η ηλεκτρική μονάδα κίνησης ενεργεί ως γεννήτρια, χρησιμοποιώντας την κινητική ενέργεια από την αρνητική ροπή που παράγεται για να επαναφορτίσει τις μπαταρίες. Επίσης, από την ηλεκτροκινητήρα παρέχεται η ενέργεια για: το υδραυλικό τιμόνι και τον κλιματισμό. Αυτό το πειραματικό όχημα διατηρεί έτσι τα χαρακτηριστικά υψηλής απόδοσης όλων των Ferrari, και ταυτόχρονα, τη μείωση των εκπομπών CO2 !

Ferrari California ΗELE

Η άλλη σημαντική καινοτομία  με στόχο τη μείωση των εκπομπών είναι το σύστημα Stop & Start  που θα είναι διαθέσιμο στην Ferrari California, και θα μειώνει τη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών CO2 κατά 6 τοις εκατό. Αυτό σημαίνει ότι 280 γρ/χλμ, ένα από τα πιο ανταγωνιστικά από οποιαδήποτε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.

Στο άμεσο μέλλον:

Είναι γνωστό ότι η BMW έχει εγκρίνει τη παραγωγή του μοντέλου της Vision EfficientDynamics που θα καταναλώνει 3 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ. To Audi R4 e-tron, αναφέρεται πως θα είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα με υψηλές επιδόσεις: 0-100 σε 5.9 και ισχύ 200 ίππων. Επίσης η Audi ανακοίνωσε ήδη την έκδοση παραγωγής του R8 e-tron, η Porsche από την μεριά της θα βγάλει στην παραγωγή την 918 Spyder ενώ η Mercedes-Benz θα βγάλει και αυτή στην παραγωγή την SLS AMG E-Cell.

Το κατά πόσο μπορούν αυτά τα οχήματα να συμβάλουν στη μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου και της βελτίωσης του κλίματος γενικότερα, εξαρτάται από το αν θα πεισθούν όσοι έχουν να διαθέσουν  100.000 ευρώ και πάνω για ένα  τόσο ποιοτικό και σπορ “οικολογικό αυτοκίνητο”…

[Πηγή: Wall Street Journal]