Η Fiat ανακοίνωσε ότι η παραγωγή του 1.3 16v MultiJet πετρελαιοκινητήρα ξεπέρασε τις πωλήσεις των 4 εκατομμυρίων. Ο κινητήρας αυτός είναι ο πρώτος που εφαρμόστηκε η τεχνολογία MultiJet (Πολλαπλού Ψεκασμού) σε παγκόσμια κλίμακα. Η τεχνολογία αυτή αποτελεί την εξέλιξη του συστήματος Common Rail, το οποίο είχε επινοήσει η Fiat το 1997. O κινητήρας πλέον παράγεται στην δεύτερη γενιά του και είναι διαθέσιμος σε διάφορες εκδόσεις απόδοσης από 75 έως 95 ίππων. Περισσότερες πληροφορίες μπορείς να διαβάσεις στο δελτίο τύπου (στα ελληνικά) που ακολουθεί.

[Πηγή: Fiat]

Δελτίο Τύπου

Ο στόχος για την παραγωγή 4 εκατομμυρίων κινητήρων 1.3 16v MultiJet ξεπεράστηκε

Πρόκειται για ένα σημαντικό επίτευγμα, το οποίο επιβεβαιώνει τη μεγάλη επιτυχία που έχει σημειώσει αυτός ο πρωτοποριακός κινητήρας diesel μικρού κυβισμού από το 2003 που ξεκίνησε η παραγωγή του, καθώς είναι ο πρώτος κινητήρας στον οποίο εφαρμόστηκε η τεχνολογία MultiJet (Πολλαπλού Ψεκασμού) σε παγκόσμια κλίμακα. Η τεχνολογία αυτή αποτελεί την εξέλιξη του συστήματος Common Rail, το οποίο είχε επινοήσει η Fiat το 1997.

Με διαρκείς εξελίξεις όσον αφορά την τεχνολογία, ο κινητήρας 1.3 16v MultiJet (ο οποίος σήμερα παράγεται στην πιο πρόσφατη έκδοσή του, γνωστή διεθνώς ως MultiJet II) έχει λάβει πολλές σημαντικές βραβεύσεις, περιλαμβανομένης της ανακήρυξής του ως “Κινητήρα της Χρονιάς” (στην κατηγορία των 1.0 – 1.4 λίτρων) το 2005.

Ο κινητήρας διατίθεται σε διάφορες εκδόσεις όσον αφορά την ιπποδύναμη: από τους 75 HP, με σύστημα turbo σταθερής γεωμετρίας, έως τους 85 HP ή ακόμα και τους 95 HP με σύστημα turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Σε όλες τις εκδόσεις, ο κινητήρας MultiJet εξασφαλίζει υψηλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου ενώ παράλληλα, χάρη στην τεχνολογία αιχμής που διαθέτει, παρέχει πολύ μεγάλα μεσοδιαστήματα για το service: αλλαγή λαδιών ανά 35.000 χιλιόμετρα και service ανά 250.000 χιλιόμετρα.

Ο κινητήρας MultiJet τοποθετείται σε μεγάλο αριθμό μοντέλων αυτοκινήτων του ομίλου Fiat Group Automobiles, από το Fiat Panda έως τα μοντέλα της οικογένειας Punto, από τη Lancia Ypsilon έως το Fiat Qubo και από την Alfa Romeo MiTo (γνωστή στο εμπόριο ως JTDm) έως το Fiat 500. Πράγματι, ο τετράκις εκατομμυριοστός κινητήρας MultiJet θα εγκατασταθεί σε ένα Fiat 500 που προορίζεται για έναν Γάλλο πελάτη και συγκεκριμένα σε ένα μοντέλο 95 HP Euro 5.

Από το 2008, ο κινητήρας 1.3 16v MultiJet κατασκευάζεται επίσης στο εργοστάσιο παραγωγής Κινητήριων Μονάδων Fiat στο Ranjangaon της Ινδίας.

  • maria

    ……ενώ όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη εξελίσσουν περισσότερο πια τους πετρελαιοκινητήρες, σε σχέση με αυτούς της βενζίνης, εδώ στην Ελλάδα ακόμη κάποιοι αρμόδιοι δεν θέλουν να καταλάβουν ότι πλέον είναι ασφαλέστεροι κ πιο οικονομικοί σε σχέση με αυτούς της βενζίνης, ώστε να επιτρέψουν επιτέλους σε Αθήνα κ Σαλονίκη την ελεύθερη κυκλοφορία τους….έλεος πια!:-P

    • nonoss

      To provlhma dustuxws gia mia akomh fora einai h anikanothta tou kratous na diasfalisei mesw twn elegktikwn muxanismwn oti de 8a uparksei to fenomeno ths no8eias tou petrelaiou(pragma pou sumvainei kata koron me th venzinh) me apotelesma h apagoreush na isxuei akoma, gia perivalontikous kurios logous ki auto gt h no8eia tou petrelaiou einai apeirws xeiroterh gia to perivalon se sxesh me thn antistoixh ths venzinhs…me liga logia exoume egklwvistei sthn anikanothta se auth th xwra, dustuxws…