Η EDS Motorsport ανακοίνωσε ένα νέο βελτιωτικό πακέτο για το νέο Opel Astra. Ο 1600αρης turbo κινητήρας έχει βελτιωθεί και χάρη στην νέα τουρμπίνα GT28 της Garret, στην sport εξάτμιση, στην νέα πολλαπλή εξαγωγής της HG, της νέας υψηλής αντλίας βενζίνης, του νέου intercooler, των νέων μπιελών, των νέων μπεκ, του νέου maf 100mm και της επαναναρυθμισμένης ECU αποδίδει 360 άλογα με 480 Nm ροπής.

Φυσικά με τέτοια ροπή η τοποθέτηση αγωνιστικού συμπλέκτη ήταν επιτακτική όπως και το μπλοκέ διαφορικό της Quaife. Τα φρένα έχουν αναβαθμιστεί με 8-πίστονα φρένα με δίσκους 356mm ενώ πατά πάνω σε ζάντες 20″ της Schmidt Revolution με ελαστικά Pirelli P.Zero διαστάσεων 235/35 μπροστά και 275/30 πίσω. Κτήνος! Αναλυτικές τιμές μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

Δελτίο Τύπου

Double power by EDS Fahrzeugtechnik

Vehicle: Opel Astra J Turbo with 360 hp and Schmidt alloy wheels

The company EDS Fahrzeugtechnik from Marl has taken an Opel Astra J Turbo with 180 HP as a base vehicle, and doubled the rated power using traditional engine tuning. In details, the following components of the engine were removed, replaced and re-installed: Pressure reducing high-performance needle valve – 980 Euro, high-quality steel connecting rod – 550 Euro, HG Motorsport turbo manifold – 1200 Euro, EDS high-performance charge air cooler – 600 Euro, Garret GT28 turbocharger – 1000 Euro, 100 mm air-flow meter – 300 Euro, 550 cm3 injectors – 500 Euro, 70 mm down pipe with HJS 200CPSI Sport catalyst – 800 Euro, Friedrich Motorsport 70 mm stainless steel exhaust system – 800 Euro, 240 mm EDS Sport clutch kit – 1100 Euro and Quaife differential lock – 900 Euro. The engine adjustment by EDS Fahrzeugtechnik costs 1000 Euros. As a result of this expensive action, unusually agile 360 hp and a maximum torque of 480 Nm are now available in the Astra specifications.

To slow down this doubled compared to the standard performance, perforated brake discs in dimension of 356 x 32 mm with 8-piston calipers and high-performance steel braided brake lines at a price of 2000 Euro are used.

Once again it is an adequate wheel / tire combination, bringing the power to the road. Jack-line rims with “Titan” cirrus decorative parts in 8.5 x 20 inch front and 9.5 x 20 inches taken from the seemingly inexhaustible arsenal of Schmidt Revolution from Bad Segeberg with Pirelli P.Zero 235/35ZR20 the front and 275/30ZR20 on the rear axle at a total price of 3200 Euro are worthy of the special attention. The prepared Cirrus decorative parts are available in eight different colors – black, chrome, carbon, red, silver, titanium, white and yellow through the web-site www.FELGE.de. The overall picture is undoubtedly a feast for the eyes.

The final assembly of all parts costs additional 2500 Euro. The bottom line is certainly not chicken feed, but this conversion does not do anything for the individualization of the vehicle…

 

  • Μιας και ξερω 5 πραγματα γιαυτο το μοτερακι (Ζ16LER) νομιζω οτι εχουν κανει καποιο λαθος. δε βλεπω πουθενα να λενε για αλλαγη εσωτερικου κινητηρα (μπιελες-πιστονια). ειναι σχετικα ευπαθες μοτερ στην αυξηση ροπης. πολλα OPC εχουν σπασει γιατι στεγνωνει ο ενας κυλινδρος.

    • ;)Άρη εγώ έκανα λάθος! είδα το connecting rod και έγραψα μπιέλες :)

  • βασικα εγω λεω μπουρδες… στο δελτιο τυπου γραφει οτι αλλαζουν τις μπιελες και εσυ σωστα τα εχεις γραψει! εγω ειμαι γκαβουλιακας..

  • Emmanouela7

    kai poso paei auti i allagi….?