Ο Laurence Gartel είναι καλλιτέχνης, μοντέρνος, στιλάτος και πολύ digital να ουμ… και στον ελεύθερο χρόνο του πάει και ντύνει supercars με τις καλλιτεχνικές του δημιουργίες. Για ένα περίεργο λόγο, με αυτό το τρόπο ανεβάζει την αξία τους και έτσι η Ferrari 430 Scuderia που βλέπεις εδώ πλέον αξίζει ένα εκατομμύριο δολάρια! Εγώ από τέχνη δεν έχω ιδέα, το ξέρω είμαι τελείως ακαλλιέργητος, αλλά πες μου, θα έδινες ένα εκατομμύριο για αυτό; Και πες ότι θα το έδινες, θα έβγαινες μετά με αυτό στο δρόμο να σε δει κόσμος; Για ένα κούτελο ζούμε στη κενωνία…

[Πηγή: Art Fellas]

Δελτίο Τύπου

ARTIST GARTEL TRANSLATES A FERRARI SCUDERIA into a CANVAS.

Prior to the personal computer Laurence GARTEL broke all established methodologies when he explored electronic imaging known today as (Digital Media) in the early 70s while working on analog system computers. GARTEL set out to create new visual language through the adoption of technology in the art making process. GARTEL taught Andy Warhol how to use the Amiga Computer when he received the commission to produce the album cover for Debbie Harry (Blondie) in the 80s.

GARTEL’s new psychedelic Scuderia (valued at close to a million dollars) becomes the latest of unique projects GARTEL’s interest in SUPER CARS started several years ago and his exhibition “AUTO MOTION” based on the inspiration of the FERRARI automobile was first showcased at the Bob Rauschenberg Gallery at Edison State College in Ft. Myers, Florida. But the question asked is: “WHY paint a FERRARI? The answer is: “WHY NOT?” – Digitally of course.

Ever since the first cave paintings were discovered in France (40,000 BC) man has had an intellectual surge of artistic expression. Stained glass as a medium created in the Middle Ages gave birth to a new formula of artistic process. The idea of “unique surface” is something artists have sought after over time.

Some purists would say, “A Ferrari needs to be left well enough alone.” That may be true, but when a collector has more than 10 of them, you can begin to see the options,” states GARTEL. “Artistic and cultural minds change our thought process,” declares GARTEL. Imagine if there was no Frank Gehry? Architecture would be dull in our contemporary environment. “So I tip my hat to Enzo Ferrari for having real vision in the automotive world. – It is about to evolve into a prophetic significance.”

“A master artist is one that does not accept society’s rules.” “We have seen break out artists such as Dali in surrealism and Warhol in pop culture. GARTEL brought us the Digital Art Movement almost single-handedly,” states the CEO of ArtFellas LLC , the initiator and main sponsor of the “Ferrari 430 Scuderia into a Canvas” project. “The internet, comes first,” it is the Media and the Medium. You will be able to watch this event online on http://artfellas.tv in live streaming which is the new dedicated section of Artfellas.com – The Art Social Network. If Marshall McLuhan’s statement “The medium is the message” were ever true, GARTEL’s art speaks volumes. “That is why his art is going live on our page. We will witness GARTEL’s creation of the Scuderia literally unfolding on our pages. In the meantime, people should look out for GARTEL’s ART SCUDERIA surprising onlookers on the streets of Miami. – Tune in Below!

  • david17

    tha xrisimopoii poli akriva xromata alios den eksigite :P

    • Θα σου έλεγα τι ακριβά χρησιμοποίησε :P

  • FERRARI-PURE PASSION

    Ανεκαθεν αυτο το καλλιτεχνικο στυλακι δεν το καταλαβα!!!!!!Πως  μπορει δλδ η μαλ….α ενος ανθρωπου να γινεται εργο τεχνης ειναι μεγαλη μου απορια !!!!!!Πηγε τωρα ο κουλος και κατεστρεψε ενα υπεροχο αυτοκινητο!!!!!ΓΙΑΤΙ??????

  • cfu

    oute pou na mou kobontan to xeri den ta edina tosa leta epidi ebale tis mpogies tou kapoios kallitexnis

  • Stelios

    Ο χριστός και η Παναγία …

    ΤΟ κατέστρεψαν το αμαξάκι …
    ΕΛΕΟΣ….
    Αυτό δεν το κατάλαβα “μεταμοντέρνα και τέχνη ” και τρίχες κατσαρές…
    ΤΕΤΟΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΔΕΝ ΤΑ ΑΚΟΥΜΠΑΣ ..γιατί κακοποιείς την τέχνη!

  • xtravaganzagold

    παιδες , η αληθεια ειναι καπου στην μεση…
    πχ αρκετα (οχι ολα ομως) απο τα art cars της ΒΜW ειναι και πετυχημενα και ξεχωριστα.
     
    Η συγκεκριμενη φερραρι , υποκειμενικα , νομιζω οτι οντως εχει καταστραφει αισθητικα – αλλα στον κοσμο των πολυεκατομυριουχων , αυτος που ξεχωριζει δεν ειναι αυτος που εχει φερραρι , ουτε αυτος που εχει την scuderia αλλα αυτος που εχει την μοναδικη και ξεχωριστη στον κοσμο (και οχι αλλη μια κοκκινη) , ακομα και αν το αποτελεσμα ειναι κιτς ..

    Παντως μπορει η αξια της να ανεβηκε στο 1000000 , αυτο ομως δεν σημαινει κατι αν δεν πουληθει σε καποιον πρωτα