Επίσημο: Στο εργοστάσιο της Λειψίας η κατασκευή του Porsche Cajun

Σχετικά άρθρα

Η Porsche σήμερα ανακοίνωσε επίσημα ότι θα κατασκευάσει το μικρό της SUV, το Cajun, στο εργοστάσιο της Λειψίας στη Γερμανία. Ως εκ τούτου το εργοστάσιο θα αναβαθμιστεί, προσθέτοντας επιπλέον 400 εκτάρια (4.000.000 m²) ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει την παραγωγή του, προσθέτοντας μια ακόμη γραμμή παραγωγής. Με την κίνηση αυτή η Porsche δηλώνει ότι θα δημιουργήσει 1000 νέες θέσεις εργασίας.

Ο CEO της, Matthias Muller, αναφέρει χαρακτηριστικά στο δελτίο τύπου:

Κατά την διάρκεια της κατασκευής των Cayenne και Panamera, το εργοστάσιο της Λειψίας απέδειξε ότι μπορεί να κατασκευάσει αυτοκίνητα υψηλής ποιότητας. Η απόφαση μας να κατασκευαστεί εκεί η Cajun δηλώνει ότι έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στο ανθρώπινο δυναμικό του εργοστασίου, ενώ με την δημιουργία 1000 θέσεων εργασίας συνεισφέρουμε οικονομικά στη περιοχή.

Όπως ήδη είναι γνωστό, η Cajun βασίζεται στο Audi Q5 και τον σχεδιασμό του τον έχει αναλάβει ο Walter de Silva, αρχισχεδιαστής της VW. Στόχος της Porsche είναι οι 200.000 πωλήσεις τον χρόνο από το 2014 που θα ξεκινήσει η εμπορική του καριέρα, θέτοντας το απέναντι από τα BMW X3, Range Rover Evoque και Mercedes GLK.

[Πηγή: Porsche | Photos: Teamspeed , Theophilus Chin]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

Porsche builds the new “Cajun” in Leipzig

Stuttgart/Leipzig. The decision about the production site for the fifth model line of the Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, has been taken: The new vehicle with the project designation “Cajun” will be manufactured at the Porsche plant in Leipzig. This was decided by the supervisory board. The monitoring body authorised the board of management to finalise plans for the Saxony plant to become a fully-fledged production site for the “Cajun” including body assembly line and paint shop. Within the context of the Cajun production, at least one thousand new jobs are to be created in Leipzig, and additional new jobs at Porsche in Zuffenhausen and Weissach. Subject to approval by the authorities, construction work at the 400 hectare (1.54 square miles) site is scheduled to begin in 2011.

“During the production of the Cayenne and the Panamera, our Leipzig plant has impressively proved that it can produce premium vehicles of highest quality,” says Matthias Müller, chairman of the Porsche AG board of management. “The decision in favour of this location is proof of our trust in the skills and qualifications of our Leipzig associates, and at the same time another contribution to the economic advancement of the region.”

Uwe Hück, chairman of the group works council, said: “I am happy that I can sit back now. We had tough but fair negotiations. The employees’ representatives have always been convinced that it is worthwhile to make the “Cajun” at our Saxony plant. At the end of the day, the high flexibility and productivity of our colleagues, male and female, has convinced the management board and the supervisory board to produce the “Cajun” in Leipzig. We are therefore very happy that the supervisory board authorised the board of management to plan the expansion of the Leipzig plant and turn it into a fully-fledged factory. The production of the Cajun is a very good sign for Leipzig. However, we cannot rest now but have to start talks about a further expansion of the Zuffenhausen plant in order to adapt our parent plant to future growth, too.”

Burkhard Jung, mayor of the city of Leipzig, said: “The decision of the Porsche AG proves yet again that Leipzig with its professional city administration is an attractive, cosmopolitan city and, therefore, an international business site with a future.”

With the efficient and agile “Cajun”, Porsche extends its SUV segment which is in high demand all over the world. In addition to the new generation of the Cayenne which has clearly managed to strengthen its market position as one of the most successful sporty off-road vehicles in the premium segment, the light and easy-to-handle “Cajun” so typical of a Porsche will create further momentum. As an attractive entry-level modeI, it is expected to pave the way for new, even younger customers to enter the world of Porsche, in addition to the Boxster as the market leader among the two-seat mid-engine sports cars.

Since its inauguration in 2002, the highly modern plant in Saxony, Germany, has been producing the Cayenne. After its first expansion, the Gran Turismo Panamera four-seater has been built there since 2009. It is produced in a model mix with the sporty off-road vehicle. Up until today, Porsche has invested around 280 million euro in Leipzig.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ανακαλούνται 7.458 Porsche Taycan λόγω κινδύνου πυρκαγιάς

Η Porsche προχωρά στην ανάκληση 7.458 Taycan, παραγωγής μεταξύ 2018 και 2024 εξαιτίας πιθανού προβλήματος στις μπαταρίες τους που θα μπορούσε να οδηγήσει σε...

Ανανεωμένη Porsche Cayenne GTS με 500 άλογα

Την ανανεωμένη έκδοση της Cayenne GTS παρουσιάζει η Porsche με το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις από τους νέους προφυλακτήρες, από τα...

Κάπως έτσι θα είναι η νέα BMW X3

Μέσα στους επόμενους μήνες η BMW θα παρουσιάσει τη νέα, τέταρτη γενιά της X3 και αυτές οι renderings φωτογραφίες μας δείχνουν πως θα μοιάζει...