Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος ανακοινώθηκαν οι νικητές των βραβείων Engine Of The Year. Καλύτερος κινητήρας της χρονιάς για το 2011 αναδείχτηκε ο Fiat TwinAir 875cc που τοποθετήθηκε στα Fiat 500 και 500C. Ο ίδιος κινητήρας κατέκτησε επίσης τα βραβεία του πράσινου κινητήρα, του νέου κινητήρα αλλά και του καλύτερου κινητήρα μικρότερου του 1.0-λίτρου.


Καλύτερος κινητήρες επιδόσεων και καλύτερος κινητήρας άνω των 4.0-λίτρων αναδείχτηκε ο V8 της Ferrari 458 Italia. Από 1.000cc έως 1.400cc αναδείχτηκε o κάτοχος του καλύτερου κινητήρα για το 2009 και 2010, ο 1.400αρης TSI Twincharger του VW Group, ενώ στην κατηγορία 1.400cc – 1800cc ο BMW-PSA 1.6-λίτρων Turbo που φοράνε τα MINI Cooper S και Clubman αλλά και τα Peugeot 207 και 308.

Στην κατηγορία 1.800cc – 2.000cc ο BMW Diesel TwinTurbo, στην κατηγορία 2.000cc – 2.500cc ο 5κύλινδρος 2.5-λίτρων TFSI της Audi, από τα 2.500cc – 3.000cc ο BMW 3.0-λιτρος TwinPower Turbo, από τα 3.000cc – 4.000cc ο ατμοσφαιρικός V8 της BMW 4.0-λίτρων της M3.

Όπως θα μέτρησες τους 6 από τους 12 τίτλους πήγαν στην Ιταλία ενώ οι υπόλοιποι 6 στη Γερμανία. 4 βραβεία πήρε η Fiat, 4 η BMW, 2 η Ferrari και 2 το VW Group.

Αναλυτικά οι νικητές της κάθε κατηγορίας και το δελτίο τύπο στη συνέχεια.

Κινητήρας της Χρονιάς 2011

  • Fiat TwinAir 875 cc (Fiat 500)

Καλύτερος νέος κινητήρας 2011

  • Fiat TwinAir 875 cc (Fiat 500)

Πράσινος κινητήρας της χρονιάς

  • Fiat TwinAir 875 cc (Fiat 500)

Καλύτερος κινητήρας επιδόσεων

  • Ferrari 4.5-liter V8 (458 Italia)

Κάτω του 1 λίτρου

  • Fiat TwinAir 875 cc (Fiat 500)

Από 1 έως 1.4 λίτρα

  • Volkswagen 1.4-liter TSI Twincharger (Golf, Touran, Tiguan, Jetta, EOS, Scirocco, Seat Ibiza Cupra)

Από 1.4 έως 1.8 λίτρα

  • BMW-PSA 1.6-liter Turbo (MINI Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308)

Από 1.8 έως 2 λίτρα

  • ΒΜW Diesel 2-litre Twin Turbo (123d, X1 23d)

Από 2 έως 2.5 λίτρα

  • Audi 2.5-litre five-cylinder turbo (Audi TT-RS)

Από 2.5 έως 3 λίτρα

  • BMW 3-liter TwinPower Turbo (135, 335, X6,Z4,730)

Από 3 έως 4 λίτρα

  • BMW 4-liter V8 (M3)

Πάνω από 4 λίτρα

  • Ferrari 4.5-liter V8 (458 Italia)

[Πηγή: International Engine of the Year Awards]

Δελτίο Τύπου

LESS IS MORE: FIAT’S TWO-CYLINDER MARVEL DOMINATES INTERNATIONAL ENGINE OF THE YEAR AWARDS 2011!

  • Fiat’s diminutive 875cc, two-cylinder is judged to be world’s finest engine by a jury of 76 international motoring journalists
  • Downsized, economical internal combustion engines more popular and ‘greener’ than hybrid and electrical powertrains
  • Ferrari contributes to the Italian domination: Fiat and Ferrari take home 6 of the 12 Awards!

The results of the 2011 International Engine of the Year Awards have today been announced at Engine Expo in Stuttgart, Germany. The global jury, consisting of some of the world’s most respected and popular motoring journalists, voted Fiat’s innovative and diminutive 875cc two-cylinder TwinAir the greatest automotive engine available today! The tiny turbocharged engine impressed judges with its extremely low emissions, high fuel economy and impressive power of 85bhp. The unit can be found powering Fiat’s hugely fashionable ‘500’ model.

Dean Slavnich, editor of Engine Technology International and co-chairman of the International Engine of the Year Awards, says: “Fiat has now produced one of the all-time great engines. Who would have thought that a two-cylinder unit could have won the International Engine of the Year title when we launched the Awards in 1999? Its triumph is a clear signal that less is more: people want low-emission, fuel-efficient yet powerful engines, and just two cylinders certainly seems to provide a comprehensive solution!”

Indeed, the TwinAir engine not only managed to scoop the overall International Engine of the Year title, but it was also victorious in the Best New Engine, Best Sub 1-litre, and Best Green Engine categories, even beating zero-emission pure electric vehicle engines from Nissan and Mitsubishi in the latter category.

Joining Fiat in its success was compatriot and stablemate Ferrari, the judges finding it hard not to be impressed by the Italian car maker’s mighty new 570bhp, 4.5-litre V8 engine as featured in the 458 Italia. This wonderful and potent powerplant scooped both ‘Best Performance Engine’ and ‘Above 4-litre’ category trophies.

But it was not just the Italian manufacturers who tasted success: BMW is always dominant in the Awards and 2011 has been no exception. The German marque bagged four category wins, including the ‘3-litre to 4-litre’ category for its 4-litre V8 found in the M3; the ‘2.5-litre to 3-litre’ category for its 3-litre DI Twin Turbo fitted across much of its range; the ‘1.8-litre to 2-litre’ category for its 2-litre Twin Turbo diesel engine found in the 123d and X1; and the ‘1.4-litre to 1.8-litre’ category for its 1.6-litre four-cylinder turbo engine co-developed with PSA Peugeot Citroën, which also scooped the same Award.

Meanwhile, Volkswagen’s 1.4-litre TSI Twincharger engine, which won the overall International Engine of the Year title in both 2009 and 2010, once again defended its crown in the ‘1-litre to 1.4-litre’ category.

 

Fiat TwinAir 875 cc (Fiat 500)
  • gazokiller

    δυο διαμάντια απο την Ιταλία…
    κ ο κλασικός μιζαδόρος TSI…χαχαχαχ!!!!!

  • John_rx7

    εχω ακουσει τα χειροτερα για τον TSI κ τωρα βλεπω οτι ειναι κινητηρας της χρονιας… Τι να πιστεψω????

    • gazokiller

      νομίζω ότι απο την πρώτη χρονιά που κυκλοφόρησε βγαίνει κινητήρας της χρονιάς ο TSI…
      κ εγώ δε μπορώ να καταλάβω γιατί παίρνει αυτή τη διάκριση…ενώ απο όλους κ παντού ακούω παράπονα για αυτό το μοτερ….
      το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι επειδή στην ευρωπή κ πολύ λιγότερο στην ελλάδα τα αυτοκίνητα είναι τελείως αναλωσιμα κ τα αλλάζουν αν δεν τα καταστρέφουν σε με 7ετια το πολύ, ότι μεσα σε αυτό το διάστημα δε βγάζουν κ πολλά προβλήματα!!!

  • 2 χρόνια έχει πάρει το βραβείο του καλύτερου κινητήρα, και ότι ακούς μην το πιστεύεις ! Στο λέω εκ πείρας!

    • mika

      Symfwnw…Exw milhsei me mhxanikous pou empisteyomai,oxi ton kathe tyxaio deksia ki aristera pou akouse apo kapoio gnwsto tou,klp…Exoun perasei tosa moter apo ta xeria tous,kai elaxista eixan problhmata,ki ayta kyriws 1hs genias…Me swsth synthrhsh,den eixan kanena thema…

  • o twinair exei parei tromeres kritikes apo pantou opote logika dikaia pire ta vraveia. to idio fusika kai o kinitiras tis 458…. oso k an krazoume ta italika(kai dikaiws suni8ws) ta piran dikai pisteuw auta ta vraveia..
    gia ton tsi den exw apopsi..mia fili mou exei golf tsi kai den eixe kanena provlima, alla auto einai mono mia periptwsi, genika den 3ewr ti paizei
    kai gia na ginw kai ligo troll…den vlepw kai kanenan kinitira apo tin iapwnia pou einai h korufaia sumfwna me pollous edw mesa :P

    • gazokiller

      είναι οι καλύτεροι σε αξιοπιστία…
      κ αυτό ειναι αδιαμφισβήτητο γεγονός από ολο το κόσμο!!
      δε σπάει-δε χαλάει…
      γι’αυτούς τους κινητήρες βγήκε αυτό το μοτό !!!

    • dos

      εχετε ακουσει τον twinair να δουλευει?σαν πριονοκορδελα κανει…..χαχαχα

    • Mika

      Nai re Dos, exei poly plaka,etsi opws kanei… :lol:
      Legame gia to Smartaki pws kanei san mhxanh tou gkazon,alla ayto einai RR mprosta ston Twinair!!!! Tha thela omws na to odhghsw to 500araki m ayto, fainetai endiaferon,pera apo th plaka…

    • gazokiller

      κ απο πότε περνάει “κριτική επιτροπή” για το πως ακούγεται ενας κινητηρας μαζικής παραγωγής???
      μήπως ειναι το μελλοντικό μοτερ της F1 κ μας νοιάζει??
      αυτοκίνητο πόλης είναι κ μέσα απο τη καμπίνα δε παίζει να ακούς κ πολλα…

    • Mika

      Ra Gazo,xalarwse ligo,plaka kanoume,oute ayto den to katalabes????
      ;-)
      pw pw,tsita ta neyra, leme…Ftaiei to diabasma???

    • gazokiller

      ουφφ…
      ασε με ρε mika…
      πλήττω κ πήζω…
      να πω την αλήθεια τωρα έχω τρελη υπερνεταση αλλά φταίει κ το πληκρολόγιο που δε καταλαβαίνουμε πότε κανουμε πλάκα κ πότε όχι..
      πάντα φιλικα!!

    • Mika

      Mh masas re sy…Relax, take it easy..Have a break,have a Kit Kat,pou leei ki h diafhmish..
      Ola kala tha pane…Den masame pouthena..Power!!!!
      ;-)

    • gazokiller

      thanx re bro..

  • John_rx7

    μιας κ ψαχνω για αυτοκινητο με βοηθησαν πολυ τα posts σας!

    (να βγω λιγο off? μεταξυ 16 κ 18 χιλιαδων προς τα που θα κλεινατε? αμα δε βαριεστε απαντατε, ε! :P )

    • κατηγορία;

    • John_rx7

      Super mini και μικρομεσαια

      (Εχω αρχισει συγκριση Corsa 3d 1.6T Sport-MiTo 1.4 135hp Multiair Distinctive και C4 Hatchback 1.6 HDI 90 Trend Plus – Auris 3d 1.6 PLUS για αρχη..)

  • Monder

    auta na mas ta mas ta lene meta apo 3-4 xronia leitourgeias tou kinhthra elate na mou peite pou 8a einai oi TSI k oi eidika oi Italikoi…. oso anafora provlhmata stous TSI to kserw apo 1o xeri ths koutas tiguan provlimata 8ermokrasias intercooler k se anafleksh

    • gazokiller

      είπαμε φίλε monder…αγαπάμε ιαπωνία…
      αλλά σαν ιταλία τπτ…!!!
      looool

  • John_rx7: Super mini και μικρομεσαια (Εχω αρχισει συγκριση Corsa 3d 1.6T Sport-MiTo 1.4 135hp Multiair Distinctive και C4 Hatchback 1.6 HDI 90 Trend Plus – Auris 3d 1.6 PLUS για αρχη..)

     

    mito θα έλεγα!, αλλιώς μετά κάποιο του vwgroup με τον 1400αρι tsi (polo gti, ibiza cupra etc)

    • John_rx7

      μ’αρεσεις! :lol: :P

      Thanx!!

    • Mika

      An einai Mito, meta to FL!!
      Na ftiaksei prwta ayth h straboxymenh myth!!!
      :lol:

  • μμμμμμ ενδιαφερον.. ΟΥΤΕ ενα ιαπωνικο μοτερ;; μα ΟΥΤΕ ενα…;;; μηπως καποιοι εκει στην απω ανατολη πρεπει να ξυπνησουν επιτελους και να αναλογιστουν οτι εχουν μεινει πισω;

    • Mika

      Einai ligo argoi stis apofaseis tous, den allazoun eykola synhtheies ekei katw…
      Kati omws exei arxizei kai allazei….1.6 turbo me 190 ps sto Juke,se ligo 1.2 turbo me 98ps sto Micra, klp..Idwmen…

    • αυτο που λες mika ισχυει. εχει αρχισει να μπαινει στο παιχνιδι η nissan. αντε να ακολουθησουν mitsubishi, toyota, subaru, mazda (για τη honda δν ελπιζω!! ειναι παραδοσιακα φαν της ατμοσφαιρας). και πρπει να κινηθουν με πιο γρηγορα βηματα… πιο γρηγορες αποφασεις…

  • mitsos

    moufes paides.. ta kalutera moter einai tou iapwna opws kseroume tosa xronia

  • nonos

     

    John_rx7: Super mini και μικρομεσαια (Εχω αρχισει συγκριση Corsa 3d 1.6T Sport-MiTo 1.4 135hp Multiair Distinctive και C4 Hatchback 1.6 HDI 90 Trend Plus – Auris 3d 1.6 PLUS για αρχη..)

    λοιπον δε θα σου πω παρ’ το ειναι το καλυτερο και τετοια, αλλα για μενα ριξε μια ματια και στο πολακι εγω το εχω 1 χρονο τωρα με το 1.2 ΤSI το μοτερ και ειμαι υπερευχαριστημενος κανει ολα οσα υποσχεται και μικρη καταναλωση και επιδοσεις…για μενα must see πριν αποφασισεις ;)
     
     

    • IBIZA CUPRA,POLO GTI,KAI MITO TURBATA EXOUN PE8ANEI..KAINE T ANTERA TOUS..H LYSH G MENA EINAI ENA 1.3 DIESEL(OPEL CORSA ME 95 ALOGA,KAI TOYOTA AURIS 1.3 KAI 90 ALOGAKIA..)TURBO K T DYO,ROPATA K OIKONOMIKA..EPISHS,WS KATOXOS ENOS POLO TSI,T SYNISTW ANEPIFYLAKTA..

  • Monder

    re mages mas koroideuete prin posa xronia oi iapwnes evgazan turbata moter alla dn thn omh roph 1 atmosfairikou dn thn exei kaneis….

  • Από 1.000cc έως 1.400cc αναδείχτηκε o κάτοχος του καλύτερου κινητήρα για το 2009και 2010, ο 1.400αρης TSI Twincharger του VW Group, 

    ESTI ETSI!!!!

    κι εγω ενας τρελα χαρουμενος κατοχος ενος cupra ibiza 7DSG.

  • Από 1 έως 1.4 λίτρα

    Volkswagen 1.4-liter TSI Twincharger (Golf, Touran, Tiguan, Jetta, EOS, Scirocco, Seat Ibiza Cupra) :)

    kise tous allous na disfimoun apo zilia! :lol: