F1 Porn ο σημερινός αγώνας στον Καναδά. Από που να ξεκινήσω άραγε; Ότι ξεκίνησε χθες (12/06) και τελείωσε σήμερα (13/06); Ας γράψω αρχικά ότι ο Jenson Button, ο οποίος εκίνησε από την 7η θέση και μετά από μια ποινή που τον έριξε στην 21η θέση και 6 pit stop, ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου αφού πέρασε στον τελευταίο γύρο τον Sebastian Vettel ο οποίος έκανε οδηγικό λάθος την ώρα που τον πίεζε ο Button!
Στην 3η θέση ο Mark Webber ο οποίος πέρασε 5 γύρους πριν το τέλος τον Michael Schumacher. Ο Γερμανός θύμιζε τον παλιό καλό εαυτό του και ίσως μπορούσε να ανέβει στο βάθρο αν ήταν λίγο παραπάνω τυχερός. Στην 5η θέση Vitaly Petrov και στην 6η ο Felipe Massa για μόλις 0.045 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Kamui Kobayashi. Την 10αδα συμπληρώνουν οι Jaime Alguersuari, Rubens Barrichello και Sebastien Buemi.
Ας πάρουμε όμως τον αγώνα από την αρχή.
Τα μονοθέσια στήθηκαν στο grid του μητροπολιτικού πάρκου του Καναδά για λάβουν εκκίνηση στον 7ο αγώνα της χρονιάς. 24 μονοθέσια έτοιμα για να δώσουν μάχη αλλά ο καιρός από την αρχή έδειξε τις προθέσεις του και έτσι η εκκίνηση δόθηκε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Μπορεί εκείνη την στιγμή να μην έβρεχε αλλά η πίστα ήταν μουσκεμένη και έτσι τα μονοθέσια έκαναν 4 γύρους πίσω από το SC. Όλοι επέλεξαν βρόχινα ελαστικά και μόλις το SC βγήκε από την πίστα ο Fernando Alonso προσπάθησε να περάσει τον Sebastian Vettel στις πρώτες στροφές της πίστας αλλά ο Γερμανός δεν τον άφησε. Ο Vettel έφυγε μπροστά αλλά πίσω του ο Lewis Hamilton, προσπαθώντας να περάσει τον Mark Webber, ακούμπησε με τον Αυστραλό, κίνηση που είχε ως αποτέλεσμα να ρίξει τον Webber στις τελευταίες θέσεις, αφού έκανε τετ-α-κέ ενώ ο Hamilton ήταν τυχερός μέσα στην ατυχία του μιας και δεν έπεσε πολύ πίσω στο grid.
O Hamilton βρέθηκε πίσω από τις δύο Mercedes GP, με τον Βρετανό να προσπαθεί να περάσει τον Michael Schumacher αλλά ο “παππούς” του έκλεινε τον δρόμο, θυμίζοντας τον παλιό καλό Shumacher. Ο Hamilton έκανε λάθος και ο Button το εκμεταλλεύτηκε με αποτέλεσμα να βρεθεί πίσω από τον ομόσταβλό του, μια κίνηση που τελικά αποδείχτηκε καταστροφική για τον Hamilton αφού στον 8ο γύρο ο Million Dollar Man έχοντας πάρει καλύτερα το τελευταίο εσάκι της πίστας, βρέθηκε πίσω από τον Button, προσπάθησε να τον περάσει, αλλά ο Button δεν είδε τι έκανε ο Hamilton με αποτέλεσμα ο Hamilton να ακουμπήσει τον πίσω αριστερό τροχό του Button και να πέσει πάνω στον τοίχο των pits. Ο αγώνας τους Hamilton τελείωσε εκεί αφού κατά την επαφή με τον τοίχο έσπασε η πίσω ανάρτηση ενώ ο Button μπήκε στα pit για αλλαγή ελαστικών, βάζοντας πρώτος τα ενδιάμεσα. Ο Button μάλλον ξέχασε να ενεργοποιήσει τον περιοριστή ταχύτητας στα πιτ και έτσι πήρε ποινή διέλευσης.
Με το μονοθέσιο του Hamilton να έχει γεμίσει την πίστα συντρίμμια το SC έκανε ξανά την εμφάνιση του. Οι κερδισμένοι αυτή τι στιγμή του αγώνα ήταν ο Kamui Kobayashi ο οποίος ανέβηκε στην 6η θέση και ο Mark Webber ο οποίος ανέβηκε γρήγορα-γρήγορα στην 8η θέση μετά την επαφή που είχε με τον Hamilton στην αρχή του αγώνα.
Η πίστα ώρα με την ώρα άρχισε να στεγνώνει και ο Button με τα ενδιάμεσα ελαστικά πετούσε στον Καναδά προσπερνώντας τους πάντες. Μπροστά ο Vettel είχε καλύτερο ρυθμό από τις δυο Ferrari των Alonso και Massa, ανοίγοντας την διαφορά μεταξύ τους.
Ο Alonso μπήκε για αλλαγή ελαστικών στον 18ο γύρο βάζοντας ενδιάμεσα, μια κίνηση απερισκεψίας από την Ferrari αφού εκείνη την στιγμή η βροχή έκανε και πάλι σιγά σιγά την εμφάνιση της. Ο Alonso βρέθηκε για αρκετή ώρα πίσω από τον Heidfeld, τον οποίο τελικά τον πέρασε, αλλά η βροχή πλέον ήταν τόσο δυνατή που το SC έκανε και πάλι την εμφάνιση του στην πίστα. Οι Button και Alonso μπήκαν στα pit για να βάλουν ξανά βρόχινα ελαστικά αφού τα ενδιάμεσα πλέον δεν κρατούσαν καθόλου, ενώ την ίδια ώρα και οι Vettel και Massa άλλαξαν και αυτοί ελαστικά, βάζοντας ξανά βρόχινα. Οι μηχανικοί της Ferrari στο συγκεκριμένο pit stop του Massa άλλαξαν τα ελαστικά σε 2.3 δευτερόλεπτα!
Με τα μονοθέσια να γυρνάνε πίσω από το SC και με την βροχή να δυναμώνει, οι αγωνοδίκες στον 25ο γύρο αποφάσισαν να διακόψουν τον αγώνα έως ότου κοπάσει η βροχή. Τα μονοθέσια στήθηκαν ξανά στο grid με τον Vettel να βρίσκεται στην πρώτη θέση, τον Kobayashi στην 2η και τον Felipe Massa στην 3η. Την πρώτη 10αδα συμπλήρωναν οι Heidfeld, Petrov, Di Resta, Webber, Alonso, De la Rosa και Button.
Και κάπου εκεί ξεκίνησε το μαρτύριο τι θα γίνει τελικά με τον αγώνα και το αν και πότε θα ξεκινήσει ξανά. Πέρασαν σχεδόν 2 ολόκληρες ώρες έως ότου οι αγωνοδίκες αποφασίσουν να αρχίσει και πάλι ο αγώνας. Όλα τα μονοθέσια φόρεσαν αναγκαστικά βρόχινα ελαστικά και ξεκίνησαν πάλι πίσω από το SC.
Με το SC να μένει στην πίστα για 10 γύρους, δράση είχαμε ξανά στον 36ο γύρο. Ο Vettel έπαιζε με τους υπόλοιπους οδηγούς για να κρατήσει με άνεση την πρώτη θέση. Ο Kamui Kobayashi κράτησε την 2η θέση παρότι την πίεση που δέχτηκε από τον Felipe Massa στις πρώτες στροφές της πίστας.
Η πίστα άρχισε να στεγνώνει και όλοι στον 37ο και 38ο γύρο μπήκαν για να βάλουν ενδιάμεσα ελαστικά. Η Ferrari έκανε το λάθος και έβαλε σχεδόν ταυτόχρονα τα pit τους Massa και Alonso με τον Ισπανό να περιμένει για λίγο στα pit ώστε να φύγει ο Massa. O αγώνας του Ισπανού τελείωσε άδοξα κάπου εκεί αφού βγαίνοντας από τα pit, βρέθηκε πλάι-πλάι με τον Jenson Button με αποτέλεσμα να ακουμπήσουν και η Ferrari του Alonso να μείνει ακινητοποιημένη πάνω στο kerb χωρίς ο Alonso να μπορεί να κάνει το παραμικρό. Ο Alonso εγκατέλειψε με τον Button να φτάνει στα pit για να αλλάξει το μπροστά αριστερά κλαταρισμένο ελαστικό του. Ο Button βρέθηκε έτσι στην τελευταία θέση, στην 21η και κανείς δεν πίστευε τότε, όχι ότι θα έπαιρνε την καρό σημαία, αλλά ότι θα έμπαινε στους βαθμούς.
Το SC έκανε ξανά την εμφάνιση του στην πίστα έως ότου απομακρυνθεί το μονοθέσιο του Alonso με τους Vettel και Kobayashi να μπαίνουν για αλλαγή ελαστικών. Οι δυο τους επέστρεψαν στην πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα, πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, την ώρα που οι Massa, Heidfeld, Di Resta, Webber, Schumacher, Petrov, Sutil και Rosberg συμπλήρωναν εκείνη την ώρα την πρώτη 10αδα. Το SC έφυγε λίγους γύρους μετά τον Maldonado να περνά τον Rosberg και να ανεβαίνει αυτός στην 10η θέση.
Στο σημείο αυτό του αγώνα ο Vettel είχε πιάσει ρυθμό, γράφοντας τον έναν ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο, αλλά πιο πίσω ο ομόσταβλός του Mark Webber, έχασε την 5η θέση από τον Michael Schumacher. Ο Di Resta τράκαρε με τον Heidfeld, κάνοντας τον Βρετανό να μπει στα pit για αλλαγή μπροστά αεροτομής. Ο Schumacher έδειχνε ότι θυμήθηκε τον παλιό καλό εαυτό του και πέρασε και τον Nick Heidfeld ανεβαίνοντας έτσι στην 4η θέση.
Για 45 γύρους λόγω βροχής, οι αγωνοδίκες είχανε απαγορεύσει την χρήση του DRS, αλλά με την αγωνιστική γραμμή της πίστας να έχει στεγνώσει, επιτράπηκε η χρήση της στον 45ο γύρο. Ο Button στο σημείο αυτό του αγώνα περνούσε όποιον βρισκόταν στον δρόμο του, ανεβαίνοντας έτσι στην 8η θέση, ενώ οι Kobahashi και Massa πάλευαν για την δεύτερη θέση. Ο Schumacher πλησίαζε και τους δύο ενώ οι Heidfeld, Webber και Petrov έδιναν την δική τους μάχη για την 5η,6η και 7η θέση.
Λίγο μετά ο Schumacher εκμεταλλεύτηκε την μάχη που είχανε οι Kobahashi και Massa και με μια εκπληκτική κίνηση τους πέρασε και τους δύο ανεβαίνοντας στην 2η θέση. Ο Γερμανός φαινόταν ότι θα ανέβει στο βάθρο για πρώτη φορά μετά την επιστροφή του, αλλά το SC που ακολούθησε του χάλασε τα σχέδια.
Η πίστα πλέον είχε στεγνώσει και η χρήση των slick ελαστικών φαινόταν επιτακτική. Από τους πρωτοπόρους αυτός που έβαλε πρώτος slick ελαστικά ήταν ο Mark Webber ο οποίος κινούταν 3 ολόκληρα δευτερόλεπτα γρηγορότερα από τους υπόλοιπους. Αυτό έκανε τους πάντες να μπούνε στα pit για να βάλουν και αυτοί slick ελαστικά.
Και κάπου εδώ, υπόθεση βάθρο για τον Felipe Massa τέλος. Ο Βραζιλιάνος κατά το ντουμπλάρισμα αργότερου μονοθεσίου, πάτησε στο βρεγμένο κομμάτι της πίστας, έχασε τον έλεγχο και έσπασε την μπροστά πτέρυγα του, οδηγώντας τον για ακόμη μια φορά στα pit για αλλαγή πτέρυγας. Ο Michael Schumacher πάλευε με τον Webber για την 2η θέση την ώρα που ο Button είχε ανέβει στην 4η.
Ο Heidfeld κατά την διάρκεια να προσπεράσει τον Kobayashi, έπεσε πάνω στον διαχύτη της Sauber με αποτέλεσμα να σπάσει η μπροστά πτέρυγα του και στην συνέχεια αφού πέσει πάνω στις προστατευτικές μπαριέρες, να σταματήσει σε σημείο της πίστας που δεν ενοχλούσε, αλλά ήδη είχε γεμίσει την πίστα συντρίμμια. Για ακόμη μια φορά το SC έκανε την εμφάνιση του στον 57ο γύρο, και έμεινε συνολικά 3 γύρους έως ότου οι υπεύθυνοι της πίστας απομακρύνουν από αυτή κάθε κομμάτι σπασμένου carbon. Η Sauber του Kobayashi φαίνεται ότι πληγώθηκε από το συμβάν αυτό, με μερικούς να πιστεύουν ότι ο Ιάπωνας ήταν υπεύθυνος του ατυχήματος αυτού, αφού φάνηκε σαν να πάτησε φρένο στην έξοδο της 2ης στροφής της πίστας, με τον Heidfeld να μην προλαβαίνει να αντιδράσει και να πέφτει πάνω του.
Το SC έφυγε στον 60ο γύρο με την κατάταξη εκείνη την στιγμή να είναι Vettel, Schumacher, Webber, Button, Kobayashi, Petrov, Barrichello, Alguersuari, Rosberg και Maldonado. Ο Vettel φάνηκε να παίρνει μια διαφορά ασφαλείας από τους υπόλοιπους με τα βλέμματα όλων να έχουν επικεντρωθεί στην μάχη μεταξύ των Schumacher, Webber, Button για την 2η θέση.
Στον 62ο γύρο επιτράπηκε η χρήση του DRS και ο Webber επιχείρησε να περάσει τον Schumacher. O Αυστραλός στον 63ο γύρο έχασε τα φρένα στο εσάκι με αποτέλεσμα παρότι να περάσει τον Γερμανό, να του δίνει λίγο αργότερα την θέση του πίσω. Ο Button δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη και πέρασε τον Webber, ανεβαίνοντας στην 3η θέση.
Ο Button πετούσε και με το DRS πέρασε τον Schumacher στη μέση της πίσω ευθείας κυνηγώντας τον Vettel. Στον επόμενο γύρο ο Webber πέρασε καθαρά τον Schumacher με την μάχη να έχει επικεντρωθεί στο αν ο Button περάσει τελικά τον Vettel.
Στον 69ο γύρο ο Button βρέθηκε πίσω από τον Vettel για λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο παίρνοντας έτσι DRS και προσπάθησε να φτάσει τον Γερμανό. Σε αυτό το σημείο του αγώνα ο Jenson Button έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με 1:16.956.
http://www.youtube.com/watch?v=JfsfNaqMHhE
Μπήκαμε στον τελευταίο γύρο του αγώνα με τον Button να πιέζει τον Vettel. Ο Γερμανός πίεζε στο όριο την Red Bull οδηγώντας τον τελικά σε οδηγικό λάθος στην 3η στροφή, με τον Button να περνά και να είναι αυτός που είδε πρώτος την καρό σημαία. Στο βάθρο ανέβηκε ο Mark Webber ενώ η 10αδα συμπληρώθηκε από τους Michael Schumacher,Vitaly Petrov, Felipe Massa, Kamui Kobayashi, Jaime Alguersuari, Rubens Barrichello και Sebastien Buemi.
* Ο Βutton είναι υπό εξέταση για τα περιστατικά με τον Alonso και τον Hamilton. Η λογική λέει ότι δεν θα έχει πρόβλημα, αλλά πρέπει να το αναφέρουμε μέχρι να βγει η σχετική ανακοίνωση.
Update: Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο Jenson Button δεν ευθύνεται σε κανένα από τα δύο ατυχήματα και έτσι η κατάταξη του αγώνα μένει ως έχει.
Σε ότι αφορά το πρωτάθλημα των οδηγών στην πρώτη θέση με 161 βαθμούς βρίσκεται ο Sebastian Vettel. Με 101 ο Jenson Button στην δεύτερη θέση, με 94 ο ο Mark Webber στην 3η θέση, 85 ο Lewis Hamilton στην 4η θέση και με 69 ο ο Fernando Alonso στην 5η.
Στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, η RedBull προηγείται με 255, η McLaren ακολουθεί με 186, η Ferrari είναι στην 3η θέση με 101, στην 4η η Renault με 60 και στην 5η η Mercedes GP με 52 βαθμούς.
Επόμενος αγώνας στην Βαλένθια με το Ευρωπαικό Grand Prix το 3ήμερο 24-26 Ιουνίου. Αναλυτικά τα αποτελέσματα, αλλά και η βαθμολογία τόσο στο πρωτάθλημα οδηγών όσο και των κατασκευαστών στη συνέχεια.
[learn_more caption=”Gallery GP Canada 2011: 108 High Res Φωτογραφίες“]
[Photos Copyright: Paul Gilham/Getty Images/RedBull Racing, Mark Thompson/Getty Images/RedBull Racing, NICHOLAS KAMM/AFP/Getty Images, HOCH ZWEI/Vodafone McLaren Mercedes, FOTO ERCOLE COLOMBO/Ferrari, Ker Robertson/Getty Images/RedBull Racing, Clive Rose/Getty Images/RedBull Racing, Steven Tee/LAT Photographic/Lotus Renault GP, Steven Tee/LAT Photographic/Williams,Glenn Dunbar/LAT Photographic/Lotus Renault GP,Glenn Dunbar/LAT Photographic/Williams,Andrew Ferraro/LAT Photographic/Lotus Renault GP,Andrew Ferraro/LAT Photographic/Williams,Charles Coates/LAT Photographic/Lotus Renault GP,Charles Coates/LAT Photographic/Williams,Andy Hone/LAT Photographic/Williams,Lorenzo Bellanca/LAT Photographic/Lotus Renault GP, Mercedes GP/HOCH ZWEI]
[/learn_more]
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Κατάταξη αγώνα[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Οδηγών[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Κατασκευαστών[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
FORMULA 1 GRAND PRIX DU CANADA 2011
Pos | No | Driver | Team | Laps | Time/Retired | Grid | Pts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 70 | Winner | 7 | 25 |
2 | 1 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 70 | +2.7 secs | 1 | 18 |
3 | 2 | Mark Webber | RBR-Renault | 70 | +13.8 secs | 4 | 15 |
4 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 70 | +14.2 secs | 8 | 12 |
5 | 10 | Vitaly Petrov | Renault | 70 | +20.3 secs | 10 | 10 |
6 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 70 | +33.2 secs | 3 | 8 |
7 | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 70 | +33.2 secs | 13 | 6 |
8 | 19 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 70 | +35.9 secs | 18 | 4 |
9 | 11 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 70 | +45.1 secs | 16 | 2 |
10 | 18 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 70 | +47.0 secs | 15 | 1 |
11 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 70 | +50.4 secs | 6 | |
12 | 17 | Pedro de la Rosa | Sauber-Ferrari | 70 | +63.6 secs | 17 | |
13 | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT-Cosworth | 69 | +1 Lap | 21 | |
14 | 22 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 69 | +1 Lap | 23 | |
15 | 25 | Jerome d’Ambrosio | Virgin-Cosworth | 69 | +1 Lap | 24 | |
16 | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 69 | +1 Lap | 22 | |
17 | 21 | Jarno Trulli | Lotus-Renault | 69 | +1 Lap | 19 | |
18 | 15 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 67 | +3 Laps | 11 | |
Ret | 12 | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | 61 | +9 Laps | 12 | |
Ret | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 55 | +15 Laps | 9 | |
Ret | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 49 | +21 Lapss | 14 | |
Ret | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 36 | +34 Laps | 2 | |
Ret | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus-Renault | 28 | +42 Laps | 20 | |
Ret | 3 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 7 | +63 Laps | 5 |
[/tab] [tab]
Βαθμολογία Οδηγών
Pos | Driver | Nationality | Team | Points |
---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | German | RBR-Renault | 161 |
2 | Jenson Button | British | McLaren-Mercedes | 101 |
3 | Mark Webber | Australian | RBR-Renault | 94 |
4 | Lewis Hamilton | British | McLaren-Mercedes | 85 |
5 | Fernando Alonso | Spanish | Ferrari | 69 |
6 | Felipe Massa | Brazilian | Ferrari | 32 |
7 | Vitaly Petrov | Russian | Renault | 31 |
8 | Nick Heidfeld | German | Renault | 29 |
9 | Michael Schumacher | German | Mercedes | 26 |
10 | Nico Rosberg | German | Mercedes | 26 |
11 | Kamui Kobayashi | Japanese | Sauber-Ferrari | 25 |
12 | Adrian Sutil | German | Force India-Mercedes | 8 |
13 | Sebastien Buemi | Swiss | STR-Ferrari | 8 |
14 | Jaime Alguersuari | Spanish | STR-Ferrari | 4 |
15 | Rubens Barrichello | Brazilian | Williams-Cosworth | 4 |
16 | Sergio Perez | Mexican | Sauber-Ferrari | 2 |
17 | Paul di Resta | British | Force India-Mercedes | 2 |
18 | Pedro de la Rosa | Spanish | Sauber-Ferrari | 0 |
19 | Jarno Trulli | Italian | Lotus-Renault | 0 |
20 | Vitantonio Liuzzi | Italian | HRT-Cosworth | 0 |
21 | Jerome d’Ambrosio | Belgian | Virgin-Cosworth | 0 |
22 | Heikki Kovalainen | Finnish | Lotus-Renault | 0 |
23 | Narain Karthikeyan | Indian | HRT-Cosworth | 0 |
24 | Pastor Maldonado | Venezuelan | Williams-Cosworth | 0 |
25 | Timo Glock | German | Virgin-Cosworth | 0 |
[/tab] [tab]
Βαθμολογία Κατασκευαστών
Pos | Team | Points |
---|---|---|
1 | RBR-Renault | 255 |
2 | McLaren-Mercedes | 186 |
3 | Ferrari | 101 |
4 | Renault | 60 |
5 | Mercedes | 52 |
6 | Sauber-Ferrari | 27 |
7 | STR-Ferrari | 12 |
8 | Force India-Mercedes | 10 |
9 | Williams-Cosworth | 4 |
10 | Lotus-Renault | 0 |
11 | HRT-Cosworth | 0 |
12 | Virgin-Cosworth | 0 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]