Ο Peter Solberg  με το ιδιωτικό DS3 WRC θα ξεκινήσει πρώτος τις αυριανές ειδικές και μάλιστα με πολύ μεγάλη διαφορά της τάξης των 53.3 δευτ. από τον τρίτο Mikko Hirvonen με το εργοστασιακό Fiesta WRC.

Ο Loeb θα ξεκινήσει αύριο δεύτερος, με τον Γάλλο να θεωρεί ότι “καθάριζε το δρόμο” όλη μέρα σήμερα. Δήλωσε:

Είμαστε δεύτεροι με σχεδόν 20 δευτ. από το πρώτο…Οπότε αυτό είναι πρόβλημα!

Ο Hirvonnen από την μεριά του δήλωσε:

Πρέπει να πολεμήσω αύριο. Έχω μπροστά μου 10 χλμ ειδικής και πραγματικά πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός αν θέλω να επιβιώσω.

Να θυμίσουμε οτι ο Hirvonen τερμάτισε πρώτος στο Ακρόπολις το 2009. Ο διευθυντής της Ford, Malcolm Wilson είπε ότι είναι πολύ δυνατοί πάντως.

Ο Kimi Raikkonen είναι 10ος με το Ice WRC.

Η μέχρι τώρα κατάταξη, δηλώσεις και φωτογραφίες στη συνέχεια.

<strong>Κατάταξη</strong>

Pos No Driver-CoDriver Nationality Diff 1st
1 11 SOLBERG Petter – PATTERSON Chris N / GB +0.0
2 1 LOEB Sébastien – ELENA Daniel F / MC +51.6
3 3 HIRVONEN Mikko – LEHTINEN Jarmo FIN / FIN +55.3
4 2 OGIER Sébastien – INGRASSIA Julien F / F +57.2
5 15 SOLBERG Henning – MINOR Ilka N / A +1:43.2
6 5 WILSON Matthew – MARTIN Scott GB / GB +2:27.7
7 22 TÄNAK Ott – SIKK Kuldar EST / EST +3:32.4
8 4 LATVALA Jari-Matti – ANTTILA Miikka FIN / FIN +3:55.0
9 25 HANNINEN Juho  – MARKKULA Mikko-Antero FIN / FIN +4:01.6
10 8 RÄIKKÖNEN Kimi – LINDSTRÖM Kaj FIN / FIN +4:04.7
11 24 SOUSA Bernardo – COSTA Antonio P / P +5:06.2
12 9 KUIPERS Dennis – MICLOTTE Frederic NL / B +5:49.2
13 28 BRYNILDSEN Eyvind – MENKERUD Cato N / N +5:55.3
14 29 TURÁN Frigyes – ZSIROS Gábor H / H +6:44.9
15 27 GASSNER JR Hermann – WUSTENHAGEN Katharina D / D +6:47.4
16 17 ARAÚJO Armindo – RAMALHO Miguel P / P +10:31.4
17 16 KUIPERS Rene – HULZEBOS Annemieke NL / NA +11:13.3
18 21 PROKOP Martin – TOMÁNEK Jan CZ / CZ +13:00.5
19 53 KONDRAKHIN Nikita – ARENA Nicola RUS / I +13:23.2
20 51 PSILLOS Dimitris – KONTOS Konstantinos GR / GR +13:56.7
21 54 NOBRE Paulo – PAULA Edu BR / BR +13:57.1
22 7 VILLAGRA Federico – PÉREZ COMPANC Jorge RA / RA +15:13.3
23 23 AL-ATTIYAH Nasser – BERNACCHINI Giovanni Q / I +15:35.2
24 12 OLIVEIRA Daniel – MAGALHÃES Carlos BR / P +15:58.4
25 6 ØSTBERG Mads – ANDERSSON Jonas N / S +16:00.3
26 26 KRUUDA Karl – JARVEOJA Martin EST / EST +16:21.1
27 30 LLOVERA Albert – VALLEJO Diego AND / E +17:45.1
28 20 VAN MERKESTEIJN (S) Peter – MOMBAERTS Erwin NL / B +20:07.6
29 59 KONSTANTAKOS Panos – SIDERAKIS Theodoros GR / GR +23:53.9
30 62 KALTSOUNIS Haris – PERIDIS Andreas GR / GR +25:38.3
31 58 TERRASINO – POTOURIDIS Ioannis GR / GR +29:01.4
32 18 NOVIKOV Evgeny – GIRAUDET Denis RUS / F +30:27.8
33 19 ATHANASSOULAS Lambros – ZAKHEOS Nikolaos GR / GR +30:55.1
34 57 ZOUNIS Ioannis – PATRIKOUSSIS Mihalis GR / GR +33:08.8
35 63 SEMERARO Paolo – COLOMBO Dario I / I +35:47.3
36 64 MOSCHOPOULOS Nikos – PANOUTSOS Theodoros GR / GR +37:51.0
37 56 COVI Carlo – CAMPESAN Giorgio I / I +40:12.0
38 60 WEISS Edith – MORRISSEY Michael D / IRL +43:05.3
39 61 HONDA Michael – VICIKOVA Lydie CZ / CZ +49:55.9
40 55 HALIVELAKIS Nikolaos – BARDAKIS Spyros GR / GR +1:03:59.4

<strong><strong>1η ΗΜΕΡΑ - Κλασικό Ακρόπολις!</strong></strong>

Αγώνα από το παρελθόν θύμισε η πρώτη ημέρα του Ράλλυ Ακρόπολις, με ανθρώπους και μηχανές να γνωρίζουν το αληθινά σκληρό πρόσωπο των ελληνικών ειδικών διαδρομών. Σήμερα τα πληρώματα είχαν μπροστά τους ένα «μαραθώνιο», αφού ξεκίνησαν από το Λουτράκι και έφτασαν μέχρι το νομό Φθιώτιδας, κάνοντας συνολικά έξι ειδικές διαδρομές πριν επιστρέψουν στη «βάση» τους, στο Michelin Service Park στο Λουτράκι.

Νωρίτερα η μοναδική τους στάση ήταν στα Καμένα Βούρλα, στο remote service της πρώτης ημέρας του αγώνα. Όπως ήταν λογικό, η σειρά εκκίνησης έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων. Ο Petter Solberg με το Citroen DS3 WRC αποδείχτηκε ο μεγάλος πρωταγωνιστής της ημέρας, αφού κατάφερε να μείνει μακριά από προβλήματα, ενώ, κερδίζοντας τις τέσσερις από τις έξι ειδικές της ημέρας, δικαίως ολοκλήρωσε επικεφαλής της κατάταξης, και μάλιστα με μια σημαντική διαφορά (51,6 δλ.) από τον 2ο, Sebastien Loeb.

Ο Γάλλος επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχασε χρόνο ανοίγοντας το δρόμο καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, αλλά και καθυστερώντας εξαιτίας ενός κλαταρισμένου ελαστικού στην ειδική διαδρομή Θήβα 2. Ωστόσο, στη 2η θέση αναρριχήθηκε μόλις στην τελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας (Μαυρολίμνη), όταν οι Mikko Hirvonen και Sebastien Ogier έκοψαν ρυθμό -λίγο πριν από το τέλος-, ώστε να έχουν μια καλύτερη σειρά εκκίνησης στο αυριανό σκέλος. Έτσι, ο Hirvonen, που ακολούθησε ένα σταθερό ρυθμό, ολοκλήρωσε 3ος, όντας σε θέση ισχύος σε σχέση με τους δύο προπορευόμενους αντίπαλους του, ενώ ο Ogier, ο οποίος είχε πρόβλημα με το στήσιμο του αυτοκινήτου το πρωί, αλλά βελτίωσε τις επιδόσεις του το απόγευμα, βρίσκεται μόλις 1,9 δλ. πίσω από τον Φινλανδό, στην 4η θέση.

Άτυχος στάθηκε ο Jari-Matti Latvala, ο οποίος στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας ήταν 2ος. Ωστόσο, ένα σπασμένο διαφορικό στην τελευταία ειδική ανέκοψε την προσπάθειά του, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να πέσει στην 8η θέση της κατάταξης. Την πρώτη 6άδα συμπληρώνουν οι Henning Solberg και Matthew Wilson, την ώρα που ο νεαρός Εσθονός Ott Tanak είναι επικεφαλής στο SWRC και 7ος στη Γενική. Αξίζει να σημειώσουμε ότι στους άτυχους της σημερινής ημέρας συμπεριλαμβάνεται ο Έλληνας Λάμπρος Αθανασούλας, που με τον Νίκο Ζακχαίο εγκατέλειψαν μόλις στη δεύτερη ειδική από σπασμένο ψαλίδι.

Ωστόσο, χάρη στο καθεστώς superally, το ελληνικό πλήρωμα αναμένεται να βρεθεί και πάλι αύριο εντός αγώνα, αρκετά πίσω στην κατάταξη, αλλά επιδιώκοντας να προσφέρει θέαμα και να ευχαριστηθεί την εμπειρία οδήγησης ενός αυτοκινήτου προδιαγραφών WRC. Από ελληνικής πλευράς, 1οι είναι οι Δημήτρης Ψύλλος-Κωνσταντίνος Κόντος (Mitsubishi Lancer EVO X), οι οποίοι βρίσκονται στην 20ή θέση της κατάταξης.

Στα συν της ημέρας η πραγματικά δυναμική παρουσία θεατών σε όλες τις ειδικές διαδρομές, οι οποίοι σε κάθε περίπτωση παρακαλούνται να σέβονται τις οδηγίες των κριτών, που δίνονται πάντα με γνώμονα την ασφάλειά τους και κατ’ επέκταση την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα.

Η αυριανή δεύτερη ημέρα περιλαμβάνει επτά ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 141,89 χλμ., την ώρα που το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη νυχτερινή ειδική διαδρομή Νέα Πολιτεία στην περιοχή του Λουτρακίου.

<strong>Ημέρα 1η: Συνέντευξη Τύπου Τριών Πρώτων</strong>

Παρόντες:

Ken Rees, Petter Solberg World Rally Team Olivier Quesnel, Citroen Total World Rally Team Malcolm Wilson, Ford Abu Dhabi World Rally Team Petter Solberg, Petter Solberg World Rally Team Sebastien Loeb, Citroen Total World Rally Team Mikko Hirvonen, Ford Abu Dhabi World Rally Team

Ε: Δεν ξέρω από πού να αρχίσω, Ken. Τα πάντα φαίνεται να έχουν αλλάξει μετά την τελευταία ειδική, αλλά όχι για σένα. Ο Petter είχε μια πραγματικά πολύ καλή μέρα και τερμάτισε προπορευόμενος κατά 51,6 δλ. Μου είπες νωρίτερα ότι περίμενες, ή τουλάχιστον ήλπιζες, για 40 δλ. διαφορά, και τα παιδιά σου «χάρισαν» 51 δλ.

KR: Ναι, ευχαριστώ πολύ, παιδιά. Ο Petter επιτέθηκε στην τελευταία ειδική. Το όλο σχέδιο ήταν να πιέσουμε. Εάν επιθυμούσαμε να ακολουθήσουμε τακτικές, έπρεπε να χάσουμε περίπου 50 δλ. Δεν ήταν δυνατόν να κάνουμε κάτι τέτοιο. Είναι πολύ σημαντικό για εμάς ως ιδιωτικής ομάδας με σπόνσορες κ.ά. να ηγούμαστε του αγώνα. Εννοείται πως όταν είδαμε ότι ο Jari-Matti αντιμετώπισε πρόβλημα στην ειδική και οι άλλοι οδηγοί αποφάσισαν να κυνηγήσουν την κορυφή αγχωθήκαμε.

Ε: Πιστεύεις ότι το προβάδισμα των 51 δλ. θα είναι αρκετό για τις αυριανές ειδικές διαδρομές και το «καθάρισμα» που πρέπει να γίνει εκεί;

KR: Ποιος ξέρει; Εάν επρόκειτο για ένα κανονικό ράλλυ, τότε θα λέγαμε ότι όλα είναι τέλεια, αλλά είμαστε στην Ελλάδα. Πρέπει πάντα να οδηγείς όσο το δυνατόν καλύτερα, όπως είδαμε και σήμερα ύστερα από μερικά γεγονότα. Είναι πολύ εύκολο να χάσεις χρόνο από ένα κλαταρισμένο λάστιχο ή κάποιο άλλο πρόβλημα.

Ε: Τώρα, όπως ήδη ανέφερες, ο Jari-Matti αντιμετώπισε πρόβλημα στην τελευταία ειδική. Ο Petter έπρεπε να τον προσπεράσει. Στο τέλος της ειδικής έμοιαζε να έχει ενοχληθεί που έχασε χρόνο. Παρ’ όλα αυτά, δε φαινόταν να έχει χάσει πολύ χρόνο. Ποια είναι η άποψή σου;

KR: Προφανώς, όταν ένας οδηγός προλάβει κάποιον άλλο μέσα στην ειδική, θα πέσει στη σκόνη του. Δεν είχαμε κανένα νέο από τον οδηγό. Επικοινώνησα με τη Ford και ζήτησα να μου πουν τι συμβαίνει. Μου είπαν ότι θα το παρακολουθούσαν και θα με ενημέρωναν. Σε αυτό το σημείο ο Petter ήταν πίσω σε απόσταση 2 χλμ. Τελικά, σταμάτησαν όσο πιο γρήγορα μπορούσαν και προσπεράσαμε. Ναι, μπορεί να μας κόστισε μερικά δευτερόλεπτα, αλλά, εάν κοιτάξεις το προβάδισμά μας, δε μετανιώνουμε.

Ε: Olivier, ας πάμε σε σένα τώρα. Ο Sebastien Loeb είναι στη 2η θέση και περίμενε να δει εάν θα υπάρξουν στρατηγικές από τους υπόλοιπους οδηγούς, και όντως έπεσε μέσα. Ας μιλήσουμε για τον Sebastien Ogier. Πιστεύεις ότι ήταν σωστή η απόφασή του να πέσει τόσο πολύ;

OQ: Δεν είμαι σίγουρος, αλλά όσον αφορά τη Citroen δεν υπάρχει πρόβλημα. Οπότε, εάν πιστεύει ότι έτσι είναι καλύτερα για αυτόν και το Πρωτάθλημα Οδηγών, είναι όλα ΟΚ. Εγώ, εάν ήμουν στη θέση του, θα πίεζα και θα έβλεπα τα αποτελέσματα. Αλλά, ειλικρινά, δεν έχω κανένα πρόβλημα με αυτήν του την κίνηση.

Ε: Οπότε δεν ήταν απόφαση της ομάδας, αλλά προσωπική του Ogier το όλο εγχείρημα;

ΟQ: Ναι, καθώς για εμένα δεν επηρεάζεται το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Οπότε, εάν τελικά προτιμά να κινηθεί έτσι, γιατί όχι;

Ε: ΟΚ, οπότε ας μιλήσουμε για τον Sebastien Loeb. Κανείς δεν πρόκειται ποτέ να ποντάρει εναντίον του, αλλά με 51 δλ. διαφορά από τον Petter Solberg έχετε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσετε…

ΟQ: Ναι, μόνο που μπορεί να συμβεί το οτιδήποτε ακόμα και στον Loeb ή τον Ogier. Οπότε, δεν έχει κριθεί τίποτε και, παρ’ ότι απόψε φαίνεται να ήταν δύσκολη μέρα, αύριο κανείς δεν ξέρει πώς θα εξελιχθεί. Είμαι σίγουρος ότι ο Loeb θα πιέσει πολύ και θα κάνει δύσκολη τη ζωή τόσο του Sebastien όσο και του Mikko.

E: Εφόσον ο Ogier πήρε αυτήν την απόφαση και έχασε χρόνο για να βρεθεί σε καλή θέση για αύριο, είναι προφανές ότι θέλει να παλέψει για τη νίκη. Και θα πιέσει όσο περισσότερο μπορεί, και εσείς δεν έχετε πρόβλημα με αυτό…

ΟQ: Όχι, διότι στο τέλος της ημέρας και ο Petter οδηγεί Citroen, οπότε η Citroen θα είναι κερδισμένη.

E: ΟΚ, Olivier σε ευχαριστούμε πολύ. Ας πάμε στη Ford και στον Malcolm Wilson. Αρχικά, ας μιλήσουμε για την τελευταία ειδική και τον Jari-Matti Latvala. Από ό,τι είπε στο τέλος της ειδικής, ήταν ένα σπασμένο διαφορικό. Ξέρετε πώς έγινε αυτό;

MW: Δεν ξέρουμε ακόμη. Είναι κάτι στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου. Αρχικά, νομίζαμε ότι ήταν πίσω, και πραγματικά συνέβη λίγο πριν μπει στην αφετηρία της ειδικής. Αυτό σημαίνει ότι έχασε την ευκαιρία, ενώ βρισκόταν σε πολύ πλεονεκτική θέση. Και όλα αυτά την ώρα που όλα πήγαιναν σύμφωνα με το σχέδιό μας και με τους δύο οδηγούς να κάνουν αυτό που ακριβώς θέλουμε και να είναι εκεί όπου θέλαμε στο τέλος της ημέρας.

Ε: Αυτό είχε και μεγάλο αντίκρισμα αναφορικά με την τακτική που ακολουθήσατε στην τελευταία ειδική με τον Mikko Hirvonen. Ήταν τακτική σας να κόψει;

MW: Ναι, πάντα σχεδιάζουμε. Σκεφτήκαμε ότι ο Petter δε θα έκοβε, διότι είχε καλό ρυθμό, ενώ από την άλλη γνωρίζαμε ότι ο Jari-Matti είχε πρόβλημα πηγαίνοντας στην αφετηρία της ειδικής. Αυτό δεν άλλαξε τη σκέψη μας για τον Mikko, αφού αυτό που θέλαμε είναι να βρεθεί όσο πιο κοντά στον Sebastien. Και αυτό δούλεψε για εμάς, αφού είναι σε πολύ καλή θέση για αύριο. Ωστόσο, όπως είδαμε και σήμερα, πολλά γίνονται, την ώρα που αύριο έχουμε μερικές δύσκολες ειδικές διαδρομές.

E: Όπως τόνισε ο Olivier, η απόφαση του Sebastien Ogier ήταν δική του, ενώ στην περίπτωση του Mikko άνηκε στην ομάδα;

MW: Ναι, ήταν της ομάδας. Εννοώ το συζητήσαμε, το συζήτησα με τον Mikko πριν μπει στην τελευταία ειδική. Πάντα συζητάμε αυτά τα θέματα, και αυτό είναι που συμφωνήσαμε και κάναμε.

Ε: Τι νομίζεις ότι μπορείς να καταφέρεις από τη θέση που βρίσκεται τώρα; Από το ρυθμό που είχε δείξει σήμερα, ξέρουμε ότι η ομάδα θέλει να κερδίσει. Νομίζεις ότι είναι πιθανό;

MW: Σίγουρα, δώσαμε μεγάλη ώθηση στον Petter σήμερα, αλλά η αλήθεια είναι ότι οδήγησε από το πρωί στο όριο. Όπως είπα και νωρίτερα, αύριο υπάρχουν μερικά δύσκολα σημεία που πρέπει να προσέξουν όλοι, για αυτό θα πρέπει να οδηγήσει στο όριο, νιώθοντας καυτή την ανάσα των άλλων που ακολουθούν.

E: Petter τι μέρα κι αυτή στην Ελλάδα. Στο τέλος της ημέρας προηγείσαι κατά 51 δευτ. Φανταζόσουν ότι θα είχες αυτό το προβάδισμα;

PS: Ήταν μια δύσκολη και ενδιαφέρουσα ημέρα. Περάσαμε καλά. Είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι πρώτος. Πολλοί μπορεί να σκεφτούν ότι θα ακολουθούσα κάποια τακτική αλλά εμένα δε μου αρέσουν αυτά. Θα αγωνισθώ τίμια, ξέρετε σαν μεγάλα αγόρια. Ξέρω ότι οι επόμενες δύο ημέρες θα είναι πολύ δύσκολες. Βέβαια από την αρχή το σχέδιο μου ήταν να έχω 50 δευτ προβάδισμα από τον Loeb (γέλια). Υπολόγιζα ότι θα απέχουμε μόνο 50δευτ αλλά και τα 51 δεν είναι άσχημα.

Ε: Τι θα κάνεις αύριο; Προβλέπεται να είναι δύσκολη ημέρα.

PS: Όλοι ξέρουν ότι οι ειδικές στην Ελλάδα είναι πραγματικά δύσκολες και κάποιες θα έχουν πολλές πέτρες αύριο. Είναι πολύ εύκολο να έχεις κλατάρισμα ή σπασμένο μπράτσο. Μπορεί να είσαι πολύ άτυχος. Και πρόκειται να είναι δύο πολύ δύσκολες ημέρες. Όπως κι αν έχει, θα βάλω τα δυνατά μου.

Ε: Sebastien στην Αργεντινή είχες 1:30 διαφορά και κέρδισες τον αγώνα, οπότε τίποτα δεν έχει τελειώσει, σωστά;

SL: Πραγματικά θα είναι πολύ δύσκολα. Με τη θέση που είχαμε σήμερα, ήταν αδύνατο να έχουμε μεγάλες διαφορές. Πριν την τελευταία ειδική περίμενα να είμαι 5ος ή 4ος αύριο, αλλά τελικά θα είμαι 2ος . Αύριο είναι μια δύσκολη μέρα για όλους μας. Οπότε πρέπει να μείνουμε στο δρόμο και να συγκεντρωθούμε στους οδηγούς που θα είναι πίσω μας και θα παλεύουν να μας προσπεράσουν.

Ε: Ας μιλήσουμε λίγο για τις τακτικές που παίχτηκαν στην τελική ειδική. Προφανώς δεν είχες άλλη επιλογή καθώς προπορευόσουν. Ο ομοσταυλός σου, ο Ogier, επιβράδυνε. Από ό,τι κατάλαβα αυτό ήταν μια προσωπική και όχι ομαδική απόφαση και σε βάζει πίσω από τον Petter . Όχι τόσο καλό για σένα…

SL: Όχι καλό για μένα. Είναι μεγάλη μάχη μεταξύ εμού και του Ogier. Δεν υπάρχουν οδηγίες από την ομάδα, κάθε οδηγός διαλέγει πώς θα κινηθεί. Τώρα ο Ogier αποφάσισε να είναι πίσω μου.

Ε: Ας έρθουμε στον Mikko τώρα. Μίλησέ μας για την πρώτη ημέρα αγώνα στην Ελλάδα. Είσαι στην 3η θέση με τον Petter πολύ μπροστά. Τι θα συμβεί αύριο;

: Είχαμε μια καταπληκτική ημέρα αλλά τα πάντα μπορεί να συμβούν. Οπότε ακόμη κι αν είναι πολύ μπροστά, θα δούμε τι θα συμβεί.

[Πηγή: Rally Acropolis]

  • srss

    κριμα ρε γμτ που δεν βολεψε να παω.. ξερετε αν θα γινει και του χρονου ακροπολις?
    παντως γενικοτερα σαν site θα ηθελα να ριχνετε και λιγο παραπανω βαρος στο wrc και οχι μονο στην f1
    φιλικα παντα

  • hellboy

    re man ayrio kai methayrio exei eidikes!!!!!!!!!!den to exases!!!!!!!!!!tha to deis an tha exei tou xronoy apo to kalentari pou tha bgei me thn liksi tou prwtathlimatos!!!!!!!!

    • srss

      μπα δεν βολευει με τιποτα να παω ετυχε κατι και δεν μπορω να το αναβαλω.. τα ειχα κανονισει ολα αλλα οταν κανεις σχεδια καποιος γελαει… παντως απ οτι εχω ακουσει παιζεται να γινει στη βουλγαρια wrc του χρονου που με βολευει και καλυτερα απο θεσσαλονικη