Και ενώ η Bugatti Veyron 16.4 μπήκε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, η Bugatti παρουσίασε ακόμη μια Grand Sport, την one-off L’Or Blanc (Λευκός χρυσός στα ελληνικά) κατά την διάρκεια ενός event στο Βερολίνο.


Δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την KPM (Königliche Porzellan-Manufaktur) και είναι το πρώτο κατά παραγγελία roadster αυτοκίνητο που έχει στο εξωτερικό και στο εσωτερικό διακοσμητικά από πορσελάνη. Το καταλαβαίνω, σου ακούγεται αρκετά παράξενο, αλλά ο διευθυντής πωλήσεων και marketing της Bugatti, Dr. Stefan Brungs, έχει άλλη άποψη και μας λέει:

Αυτό δείχνει τι αντιπροσωπεύει η Bugatti, μια εταιρία που μπορεί να πραγματοποιεί εξαιρετικές ιδέες προσφέροντας πάντα κορυφαία επίπεδα ποιότητας και αισθητικής. Αυτό μας επιτρέπει να συνεχίσουμε την κληρονομιά που μας άφησε ο Ettore Bugatti, ο οποίος δεν δίσταζε να πειραματιστεί με νέα υλικά.

Η τιμή της αγγίζει τα 1.65 εκατ. ευρώ, οπότε αν θέλεις να την αγοράσεις πρέπει να αρχίσεις να μαζεύεις χρήματα από σήμερα. Που ξέρεις, μπορεί σε κάποια ζωή να καταφέρεις να την αποκτήσεις.

[Πηγή: Bugatti]

<strong>Δυελτίο Τύπου</strong>

The Bugatti “L’Or Blanc”

  • World debut of an exceptional partnership between the Königliche Porzellan-Manufaktur Berlin (KPM) and Bugatti
  • World’s first vehicle using porcelain elements for exterior and interior design

Berlin/Molsheim, June 30, 2011 – With the partnership between Bugatti and the Königliche Porzellan-Manufatur Berlin (KPM), the renowned manufacturer emphasizes the ability in creating pieces of automotive art.

The “L’Or Blanc” celebrates its world premiere with an exclusive unveiling ceremony on June 30, 2011 at the KPM workshops in Berlin. This unique version of a Bugatti Veyron Grand Sport is the world’s first motor car to wear the finest porcelain on its body, as well as in its cabin. It captivates with an abstract exterior design.

“At first, it seems to be an unusual idea to use porcelain in a car, especially in the world’s fastest convertible,” comments Dr. Stefan Brungs, Director of Sales and Marketing at Bugatti Automobiles. “But this is what Bugatti stands for: the realization of exceptional ideas whilst striving for the utmost in quality and aesthetics. This allows us to continue Ettore Bugatti’s heritage, who himself loved to experiment with new materials.”

“The impulse for that partnership came from Rembrandt Bugatti’s renowned elephant,” tells Jörg Woltmann, owner of the Königliche Porzellan-Manufaktur Berlin (KPM) and car aficionado. “At the beginning, we wanted to integrate the sculpture in our product range, then we thought about the potential for a comprehensive service and finally the synthesis of ideas led us to this outstanding Grand Sport.” Woltmann is enthusiastic about the “L’Or Blanc”. “A number of superlatives are associated with porcelain from the Königliche Porzellan-Manufaktur Berlin: one says it has the most beautiful shapes and decors, it has the hardest weight and the whitest tone. Now, it is also the fastest porcelain.”

The Bugatti Veyron Grand Sport “L’Or Blanc” presented in Berlin, is a one-of-a-kind creation. Nevertheless, the partnership is supposed to be continued, and Bugatti’s designers received a lot of inspiration from porcelain painting offering a variety of new opportunities for the design. The price of the Bugatti L’Or Blanc amounts to 1.65 m EUR.