Τέλος εποχής; Ίσως, αφού η τελευταία από τις 300 Bugatti Veyron 16.4 πουλήθηκε σε έναν Ευρωπαίο πελάτης της Bugatti. Το hypercar που άλλαξε τον τρόπο που σκεφτόμασταν μέχρι εκείνη την στιγμή τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, φορά έναν W16 8.0-λίτρων quad-turbo κινητήρα απόδοσης 1.001 ίππων με 1.250 Νm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 2.5 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα της να αγγίζει τα 407 χλμ/ώρα.

Για όσους θέλουν να αγοράσουν μια Veyron 16.4, πλέον είναι διαθέσιμη μόνο η Veyron Grand Cabrio, έως ότου πουληθούν και οι 150 Grand Cabrio που θα κατασκευάσει η Bugatti.

O πρόεδρος της Buggati, Wolfgang Dürheimer δήλωσε:

Με την Veyron, η Bugatti έχει δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει αναδειχθεί σε σύμβολο της ιστορίας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τόσο τεχνολογικά, όσο και σχεδιαστικά, η Veyron είναι πολύ μπροστά από την εποχή της.

Η Grand Sport είναι ένα ακόμη κορυφαίο επίτευγμα στη κατηγορία των carbio σπορ αυτοκινήτων, και στόχος μας είναι να διατηρήσουμε στο ίδιο επίπεδο τα μελλοντικά προϊόντα μας.

[Πηγή: Bugatti]

Δελτίο Τύπου

Final Bugatti Veyron 16.4 sold to a customer in Europe

Supercar with a limited production run of 300 cars is a global success

The Grand Sport, the world’s fastest convertible, to continue Bugatti tradition

Molsheim, 24 June 2011 – The final Bugatti Veyron has now been ordered by a European customer, marking an end to the triumphant reign of the supercar with an exclusive production run of 300 models and its even faster cousin the Super Sport. The coupé versions of the Veyron are worthy successors to the heritage of classic Bugattis, now collector’s items of unparalleled status and optimum appreciation, which today are amongst the most valuable cars in existence.

But the story of Bugatti’s exceptional sports car is set to continue. The Grand Sport, a supercar with the very highest technical specifications, remains available to automotive connoisseurs. In its closedtop incarnation with a transparent roof it reaches top speeds of 407 km/h; with the roof removed a maximum speed of 360 km/h makes the Grand Sport the fastest convertible in the world.

Wolfgang Dürheimer, President of Bugatti Automobiles S.A.S. since 1 February 2011 commented:

“In the Veyron the Bugatti team has created a vehicle that has already become an icon of automotive history. Both technologically and in terms of design, the Veyron is still far ahead of its time. The Grand Sport is a further pinnacle of achievement in the open-top sports car segment, and we intend to maintain the same standard in our future Bugatti products.”

The Bugatti Veyron 16.4 – an icon of automotive history

The development of the Bugatti Veyron represented one of the greatest technical challenges and engineering achievements in automotive history. Volkswagen bought the rights to the Bugatti brand in 1998, and just one year later the company presented its fourth concept vehicle, the close-to production study EB 18/4 Veyron at the Tokyo Motor Show. Barely six years down the line, on 29 April 2005, a Veyron exceeded 400 km/h for the very first time, and six months later was presented to its global audience.

The Veyron was and remains a synthesis of superlative technical achievements. It was the first production vehicle to have a full carbon-fibre monocoque, and its torsional rigidity of 60,000 Newton meters per degree remains unparalleled to this day. The 7,993 cm3 capacity sixteen-cylinder engine with its four continuously variable camshafts and four turbochargers is capable of a top speed of 407 2 Bugatti km/h, developing 1,001 PS (736 kW). The seven-gear twin-clutch gearbox governs an unbelievable 1,250 Newton meters of torque, and is one of the fastest transmissions in the world with shift times of less than 150 milliseconds. Acceleration from 0 to 100 takes place in a legendary 2.5 seconds.

With its carbon-ceramic brakes, highly innovative brake cooling system and the rear spoiler which is activated to serve as an additional air brake when braking, this superlative sports car can come to a complete standstill from 100 km/h in just 31.4 metres and 2.3 seconds. The Super Sport boasting 1,200 PS and a top speed of 415 km/h performs the same feat even faster.

The European customer who has bought the 300th Veyron has never purchased a Bugatti before. Delivery is scheduled for next autumn.

  • Αυτοκίνητο ορόσημο!

  • Δημητρης

    ηθελα να ξερα τι κανει την veyron να ειναι μπροστα απο την εποχη της..??τεχνολογικα τι το τοσο εξωγηινο εχει??
    μπορει καποιος να με φωτισει οΕο???!  :/

  • georgeiapwnas

    ονειρικο αμαξι και σχεδιαστικα εχεις δικο Δημητρη ειναι πανεμορφη αλλα οχι και τοσο μπροστα εμενε με τρελενει το φαρδος παντος!!!ΑΒ βασικα νομιζω εκανες ενα λαθος( Για όσους θέλουν να αγοράσουν μια Veyron, πλέον είναι διαθέσιμη μόνο η Veyron SS, έως ότου πουληθούν και οι 150 SS που θα κατασκευάσει η Bugatti.) ολοι μας θελουμε να αγορασουμε μια ελα ομως που κατι μας εμποδιζει γαμοτο κατα καποιο περιεργο τροπο ολους μας!!!χαχαχαχαχαχαχαχ….:P:P:Pθελω να πω και που το εγραψες απαρατηρητο πιστευω περασε απο τα ματια ολων!!!!χαχαχ..:P:P9πλακιτσα…!!!!:P

    • :P ποτέ δεν ξέρεις, μπορεί να θέλει να την αγοράσει κανένας από το κύκλωμα με τα στημένα παιχνίδια του ποδοσφαίρου! τόσα χρήματα έβγαλαν :P :lol:

  • georgeiapwnas

    αχαχαχαχαχ!!!οντως δεν το σκεφτηκα…χαχαχαχαχ

  • ΙΑΠΩΝΑΣ

    ΔΕΝ ΤΡΕΛΕΝΟΜΑΣΤΕ ΚΙΟΛΑΣ ΜΕ 16 ΠΙΣΤΟΝΙΑ ΚΑΙ 4 ΤOΥΡΜΠΙΝΕΣ ΚΑΙ ΒΓΑΖΕΙ 1000 ΑΛΟΓΑ.ΚΑΙ ΑΠΟ ΟΜΟΡΦΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΟ.

  • runner

    η veyron ουτε τεχνολογικο επιτευμα ειναι ουτε μπροστα απο την εποχης ειναι.απλα ειναι η πρωτη εταιρεια που τολμησε και εβγαλε στην παραγωγη ενα αμαξι με 1000 αλογα,εξαλλου ποτε δεν πρωταγωνιστησε στις πιστες…