Πως να Driftάρεις – Μάθημα Δεύτερο

Σχετικά άρθρα

Μετά το πρώτο μάθημα για το πως να drift-άρεις, ήρθε ώρα να μάθεις ακόμη μια τεχνική drifting, αυτή του “Clutch Kick”. Τα βασικά πράγματα παραμένουν και εδώ τα ίδια. Χρειάζεσαι ένα πισωκίνητο ή στη χειρότερη ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο. Επίσης πρέπει να αναφέρω για ακόμη μια φορά ότι δεν προτρέπω κανέναν να πάρει το αυτοκίνητο του και να ξεκινήσει να κάνει drift, είτε σε δημόσιο δρόμο είτε σε ελεγχόμενο χώρο. Πάντα υπάρχει κίνδυνος να χάσεις το έλεγχο του αυτοκινήτου σου, όσο καλός οδηγός και αν είσαι, με καταστροφικά αποτελέσματα, τόσο για εσένα όσο και για το αυτοκίνητο σου. Μην ξεχνάς ότι το αυτοκίνητο εσύ το έχεις ως εργαλείο και ως μέσο μεταφοράς και δεν είναι ένα “παιχνίδι” όπως έχουν οι επαγγελματίες drifter. Τέτοιες δοκιμές θα πρέπει πάντα να γίνονται σε ελεγχόμενο χώρο (πίστες, τεράστια πάρκινγκ κτλ) με κατάλληλες συνθήκες ασφαλείας, φορώντας πάντα κράνος, ώστε και εσύ να είσαι ασφαλείς αλλά και να μην κινδυνεύουν και άλλοι (αυτοκίνητα και περαστικοί) από την δική σου επιθυμία να γίνεις ένας μικρός Ken Block.

Πάμε να δούμε τώρα την τεχνική “Clutch Kick” η οποία και αυτή δεν απαιτεί το αυτοκίνητο να κινείται με μεγάλη ταχύτητα. Όπως πλησιάζεις στην στροφή πρέπει να μειώσεις λίγο την ταχύτητα σου. Η καλύτερη τεχνική είναι να φρενάρεις με την τεχνική Μύτη-Τακούνι. Μόλις μπεις στη στροφή θα πρέπει να ξεκινήσεις να επιταχύνεις (το πόσο θα πατήσεις το γκάζι, εξαρτάται από την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου σου και τις συνθήκες του οδοστρώματος) και τότε θα “κλωτσήσεις” τον συμπλέκτη. Αυτό ήταν, το αυτοκίνητο σου θα αρχίζει να driftάρει.

Με το που πατήσεις τον συμπλέκτη ανέβασε λίγο τις στροφές του κινητήρα έτσι ώστε μόλις πάρεις το αριστερό σου πόδι σου από αυτόν, να μεταφερθεί μια επιπλέον δύναμη στους πίσω τροχούς, η οποία θα τους κάνει να χάσουν την πρόσφυση. Μπορείς μόνος σου να επιλέξεις το πόσο απότομα θα αφήσεις το πεντάλ του συμπλέκτη και θα πατήσεις το πεντάλ του γκαζιού, έτσι ώστε το drifting να γίνει είτε ομαλό είτε βίαιο. Εννοείτε ότι όσο ακόμη είσαι αρχάριος θα πρέπει να αφήνεις τον συμπλέκτη ομαλά ώστε να μάθεις να κοντρολάρεις το αυτοκίνητο σου. Φυσικά και εδώ δεν απουσιάζει ο κίνδυνος να κάνεις ένα μεγαλοπρεπέστατο τετ-α-κε αφού όσο πιο βίαιη – μεγαλύτερη είναι μεταφορά της δύναμης τόσο πιο απόλυτο θα γίνει το αυτοκίνητο στις αντιδράσεις του.

Αν κάνεις όλα τα παραπάνω σωστά, θα δεις ότι το αυτοκίνητο σου θα αρχίσει να driftάρει. Αφού κατάφερες και έφερες το αυτοκίνητο σου σε συνθήκες πλαγιολίσθησης το παν είναι να το κρατήσεις. Πως; Παίζοντας με το γκάζι και το τιμόνι. Λίγο γκάζι θα κάνει το αυτοκίνητο σου να αποκτήσει και πάλι πρόσφυση ενώ πολύ γκάζι θα σε οδηγήσει σε τετ-α-κε. Το παν είναι να βρεις τη κατάλληλη ισορροπία.

Το βασικό πλεονέκτημα του “Clutch Kick” είναι ότι πρόκειται για μια πολύ απλή τεχνική, αφού το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να κλωτσήσεις τον συμπλέκτη και το παιχνίδι της ουράς να ξεκινήσει. Συνήθως είναι η τεχνική που προτιμούν οι αρχάριοι στον χώρο ώστε να μπούνε στον κόσμο του drifting και αυτοί που οδηγούν αυτοκίνητα με μικρές ιπποδυνάμεις. Σημαντικό είναι επίσης ότι μπορείς να χρησιμοποιήσεις την τεχνική αυτή όχι μόνο στην είσοδο της στροφής, αλλά όταν νιώσεις έτοιμος ενώ βρίσκεσαι είτε στην κορυφή είτε στην έξοδο της στροφής.

Το γράφω ξανά και εδώ και σου λέω ότι δεν πρέπει να δοκιμάσεις τα παραπάνω σε δημόσιο δρόμο. Πίστες, πάρκινγκ, εγκαταλελειμμένα εργοστάσια, γενικά προστατευμένοι ελεγχόμενοι χώροι υπάρχουν παντού, έτσι ώστε να κάνεις προπόνηση για το πως να καις λάστιχο.

Σε λίγο καιρό θα ακολουθήσει και το Μάθημα Τρίτο όπου θα αναλύσουμε ακόμη μια τεχνική driftαρίσματος.

 

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...

Να τι συμβαίνει σε έναν κινητήρα εάν του βάλεις πολύ παραπάνω λάδι

Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν λάδι για να λειτουργούν, αλλά τι γίνεται εάν βάλεις παραπάνω λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής; Μερικά...