H Ford παρουσίασε στη Φρανκφούρτη το πολυαναμενόμενο Ford Focus ST 2012 το οποίο εκτός από hatchback έκδοση, είναι διαθέσιμο και σε Wagon. Μηχανικά φορά τον 2.0-λιτρο Ecoboost κινητήρα απόδοσης 250 ίππων με 360 Nm ροπής που συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 6.5 δευτ. (6.6 η Wagon) με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 248 χλμ/ώρα και στα δύο.


Για να βελτιωθεί η οδηγική συμπεριφορά οι άνθρωποι της Ford τοποθέτησαν νέα σκληρότερη και χαμηλότερη κατά 10 mm ανάρτηση, νέο σύστημα διεύθυνσης, μεγαλύτερα φρένα και το σύστημα Torque Vectoring Control για καλύτερη διαχείριση της ροπής ώστε η δύναμη να περνά ομαλότερα στον δρόμο. Διαθέτει τα βελτιωμένα συστήματα Electronic Power Assisted Steering (EPAS) και Torque Steer Compensation (TSC) της Ford.

Η πίσω ανάρτηση έχει αναβαθμιστεί με αρκετά νέα εξαρτήματα που δημιουργήθηκαν ειδικά για το Focus ST. Βασικά στοιχεία είναι τα νέα ακροαξόνια και μία νέα σχεδίαση αντιστρεπτικής δοκού. Με αυτά, η ομάδα εξέλιξης ήθελε να δώσει στους οδηγούς ένα εκπληκτικό επίπεδο πληροφόρησης και ελέγχου.

Η πίσω ανάρτηση των πεντάθυρων και wagon εκδόσεων του Focus ST διαφέρουν ελαφρώς. Το wagon φέρει αμορτισέρ τοποθετημένα υπό κλίση – όπως στο βασικό μοντέλο – για διατήρηση της βέλτιστης χωρητικότητας στο χώρο αποσκευών.

Το νέο Focus ST θα λανσαριστεί σε όλο τον κόσμο το 2012 και θα πωλείται σε πάνω από 40 αγορές, αφού θα είναι το πρώτο παγκόσμιο όχημα επιδόσεων της Ford

Ο Jost Capito, διευθυντής του τμήματος Global Performance Vehicles δήλωσε:

Το νέο Focus ST είναι ένα πραγματικά συναρπαστικό αυτοκίνητο για τη Ford. Είναι το πρώτο μοντέλο επιδόσεων που βασίζεται στα σχεδιαστικά και τεχνολογικά ατού ενός νέου παγκόσμιου αυτοκινήτου παραγωγής μας. Είναι ένα αυτοκίνητο κατασκευασμένο για οδηγούς με σπορ φιλοδοξίες και δεν θα τους απογοητεύσει.

Στιλιστικά διαθέτει νέο bodykit με επιθετικούς εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, πίσω αεροτομή, πλαϊνές ποδιές καθώς και μία μοναδική απόχρωση-ταυτότητα.

Τόσο στην πεντάθυρη όσο και στη wagon έκδοση, το ζωηρό Focus ST προσφέρει τα ίδια οδηγικά χαρακτηριστικά που κάνουν όλα τα μοντέλα ‘Sports Technologies’ να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό. Το πλαίσιο, ο κινητήρας, ο ήχος και η άνεση του αυτοκινήτου είναι άριστα εναρμονισμένα για να προσφέρουν μία πραγματικά σπορ εμπειρία με ένα επίπεδο πολιτισμένης συμπεριφοράς που σπάνια συναντάς στην κατηγορία. Τα ίδια χαρακτηριστικά θα αποτελέσουν το γενετικό κώδικα για τα μελλοντικά μοντέλα με το σήμα ST.

Το ESP έχει τρία προγράμματα τα οποία επιλέγονται ανάλογα με τις καιρικές ή οδικές συνθήκες ή με γνώμονα το επιθυμητό οδηγικό στυλ.

Υπό κανονικές συνθήκες το ESP λειτουργεί όπως το καινοτόμο σύστημα του βασικού Focus, αν και στο ST είναι ρυθμισμένο ώστε να είναι πιο διακριτικό για τον οδηγό. Το στάνταρ mode υποστηρίζει τον οδηγό σε όλα τα είδη οδοστρώματος, στεγνά, βρεγμένα ή χιονισμένα, προσφέροντάς του την αυτοπεποίθηση να οδηγεί με ασφάλεια ανεξαρτήτως καιρού.

Στο δεύτερο mode, γνωστό και ως πρόγραμμα εκτεταμένης ολίσθησης, ο έλεγχος πρόσφυσης είναι απενεργοποιημένος. Εδώ ο οδηγός διαχειρίζεται το θέμα της πρόσφυσης, ενώ το ESP είναι προγραμματισμένο για να παρεμβαίνει μόνον όταν είναι απολύτως απαραίτητο.

Ασφαλώς το ESP μπορεί επίσης να απενεργοποιείται πλήρως, αφήνοντας το Focus ST στην πιο γνήσια μορφή του και δίνοντας στον οδηγό όλο τον έλεγχο του πλαισίου όταν είναι σε θέση να το αξιοποιήσει, όπως σε μια αγωνιστική πίστα. Μόνο τα επιμέρους χαρακτηριστικά όπως το Enhanced Dynamic Cornering Control (EDCC) παραμένουν ενεργά, βελτιστοποιώντας την απόλαυση των δυνατοτήτων του Focus ST.

 

Το νέο Focus ST wagon δείχνει μέχρι πού μπορεί να φτάσει το DNA επιδόσεων ενός μοντέλου ST και προορίζεται για Ευρωπαίους πελάτες, αποτελώντας μία μοναδικότητα στην κατηγορία.

Ο Capito δήλωσε:

Δεν κυκλοφορεί τίποτα στην αγορά εφάμιλλο του Focus ST wagon. Διατηρεί όλη την πρακτικότητα ενός Focus wagon και φέρει επιπλέον τα μοναδικά χαρακτηριστικά επιδόσεων ST, τις ικανότητες και την πολιτισμένη συμπεριφορά του πεντάθυρου μοντέλου. Έχουμε υψηλές προσδοκίες για το ST wagon στην αγορά.

Το εσωτερικό του νέου Focus ST διαθέτει νέα πεντάλ, τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, σκουρόχρωμη οροφή και καθίσματα Recaro. Το νέο Focus ST θα προσφέρεται στην Ευρώπη σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού – ST1, ST2 και ST3.

Η διαθεσιμότητα γκάμα εξοπλισμού θα διαφέρει από αγορά σε αγορά, ωστόσο η στάνταρ έκδοση ST1 θα περιλαμβάνει βασικά χαρακτηριστικά όπως υφασμάτινα καθίσματα Recaro, εκκίνηση χωρίς κλειδί, διακοσμητικά μαρσπιέ στις εμπρός πόρτες με λογότυπο ST και στάνταρ πίσω πάγκο καθισμάτων ST με κεντρικό υποβραχιόνιο.

Το Focus ST2 ξεκινά από αυτή τη βάση και προσφέρει επιπλέον μερικώς δερμάτινα καθίσματα Recaro και διζωνικό Electronic Automatic Temperature Control (EATC). Σε αγορές με RHD σύστημα, το ST2 θα περιλαμβάνει επίσης μοναδικά πατάκια ST, αυτόματο έλεγχο φώτων, αυτόματο αντιθαμβωτικό μεσαίο καθρέπτη και αυτόματους καθαριστήρες, στοιχεία που προσφέρονται στάνταρ στα LHD ST1 μοντέλα.

Το κορυφαίο Focus ST3 περιλαμβάνει πρόσθετα χαρακτηριστικά όπως τα αποκλειστικά, θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα Recaro με δυνατότητα ρύθμισης 8-κατευθύνσεων και εκτεινόμενο μαξιλάρι, καθώς και νέα πίσω καθίσματα Recaro. Όσοι αγοράσουν το ST3 θα αποκτήσουν προβολείς Bi-Xenon για άριστη ορατότητα στη νυχτερινή οδήγηση.

Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να διαβάσεις στο ελληνικό δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Ford | Live Photos Copyright: Autoblog.nl]

Δελτίο Τύπου

Ντεμπούτο του Παγκόσμιου Ford Focus ST Παραγωγής στη Φρανκφούρτη και ST Wagon ‘Έκπληξη’ για την Ευρώπη

  • Το πρώτο παγκόσμιο μοντέλο επιδόσεων της Ford, το νέο πεντάθυρο Focus ST παραγωγής κάνει ντεμπούτο στη Φρανκφούρτη δίπλα σε ένα στυλάτο ST Wagon που προορίζεται για την Ευρωπαϊκή αγορά
  • Το πεντάθυρο Focus ST θα λανσαριστεί σε όλο τον κόσμο το 2012 και θα πωλείται σε πάνω από 40 αγορές
  • Εφοδιάζεται με τον πανίσχυρο 2.0 Ford EcoBoost για εντυπωσιακή ισχύ – 250 PS – και ροπή 360 Nm
  • Ο αποδοτικός, νέος 4-κύλινδρος κινητήρας περιορίζει τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση του Focus ST πάνω από 20% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά του Ευρωπαϊκού Focus ST
  • Το Focus ST βασίζεται στο DNA της Sport Technologies, συνδυάζοντας ισχυρές επιδόσεις, σπορ συμπεριφορά, εντυπωσιακό στυλ και πολιτισμένη συμπεριφορά για καθημερινή χρήση

ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ, Γερμανία, 12 Σεπτεμβρίου, 2011– Έγιναν σήμερα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τα αποκαλυπτήρια της έκδοσης παραγωγής του συναρπαστικού νέου πεντάθυρου Focus ST, του πολυαναμενόμενου μοντέλου υψηλών επιδόσεων σε όλο τον κόσμο.

Οι Ευρωπαίοι πελάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν μία κομψή έκδοση wagon του Focus ST, που θα λανσαριστεί μαζί με το πεντάθυρο το 2012.

Το Focus ST είναι τα πρώτο πραγματικό παγκόσμιο μοντέλο υψηλών επιδόσεων της Ford, βασισμένο στην κληρονομιά των προηγούμενων Focus ST στην Ευρώπη. Προσελκύει τους λάτρεις των συναρπαστικών επιδόσεων από όλο τον κόσμο που επιθυμούν να βιώσουν την απαράμιλλη οδική συμπεριφορά, τον εθιστικό ήχο και τη μυώδη σπορ σχεδίαση των ST.

Με κύριο χαρακτηριστικό την καινοτόμο σχεδίαση και τεχνολογία, το νέο Focus ST θα είναι ισχυρότερο και αποδοτικότερο, ανεβάζοντας και πάλι τον πήχη στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Για οδηγούς που επιθυμούν πολιτισμένη συμπεριφορά για καθημερινή χρήση και συναρπαστικές επιδόσεις ανά πάσα στιγμή, το πάθος, ο ενθουσιασμός και η εμπειρία της ομάδας του Global Performance Vehicles της Ford δημιούργησαν ένα ακαταμάχητο μοντέλο με τη μορφή του νέου Focus ST.

«Το νέο Focus ST είναι ένα πραγματικά συναρπαστικό αυτοκίνητο για τη Ford» δήλωσε ο Jost Capito, διευθντής του τμήματος Global Performance Vehicles. «Είναι το πρώτο μοντέλο επιδόσεων που βασίζεται στα σχεδιαστικά και τεχνολογικά ατού ενός νέου παγκόσμιου αυτοκινήτου παραγωγής μας. Είναι ένα αυτοκίνητο κατασκευασμένο για οδηγούς με σπορ φιλοδοξίες και δεν θα τους απογοητεύσει».

Το Παγκόσμιο DNA του Ford ST

Πίσω από την εξωτερική εμφάνιση του νέου Focus ST είναι εμφανές το DNA της οικογένειας ST, όπως δημιουργήθηκε μέσα από την παγκόσμια στρατηγική οχημάτων επιδόσεων της Ford. Με τη συνεργασία της ομάδας του Global Performance Vehicles – που αποτελείται από την Ford Team RS στην Ευρώπη και τη Special Vehicles Team (SVT) στην Αμερική, και τη συμβολή ειδικών της Ford από την περιοχή Ασίας Ειρηνικού και της Αφρικής – γεννήθηκε μία στρατηγική που θα διέπει όλα τα μελλοντικά παγκόσμια αυτοκίνητα επιδόσεων της Ford.

«Το Focus ST δεν δημιουργήθηκε τυχαία» δήλωσε ο Capito. «Προηγήθηκε η παγκόσμια στρατηγική επιδόσεων σαν προϊόν συνεργασίας Β. Αμερικής, Ευρώπης και Ασίας. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, προσδιορίσαμε τα βασικά χαρακτηριστικά του DNA όπως σύστημα διεύθυνσης, σπορ συμπεριφορά, ποιότητα ήχου και βελτιώσεις ισχύος για όλα τα μοντέλα ST στο βαθμό που οι μηχανικοί μας μπορούν να πάρουν αυτό το παγκόσμιο DNA και να το χρησιμοποιήσουν για τη δημιουργία του νέου Focus ST».

Όπως όλα τα μελλοντικά μοντέλα ST, το νέο Focus ST έχει βασικά στοιχεία του DNA: επιθετικούς εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, προσθήκη μιας πίσω αεροτομής και πλαϊνές ποδιές καθώς και μία μοναδική απόχρωση-ταυτότητα.

Τόσο στην πεντάθυρη όσο και στη wagon έκδοση, το ζωηρό Focus ST προσφέρει τα ίδια οδηγικά χαρακτηριστικά που κάνουν όλα τα μοντέλα ‘Sports Technologies’ να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό. Το πλαίσιο, ο κινητήρας, ο ήχος και η άνεση του αυτοκινήτου είναι άριστα εναρμονισμένα για να προσφέρουν μία πραγματικά σπορ εμπειρία με ένα επίπεδο πολιτισμένης συμπεριφοράς που σπάνια συναντάς στην κατηγορία. Τα ίδια χαρακτηριστικά θα αποτελέσουν το γενετικό κώδικα για τα μελλοντικά μοντέλα με το σήμα ST.

Το Πρώτο Παγκόσμιο Όχημα Επιδόσεων της Ford

Η φιλοσοφία One Ford που βασίζεται στη διηπειρωτική συνεργασία έχει ήδη αποφέρει επιτυχημένα παγκόσμια projects όπως το λανσάρισμα του Fiesta και του νέου Focus. Αυτή η μέθοδος βοηθά πολύ στην εξέλιξη οχημάτων επιδόσεων και τη κυκλοφορία τους στην παγκόσμια αγορά.

«Το νέο Focus είναι εκπληκτικό τόσο σαν αυτοκίνητο όσο και σαν βάση ενός μοντέλου ST» δήλωσε ο Matthias Tonn, επικεφαλής μηχανικός προγράμματος για το Focus ST. «Διαθέτει ανθεκτικό αμάξωμα και ακρίβεια στην οδική συμπεριφορά, όπως έχουν ήδη διαπιστώσει πελάτες από όλο τον κόσμο. Δεν συμβιβάζεται σε κανένα τομέα σε καμία περιοχή του κόσμου και το Focus ST ξεκινά από αυτή τη βάση για να προσφέρει στους λάτρεις των επιδόσεων το αυτοκίνητο που επιθυμούν και αναζητούν».

Σύμφωνα με τον Capito και τον Tonn, οι αγοραστές οχημάτων ανά τον κόσμο επιθυμούν τα ίδια πράγματα από ένα αυτοκίνητο, ανεξάρτητα από τις οδικές ή τις καιρικές συνθήκες. Αυτή είναι η γνώση που έχει αποκομίσει το Global Performance Vehicles group της Ford και αποτελεί οδηγό στην παγκόσμια στρατηγική οχημάτων επιδόσεων της εταιρίας.

Με προορισμό 40 και πλέον αγορές σε έξι ηπείρους, το πεντάθυρο Focus ST φέρνει προσιτές, καθημερινές επιδόσεις σε ένα ευρύτερο κοινό. Μόνο κάποιες μικρές αλλαγές σε λεπτομέρειες που σχετίζονται με την τοπική νομοθεσία θα εφαρμοστούν. Αυτό σημαίνει ότι ανεξαρτήτων περιοχής, ο οδηγός που θα κάτσει πίσω από το τιμόνι του νέου πεντάθυρο Focus ST θα απολαύσει την ίδια αίσθηση ισχύος, ελέγχου και πολιτισμένης συμπεριφοράς με οποιονδήποτε άλλο σε όλο τον κόσμο.

Για την Ευρώπη, όπου οι εκδόσεις wagon είναι εξαιρετικά δημοφιλείς σε πολλές αγορές, η ευκαιρία δημιουργίας ενός στυλάτου ST Wagon σαν μεμονωμένο μοντέλο ήταν ακαταμάχητη.

«Γνωρίζουμε ότι πολλοί Ευρωπαίοι αγοραστές επιζητούν τις δυνατότητες μεταφοράς που τους προσφέρει ένα wagon, χωρίς όμως να χάνουν την οδηγική συγκίνηση και τις επιδόσεις που τους υπόσχεται ένα πεντάθυρο» δήλωσε ο Tonn. «Με ένα τόσο στυλάτο wagon στην οικογένεια του νέου Focus, είχαμε την ιδανική βάση για να δημιουργήσουμε ένα μοναδικό μοντέλο για τους πελάτες αυτούς – και θα είναι το ίδιο συναρπαστικό με το πεντάθυρο».

Αυξημένη Ισχύς και Οικονομία

Το Focus ST αντλεί ισχύ από ένα κινητήρα 2.0 Ford EcoBoost, που προσφέρει ένα ασυμβίβαστο μίγμα επιδόσεων και απόδοσης, Οι ελαφριοί, αλουμινένιοι κινητήρες EcoBoost της Ford παράγουν την ισχύ ενός μεγαλύτερου κινητήρα μέσα από μικρότερο κυβισμό, χρησιμοποιώντας τρεις βασικές τεχνολογίες.

Άμεσος ψεκασμός υψηλής πίεσης, υπερσυμπιεστής χαμηλής αδράνειας και Twin-independent Variable Cam Timing (Ti-VCT) όλα συντελούν στη δημιουργία ενός προηγμένου συστήματος καύσης που φέρνει νέα επίπεδα επιδόσεων και οικονομίας καυσίμου στους βενζινοκινητήρες της Ford.

Η ομάδα του Global Performance Vehicles χρησιμοποίησε αυτή την τεχνολογία και δημιούργησε μία ισχυρή έκδοση 250PS του κινητήρα 2.0 Ford EcoBoost για το Focus ST.

Ανασχεδιασμένα συστήματα εξαγωγής και εισαγωγής με μοναδική χαρτογράφηση κινητήρα προσφέρουν τον ιδανικό συνδυασμό ισχύος και απόκρισης.

Ο κινητήρας παράγει μέγιστη ισχύ 250PS και ισχυρή ροπή σε μία ευρεία, επίπεδη καμπύλη ροπής που κορυφώνεται στα 360Nm. Η αμεσότητα στην παραγωγή ροπής, σήμα κατατεθέν των κινητήρων Ford EcoBoost, διατηρείται παρά τις εντυπωσιακές μέγιστες τιμές.

Συγκριτικά με τον 2.5, 5-κύλιδρο κινητήρα της προηγούμενης γενιάς του ΕυρωπαϊκούFocus ST, ο νέος 4-κύλινδρος προφέρει αυξημένες επιδόσεις, αλλά χάρη στη μικρότερο κυβισμό και την καινοτόμο τεχνολογία του είναι πιο αποδοτικός.

Εκτιμάται ότι ο EcoBoost 2.0 του Focus ST θα μειώσει τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση καυσίμου πάνω από 20% συγκριτικά με το Ευρωπαϊκό μοντέλο προηγούμενης γενιάς όταν πιστοποιηθούν τα δεδομένα της κατανάλωσης.

«Είναι η πρώτη φορά που έχουμε χρησιμοποιήσει ένα 4-κύλινδρο Ford EcoBoost σε μοντέλο υψηλών επιδόσεων και τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά» σχολίασε ο Capito. «Οι οδηγοί θα έχουν άφθονη ισχύ και ροπή διαθέσιμη σε όλη την κλίμακα στροφών. Στην καθημερινή οδήγηση, όμως, τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου θα τους επιτρέπουν πιο αποδοτική οδήγηση, που είναι ουσιαστικό συστατικό στοιχείο του DNA του ST».

Ο δίλιτρος κινητήρας συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με ειδική κλιμάκωση για να παράγει τη μέγιστη επιτάχυνση σε κάθε αλλαγή σχέσης. Η ομάδα του Global Performance Vehicles ασχολήθηκε με την κάθε λεπτομέρεια θέλοντας να διασφαλίσει ότι ο λόγος της έκτης σχέσης ήταν άριστα προσαρμοσμένος στο Focus ST, προσφέροντας στον οδηγό βέλτιστη επιτάχυνση και παραμένοντας αρκετά μακρύς για ελάχιστη κατανάλωση στα ταξίδια.

Συναρπαστικός Ήχος

Η προηγούμενη γενιά του Focus ST εκθειάστηκε για τον εξαιρετικό, σπορ ήχου του 5-κύλινδρου κινητήρα. Με την εισαγωγή ενός 4-κύλινδρου Ford EcoBoost στο νέο Focus ST, οι μηχανικοί ήχου της Ford θέλησαν να δημιουργήσουν έναν εξίσου συναρπαστικό γι’ αυτό τον διαφορετικό κινητήρα.

Σημαντικό κομμάτι αυτής της διαδικασίας είναι η ανασχεδίαση του διάσημου αντηχείου που είδαμε για πρώτη φορά στο προηγούμενο Focus ST και στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε με εκπληκτικά αποτελέσματα τόσο στην προηγούμενη γενιά του Ευρωπαϊκού Focus ST όσο και στα μοντέλα RS500.

«Ο κόσμος αγάπησε τον ήχο του προηγούμενου Focus ST» δήλωσε ο Capito. «Τα φυσικά χαρακτηριστικά και ο ήχος ενός 5-κύλινδρου κινητήρα συγκριτικά με ενός 4-κύλινδρου είναι πολύ διαφορετικά, αλλά όπως ο Beethoven και ο Mozart – οι οποίοι δημιούργησαν εκπληκτική αλλά πολύ διαφορετική μουσική – πιστεύουμε ότι η ηχητική χροιά κινητήρα του νέου Focus ST θα είναι εξίσου συναρπαστική».

Δεν είναι μόνον η χροιά του κινητήρα που κάνει τον ήχο του νέου Focus ST φανταστικό. Το σύστημα εξαγωγής – με μοναδικές κεντρικές απολήξεις – έχει ρυθμιστεί για να προσφέρει μία απόλυτα ισορροπημένη ακουστική εμπειρία. Οι ενθουσιώδεις οδηγοί θα ‘ανταμειφθούν’ με μία ορχήστρα σπορ ήχων που θα δώσει άλλη ένταση στην οδηγική εμπειρία. Η αθόρυβη καμπίνα και η ρύθμιση της εξάτμισης και της ηχητικής του κινητήρα στις χαμηλότερες στροφές προσφέρουν μία πιο ξεκούραστη εμπειρία .

Απαράμιλλη Σπορ Συμπεριφορά

Η απαράμιλλη σπορ συμπεριφορά βρίσκεται στην καρδιά του Focus ST. Καινοτομία και τεχνολογία συνδυάζονται στη δημιουργία ενός πλαισίου ικανού να υπερβαίνει τις προσδοκίες και των πιο απαιτητικών οδηγών, χαρίζοντας ακόμα και στους αρχάριους μία αξέχαστη οδηγική εμπειρία.

Από τη θέση του οδηγού, οι πελάτες θα γνωρίσουν το νέο Sport Steering System της Ford. Αυτό το σύστημα κρεμαγιέρας με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού είναι σχεδιασμένο για να αυξάνει την ευελιξία του Focus ST στις στροφές και παράλληλα να εμπνέει την ίδια ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.

Το μοναδικό σύστημα κάνει το τιμόνι λιγότερο ευαίσθητο στην ευθεία, αλλά αυξάνει την ευαισθησία στις στροφές. Οι οδηγοί μπορούν να έχουν τα χέρια τους σταθερά στο τιμόνι στις κλειστές φουρκέτες, για μέγιστο έλεγχο του αυτοκινήτου. Επίσης έχει πλεονεκτήματα στις χαμηλές ταχύτητες όπως και στους ελιγμούς σε στενούς χώρους παρκαρίσματος, καθώς χρειάζεται λιγότερη προσπάθεια απ τον οδηγό.

Το Electronic Power Assisted Steering (EPAS) του Focus ST είναι βελτιωμένο με το σύστημα Torque Steer Compensation (TSC) της Ford.

Η σπορ χαρτογράφηση του TSC επιτρέπει στους οδηγούς του Focus ST να επιταχύνουν με τέρμα γκάζι, διατηρώντας άριστη πρόσφυση ακόμα και σε δρόμους με ανομοιόμορφη ποιότητα οδοστρώματος και διαφορετικούς συντελεστές τριβής. Το σύστημα TSC ανιχνεύει τη ροπή διεύθυνσης που μπορεί να δημιουργήσουν τέτοιες συνθήκες και επικοινωνεί με το λογισμικό του EPAS, το οποίο στη συνέχεια την εξουδετερώνει ώστε να μην την αντιλαμβάνεται ο οδηγός.

Περαιτέρω βελτιώσεις έγιναν στο Electronic Stability Programme (ESP) του Focus ST, με έμφαση στην οδηγική απόλαυση. Οι οδηγοί θα μπορούν να επιλέξουν από τρία προγράμματα του ESP. Αυτά θα επιλέγονται ανάλογα με τις καιρικές ή οδικές συνθήκες ή με γνώμονα το επιθυμητό οδηγικό στυλ.

Υπό κανονικές συνθήκες το ESP λειτουργεί όπως το καινοτόμο σύστημα του βασικού Focus, αν και στο ST είναι ρυθμισμένο ώστε να είναι πιο διακριτικό για τον οδηγό. Το στάνταρ mode υποστηρίζει τον οδηγό σε όλα τα είδη οδοστρώματος, στεγνά, βρεγμένα ή χιονισμένα, προσφέροντάς του την αυτοπεποίθηση να οδηγεί με ασφάλεια ανεξαρτήτως καιρού.

Στο δεύτερο mode, γνωστό και ως πρόγραμμα εκτεταμένης ολίσθησης, ο έλεγχος πρόσφυσης είναι απενεργοποιημένος. Εδώ ο οδηγός διαχειρίζεται το θέμα της πρόσφυσης, ενώ το ESP είναι προγραμματισμένο για να παρεμβαίνει μόνον όταν είναι απολύτως απαραίτητο.

Ασφαλώς το ESP μπορεί επίσης να απενεργοποιείται πλήρως, αφήνοντας το Focus ST στην πιο γνήσια μορφή του και δίνοντας στον οδηγό όλο τον έλεγχο του πλαισίου όταν είναι σε θέση να το αξιοποιήσει, όπως σε μια αγωνιστική πίστα. Μόνο τα επιμέρους χαρακτηριστικά όπως το Enhanced Dynamic Cornering Control (EDCC) παραμένουν ενεργά, βελτιστοποιώντας την απόλαυση των δυνατοτήτων του Focus ST.

Αναβαθμισμένο Σύστημα Torque Vectoring Control

Στις στροφές, το Αναβαθμισμένο Σύστημα Torque Vectoring Control είναι σημαντική βοήθεια για τους οδηγούς του Focus ST – πρόκειται για μία προσαρμοσμένη έκδοση του Torque Vectoring Control που χρησιμοποιείται στο βασικό Focus. Το στάνταρ σύστημα χρησιμοποιεί κατανομή ελκτικής ισχύος μέσω της πέδησης που ασκείται στον εσωτερικό τροχό του Focus όταν στρίβει, μειώνοντας το ενδεχόμενο υποστροφής και επιτρέποντας περισσότερη πρόσφυση, λειτουργώντας σαν ένα παραδοσιακό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Το σύστημα του Focus ST το χρησιμοποιεί πιο δυναμικά και φέρει επιπλέον λειτουργία Ελέγχου Υποστροφής Cornering Under Steer Control (CUSC), που επίσης εφαρμόζει πέδηση ώστε να προκαλέσει τάση περιστροφής του αμαξώματος ανάλογη με την τάση υποστροφής πριν όμως επέμβει το ESP, τόσο κατά την επιτάχυνση όσο και την επιβράδυνση. Ο συνδυασμός των δυο λειτουργιών είναι ικανός να ανταπεξέλθει σε όλες τις απαιτήσεις μιας στροφής με απόλυτη αυτοπεποίθηση.

Σπορ Ανάρτηση

Το εξαιρετικό σετάρισμα της ανάρτησης συνεργάζεται αρμονικά με τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού στο νέο Focus ST. Αναβαθμισμένα αμορτισέρ και ελατήρια χαμηλώνουν το πλαίσιο του ST κατά 10mm, δημιουργώντας πιο επιθετικό στήσιμο ενώ το χαμηλωμένο κέντρο βάρους βοηθά στην ακρίβεια στριψίματος.

Η πίσω ανάρτηση έχει αναβαθμιστεί με αρκετά νέα εξαρτήματα που δημιουργήθηκαν ειδικά για το Focus ST. Βασικά στοιχεία είναι τα νέα ακροαξόνια και μία νέα σχεδίαση αντιστρεπτικής δοκού. Με αυτά, η ομάδα εξέλιξης ήθελε να δώσει στους οδηγούς ένα εκπληκτικό επίπεδο πληροφόρησης και ελέγχου.

Η πίσω ανάρτηση των πεντάθυρων και wagon εκδόσεων του Focus ST διαφέρουν ελαφρώς. Το wagon φέρει αμορτισέρ τοποθετημένα υπό κλίση – όπως στο βασικό μοντέλο – για διατήρηση της βέλτιστης χωρητικότητας στο χώρο αποσκευών.

Τέλος και τα δύο είδη αμαξώματος του Focus ST προσφέρουν τα ίδια χαρακτηριστικά οδικής συμπεριφοράς που απολαμβάνουν οι οδηγοί στις γεμάτες στροφές ορεινές διαδρομές.

Εμβληματικές Ζάντες Αλουμινίου

Η εμβληματική σχεδίαση Υ ακτίνων της προηγούμενης γενιάς του Focus ST έχει εξελιχθεί για τη νέα έκδοση. Ένα σετ ζαντών αλουμινίου 18-ιντσών συνεχίζουν το αναγνωρισμένο στυλ του Focus ST αλλά με κάποιες μικρές αισθητικές αλλαγές για το 2012.

Οι πελάτες του ST έχουν τώρα μία πρόσθετη επιλογή ‘Performance Pack’ που προσφέρει μαύρες ζάντες με κόκκινες δαγκάνες στα φρένα υψηλών επιδόσεων.

Οι ζάντες αλουμινίου συνδυάζονται με ελαστικά υψηλών επιδόσεων 235/40R18 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, που εξελίχθηκαν μετά από επίπονες δοκιμές σε όλα τα είδη οδικών επιφανειών και συνθηκών όπως η περιβόητη πίστα Nürburgring Nordschleife στη Γερμανία.

«Τα ίδια ελαστικά θα προσφέρονται με το Focus ST σε όλες τις χώρες» δήλωσε ο Tonn. «Είναι σχεδιασμένα για να αξιοποιούν τις βέλτιστες επιδόσεις του αυτοκινήτου σε όλες τις οδικές συνθήκες. Δεν κάνουν συμβιβασμούς στις επιδόσεις και εκμεταλλεύονται άριστα τα συστήματα πλαισίου και υποστήριξης οδηγού».

Τολμηρό και Μυώδες Εξωτερικό

Σε όλο τον κόσμο, το νέο Focus ST θα διατίθεται σε πεντάθυρη έκδοση ενώ στην Ευρωπαϊκή αγορά οι πελάτες θα μπορούν να παραγγέλνουν τη νέα έκδοση wagon. Και τα δύο μοντέλα βασίζονται στην εντυπωσιακή ‘kinetic design’ του στάνταρ Focus, διαθέτουν όμως πιο μυώδη χαρακτηριστικά και κάποια αποκλειστικά στοιχεία ST.

Οι σπορ προθέσεις του Focus ST είναι εμφανείς με την πρώτη ματιά. Η νέα αποκλειστική απόχρωση, Tangerine Scream, αντανακλά το συναρπαστικό και δυναμικό χαρακτήρα του Focus ST, αλλά ακόμα και στις υπόλοιπες αποχρώσεις του – Performance Blue, Race Red και White – το αυτοκίνητο ‘φωνάζει’ από μακριά τις υψηλές επιδόσεις του. Σ’ αυτό συντελεί και το τολμηρό, μυώδες στυλ του Focus ST.

«Οι αλλαγές που έγιναν με στόχο την ανώτερη αεροδυναμική και τις επιδόσεις έκαναν το νέο Focus ST ακόμα πιο σπορ και ξεχωριστό» εξήγησε ο Martin Smith, executive design director, Ford Ευρώπης. «Συναρπαστικές νέες σχεδιαστικές πινελιές σε όλο το αμάξωμα χαρίζουν στο ST ένα πιο δυναμικό και αποφασιστικό χαρακτήρα, επιβεβαιώνοντας ότι πρόκειται για ένα σπορ Focus».

Από την εντυπωσιακή μονοκόμματη εκδοχή της τραπεζοειδούς μάρκας που αποτελεί στοιχείο ταυτότητας της Ford μέχρι τις ανάγλυφες πλαϊνές ποδιές και το δυναμικό πίσω προφυλακτήρα με αεραγωγούς τύπου διαχύτη στο κάτω τμήμα, η σχεδίαση του Focus ST προσδίδει επιθετικότητα και αεροδυναμική ευστάθεια συγκριτικά με τα βασικά μοντέλα.

Όσοι ακολουθούν το Focus ST θα παρατηρήσουν την αποδοτική αεροτομή οροφής και στα δύο μοντέλα, βελτιστοποιημένη για να προσφέρει σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και μειωμένη αντίσταση. Θα μπορούν επίσης να βλέπουν την κεντρική απόληξη εξαγωγής με μία εντυπωσιακή σχεδίαση επηρεασμένη από το αποκλειστικό, εξαγωνικό πλέγμα του εμπρός προφυλακτήρα.

Σε όλο τον κόσμο, η σπορ σχεδίαση του Focus ST δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τις απίστευτες επιδόσεις που κρύβει κάτω από την εντυπωσιακή μεταλλική σιλουέτα του.

Στυλάτο και Σπορ Εσωτερικό

Η συναρπαστική οδήγηση του νέου Focus ST θα καλεί τους πελάτες να περνάνε όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο πίσω από το τιμόνι. Με γνώμονα αυτό, οι σχεδιαστές της Ford εργάστηκαν σκληρά θέλοντας να δημιουργήσουν μία καμπίνα υψηλών προδιαγραφών και να βοηθήσουν τον οδηγό να αναπτύξει όσο το δυνατόν καλύτερη σχέση και επικοινωνία με το αυτοκίνητο.

Το εσωτερικό του βασικού Focus ήδη βασίζεται σε φιλοσοφία ‘cockpit’ που αποπνέει μία σπορ αίσθηση. Στην έκδοση ST, ωστόσο, αυτή η εντύπωση ενισχύεται ακόμα περισσότερο, αφού το κάθε τι που αγγίζει ή αισθάνεται ο οδηγός δηλώνει την αναμφισβήτητη σπορ αίσθηση ενός ST.

Λεπτομέρειες περιλαμβάνουν από τα ειδικά σχεδιασμένα πεντάλ, τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων μέχρι τα μοναδικά καθίσματα Recaro. Η σκουρότερη επένδυση στην οροφή και τις κολόνες, αναπόσπαστο κομμάτι του σχεδιαστικού DNA του ST, επιτείνει αυτή την αίσθηση σπορ επιδόσεων.

Για τα καθίσματα, η Ford συνεργάστηκε με τη Recaro για να χαρίσει στους πελάτες του ST την απόλυτη άνεση και στήριξη. Το κάθισμα όχι μόνο κρατά τον οδηγό σταθερά στη θέση του κατά τη διάρκεια της σπορ οδήγησης, αλλά προσφέρουν και αποκλειστικά premium χαρακτηριστικά όπως κλίση μαξιλαριού και ρύθμιση διαμήκους διαδρομής, που είναι μοναδική δυνατότητα σ’ αυτή την κατηγορία. Η χαμηλότερη θέση των καθισμάτων προσφέρει στους οδηγούς βελτιωμένη εργονομία ώστε να αξιοποιούν άριστα τις επιδόσεις του ST.

Μέριμνα υπήρξε και για τους πίσω επιβάτες. Το ST φέρει ένα νέα τύπου μπάκετ πίσω καθίσματα, από ειδικό αφρώδες υλικό. Αυτό θα βοηθήσει τους πίσω επιβάτες να νοιώθουν εξίσου ασφαλείς με τους εμπρός, τονίζοντας όχι μόνο τις σπορ προθέσεις του Focus ST αλλά και την πρακτικότητα που υπαγορεύει το βασικό DNA του.

Το νέο Focus ST θα προσφέρεται στην Ευρώπη σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού – ST1, ST2 και ST3. Αυτή η προσέγγιση είναι ήδη γνωστή στους ιδιοκτήτες του προηγούμενου Focus ST στη Βρετανία.

Η διαθεσιμότητα γκάμα εξοπλισμού θα διαφέρει από αγορά σε αγορά, ωστόσο η στάνταρ έκδοση ST1 θα περιλαμβάνει βασικά χαρακτηριστικά όπως υφασμάτινα καθίσματα Recaro, εκκίνηση χωρίς κλειδί, διακοσμητικά μαρσπιέ στις εμπρός πόρτες με λογότυπο ST και στάνταρ πίσω πάγκο καθισμάτων ST με κεντρικό υποβραχιόνιο.

Το Focus ST2 ξεκινά από αυτή τη βάση και προσφέρει επιπλέον μερικώς δερμάτινα καθίσματα Recaro και διζωνικό Electronic Automatic Temperature Control (EATC). Σε αγορές με RHD σύστημα, το ST2 θα περιλαμβάνει επίσης μοναδικά πατάκια ST, αυτόματο έλεγχο φώτων, αυτόματο αντιθαμβωτικό μεσαίο καθρέπτη και αυτόματους καθαριστήρες, στοιχεία που προσφέρονται στάνταρ στα LHD ST1 μοντέλα.

Το κορυφαίο Focus ST3 περιλαμβάνει πρόσθετα χαρακτηριστικά όπως τα αποκλειστικά, θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα Recaro με δυνατότητα ρύθμισης 8-κατευθύνσεων και εκτεινόμενο μαξιλάρι, καθώς και νέα πίσω καθίσματα Recaro. Όσοι αγοράσουν το ST3 θα αποκτήσουν προβολείς Bi-Xenon για άριστη ορατότητα στη νυχτερινή οδήγηση.

Νέο Focus ST Wagon

Το νέο Focus ST wagon δείχνει μέχρι πού μπορεί να φτάσει το DNA επιδόσεων ενός μοντέλου ST και προορίζεται για Ευρωπαίους πελάτες, αποτελώντας μία μοναδικότητα στην κατηγορία.

«Δεν κυκλοφορεί τίποτα στην αγορά εφάμιλλο του Focus ST wagon» δήλωσε ο Capito. «Διατηρεί όλη την πρακτικότητα ενός Focus wagon και φέρει επιπλέον τα μοναδικά χαρακτηριστικά επιδόσεων ST, τις ικανότητες και την πολιτισμένη συμπεριφορά του πεντάθυρου μοντέλου. Έχουμε υψηλές προσδοκίες για το ST wagon στην αγορά».

  • cfu

    αλλο ενα καταπληκτικο Focus St,αυτα τα νεα συστηματα πρεπει να προσφερουν μεγαλη απολαυση με ασφαλεια,ομορφο body kit πολυ Hot!!!και το εσωτερικο ολα τα λεφτα

    μου αρεσει πολυ που το εβγαλαν και σε station
    πολλα Like ford!!!!!!!!!!!!!
    σε ευχαριστω μας που προσφερης τοσο καλα,αυτοκινητα
    διευθντής τρομερος:Είναι ένα αυτοκίνητο κατασκευασμένο για οδηγούς με σπορ φιλοδοξίες και δεν θα τους απογοητεύσει.!!!!ειναι δικος μου ο τυπος

    αντε επιτελους να δουμε και τα fiesta/focus rs

    panagia!!!!ti photografies einai aytes mesa apo tin eksesh????paei sigoph tha patho

  • με το πρωτο φοκουσ ειχαν αλλαξει τα στανταρ τησ κατηγοριασ!!! αντε να δουμε τι 8α κανει αυτο!!!!
    στην προηγουμενη γενννια οταν ειχε βγει το ‘πορτοκαλι st’ ηταν αρκετα πιο γρηγορο απο το rs ΜΚ1!!!
    να περιμενουμε και το ιδιο και απο αυτο????
    αν ναι…..τι να πω???? δεν εχω λογια!!!!!!  :-)

  • Mika

    Fainetai kalo,alla kati den mou kollaei wste na m aresei pragmatika..
    To bodykit einai wraio,alla mprosta to kanei na fainetai san psari re gamwto….M ayth th terastia maska,pou einai kapws paratairh…Nomizw apla diogwknei th periergh aisthitikh tou aplou pou den me trellainei outws h allws…
    Epishs, ta Recaro fainontai anapaytika alla einai arketa xontrokommena,kai ta proskefala tous ta pio apaisia pou exw dei edw kai kairo se aytokinhto paragwghs..Htan apeirws protimotera ta sport kathismata Recaro, opws tou concept h tou Focus RS…
    Telos,se sport aytokinhto paei 3aktino timoni,oxi to idio me allo shma!ELEOS!!!

    Kata t alla,to station einai poly pio omorfo apo to 5door,kata th gnwmh mou,alla pou tha mpei o kotsadoros gia to jet ski, oeoooo????
    LOL….

  • ΓΙΩΡΓΟς

    Ειναι απλα ο,τι πιο ασχημο εχει βγαλει η ford….και εχει βγαλει αρκετα ασχημα αυτοκινητα… μακαρι να συνεχισει να ειναι τοσο ικανο στο δρομο οσο τα προηγουμενα γιατι το βλεπω να πηγαινει απατο..μα καλα 4ακτινο τιμονι;κ αυτο το ταμπλο λες κ το σκασε απο τα transformers είναι…πολυ αμερικανια μου κανει αυτο το αμαξι απο την πρωτη στιγμη…τα χρωματα παντως super και τα δυο..

  • ΓΙΩΡΓΟς

    Α ναι κ μια ερωτηση προς autoblog , αυτα που διαβαζουμε ειναι αρθρα, advertorial, ή google translate απο τα site των εταιριων κ τις μπροσουρες τους;