Όποιος περίμενε να δει πως θα είναι το Toyobaru της Subaru στη Φρανκφούρτη τότε θα απογοητευθεί αφού οι Ιάπωνες παρουσίασαν την εξέλιξη του πρωτότυπου που είχανε παρουσιάσει στη Γενεύη, χωρίς να μας δείχνουν ίχνος της τελικής σχεδίασης του αυτοκινήτου.

To ΒRZ Concept είναι η μετεξέλιξη του Boxer Sports Car Architecture που είδαμε στη Γενεύη τον περασμένο Μάρτιο. Φορά τον ολοκαίνουργιο ατμοσφαιρικό 2.0-λιτρο τετρακύλιδρο Boxer της Subaru που διαθέτει την D-4S τεχνολογία της Toyota. Η τεχνολογία D-4S συνδυάζει άμεσο ψεκασμό με ψεκασμό στην εισαγωγή των βαλβίδων.

Έχει μήκος 4.200 mm, πλάτος 1.770 mm, ύψος 1.270 mm και μεταξόνιο 2.570 mm. Το χαρακτηρίζει ως state-of-the-art σε ότι αφορά τεχνολογικά και μπορεί να προσφέρει “καθαρή οδηγική απόλαυση”

Ο κινητήρας θα συνδυάζεται με δύο 6-τάχυτα κιβώτια, ένα μηχανικό και ένα αυτόματο με paddles στο τιμόνι. Εκτός αυτού, το πισωκίνητο αυτοκίνητο θα διαθέτει και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και έχει κατασκευαστεί πάνω στην νέα front-engined, rear-wheel drive πλατφόρμα της Subaru που παρουσιάστηκε στη Γενεύη τον περασμένο Μάρτιο.

Οι πωλήσεις του έχουνε προγραμματιστεί να ξεκινήσουν την άνοιξη του 2012.

[Πηγή: Subaru]

Δελτίο Τύπου

FHI Introduces “SUBARU BRZ PROLOGUE”

Tokyo, September, 13 – Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), the manufacturer of Subaru automobiles, unveiled the “SUBARU BRZ PROLOGUE – BOXER Sports Car Architecture II -” at the 64th Frankfurt Motor Show. (Press day: September 13 and 14; Open to the public from September 15 through 25, 2011)

“SUBARU BRZ PROLOGUE” embodies the technology concept of the “SUBARU BRZ”, an all-new rear-wheel drive (RWD) sports car, currently under joint development with Toyota Motor Corporation. Built around Subaru’s core technology – the Horizontally-Opposed Boxer engine, a new platform was developed in order to extract the maximum performance potential required of the RWD sports car.

The architecture employs the totally new 2.0-litre Subaru Boxer engine exclusively designed for the new sports car. In addition to renewing the bore and stroke, by adopting Toyota’s direct injection and port injection technology – “D-4S”, it creates higher output and better environmental friendliness to achieve sporty properties best-suited for the new generation sports car.

SUBARU BRZ is currently under development with an ambition of Subaru and Toyota to provide driving pleasure to a wider range of customers by making full uses of both companies’ expertise, and its start of production is expected in spring 2012. Thanks to its front-engine, rear-wheel drive layout; further lowered centre of gravity; and compact and lightweight body, SUBARU BRZ delivers new ways to enjoy “Pure Handling Delight” driving experience.

Major Specifications Body size (Overall: Length x Width x Height): 4,200 x 1,770 x 1,270 mm Wheelbase: 2,570 mm Engine type: 2.0-litre direct injection naturally-aspirated four cylinder Horizontally-Opposed Boxer engine