Το VW Group θέλει να γίνει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου. Αρκετοί είναι αυτοί που κατηγορούν τον όμιλο για διάφορα πράγματα, όπως είναι το marketing, ο σχεδιασμός των μοντέλων της, η τιμή τους, τα μηχανικά του μέρη, τα προβλήματα που βγάζουν τα μοντέλα τους και για πολλά ακόμη. Δεν θα σταθώ σε αυτά, αλλά θα μείνω σε κάτι που όλοι οι petrolhead έχουνε την ίδια απορία; Γιατί το VW Group μισεί την πίσω κίνηση, που όπως έχει αποδειχτεί είναι η καλύτερη επιλογή για “fun to drive, αλλά και “αληθινή” οδήγηση; Δεν είναι τυχαίο που στο Top 100 των καλύτερων αυτοκινήτων σύμφωνα με το Αγγλικό EVO, τα 8 από τα πρώτα δέκα αυτοκίνητα είναι πισωκίνητα.

Κλικ για μεγέθυνση

Η VW έχει δηλώνει επανειλημμένα ότι έχει επιλέξει την μπροστά κίνηση αλλά και την τετρακίνηση, επειδή προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια και μικρότερη κατανάλωση. Ο όμιλος έχει την τάση να προσφέρει όλο και περισσότερα πισωκίνητα αυτοκίνητα. Το δέχομαι ότι τα AWD συστήματα προσφέρουν σαφώς περισσότερη πρόσφυση στις στροφές (αλλά και βάρος που ισούται με μεγαλύτερη κατανάλωση), αλλά το κακό των τετρακίνητων συστημάτων της VW, είτε με Ηaldex είτε με Torsen, είναι ότι κυρίως μεταφέρουν την κίνηση στους μπροστά τροχούς και όταν χρειαστεί, στέλνουν την κίνηση πίσω. Εντάξει στα supercars του ομίλου, το σύστημα τετρακίνησης έχει ρυθμιστεί να στέλνει την κίνηση αρχικά στον πίσω άξονα, αλλά πόσοι είναι αυτοί που έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο;

Τα μόνα πισωκίνητα μοντέλα του ομίλου, ανάμεσα σε εκατοντάδες μοντέλα είναι η Mulsanne, η ναυαρχίδα της Bentley, η Lamborghini Gallardo Valentino Balboni LP550-2 και η Lamborghini Gallardo Tricolore.

Αν αναρωτιέσαι γιατί δεν βάζω μέσα την Porsche, η γερμανική εταιρία παραμένει πιστή στα πισωκίνητα και τετρακίνητα αυτοκίνητα αλλά δεν την θεωρώ ότι είναι ακόμη μέλος του VW Group, αφού μέχρι στιγμής, όχι μόνο δεν έχει ολοκληρωθεί η εξαγορά της, αλλά δεν έχει βγάλει και μοντέλο το οποίο φορά/δανείζεται/χρησιμοποιεί τεχνολογία του VW Group (εκτός της δεύτερης γενιάς του Cayenne).

H απάντηση στο αρχικό ερώτημα βρίσκεται πίσω από τα οικονομικά πλάνα της VW. Είναι σαφώς οικονομικότερο -και ευκολότερο- να παράγεις μπροστοκίνητα αυτοκίνητα και να προσφέρεις στη συνέχεια τετρακίνητες εκδόσεις. Η πλειοψηφία των περισσοτέρων που αγοράζουν ένα αυτοκίνητο του ομίλου, θέλουν ένα αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις τους, αλλά υπάρχει και ένα σημαντικό ποσοστό ανθρώπων που θέλει να αγοράσει ένα σπορ αυτοκίνητο του ομίλου, το οποίο να θέλει να του προσφέρει συγκινήσεις, αλλά με την τετρακίνηση να μην μπορεί να τις προσφέρει στον βαθμό που επιθυμεί. Έτσι είτε κάνει υποχωρήσεις στα θέλω του, είτε αγοράζει κάποιο μοντέλο της BMW, Mercedes κτλ.

Συνοψίζοντας, το VW Group δεν φαίνεται διατεθειμένο να αλλάξει στρατηγική στα μελλοντικά του μοντέλα. Το ερώτημα είναι ένα; Θα ακολουθήσουν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες την επιλογή αυτή της VW; Θέλω να πιστεύω πως όχι.

[Πηγή: Distraction Control]