Το VW Group θέλει να γίνει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου. Αρκετοί είναι αυτοί που κατηγορούν τον όμιλο για διάφορα πράγματα, όπως είναι το marketing, ο σχεδιασμός των μοντέλων της, η τιμή τους, τα μηχανικά του μέρη, τα προβλήματα που βγάζουν τα μοντέλα τους και για πολλά ακόμη. Δεν θα σταθώ σε αυτά, αλλά θα μείνω σε κάτι που όλοι οι petrolhead έχουνε την ίδια απορία; Γιατί το VW Group μισεί την πίσω κίνηση, που όπως έχει αποδειχτεί είναι η καλύτερη επιλογή για “fun to drive, αλλά και “αληθινή” οδήγηση; Δεν είναι τυχαίο που στο Top 100 των καλύτερων αυτοκινήτων σύμφωνα με το Αγγλικό EVO, τα 8 από τα πρώτα δέκα αυτοκίνητα είναι πισωκίνητα.

Κλικ για μεγέθυνση

Η VW έχει δηλώνει επανειλημμένα ότι έχει επιλέξει την μπροστά κίνηση αλλά και την τετρακίνηση, επειδή προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια και μικρότερη κατανάλωση. Ο όμιλος έχει την τάση να προσφέρει όλο και περισσότερα πισωκίνητα αυτοκίνητα. Το δέχομαι ότι τα AWD συστήματα προσφέρουν σαφώς περισσότερη πρόσφυση στις στροφές (αλλά και βάρος που ισούται με μεγαλύτερη κατανάλωση), αλλά το κακό των τετρακίνητων συστημάτων της VW, είτε με Ηaldex είτε με Torsen, είναι ότι κυρίως μεταφέρουν την κίνηση στους μπροστά τροχούς και όταν χρειαστεί, στέλνουν την κίνηση πίσω. Εντάξει στα supercars του ομίλου, το σύστημα τετρακίνησης έχει ρυθμιστεί να στέλνει την κίνηση αρχικά στον πίσω άξονα, αλλά πόσοι είναι αυτοί που έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο;

Τα μόνα πισωκίνητα μοντέλα του ομίλου, ανάμεσα σε εκατοντάδες μοντέλα είναι η Mulsanne, η ναυαρχίδα της Bentley, η Lamborghini Gallardo Valentino Balboni LP550-2 και η Lamborghini Gallardo Tricolore.

Αν αναρωτιέσαι γιατί δεν βάζω μέσα την Porsche, η γερμανική εταιρία παραμένει πιστή στα πισωκίνητα και τετρακίνητα αυτοκίνητα αλλά δεν την θεωρώ ότι είναι ακόμη μέλος του VW Group, αφού μέχρι στιγμής, όχι μόνο δεν έχει ολοκληρωθεί η εξαγορά της, αλλά δεν έχει βγάλει και μοντέλο το οποίο φορά/δανείζεται/χρησιμοποιεί τεχνολογία του VW Group (εκτός της δεύτερης γενιάς του Cayenne).

H απάντηση στο αρχικό ερώτημα βρίσκεται πίσω από τα οικονομικά πλάνα της VW. Είναι σαφώς οικονομικότερο -και ευκολότερο- να παράγεις μπροστοκίνητα αυτοκίνητα και να προσφέρεις στη συνέχεια τετρακίνητες εκδόσεις. Η πλειοψηφία των περισσοτέρων που αγοράζουν ένα αυτοκίνητο του ομίλου, θέλουν ένα αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις τους, αλλά υπάρχει και ένα σημαντικό ποσοστό ανθρώπων που θέλει να αγοράσει ένα σπορ αυτοκίνητο του ομίλου, το οποίο να θέλει να του προσφέρει συγκινήσεις, αλλά με την τετρακίνηση να μην μπορεί να τις προσφέρει στον βαθμό που επιθυμεί. Έτσι είτε κάνει υποχωρήσεις στα θέλω του, είτε αγοράζει κάποιο μοντέλο της BMW, Mercedes κτλ.

Συνοψίζοντας, το VW Group δεν φαίνεται διατεθειμένο να αλλάξει στρατηγική στα μελλοντικά του μοντέλα. Το ερώτημα είναι ένα; Θα ακολουθήσουν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες την επιλογή αυτή της VW; Θέλω να πιστεύω πως όχι.

[Πηγή: Distraction Control]

  • VW(aggelis)

    Kai h cayenne ti einai?den danizete polla mhxanika meri me to Q7 kai to touareg?????

  • cfu

    Lambo….LP 550-2 Valentino Balboni
    ta kala ta kratane gia syllektikes ekdoseis

    h kalyterh ekdosi tis Gallardo

  • δεν είναι ότι μισεί το VW Group τα πισωκινητα, αλλα το ότι δεν ξέρει να βγάζει πισωκινητο αυτοκίνητο!

    • Dani

      Μακάρι να μην ήξερε….γιατι τότε θα μπορουσε να μάθει!! Απλως βαδιζει με αυτη τη συντηριτική νοοτροπία έχοντας πάντα ως γνωμονα την “οικονομία και την ασφάλεια” θυσιάζοντας την οδηγικη ευχαρίστηση!! Πάντως, συμφωνα με τις πληροφορίες το Bluesport του 2013 θα ειναι πισωκούνα…

    • Giorgos77

      με μοτερ πισω ομως..

    • Thavma

      Vw group δεν ειναι η lamborghini και η porsche;;

  • nikxan1

    και η πισω κινηση μισει την VW!!!!
    η LAMBORGHINI BALBONI, και οι PORSCHE, ειναι απο εταιρειες που απλα ανηκουν στο γκρουπ λεγκο.
    δεν εχουν δικαιωμα να αλλαξουν παραδοσεις 4000 ετων. οι μπαλμπονι ειναι για λιγους. μην αμφιβαλλετε οτι ισως βγουν κιαλλες. αλλα απο μια μερια, καλα κανουν. αυτοκινητα με θηριωδεις δυναμεις, δεν ειναι και πολυ σωστο να ειναι πισωκουνες, διοτι η μαλακια παει συννεφο. ενα ΒΕΥΡΟΝ πισωκινητο, δεν θα ηταν καθολου ευκολο να το κουμανταρεις. οπως και η AVENTADOR και ενα σωρο αλλα μουλαρια. απο μια μερα συμφωνω με την τετρακινηση, αλλα ΒΓΑΛΕ ΡΕ ΑΔΕΡΦΕ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΙΣΩΚΙΝΗΤΟ ΜΕ 200-300 ΑΛΟΓΑ, αφου βλεπεις και γουσταρει ο κοσμος!!!!!

  • mother1russia

    No RWD ??? No FUN !!!

  • Easyrider

    to golf W12 den metraei san pisokinito ??  xaxaxax

  • Exo_polo

    και την τατρακινηση αν ξερεις να την πας ειναι πολυ καλη-διακσεδαστικη….ε μην μου πεις οτι δεν διασκεδαζεις ή δεν εχεις οδηγικη απολαυση με ενα S3 ή με ενα RS3 γιατι θα μας φυγει το κλαπετο με αυτα που ακουμε!!!!!!

  • hellboy

    περιτο και μονο να πεις οτι μεχρι πριν 16 χρονια βγαιναν οικονομικα πισωκινητα……..
    μεγαλο παραμυθι της vw για αλλη μια φορα,ποιο πισωκινητο δεν ειναι οικονομικο???αυτο με τα 45 και 55 αλογα(λαντα του 83 ταξιδι 370 χλμ και 5 μερες 27χ2χλμ με το ιδιο ντεποζιτο)??το να σμπρωχνεις δεν ειναι ποιο ξεκουραστο (οικονομικο) απο το να τραβας?????επισης ξερω οτι κολυμπας κουνωντας τα ποδια και οχι μονο τα χερια,ξερω οτι αν υπηρχε δυνατοτητα να τρεχω με τα χερια θα κουραζωμουν ποιο πολυ απο οτι τρεχω με τα ποδια.επισης ξερω οτι τα ποιο οικονομικα οχηματα του πλανητη(παπακια-μοτοσικλετες-τρικυκλα) κινουντε με πισωκινηση και οχι εμπρωστιοκινηση(θα μου πεις αδυνατο αλλα ποτε δεν ξερεις).δεν θα πω για κανενα φαν και ξεφαν της οδηγησης απλα ας σκεφτουμε ποσες φορες αλλαζει ο αξονας στο πισωκινητο,ποσο ποιο οικονομικο ειναι να βαλεις ενα διαφορικο,ποσο ποιο αφθαρτο ειναι αυτο το διαφορικο(απο συγκρουσεις-κυριος).για σκεφτειτε ποσα πισωκινητα εχουν φουσκες που κοστιζουν στην καλυτερη(αν ειναι μεταχειρισμενοι) 120 ευρο χωρια τα εργατικα.απλα ολα για το χρημα…

    δεν θελω να διαβαζω κουλες δικαιολογιες!!!θα μου πεις που σταθηκα??στο ποιο κουλο της υποθεσης απλα,γιατι δεν υπαρχει.!!!!!!!!!
    δεν θα πω για το φαν της οδηγησης ουτε για την ασφαλεια.φαν οδηγουνται ολα φτανει να ξερεις το αμαξι σου σωστα και να εχεις τσεπη να πληρωσεις αμα κατσει η στραβη.ανασφαλη ειναι ολα τα οχηματα ειτε 4κινητα ειτε πισω ειτε εμπρως,συνεπως καταληγει οπως προειπα ολα για το χρημα…

    • nikxan1

      ακου:
      εχεις εναν κινητηρα, και ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΤΟΥ, τις ροδες τις οποιες θες να μεταφερεις την κινηση του. κανεις ενα εννιαιο συμπαγες και μαζεμενο σε διαστασεις συνολο κινητηρα σαζμαν, και απο οποιο σημειο σε βολευει, πετας 2 ημιαξονια, και συνδεεις τις ροδες. απλα!!!!
      μετρα, τι γλυτωνεις:
      αξονα μεταδοσης κινησης.
      εξτρα καβουκι διαφορικου.
      πιο συμπαγη πισω αξονα.
      και δεν ξερω τι αλλο ακομα.
      ακομα και ενα χιλιαρικο να σκοπευει η εταιρεια να γλυτωσει, γιατι να μην το κανει??
      τωρα, το αν ενας κινητηρας καιει λιγοτερο αν σπρωχνει ενα αμαξι, αντι να το τραβαει, θα το αφησω ασχολιαστο. αν και σε παω γιατι εισαι αλανι, δεν θελω να το απαντησω αυτο, γιατι μπορει να μου ξεφυγει μια μαλακια και να παρεξηγηθουμε. παντως, καμια μα καμια διαφορα δεν εχει. ισα ισα, χανεις πιο πολλα αλογα σε απωλειες στιν πισω κινηση, διοτι ξοδευεις ισχυ για να περιστρεψεις εναν βαρυ και συμπαγη αξονα, που πρεπει να νικησεις την αδρανεια του.
      πρεπει να περιστρεψεις ενα πισω διαφορικο κτλ.
      οπως βλεπεις, δεν αναφερθηκα καθολου σε παραγοντα FUN.
      απο μια αλλη σκοπια, το να βγαζεις αυτοκινητα 500-700-3000 αλογων, και να το τιμωρεις με μονο πισω κινηση, νομιζω το καταδικαζεις. σε συνθηκες μειωμενης προσφυσης, αν κλεισεις το αντισπιν, αγορασες οικοπεδο. αν δεν το κλεισεις, ολη την ωρα θα το ακους να παρεμβαινει.
      απλα επρεπε να γεμισει το κενο, με ενα 300αρι αλογα και σκετο πισω κινηση. μια γκαμα, που ακομα και αγροτικο εχει πλεον….
      και ξερεις τι με καυλωνει??? οτι αυτες τις χαζες αποφασεις, τις παιρνουν ενα ματσο ανεραστοι μαλακες, μαλλον γκευ, που υποτειθεται οτι εχουν σπουδασει ακριβως για να παιρνουν σωστες αποφασεις….

  • ggarfe

    Βασικά δεν θέλει να ρίξει χρήμα για να φτιάξει μια πισωκίνητη πλατφόρμα. Βολευεται μια χαρά με το να πουλάει τελείως συνηθισμένα καί προβληματικά αυτοκίνητα σε τελείως ασυνήθιστες τιμές.
    Επιπλέον αν καταφέρει να φτιάξει μια σωστή πισωκίνητη πλατφόρμα αυτομάτως θα είναι σαν να θέλει να ανταγωνιστεί BMW καί MERCEDES.  Καί αυτό το αποφευγει όπως ο διάολος το λιβάνι.
    Τα ίδια αυτοκίνητα ξανά καί ξανά. Το κολο είναι μια μικρή γκόλφω που είναι ένα μικρό πατσατ που είναι ένα μεγάλο φετα που είναι τελικά μια μαλακία καί μισή.

    • nikxan1

      χαχαχαχαχαχαχα!!!!!!!
      μ’αρεσε το αρθρακι σου, αλλα το +1 ξερεις γιατι στο εδωσα????
      για το “πατσατ”……..

  • AlfaRomeoLover

    Το marketing της VW είναι μεγάλη απάτη. Γι’ αυτό και δε μ’ αρέσουν…

    Και γενικά τα Γερμανικά αμάξια παρουσιάζονται ως τέλεια, αλλά δεν είναι…

  • kotsos

    Την τεχνογνωσια ποιος την περνει απο ποιον φαινεται.
    Δεν ειχε μαρκες να δειξουν στην VW πως ειναι η πισω κινηση. Lambo-Porsche????
    Και πολυ καλη μαλιστα.
    Γιατι σιγα σιγα ολοι οι πιστοι BMWδακιδες Και MERCEDESδακιδες bazoyn 4κινηση στα μοντελα τους?
    Γιατι αρχιζουν ολοι και βαζουν Turbo και τωρα διπλο turbo.
    Μην ακουω λοιπον βλακεις περι του οτι η VW δεν εχει τεχνογνωσια να βγαλει πισωκινητο.
    Οι λογοι ειναι αλλοι και σιγουρα δεν τους ξερουμε εγω και εσυ

  • Chrisevo

    Ωραίος hellboy μου άρεσαν πολύ τα επιχειρήματά σου. Είσαι σύμφωνα με εμένα στον σωστό τρόπο σκέψης.Όλα γίνονται για το κέρδος. Μπράβο…

  • yiannis k

    fan to drive? fan είναι ο οπαδός. fun είναι η χαρά.