H Abarth θα πάει και αυτή στην έκθεση της Μπολόνια και εκεί θα παρουσιάσει 4 νέες εκδόσεις, 3 του Fiat 500 και μια του Fiat Punto. Συγκεκριμένα το Abarth 595 turismo μηχανικά φορά τον 1.400-αρη T-Jet Turbo κινητήρα απόδοσης 160 ίππων με 230 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 7.4 δευτ. με τελική ταχύτητα 211 χλμ/ώρα. Στιλιστικά στο 595 Turismo είναι βαμμένο σε κόκκινο και μαύρο, διαθέτει αλουμινένια διακοσμητικά και ζάντες 17″. Στο εσωτερικό έχει δερμάτινα καθίσματα, Alutex διακοσμητικά και σπορ τιμόνι.

Το Abarth 595 Competizione είναι βαμμένο σε γκρι Grigio Record χρώμα, διαθέτει μεγάλα φρένα της Brembo με κίτρινες τετραπίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους-διάτρητους δίσκους και στο εσωτερικό του είναι παρόμοιο με αυτό του Abarth 500 Cabrio Italia όπου ξεχωρίζουν οι δερμάτινες επενδύσεις, τα αγωνιστικά καθίσματα της Sabelt, τα αλουμινένια διακοσμητικά και η νέα Ergal λαβή του κιβωτίου.

Το Abarth 695 Assetto Corse φορά ένα νέα αεροδυναμικό bodykit, διαθέτει Lexan παράθυρα και μεγάλα φρένα. Στο εσωτερικό φορά roll cage και πατά πάνω σε ελαφριές ζάντες 17″. Μηχανικά φορά τον 1.400αρη turbo κινητήρα απόδοσης 205 ίππων ο οποίος συνδυάζεται με ένα σειριακό κιβώτιο της Sadev με μεταλλικό-κεραμικό δίδισκο δίσκο-πλατό.

Τέλος το Punto Scorpione είναι βαμμένο σε μαύρο ματ με γυαλιστερές λεπτομέρειες, διαθέτει σπορ ανάρτηση με την εξάτμιση να είναι τοποθετημένο στο κέντρο. Στο εσωτερικό υπάρχουν bucket καθίσματα και ανοξείδωτα πεντάλ.

Μηχανικά φορά τον 1.400αρη MultiAir απόδοσης 180 ίππων με 270 Νm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 7.5 δευτ. με τελική ταχύτητα 216 χλμ/ώρα. Η παραγωγή του θα περιοριστεί σε 99 μονάδες με την τιμή του να μην έχει ανακοινωθεί ακόμη. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Abarth]

Δελτίο Τύπου

Abarth at the 2011 Bologna Motor Show

Abarth “A World of performance since 1949” at the 2011 Bologna Motor Show

Abarth is showing up at the Bologna Motor Show with an original, spectacular stand where four world previews are being presented to once again lay emphasis on the brand’s uniqueness on the world motoring stage.

At the heart of the presentation is a concept very dear to Karl Abarth: “Sunday on the track, Monday at the office”, which the brand conveys by placing road vehicles designed for everyday use side-by-side with racing cars on an imaginary “road to performance”. After all, it is precisely from the world of racing that the brand draws technologies and values to then transfer them to the production of road vehicles.

The brand new Abarth 595 is at the starting line. Offered in the two “turismo” and “competizione” versions, it conceptually draws inspiration from the historic 595 model that Karl Abarth presented in 1963 as an offshoot of the Fiat 500. The Abarth 595 symbolises the return to the customisation concept that enhances the performance of a “standard” car offering the power upgrade to 160 HP as standard. The new Abarth 595 expands the Abarth 500 product range, and is offered in two customisations: “turismo” and “competizione”. The first is dedicated to those attentive to fashion trends, who love a type of sportiness “without going to an extreme”. The latter is designed for true customisation fans, who love to experience the thrill of sporty driving every day.

The two cars on display “race” along a platform coated with a special resin that evokes the atmosphere of a road… the ideal road of those who enjoy facing up to challenges in their everyday lives in a constant search for “everyday performance”. Starting from the road cars, the culmination is represented by the most complete expression of the Abarth brand’s sportiness. The new 695 “Assetto Corse”, the new small super-sports car designed for racing on the track, is being presented to the Bologna public. This year it will debut in the single-make trophies. The new car will pair up with the 500 “Assetto Corse”, the highly successful star of the track over the past three years.

The fourth car being presented at the Bologna Motor Show is a new Limited Edition, the Abarth Punto Scorpione, dedicated to everyone who loves to pit themselves against any kind of challenge in a never-ending search for speed and performance both on the track and facing a downhill road. Abarth is in fact presenting the “Abarth Nitro” winter kit to go along with the new Limited Edition. Among other things, the kit contains the “Nitro Powered by Abarth” snowboard.

The four new cars being presented therefore contribute to the already well-known successes the brand has enjoyed. More than 9,000 cars have been sold during 2011. The contribution of the Abarth 695 Tributo Ferrari has also been significant. Between its launch in July 2008 and today approximately 1500 cars have been delivered. These figures contribute to confirming the good results the brand has recorded since its relaunch. Suffice it to say that since 2008 the brand has grown non-stop, as about 38,000 Abarth Punto and Abarth 500 cars sold, plus more than 9,500 performance kits for the two models, demonstrate.

These sales successes have been partly made possible by the extraordinary network of dealers and official tuning shops, an organisation that is unique in its field and has further extended to other international markets such as Finland, Hong Kong and South Africa in 2011.

The brand is looking forward to this kind of success in other fields of business as well, with the launch of its Abarth official merchandising e-commerce website and the introduction of customer services as part of the “Abarth24h mobile” Iphone application.

Focus will also be placed on “Make it your race”, the project with which Abarth gave young people aged 18 to 35 the chance to make their lifelong dream come true: race against professional drivers on the track.

The Bologna Motor Show is the perfect stage for presenting the 2012 Abarth sporting programme. The formula adopted in conceiving the trophies this year as well makes the cost of entering the trophy extremely accessible to everyone, a concrete example of “democratizing” races in the true Scorpion spirit.

This practical approach confirms Abarth’s racing spirit and applies the same philosophy that has identified Abarth for fifty years: the transfer of racing experience to road cars in order to facilitate access to the world of racing.

Abarth 595 “turismo” and Abarth 595 “competizione”

The new Abarth 595 is making its world premier in Bologna. This model ratifies the return to the concept of “deriving” standard models on which Karl Abarth built the Scorpion legend more than 60 years ago. With this new model the brand further expands the Abarth 500 range and is arriving with two customisations, “turismo” and “competizione”. They address two different targets – the first more attentive to personality and comfort and the second more “racing purist” – but they both have one fundamental aspect in common: passion for the sportiness that distinguishes all Abarth models.

In both customisations the car is fitted with a 1.4 Turbo T-Jet engines whose power has been increased to a good 160 HP (118 kW) with the use of the standard engine customisation kit. The engine is a 1368 cm3 4 cylinder 16 valve unit (turbocharged with a fixed-geometry IHI turbocharger) that delivers exhilarating performance. Torque is 230 Nm at 3000 rpm in Sport mode. Top speed is 211 km/h while acceleration from 0 to 100 km/h takes place in just 7.4 seconds. This is partly achieved by the over boost function, activated by the “Sport” button that modulates control unit mapping and turbo pressure in addition to load on the steering wheel. Yet this typically Abarth performance comes with very frugal fuel consumption: 6.5 l/100 km over a combined cycle.

In terms of safety, the Abarth 595 follows the top standards the Abarth 500 guarantees. As on all the other Abarths, it offers standard the TTC (Torque Transfer Control) device that by improving the transfer of drive torque to the wheels, enhances the car road holding without compromising the fun to drive it. The car is equipped as standard with Xenon headlights with dipped and main beam functions for improved light emission and excellent efficiency under all weather conditions. These elements deliver three times the light intensity and duration of standard halogen lamp headlights.

The car is offered in two different customisations. With the “turismo” styling, the Abarth 595 is designed for everyone who loves sportiness and performance, and at the same time wants elegance and personality. Abarth is bringing back a few trend-setting elements with this customisation that have already in the past distinguished another highly successful car, the Abarth 500 Convertible. First and foremost is the two-tone livery which is being presented for the first time on a saloon. The car on display at the stand in Bologna flaunts a two-tone metallic Rosso Officina and Grigio Pista livery with white liner. It is embellished with the revival of the historic 595 logo in aluminium on the side panel and tailgate, the latter further personalised with the aluminium Turismo graphics. Gran Turismo inspired titanium-coloured 17″ alloy wheels contribute to the car’s elegance. The Abarth 595 “turismo” offers as standard the electrically-operated manual Competizione gearbox with controls on the steering wheel, which exalts engine performance by reducing gearshift times. The gearshift paddles are placed on the sporty black leather steering wheel with perforated ears, which enhances the interiors together with the red leather sports seats. The attention to detail that makes this customisation of the Abarth 595 unique is also emphasised by the special “flocking” treatment for the central tunnel and dashboard. It is the first time a state-of-the-art treatment in the fashion and design industry is applied to the automotive field. Pedal unit, kick plate and gearbox trim in the costly Alutex aluminium glass fibre material complete the standard equipment.

The second customisation, “competizione”, is dedicated to the more extreme sports enthusiasts, to the true “racing purists”, and is distinguished by elements that exalt its performance and sports car features to the utmost. The first element on the Abarth 595 “Competizione” is the 5-speed MT (Manual Transmission) gearbox that exalts personal driving style through a more direct relationship with the car. The metallic Grigio Record livery is completed with 17″ titanium-coloured alloy wheels whose design is borrowed from Racing, with yellow Brembo brake calipers. Like for the “turismo” version, the side panel and tailgate are respectively embellished with the 595 and 595 “competizione” logo, both in aluminium.

The interiors also have a sporty and aggressive personality thanks to the “Abarth Corsa by Sabelt” leather and natural leather-coloured alcantara seats bearing the 595 logo embroidered on the integrated headrest. Special materials have been used to enhance the dashboard. Their appearance and finish call metal to mind to further accentuate the technical and sporty personality of this customisation. The same treatment is adopted for the backrest of the seats. Lastly, the gear lever knob made of Ergal, kick plate, pedal unit and aluminium running board – all decorated with the Abarth motifs – draw on the outfitting found on racing cars. Completing the characterisation are side bands in the shade of matte titanium, also applied on the door mirror fairings.

To exalt the performance of the Abarth 595 even more, customisation kits for setup and brakes are available for both versions. They guarantee a unique driving experience in terms of performance, handling and safety. Safety is always the focus with an Abarth tuning, and with these two kits the braking system is strengthened and the ride is adjusted. The first fits perforated, self-ventilated front disc brakes (diameter 284 mm x 22 mm), perforated rear disc brakes (diameter 240 mm x 11 mm), and high performance front brake pads, whereas the second provides front and rear Koni shock absorbers with FSD valve, and specific red springs set lower than those on the original car.

To further confirm the search for the maximum level of customisation of the Abarth 595, and following the successful example already tried out on the “Abarth 500 Cabrio Italia” Limited Edition, the special Tramontano leather bags “Tribute to Abarth” are available. They are also in the “turismo” and “competizione” versions, matching the interior shade of the two customisations. These bags will become available in all the shades of leather used for Abarth 500 interiors starting in December.

Abarth 695 “Assetto Corse”

Designed for track racing, the Abarth 695 “Assetto Corse” conceptually depicts the continuity of the historic 695 brand that came into being in 2009 with the 695 Tributo Ferrari. This year it is represented by the Abarth 695 “Competizione”, the first Abarth street legal race car presented at the Frankfurt International Motor Show.

The car also appears as the evolution of the Abarth 500 “Assetto Corse”, the “small and mean” protagonist of huge successes during the past three years of single-make trophies. The Abarth 695 “Assetto Corse” is characterised by an aggressive front decorated with a badge bearing the Abarth logo and, underneath, a broader bumper complete with aerodynamic spoiler and screen-printed grilles instead of the plastic masks of the standard version. Under the bonnet, fitted out with the classic bonnet clips in true racing style, we find the 1368 cm3 turbocharged engine that delivers 205 HP of power. The rear of the car features a winged spoiler, a badge bearing the Abarth logo and a twin exhaust pipe.

The wheel assemblies complete with 17″ light alloy racing wheels are enriched with new floating, perforated and self-ventilated front disc brakes and perforated rear disc brakes, which with the help of a new brake governor further increase performance on the track.

But the true innovation of this new version is the Sadev sequential gearbox with a specific ratio that when combined with a metal-ceramic twin plate clutch reaches absolutely top performance in its category.

On the inside the Abarth 695 “Assetto Corse” contains all of the safety equipment required by FIA regulations, including a roll-bar welded to the body that has been further optimised to improve its torsional stiffness. To make it even lighter – the car weighs about 30 kg less than the previous 500 “Assetto Corse” – the doors have been lightened by using Lexan for the side windows. The driver’s seat, with specific racing seat and steering wheel, and digital display complete the Abarth 695 “Assetto Corse”, which proves to be a true competition car that is small but aggressive, just like the 500 “Assetto Corse”.

Abarth Punto scorpione

Adrenaline, the gusto of pitting oneself against any kind of challenge, the never-ending search for speed and performance both on the track and facing a downhill race. These are the reasons that led Abarth and Nitro to join forces and work together, the first result of which is the “Nitro powered by Abarth” snowboard.

It is by drawing inspiration from the same shared values that Abarth is presenting a new Limited Edition in Bologna, the new Abarth Punto scorpione. Ninety-nine cars have been made, all distinguished by a two-tone Nero Scorpione livery enhanced by a special matte black paintwork for the bonnet and roof. The exterior of the car is enriched by special glossy black graphics for roof and bonnet. They ideally reproduce the bottom of the “Nitro Powered by Abarth” snowboard and are achieved with a hand-crafted polishing treatment right at the Abarth&C. factory to achieve a perfect tailor-made customisation.

Powered by a 1.4 MultiAir engine that develops 180 HP (132 kW) at 5750 rpm and with 270 Nm of maximum torque at 2500 rpm, the Abarth Punto scorpione reaches a top speed of more than 216 km/h and accelerates from 0 to 100 km/h in just 7.5 seconds.

Further contributions to performance come from the modified suspension and safety, as well as the adoption of floating, perforated and self-ventilated front disc brakes with oversized four-piston yellow brake calipers, perforated rear disc brakes, high performance front brake pads, front and rear Koni shock absorbers with FSD (Frequency Selective Dumping) valve and specially lowered springs. The exhaust pipe oversized in the centre segment is also taken from the by now famous “Esseesse” kit.

Inside, this special Abarth Punto scorpione features “Abarth Corsa by Sabelt” black leather seats, with red and yellow stitchings and matte black backrest, homologated and lightened in keeping with the car’s racing spirit. Enriching the interiors are the laser-treated aluminium kick plate with special graphics, the stainless steel pedals with Abarth brand, and the leather steering wheel with double red and yellow stitching, just like the seats and the sporty Jaeger driving instruments.

Accompanying this new Limited Edition is the “Abarth Nitro” winter kit, designed for lovers of speed and the most daring riders, and for snowboard and mountain buffs in magical snow-covered places marked by slopes, cliffs and fresh snow. The “Abarth Nitro” winter kit contains 17″ alloy wheels complete with winter tyres, a snowboard rack with magnetic fastening and a snowboard of the “Nitro powered by Abarth” line. The Abarth Team Series snowboard features a perfect poplar core to ensure strength and stability. The wood in fact guarantees flexibility, which cushions blows and the harder landings, even on uneven terrains. Speed, power, precision when turning, suppleness and lightness are the qualities that all snowboards should have. Nitro Abarth Team Series snowboards feature not only bi-lite laminates, dual degressive sidecuts and tip profiles, but also have a special Iso Nano Highspeed surface. This material has been specially researched for this snowboard to guarantee its incredible speed and long life. An Action Camera completes the kit to catch the most highly adrenaline-charged moments behind the wheel and the top performances with the “Nitro powered by Abarth” snowboard. The “Abarth Nitro” winter kit is also available for the Abarth Punto and the Abarth 500, with 16″ steel wheels in the latter case.

Starting today Abarth merchandising is online

Starting today purchasing the official Abarth merchandising is easier. The brand new official e-commerce website is found at www.abarthstore.com, where all Scorpion fans can discover and buy all the official merchandising gadgets and products.

Created in collaboration with the Internet company Triboo, the website immediately grabs the visitor’s attention. Evocative images of the products distinguish the “showcase” placed in a predominant position on the home page and that is continuously updated with new products and promotions. This section contains the highlighted products and so-called “icons of the month”. In this case, they are the products sold for a period of time or in a limited number of pieces. One example is the eyewear collection produced in collaboration with Italia Independent, with only 150 pieces on sale on the website until January. Another example is the “Nitro powered by Abarth” snowboard, produced from the partnership with Nitro, which is also sold in a limited edition of just 10 pieces starting from 5 December.

A more classic division places the organisation of many merchandising products in various categories of reference in the upper menu: clothing, accessories, gadgets, scale models, sports and toys. It is a simple way to help the customers perform a more “classic” search for their perfect product within the website. Then for those who love a more “exciting” purchase, a special division is also offered, called “Shop by emotion”. This is where the customer can find the product best suited to his way of experiencing the brand. The products are catagorised in “fans”, “low cost” products for Abarth enthusiasts from time immemorial; “racing”, all of the clothing that totally reproduces that of the world of racing; “premium”, which contains the top of the range products; and lastly the “specialties” category, special products for those who love to experience the brand even in a context other than automotive. Completing the website are theme promotions and a bi-monthly newsletter to keep all of the Scorpion fans up to date on news and promotions under way.

Online since mid-October 2011, the website has already collected a large number of orders from around the world in little more than one month. Italy leads the classification, followed by Japan, the U.S.A., Germany and Austria.

“Abarth 24h mobile”: new functions for the official mobile application

Following the September presentation at the Frankfurt International Motor Show, the official Abarth application is now enriched with new useful functions. Already available free of charge on “App Store” since September, starting today “Abarth24h mobile” is richer in content and available for all the markets where Abarth is present in Italian, English, French and German.

In the first release, the “Abarth 24h mobile” application presented the first function to its vast community of fans: the “Abarth Community” lets all fans follow all of the official events of the brand, the Abarth Trophy appointments and the rallies of the major clubs in mobility, with the possibility of registering and “being tagged” during the events. In the perspective of a real user interaction-oriented application, the function also lets the user view and share multimedia contents found on all the social networks of the brand.

The new release being presented at the Bologna Motor Show joins the social functions of all the customer-dedicated utilities of the Scorpion brand.

Your Profile: allowing you to customise the application with your personal details and the details of your car;

“Find your car”: record the position of your parked car, making it easier to find it again thanks to instructions on the route to take to get to it;

“Due dates”: to enter due dates relating to your car directly;

“Find a dealer”: allowing users to find their nearest Abarth dealer or workshop;

“Owner Handbook”: contains a summary version of the handbook for the Abarth 500;

“Contact us”: to contact the Customer Services directly;

“News and Promotions”: to be constantly up to date on all the news, as well as any promotions under way which can be consulted and viewed, car by car;

“Roadside rescue”, to call for assistance in the event of a breakdown or accident

The “Abarth24h mobile” application will also become available for Android technology with the arrival of the new year.

“Make it Your Race”: with Abarth to experience the thrill of a race like a true professional

“Not speed, not the thrill. Your goal is the dream”. This is the concept at the heart of the “Make it your race” project with which Abarth has this year involved more than 3500 young people aged 18 to 35 and has let 20 of them make their lifelong dream come true: that of racing on the track in a real race. Launched in June during the Abarth Race Days, the project allowed 20 worthy finalists to race on a real track together with professional drivers during the last two appointments of the Mugello and Monza Abarth 500 Selenia Trophy. In this way “Make it your race” was a unique opportunity for the young people to experience the thrill of motor sports playing a starring role, plus it was an interesting – and democratic – talent scouting opportunity.

The project was focused on technical and practical training. Out of the young people aged 18 to 35 who successfully passed an online driving-safety test, 70 lucky winners took part in a preliminary advanced driving course at the Abarth Driving Academy located in Varano, in collaboration with de Adamich’s International Safe Driving Centre.

After this first step, the 30 top drivers were selected by a technical panel to take part in a “warm up” (racing driving) course. At this point 20 beginner drivers – rookies – were selected, again by a panel of experts. After getting their ACI-CSAI driving licences, they took part in the 2011 Abarth 500 Selenia Italia Trophy behind the wheel of one of the Abarth 500 Assetto Corse cars dressed up in event media partner Gazzetta dello Sport’s livery.

In order to make the project even more complete by involving motor sport professionals as well in this course, 160 mechanics of the Abarth workshops in Italy were also brought into this course in September. These professionals are the brand’s ambassadors who have the closest contact with Abarth customers. A group of 30 professionals that attended a specific racing training session, both in theory and practice, at the Abarth plant in Turin and who passed a vehicle access test with the best scores was selected. Of these, the top 10 were selected as support mechanics to assist the Assetto Corse cars of the “Make it your race” drivers.

“Make it your race” does not mean just that, but also “put your all into it”, said Antonino Labate, Business Operation Director of Abarth. And the dream will continue next year. The 2012 edition of the contest is in the works, with the primary goal of teaching responsible driving, and also – and above all – offering common people an extraordinary experience as Abarth fully revives its mission of “democratizing” the genuine thrill of driving.

2012 sporting programmes

Races have always been a part of the Abarth’s DNA: the Abarth trophies continue year after year to attract a growing number of drivers, many of whom are very young and who have the chance to test their strength at accessible costs on the more demanding circuits and in rallies, showcasing their talent in order to become the Motorsport stars of the future.

And so Abarth continues to promote a true “democratization” of races, as the national and international Abarth Trophy editions demonstrate. These promotional championships are dedicated precisely to the small though aggressive and extremely competitive Abarth 500s, and their bent for rallies and the track.

This strategy has been further confirmed by the Abarth ACI/CSAI Formula, which during its first two seasons was participated in en masse by Italian and foreign drivers, all very young, who had the chance to make their debuts in the Motorsport world at low costs with cars of absolute technical merit.

Abarth Trophies

The track Trophies in 2012 will celebrate their fourth season with the Abarth 500 Assetto Corse, which has proven to be top performing and spectacular over these last few years, joined by the new Abarth 695 Assetto Corse. There will be four championships in 2012 in which they will take part. Added to the consolidated Abarth Europe, Italy and Scandinavia trophies will be the first edition in Benelux.

The Italy Abarth Trophy will, as usual, be formed by six appointments of two races each, one of which at Varano de’ Melegari as part of the Abarth Race Days 2012. The other dates will be at Mugello, Misano Adriatico, Imola, Vallelunga and Monza, which as usual will be the event wrapping up the season.

Four of the Italy Trophy events will be valid for the continental sngle-make championship. The other two appointments will be held at the most prestigious tracks on the European scene, Spa-Francorchamps in Belgium and Dijon in France.

The Scandinavia and Benelux Abarth Trophies will be held with the usual sports format at the major tracks in Sweden, Belgium, the Netherlands and Luxembourg, with one appointment in France on the famous Dijon track.

Like in recent years, new and attractive formulas will be introduced to encourage the youngest drivers to take part in the Italian and European trophy. They will be able to gain access to the competitions at accessible prices due to the cooperation of Trofeo sponsors and the network of Abarth tuning shops. The project that will allow a large number of potential champions to put themselves to the test in a highly competitive championship is therefore continuing.

During the past few years many under 18 drivers stood out in the spotlight as they demonstrated growing progress race after race. This is also why the Abarth 500 “Assetto Corse” has proven to be an excellent training platform: thanks to its superb road holding, it allows the more skilful drivers to effectively prove their worth. The same mission will be entrusted to the brand new Abarth 695 “Assetto Corse” starting with the 2012 edition of the trophies.

The Abarth Trophy will also continue in 2012 in the rallies with the Abarth 500 Rally cars (type approved by the FIA in compliance with the Group R3T regulations) in the limelight; the Abarth 500 Rally Trophy focuses also on young people who can race at low cost. The winners of the 2011 were two young talents, 19-year-old Michele Tassone of Cuneo with Fabio Grimaldi as second driver, at their first sports season. These young men received the added award at the end of the 2011 Trophy of taking part in the Automotive Giro d’Italia at the wheel of an official Abarth 500.

The Abarth 500 Rally Trophy will maintain its international flavour in its third edition, which basked in outstanding success during the last sports season by including a few of Europe’s most prestigious rallies. For the first time the calendar includes the Ypres, Corsica and Valais rallies, which are added to the Mille Miglia and Sanremo appointments, in addition to the Rally du Chablais in Switzerland.

ACI/CSAI Abarth Formula

During the two racing seasons, the Formula Aci/csai Abarth, the single-seater fitted with a turbocharged 1400 cc Abarth engine tuned by FPT, met with great success with the large-scale participation of Italian and foreign drivers, all very young, attracted by the low running costs and top quality cars.

Special terms and conditions are again planned for the 2012 season to further promote the already healthy levels of youngsters taking part in both series with the aim of identifying world motorsport champions of the future. To this regard, collaboration with the Ferrari Driver Academy continues. From the very beginning it has followed this preliminary Formula, a downright launching pad for the most important categories.

The 2012 Italian Formula Aci-Csai Abarth Championship will include six appointments, one of which is abroad on the Austrian A1 Ring circuit. Those of the European Series Formula Abarth will total eight, which in addition to the six dates also valid for the Italian title will be held at Valencia and the prestigious Hungaroring circuit. What’s new in 2012 concerns the format of the events, which will for the first time be broken down into three races.

  • Sadukios

    Ξερουμε ποτε ειναι η εκθεση στην Μπολονια?
    BTW το Competizιone Γ@Μ@ΕΙ

  • den λεω ολα τα 500ρακια μαμανε…αλλα και αυτη η ΦΙΑΤ με εχει κουρασει…σηκωσε λιγο κεφαλι με το 500ρακι και το εχουν βγαλει σε 1001 εκδοσεισ…..

    • Killer88

      Μα το καλό είναι ότι όλες οι εκδόσεις μεταξύ τους διαφέρουν, και όλες ειναι απίστευτα όμορφες και στα λεφτά τους πολύ πιο συμφέρουσες από τα αντίστοιχα Α1, Cooper κλπ. που στα λεφτά τους παίρνεις 2 κατηγορίες πάνω αυτοκίνητα… έχει τύχει να δω και από κοντά κάποιες από τις εκδόσεις του 500 Abarth και έχω μείνει να τις χαζεύω ώρες :)  Άμα δεν του κάνει κόπο του Άγιου-Βασίλη, θά’θελα το Tributo Ferrari….ευχαριστώ προκαταβολικά :P

    • egω παλι φιλοσ δεν βρισκω καμια ουσιαστικη διαφορα…..

    • Killer88

      Απλά είναι ξεχωριστές μεταξύ τους, αυτό τις κάνει μοναδικές συν ότι δεν παράγονται σε μεγάλο αριθμό. Και κάποιες διαφέρουν και στα τεχνικά χαρακτηριστικά αρκετά, πχ. η Tributo Ferrari που έχει 180 άλογα και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αν θυμάμαι, ενώ οι άλλες κυμαίνονται από 135 ως 160 με μηχανικό η όχι κιβώτιο. Το 500αρακι είναι πιο πολύ σύμβολο μόδας.

    • σορυ φιλοσ αλλα εξακολουθω να μην βρισκω ουσιαστικεσ διαφορεσ!!!!
      ολεσ φορανε τον ιδιο κινητηρα με λιγο διαφορετικη χαρτογραφηση και εχουν μονο διαφορετικο ντιζαιν…. αλλα το συμβολο μοδασ που λεσ το δεχομαι!!!! αλλα οταν ειναι να αγορασω αυτοκινητο την εχω γραμμενη την μοδα και τισ κριτικεσ…αρκει να μου αρεσει εμενα!!!!

    • Killer88

      Στην αγορά του αυτοκινήτου που λες συμφωνώ με 1000, αν δεν αγοράσεις αυτό που λέει η καρδιά σου και το βλέπεις μετά στο δρόμο να κυκλοφορεί, είναι άσχημο να μετανιώνεις που δεν το πήρες!

  • cfu

    asteri to  Abarth 595 Competizione 

  • GiorgioValoValkanos

    και άλλη έκδοση ? τι θα γίνει.. κούρασε πολύ :/

    • nikxan1

      ela moy nte…..

    • GiorgioValoValkanos

      Αφού μπορούν καλά κάνουν τι να πω :/

  • GiannisM

    Αν κ κάτοχος abarth punto evo αρχίζω κ ζηλεύω το scorpione…!!!
    Είναι υπέροχα όλα.Για όποιον γνωρίζει,αν μπεις στο ιταλικό,δεν ξεκολλάς…..
    Όσο και αν ακούγεται καραμέλα ότι ισχύει σε όλα αυτό,στην πράξη δεν ισχύει!!
    Μπράβο στην Fiat για την πρωώθηση της abarth.Πιστέυω μόνο θετικά μπορεί να κερδίσει η εταιρεία.
    Δεν θεωρώ πως θα κουράσει το 500 με τόσες εκδόσεις.Ίσα ίσα βάζει τον αγοραστή σε πολλά διλήμματα για το ποιά έκδοση να επιλέξει,χρωματισμούς,εξοπλισμούς κλπ…

    • Sokratis13

      abarth punto χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα 

  • Mika

    Latreyoume Abarth….Arage tha erthei kanena apo ayta Ellada???
    Xlwmo to kobw..Kai poso tha kanoun,allwste…
    :-(((

  • nikxan1

    και χρυσο να το βαψουν, και 800 αλογα να το κανουν, σε 4 να γραφει το 400αρι, η βασω παπανδρεου ειναι πιο ομορφη απο δαυτο.
    καλυτερα να πεσω στο κρεββατι με την βασω, παρα να παρω ενα τετοιο!!!!!
    το επεβαλλαν να γινει μοδα, εγινε, αλλα γιατι???
    ακουσα προχτες ενα 2κυλινδρο να ανεβαινει μια ανηφορα, και εκλασα απο τα γελια!!!
    σαν τρακτερ με γριππη εκανε!!!!

    • ΠαναγιώτηςΒ.

       1)  Υποθετω πως εχεις καποιο Hyundai Atos  και πιστευεις πως εχεις το πιο ωραιο αμαξι στον πλανητη γη γιατι εχεις μετανιωσει για το αμαξι που εχεις αγορασει ή απλα δεν εχεις την οικονομικη δυνατοτητα να αγορασεις ενα τετοιο και ετσι ως κλασικος Ελληναρας το κατακρινεις

      2)  Δεν το επεβαλλαν να γινει μοδα απλα ειναι πολυ ωραιο ειναι οικονομικο και σχετικα αξιοπστο σε σχεση με τα Polo κτλ.

      3)  Οταν ακουσες το 2κυλινδρο να ανεβαινει την ανηφορα και εκλασες απο τα γελια να ξερεις πως αυτο για να ανεβει την ανηφορα απελευθερωσε λιγοτερο CO2 απο εσενα που εκλασες !

      Υ.Γ.
      Εαν θα επεφτες στο κρεβατι με την Βασω Παπανδρεου νομιζω πως πρεπει να βρεις γκομενα ή ακομα καλυτερα να παρεις ενα 500αρακι μηπως σε διευκολυνει λιγο ! 

      Α !  και κατι αλλο νομιζω πως δεν εχεις καθολου γουστο !

    • nikxan1

      εχεις πλακα….
      τα παιρνουμε με την σειρα:
      1) εχω καλυτερο αμαξι απο το ΑΤΟΣ που λες. δεν εινια αναγκη να σου πω τι αμαξι εχω, αλλα δοξα τω θεω, ειναι καλυτερο απο το ατος. το οτι εχω καλο αμαξι ομως (δεν εχει σημασια τι αμαξι) δεν ειναι και ο λογος που κατακρινω το 500αρακι. απλα δεν μ’αρεσει.
      περαν τουτου, επειδη εχω αλλαξει λιγα αυτοκινητα, ποτε μα ποτε δεν μετανιωσα για μια επιλογη μου.
      2)το αν ειναι ωραιο, ειναι γουστο. εσενα σ’αρεσει, εμενα οχι. ο καθενας εχει τα γουστα του.
      εγω ειπα την αποψη μου.
      επισης, επειδη εχω αλλαξει 2 φιατ, και ενα εκ των 2 αυτοκινητων που εχω, ειναι φιατ, εχω να σου πω, οτι την αξιοπιστια που εχει ενα ιαπωνεζικο, ή ενα γερμανικο, δυσκολα θα την δει ενα φιατ.
      σου μιλαω σαν γνωστης, και σαν κατοχος ενος φιατ, πολυ προσεγμενου.
      3)οσον αφορα το δικυλινδρο. πες μου ενα πραμα εσυ που εισαι οικολογος:
      ποση διαφορα μπορει να κανει ενα 2κυλινδρο αμαξι, οταν απο πισω του ακολουθει ενας καγκουρας με κακορυθμισμενη τουρμπινα, που εκπεμπει 10 φορες παραπανω CO2????
      και ποσο σου ταιριαζει αισθητικα να βλεπεις ενα αμαξι να κακαριζει με τον 2κυλινδρο θορυβο?
      το θεωρεις καινοτομια??
      και κατι αλλο ακομα: πως μπορεις εσυ να ξερεις ποσο CO2 εκπεμπει ο πωπος μου?? τον μετρησες μηπως??
      οσον αφορα τα γουστα μου, ειλικρινα δεν θα πεσω στην παγιδα σου. αν εσενα σ’αρεσει το 500αρακι, θα απορω ΕΓΩ με τα δικα σου, οπως και πολλα αλλα που εχουν να κανουν με σενα.
      οσο για την βασω, επιμενω, καλυτερα να πεσω τοσο χαμηλα να παω μαζι της, παρα να βρεθω να ανεβαινω μια ανηφορα με 2κυλινδρο. εχω ομως 2κυλινδρη μοτοσυκλετα αν μετραει!!!
      πιστευω να σε καλυψα.
      με τιμη, νικος απο χανια.

    • http://www.youtube.com/watch?v=Wgbm3R4UgmI
      den 8elo niko pali ta idia!!!!!!  :-P :-P

    • nikxan1

      οχι, δεν εχει μυνησεις τωρα. εχει πλακα το παλλικαρι, αλλα τουλαχιστον του αναγνωριζω οτι εκτος του κομματιου που αναφερθηκε στον πωπο μου, ειναι λιγο ευγενικος. διαφωνει, απλα το εξεφρασε με λιγο αποτομο τροπο. εδω ειμαι’γω, να του κουβεντιαζω μεχρι το πρωι!!!!
      εγω ειμαι κυριος μπαμπινε. δεν πεφτω σε καμια παγιδα!!!!

    • ΠαναγιώτηςΒ.

      Εχεις δικιο αλλιως σκεφτομουν να το εκφρασω και αλλιως το εξεφρασα !
      Δεν ηθελα να πω την γνωμη μου κατα αυτο τον τροπο και τωρα που το διαβασα φαινετε οτι σου μιλησα πολυ αποτομα !
      Μαλλον φταιει οτι ειχα νευρα εκεινη την ωρα !
      Συγνωμη εαν βγηκα ο μαλακας την υποθεσης !

      Οσο για το 595 εμενα μου αρεσει ισως γιατι ειμαι 17 και αυτη την στιγμη αναζητω αυτοκινητο για να αγορασω διοτι σε 10 ημερες παω για διπλωμα .
      Αν και μαλλον θα παω να παρω την Delta Integralle .
      Οσο για το δικο σου αυτοκινητο πραγματικα τις γαμημενες τις Merc απλα τις λατρευω απλα ειναι μονο για ταξιδια και ανεση και για μια αλλη ηλικια σε σχεση με την δικια μου .
      Εγω ως 18 χρονος δεν αναζητω κατι τετοιο αλλα ψαχνω κατι ωστε να ειναι οσο πιο ”κουτσουρο” γινετε στον δρομο και να μου προσφερει δυναμη και κρατημα..
      Αρα καταλαβαινω πως στανταρ εχεις διαφορετικα γουστα σε σχεση με εμενα διοτι οταν πας σε ενα αυτοκινητο μεγαλο και ανετο δεν ξαναπας ποτε στο μικρο κουβαδακι.

    • ela re boy οχι και μακακασ τησ υποθεσησ na βγηκεσ!!!!! χαβαλε κανουμε!!!! ο νικολασ τα σπαει!!!!
      αλλα τωρα μπορει να σου κανει καμια μηνηση που τον ειπεσ παππου!!!!  :-PPPPP
      σαν πρωτο αυτοκινητο ειναι καλη επιλογη..και πιασαρικο στα γκομενακια!!!  ;-)

    • panagiotis varnakiotis

      Αυτο το εχω παρατηρησει σε ολα τα τοπικ που σχολιαζει ο Νικος οτι απλα κανει χαβαλε απλα εγω εχθες εκανα την μαλακια και τα ειπα οπως ναναι χωρις να σκεφτομαι και να σεβαστω την γνωμη του !
      Παντος μαλλον θα παω στο Delta μου αρεσει πιο πολυ και κουβαλαει μια ιστορια στην πλατη του σαν αυτοκινητο .

    • nikxan1

      τι να την κανεις την ιστορια, οταν θα πληρωνεις τις ζημιες ρε φιλαρακο???
      πολλα λαντσια, ειναι ιστορικα με πινακιδες ελπα, εσυ θες να το εχεις για καθημερινο αμαξι???
      εχεις να πληρωσεις πολλα!!!!! ολα αυτα, εχουν ηλεκτρικα της VEGLIA τα οποια ΠΟΤΕ δεν εκαναν καλα την δουλεια τους. γυρευε εσυ την δικη σου δουλεια, και παρε ιαπωνικο ή γερμανικο, και ασε τα ιταλικα και τα γαλλικα. εκτος το μερσεντες, εχω και το πρωτο μου αμαξι, ενα τσινκουετσεντακι, το οποιο φυλαω ευλαβικα. θες να ξεκινησω να σου λεω τι και τι εχω αλλαξει πανω του??
      και ΟΛΑ ηλεκτρικα!!! ολα ομως!!!

    • nikxan1

      πρωτον, το “κουτσουρο” στους ελληνικους δρομους δεν κανει. σπας το αμαξι σου.
      θες να στριβεις??
      βαλε μια αναρτηση ΛΙΓΟ πιο σκληρη απο την εργοστασιακη, χαμηλωσε 2-3 εκατοστα, και βαλε πιο μαλακα λαστιχα. αν βαλεις κουτσουρια, θα αρχισει το αμαξι σου να τριζει σε λιγο καιρο.
      αν φτασεις στην ηλικια μου και εχεις και την μεση σου, θα εκτιμησεις λιγο παραπανω την αναρτηση που δεν ειναι κουτσουρο.
      τωρα, οσον αφορα τα μερσεντες που δεν ανταποκρινοντε στην ηλικια σου, ναι δεν εχεις και πολυ αδικο. απο ενα σημειο και μετα ομως, θελεις και λιγο κυριλικι, θελεις να μην τριζει, να μην ακουγεται η εξατμιση, πανω απ’ολα να ειναι αξιοπιστο (διοτι εχω πληρωσει παααρα πολλες τουρμπινες) αλλα να εχει το αμαξι να σου δωσει κατι. μην ξεχνας οτι τα μερσεντες, εχουν ολα πισω κινηση….
      και ESP που βγαινει. (εστω το μισο). η επιλογη μου ειναι 101% συνειδητη, δεν το μετανιωσα ποτε, πιστεψε με το χαιρομαι καθε στιγμη, ειτε οταν ταξιδευω, ειτε οταν το καιω.
      διοτι ΤΟ ΚΑΙΩ το αμαξι. εχει τυχει να γυρναω σχεδον με τις ζαντες στο σπιτι.
      στο αλλο θεμα τωρα: αν θες να σου μιλησω λιγο στα ισα, ναι φανηκες λιγο μακακακος, αλλα και παλι ολα καλα. δεν τρεχει τιποτα.
      πιστευω να πηρες γραμμη το υφος και το μηκος κυματος εδω μεσα, και τις επομενες φορες να φερθεις πιο ωριμα.
      τωρα οσον αφορα το λαντσια. σου εχει πει κανεις φιλος σου, οτι το να παρεις ενα μεγαλο παλιο και γερασμενο λαντσια δεν ειναι και τοσο συνετο?? ναι πανε τον κωλο τους, στριβουν κτλ, αλλα ειναι ΠΟΝΟΣ!!! το πρωτο σου αμαξι, μαλλον δεν θα το ξεχασεις ποτε, ειναι σαν την πρωτη γκομενα.
      θες να πας 50 χρονων, και να λες “ειχα παρει ενα λαντσια οταν ημουν 18 και με ειχε μαμησει στις ζημιες?? το πρωτο σου αμαξι εν τω μεταξυ, θα το στουκαρεις, θα το σκισεις στο γκαζιδι κτλ.
      παρε κατι πιο ανθεκτικο και πιο αξιοπιστο. αν και εθιξες τις εκπομπες ρυπων του κωλου μου, σου δινω φιλικη συμβουλη.

    • Sokratis13

      εισαι μολις 17 χρονων και βλεπεις σοβαρα την Lancia integrale; μηπως πεφτεις κατευθειαν στα βαθια ; οπως και να χει παντως ,θα χρειαστεις ενα καλο συνεργειο (καλο μαστορα) κατα προτιμηση με κλιση στα ηλεκτρολογικα .Παλιο ιταλικο αυτοκινητο.Enough said.

    • nikxan1

      etsi akribws filarako. +1

    • hellboy

      μακρια απο αμαξι 25ετιας αν δεν ειναι του πατερα σου.ειχα ρενο 19 το ειχα λιωσει αν και μεγαλυτερος απο εσενα οταν το πηρα(στα 23) το κακομοιρο εσκουζε οτι χαλαγε και υπηρχε εναλακτικη-πχ ηλεκτρικα παραθυρα,ειχε βαση για χειροκινητο εγινε χειροκινητο,εβγαλα απλα τον μηχανισμο-ζαντες σπασμενες αλλαγη με φτηνες μεταλικες.και κυριος το αυτοκινητο αυτο το ηθελα να πηγενω μια βολτα ενα ταξιδι στο χωριο ενα κατι,οχι για μοστρα και οχι για να επενδυσω.το πηρα για να το στουκαρω να μαθω και να το κρατησω οσο παει οχι για επενδυση-καποια στιγμη να το τουμπανιασω κτλπ.το αυτοκινητο αυτο παρεδωσε στα 20 χρονια ακριβως.το ειχα 3 χρονια με ελαχιστα σερβις-οσο ποιο λιγα μπορουσα και χωρις να αλλαξω ελαστικα-παιζει να τα ειχε και μια 6ετια++!!!!

    • nikxan1

      μ’αρεσε το 19 οταν ειχε πρωτοβγει.
      ειδικα μετα που του ειχανε κανει και το face lift με τα σκουρα φαναρια, ηταν ομορφο.
      πλακα ειχε το τιμονι του, που ηταν αλφαδια σαν νταλικα.
      τελικα αυτο το αμαξι τι απεγινε?? παιρνει ακομα προστα?? ζεσταινει τα λαδια του??

    • hellboy

      παρεδωσε πνευμα(εκαψε φλαντζα 2ρη φορα-την πρωτη δεν ηταν στα χερια μου) ο μαστορας ζητουσε 1600ευρα και λεω να παρω και το δωρο του πασχα να παω να παρω ενα καινουργιο.ωραιο σαν αμαξι να φανταστεις με 3 κυλινδρους(ο ενας κολημενος απο την προηγουμενη φλαντζα) επιανε 140 για πλακα αλλα μεχρι εκει με 4 ατομα μεσα!!!!!!!!!τα καθισματα απιστευτα!!!!!!!!!!στο τιμονι ειχα βγαλει το μαξιλαρακι που ειχε και εμοιαζε σαν τα μομο και φυσικα το καλυτερο ατου του ηταν οτι γινωταν ενα απιστευτο κρεβατι!!!!ειχε δει δραση!!!!!!!!!!!!!!!!!!!τα πισω φαναρακια τα ειχε ηδη μαυρισμενα αλλα το μοντελο ηταν του ’89.στην αρχη δεν το ηθελα.1200ευρα το ειχα παρει με 1400 επερνα ενα σταρλετ του ’89 με 45χιλ χλμ(!!)απειραχτο το μοτερ(οχι τουρμπισματα και τετοια) αλλα η ιδιοκτητρια του το εδωσε αλλου δεν με χαλασε ο ρενιαρης ζει μεσα στην καρδια μου και στις φωτο.(οπως καταλαβες ειχε και ψευδονιμο)!το αμαξι πηγε για ανακυκλωση 13 ιουνιου 2009( με γερανο αφου ο μαστορας το εκανε κομματια για να μου πει τα αστρονομικο ποσο επισκευης),20 ιουνιου 2009 ηρθε ο αντικαταστατης του(το κολτ).

    • hellboy

      με συνχωρεις που πεταγωμαι απο το πουθενα αλλα εσυ που κατακρινεις την γνωμη του δεν εισαι κλασικος ελληναρας?????δεν εισαι αυτο που σε κανανε να πιστευεις τα μιντια????????????-ναι την εκφραση αυτη τα μιντια την φτιαξαν απο μια ταινια του 2000 “ο ελληναρας” η “wog boy”.
      αν θες να ανοιξεις συζητηση ρωτα σωστα οχι 1,2,3,4,2000 ξερω γω ξερω γω ενταξει!!!!!
      και να σου πω και κατι το αμαξι ειναι ενα υπερτιμημενο σκατο πολυτελειας που πλασαρετε με 2000000000000000000000000000000 τροπους και εχει 1τρις διαφορετικες εκδοσεις,παταει σε ενα ονομα θρυλο φιατ 500(το οποιο ουτε οι ιταλοι πιστευαν οτι θα γινει τοσο σπουδαιο αλλα ηταν λυση αναγκης) για να εχει κερδος η εταιρια(καλα κανει).οσο για το γουστο ειναι υποκειμενικο και αλλαζει απο ανθρωπο σε ανθρωπο εσενα μπορει να σου αρεσει αυτο το θυληπρεπη(σχεδιαστικα+σαν ιδεα-ειπαμε πωλησεις) αλλα εγω μπορει να γουσταρω στα ιδια κυβικα ενα σουιφτ ρε παιδι μου!!

    • to σουιφτ τυχαιο να υπο8εσω ε???  :-P

    • hellboy

      δεν μου ηρθε κατι αλλο ποιο ευκολο,κολτ δεν θα εγραφα,δεν θεωρω σωστο να πενευω το αμαξακι μου!!!!!!!!!!

    • Sokratis13

      το σουιφτακι ειναι παρα πολυ καλο αμαξακι με ουσια.χωρις να πουλαει μουρη οπως το καρο της τζει -λο …

    • nikxan1

      hellboy ξερεις οτι εχεις +1 απο μενα….
      ειλικρινα, το σουιφτ το γουσταρω με 1000!!! το εχω οδηγησει, εχω παιξει, (το 1,6 σπορτ) και μου εχει δωσει ενα χαμογελο ναααα!!!!!
      το 500αρακι θεωρω οτι ηρθε απο το πουθενα, και το πασαρανε με τετοιο τροπο σαν να ειναι ηδη μοδα, και οποιος δεν εχει 500 θα πρεπει να ειναι ουφο!!!
      εν πασει περιπτωσει, ας απαντησει το παλλικαρι να δουμε τι θα πει, και βλεπουμε μετα.

    • hellboy

      Νικο για μπορεις να με γραφεις Ηλια.
      παιδια ισχιει για ολους.

    • nikxan1

      οκ ηλια, δεν το κατεχα….
      κατεχα=ηξερα στα κρητικα!!!!!

    • hellboy

      πρωτη φορα το γραφω!!!!!!!!:)

    • Mika

      Allo to twinair re Niko, ayto exei ontws xabale gia thorybo,an kai den to exw odhghsei akoma..
      To Abarthaki omws,ki idiws se SS einai poly wraio..
      Tha to hthela gia 2nd car, etsi gia mikro pyraylaki…Einai kai liga kybika,einai kai prhsmeno,mia xaroula..

    • nikxan1

      ναι ρε ΜΙΚΑ δεν αντιλεγω. ΕΜΕΝΑ δεν μ’αρεσει. απλο ειναι. αν δεν σ’αρεσει ενα μερσεντες (οπως πχ εμενα) ειναι δυνατον να σε κανει καποιος να τα συμπαθησεις???
      γουστα ειναι αυτα!!!

    • Mika

      Ok, exeis ena dikio en merei..Px, ki emena to aplo 500,den mporw na pw pws me trellainei…Einai cute kai pio poly gynaikeio..To Abarth omws,tha mporouse na me balei se peirasmo..Einai toumpano,pio macho, kai se ekdosh SS exei sport anarthsh pou einai sklhrh kai krataei kala,einai pio antriko amaksi dhladh ki oxi toso floufliko oso to aplo…
      Alla ontws einai gousta,an den s aresei kati, den ginetai opws kai na to deis ftiagmeno, na sou katsei kala meta…

    • nikxan1

      μπορει να ειναι καλο αμαξι ΤΟ ΔΕΧΟΜΑΙ!!!!!!εμενα δεν μ’αρεσει. το αμαξι, ειναι κατι παραπανω απο ερωτισμος. βλεπεις μια ομορφη γκομεναρα και λες ΟΥΥΥΥΑΑΑΑΟΟΟΥΥΥΥΥ ενω την ιδια γκομενα εγω μπορει να την θεωρω φλομπα.προσωπικα, το αμαξι, πρεπει να μου κανει κλικ. να το νιωθω σαν κομματι του κορμιου μου και της ψυχης μου. να επιστρεφω σπιτι, και να θελω να παω απο τον πιο μακρυνο δρομο. να οδηγας χωρις να εχεις την μουσικη, μονο και μονο για ν’ακους το μοτερ. να εχει ΚΑΤΙ που να μπορει να το ξεχωρισει απο τα αλλα σιδερενια κουτακια. και συγγνωμη, το 500 μπορει να ειναι καλο αμαξι, αλλα το κλικ δεν μου το κανει. μονο κανα προυτς ισως…(μιας και θιξαμε τον πωπο μου)

  • nikxan1

    παμε στοιχημα οτι αν απαντησει, το αρθρο θα βαρεσει 260 σχολια μεχρι το πρωι ???

    • Mika

      Sou perase ki o pyretos ki ola???
      Den antexw na sas parakolouthisw, na mou ta peite se perilhpsh to prwi!!!!
      Xaxaxa

    • nikxan1

      αυτα με ανανεωνουν μικα. με κρατανε νεο!!!!

    • λολ!!!!!!!!!!!!

    • Sokratis13

      δε το γλιτωνεις εσυ το εξωδικο απο εδω μεσα… 

  • Sokratis13

    σε ποσες εκδοσεις ακομα θα βγει επιτελους αυτη η ασχημη πορδη;

    • nikxan1

      ayto eipa kai’gw pio panw re swkrati, kai eides thn apokrish…..

    • Sokratis13

      πολυ απατη αυτα τα abarth ρε Νικο.ιδως το πουντο abarth.αντε το 500 αρακι ειναι και τρεντικο ειναι και σχετικα φρεσκο.το πουντο ομως ειναι να το παρεις και να το φουνταρεις σε καμια θαλασσα.κριμα το ονομα που εφτιαξε το 1.4gt.που ειναι ολος εκεινος ο λαος που τα επαιρνε και τα τουμπανιαζε …; μεγαλωσε και αγορασε μερτσεντε! ΟΕΟ  :P

    • nikxan1

      ΕΓΩ ΤΟ ΕΚΑΝΑ ΕΤΣΙ!!!!
      στα 28 μου ειχα GT με πολλα αλογα, στα 29 μου ειχα Ε χωρις αλογα.
      στα 30 πηρα το C.
      το GT εχει μια ιστορια, η οποια ειναι αξιοσεβαστη. παιζει ακομα στις κοντρες, και ειναι απλο ΓΝΗΣΙΟ αυτοκινητο. φτιαχνεται πανευκολα, γινεται πυραυλος, και δεν εχει ηλεκτρονικα κτλ.
      το καινουριο πουντο, οχι δεν θα το αγοραζα. αλλα ειλικρινα, ενα πουντακι του 96 με ABS και αιρκοντισιον, θα το βαραγα, να του πεταξω τον 5κυλινδρο του κουπε, μια τουρμπινα πιο μεγαλη απο το κεφαλι μου, και να τιμωρω ανελεητα οτι βρω. τον ηχο του WASTEGATE, της Τ25 και της σκαστρας, δεν θα τον ξεχασω ποτε, οτι αμαξι και να παρω. το αμαξι δουλευε 1,4, η τουρμπινα μου σηκωνε 133 χιλιαδες στροφες, και εκανε ανοθευτο θορυβο!!!!
      αχ……. τι μου θυμισες νυχτιατικα!!!!! περασμενα μεγαλεια!!!!

    • Sokratis13

      αφου για σενα το εγραψα βρε σαινι  :P

    • nikxan1

      γεια σου ρε δικε μου!!!!
      το πιστευεις οτι ειναι στιγμες που μου λειπει το πουντακι??
      εκανε θε’ι’κο ηχο, και οταν τουρμπιζε, ετρωγες κλωτσια!!!!

    • Sokratis13

      αρκετα αλογα και λιγα κιλα.αυτο δεν το εχουν πια τα σημερινα αυτοκινητα…

    • nikxan1

      και ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ ΑΜΑΞΙ σωκρατη. ουτε ESP ουτε ηλεκτρογκαζα, ουτε τιποτα.
      εβρεχε?? το κλειδωνες.
      αν επρεπε ντε και καλα να πας καπου, εκανες τον σταυρο σου, φιλαγες την μανα σου και την κοπελα σου και ξεκινουσες με την ταυτοτητα στο στομα.
      αλλα στον στεγνο, ακομα και παραδιπλα για τσιγαρα να παηγαινες, γυρναγες πισω με ενα χαμογελο ναααααα. το πουντο μου λειπει, και φιλοδοξω να ξαναπαρω καποια στιγμη ενα, μα απ’οτι εχω ψαξει, 2 χιλιαρικα κανει……

    • Tsou Kostas
    • nikxan1

      αυτο, ειναι γαμω τις περιπτωσεις, εχει και ηλιοροφη που τρελαινομαι, φαινεται και νορμαλ κτλ.
      θελει 2,5, του δινεις 2 και 2 σουβλακια και το πηρες!!!!
      μετα ξεκιναει το παιχνιδι!!!!
      ενα 1,6LT σφυρηλατο μοτερ, ιντερκουλερ, μια Τ28 με 360 θρος, μια κλειστη σκαστρα, ενα καλο προγραμματακι, αφαιρεση τα πισω καθισματα και τα υπολοιπα περιττα, ενα καλο σετακι αναρτησεις και μπαρες μπρος πισω πανω κατω, ενα 2αρι φυμε, ανοιγμα εισαγωγες, μαζεμα λιγο τα ηλεκτρικα του, και παιζεις 280 χαλαρα στο 1,7 bar. με το λιγο βαρος που θα εχεις, θα τιμωρεις πολυ κοσμο!!!!!!

  • VanPerseF1

    Πω ρε πουστη εχασα παλι καυτη συζητηση!!!!!!
    Οντως εχει παραγινει με τις αμετρητες εκδοσεις και διαφημησεις αυτοκινητων!πρεπει να το παρουν χαμπαρι οι εταιριες γιατι τοσες φορες που βλεπεις ενα αμαξι οσο και να σου αρεσει καποια στιγμη το βαριεσε!
    οχι αλλο καρβουνο…

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    καθε μερα και μια διαφιρετικη εκδοση..ελεος