Η οικονομική κρίση που μαστίζει την Ευρωζώνη σίγουρα λειτουργεί ανασταλτικά στις αγορές. Η Άνγκελα και η παρέα της δεν λένε να το καταλάβουν και έτσι η ύφεση βαθαίνει σε όλο και περισσότερες χώρες. Εμάς μας έχουνε ξεχάσει οι “αγορές” τον τελευταίο καιρό ή καλύτερα μας έχουνε βάλει σε δεύτερη θέση. Πρωτεύον θέμα πλέον είναι τι θα κάνει η Ιταλία και αν καταφέρει να στρώσει τα οικονομικά της. Πρωθυπουργό άλλαξαν και αυτοί, με τον κύριο Bunga-Bunga να δίνει την θέση του στον κύριο Μόντι, τεχνοκράτης και αυτός, όπως και ο δικός μας. Τι σχέση έχει όλος αυτός ο πρόλογος με το autoblog θα αναρωτιέσαι. Το Fiat Group θα σου πω, το οποίο έχει χτυπήσει ιστορικά χαμηλά πωλήσεων των τελευταίων 15 ετών.


Αναλυτές της αγοράς αναφέρουν ότι το 2011 θα είναι η χειρότερη χρονιά της Fiat των τελευταίων 20 ετών αφού θα χάσει κοντά στο ένα 1 δις ευρώ. Τι προτείνουν οι αναλυτές για να σωθεί η εταιρία; Να μειώσει το μέγεθος της επιχείρησης και των δραστηριοτήτων της μέσα στην Ιταλία. Ήδη η Fiat πάντως από οικονομικής άποψης, λειτουργεί εκτός της Ιταλικής αγοράς.

Ο CEO της Fiat, Sergio Marchionne, δήλωσε ότι αναμένει ένα δύσκολο 2012 για την Fiat και την Ευρώπη, αλλά τα πράγματα στην Αμερική πάνε από το καλό στο καλύτερο για την Chrysler, αφού δήλωσε αισιόδοξος. Μάλιστα το τρίτο τρίμηνο του 2011, ήταν η Chrysler αυτή που γέμισε με περισσότερα χρήματα τα ταμεία της Fiat, αφού τα 2/3 των κερδών, προέρχονται από αυτή.

Ο Marchionne ανέφερε ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ιταλική αγορά είναι η χαμηλή παραγωγικότητα, το υψηλό κόστος εργασίας αλλά και τα συνδικάτα, τα οποία επιμένουν να μην αλλάξουν οι συμβάσεις εργασίας. Ο Marchionne μάλιστα δήλωσε ότι από την 1η Ιανουαρίου του 2012, η Fiat δεν θα είναι πλέον μέλος της ιταλικής ένωσης βιομηχανιών, Confidustria.

Ο Marchionne είχε τους λόγους τους για να προβεί στην κίνηση αυτή. Πέντε εργοστάσια που απασχολούν 22.000 άτομα είναι ζημιογόνα, αφού παράγουν 650.000 αυτοκίνητα ετησίως. Την ίδια ώρα, μόνο το εργοστάσιο της Fiat στη πόλη Tichy της Πολωνίας με 6.000 δυναμικό, παράγει 600.000 αυτοκίνητα ετησίως.

Και τα πράγματα γίνονται χειρότερα αφού η μεγαλύτερη ένωση μεταλλουργών της Ιταλίας, FIOM, απειλεί με γενική απεργία, κατηγορώντας τον Marchionne ότι δεν τήρησε την υπόσχεση του ότι θα επενδύσει 20 δις ευρώ στην Ιταλία έως το 2014. Φαίνεται ότι η Chrysler, η εταιρία που σώθηκε το 2009 από την Fiat, θα είναι αυτή που θα σώσει την μητρική της εταιρία. Ήταν άραγε μια μελετημένη κίνηση όπου ο Marchionne είχε δει το μέλλον της Fiat ή η Chrysler θα λειτουργήσει ως μάννα εξ’ουρανού για την Fiat;

[Πηγή: Reuters | REUTERS/Mario Anzuoni/Files]

  • ante να παμε και αυτοι προσ κορεα μερια μπασ και γινουν πιο αξιοπιστοι!!!!!! ευκαιρια ειναι που σε καλο θα τουσ βγει!!!!!  :-P

    υ.γ κριμα γιατι η γκαμα τησ φιατ τα τελευταια χρονιααν και δεν εχει σπορ και σαλουν καρ τα θεωρρω αρκετα καλα !!!!!! που και να ειχε τα μοντελα μιασ δεκαετιασ πριν!!!!!!!! φαλιμεντο!!!!!!!!

  • ggarfe

    Aυτό που δεν έχουν καταλάβει η Ιταλική κυβέρνηση καί τα συνδικάτα, είναι ότι η ΦΙΑΤ ετοιμάζεται να φύγει 100% από την Ιταλία. Όταν συμβεί αυτό, τότε η Ιταλία θα ζήσει καταστάσεις πρωην Ανατολικής Γερμανίας.

    Το 2004 ο Μαρκιόνε ανέλαβε να σώσει τον Ιταλικό όμιλο από σίγουρη χρεοκοπία.
    Όχι απλά τον έσωσε, αλλά στο διάστημα που μεσολάβησε δεν έγιναν απολύσεις.
    Με την εξαγορά της CHRYSLER εξασφάλισε το μέλλον του FIAT GROUP, ότι καί να συμβεί στην Ευρωπαική Ένωση, το ευρώ καί όλες τις μαλακίες που συνοδευουν αυτά τα 2.

     
    Αυτό που δεν έχουν καταλάβει η κρυόκωλη Μερκελ καί οι συμβουλάτορες της, είναι ότι όταν απαγορευεις στον άλλον να έχει ελλείματα, αυτομάτως απαγορευεις στον εαυτό σου να έχει πλεονάσματα.

    • Like
      αλλα θα το πω και λιγο διαφορετικα που στην ουσια ειναι πιστευω το ιδιο παλι!!!!
      αν δεν επιτρεπεισ να εχω και πλεονασμα…..αυτοματα 8α εχεισ ελλειμα!!!!!
      οπωσ συμβαινει και εδω στην ελλαδιτσα…….
       

  • freedoom1013

    Και πώς περιμένει η Fiat να κοντράρει τον ανταγωνισμό, τουλάχιστον στην Ευρώπη, όταν δεν προσφέρει? Καθαρόαιμα Fiat είναι τα Punto, 500, Panda, Bravo (νομίζω δε βγαίνει πλέον). Τουλάχιστον αυτά έχουν στην έκθεση στην Ελλάδα, και το Panda δεν το είδα.
    Εγώ για Alfa Romeo πήγα και μαντέψτε, μόνο Mi-To που κυκλοφορεί τόσα χρόνια και μόλις τώρα έβγαλε νέους κινητήρες και φυσικά την αγάπη μου, στην οποία και κατέληξα, την Giulietta. Ούτε Brera, ούτε Spyder τίποτα.
    Πώς περιμένεις λοιπόν σαν γκρουπ να κλέψεις λίγο από την πίτα της αγοράς, όταν μόνο η VW σαν VW αυτοκίνητα έχει πιο πολλά από όλο το γκρουπ σου?
    Υ.Γ.: Δεν πιστεύω να δω κανά “Made in Poland” στην Giulietta πάνω, θα τρελαθώ, θα πηδηχτώ από το παράθυρο!

  • Iceman_Kimi

    Μαλλον αυτοι οι 22000 εργαζομενοι στα εργοστασια της Ιταλιας που παραγουν μονο 650000 αυτοκινητα ετησιως πρεπει να μιμηθηκαν εμας στον κλαδο του δημοσιου τομεα, να τα οικονομουν και να μην αποδιδουν. Και αυτοι στην Πολωνια να μιμουνται τους Γερμανους.
    Αυτο ειναι, καθε Ιταλος κανει μεσο ορο 30 αυτοκινητα, ενω καθε Πολωνος 100 αυτοκινητα.