Δεν είμαστε οι μόνοι που βλέπουμε ότι τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα δεν έχουνε μεγάλη απήχηση στο κοινό, αλλά και οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες σε πρόσφατη έρευνα της KPMG, δήλωσαν ότι δεν πιστεύουν και τόσο σε αυτά, αλλά θα συνεχίζουν να επενδύουν σε περίπτωση που έχουνε κάνει λάθος εκτίμηση.

Από την έρευνα προκύπτει ότι τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν βλέπουν τις πωλήσεις των ηλεκτρικών/υβριδικών αυτοκινήτων να ξεπερνούν το 6% των παγκόσμιων πωλήσεων έως το 2025, ωστόσο, θα συνεχίζουν να επενδύουν για την ανάπτυξη των τεχνολογιών αυτών. Συνολικά ρωτήθηκαν 200 άτομα όπου δήλωσαν:

  • Το 83% θα συνεχίσουν να επενδύουν στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων,
  • Το 81% να επενδύει στην ανάπτυξη των μπαταριών,
  • Το 76% να αναμένει αύξηση επενδύσεων σε ηλεκτροκινητήρες,
  • Το 65% πιστεύει ότι θα συνεχιστεί η έρευνα σε κινητήρες υδρογόνου,
  • Το 61% πιστεύει ότι η περαιτέρω ανάπτυξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης (downsizing, τεχνολογία άμεσου ψεκασμού κτλ) θα μπορεί να μειώσει ακόμη περισσότερο της εκπομπές CO2 σε σχέση με οποιοδήποτε ηλεκτρικό ή υβριδικό αυτοκίνητο,
  • Το 20% θεωρεί ότι το εναλλακτικό καύσιμο του μέλλοντος θα είναι το υδρογόνο,
  • Το 16% τα αμιγώς ηλεκτρικά,
  • Το 22% τα υβριδικά,
  • Το 21% τα plug-in υβριδικά,
  • και τέλος το 18% σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με range extenders.

Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: KPMC | Photo Copyright: REUTERS/Vincent Kessler]

Δελτίο Τύπου

  • 83 percent say automakers will increase investment in e-motor production,
  • 81 percent say investment in battery (pack/cell) technology will rise,
  • 76 percent expect increased investment in power electronics for e-cars, and,
  • 65 percent predict increased investment in fuel cell (hydrogen) technology.
  • Additionally, executives expect that hybrid fuel systems, battery electric power and fuel cell electric power will be the alternative propulsion technologies to attract the most auto industry investment over the next five years.

Placing Bets ‘Across the Board’

“What’s interesting is that automakers are placing bets across the board, and large bets at that, because no one knows which technology will ultimately win the day with consumers,” added Silberg.

“In last year’s KPMG survey, execs told us it would be more than five years before the industry is able to offer an electric vehicle that is as affordable as traditional fuel vehicles for mainstream buyers. It will be interesting to see how consumer adoption progresses as automakers discover ways to offer these electrified cars at better price points and the infrastructure for these vehicles becomes more robust and accommodating,” he said.

However, despite all the investment and energy being focused on electric platforms, nearly two-thirds (61 percent) of executives say the optimization (so-called downsizing) of internal combustion engines (ICE) still offers greater efficiency and CO2 reduction potential than any electric vehicle technology based on the current energy mix.

No Clear Electrified Propulsion Winner Yet

When asked to name the electrified propulsion technology that will attract the most consumer demand until 2025, auto executives were as mixed as their projected investments. In fact, the variation in response rates between fuel cell electric vehicles (20 percent), battery electrified vehicles (16 percent), full hybrids (22 percent), plug-in hybrids (21 percent), and battery electrified vehicles with range extender (18 percent) was ever so slight.

According to KPMG’s Silberg, “The industry faces a tough decision about whether to place more trust and resources in fuel cell or battery vehicle concepts, and these results show that it’s way too early to call right now. Clearly hybrids, whether plug-in or full, are more mature and have more market presence, but this battle for the dominant technology platform will continue for years to come.”

For the KPMG Global Automotive Executive Survey 2012, KPMG interviewed 200 C-class global automotive executives, including 25 from North America, representing vehicle manufacturers and suppliers, from October through November 2011. KPMG has released an annual survey of automotive executives expressing their views on the state of the industry since 1999.

About KPMG LLP

KPMG LLP, the audit, tax and advisory firm (www.kpmg.com/us), is the U.S. member firm of KPMG International Cooperative (“KPMG International.”) KPMG International’s member firms have 145,000 people, including more than 8,000 partners, in 152 countries.

  • cfu

    kalytera 
    Petrol Rules!!!!!

    • nikxan1

      ετσι μπραβο!!!

  • nikxan1

    ΣΩΩΩΩΩΩΩΩΠΑ!!!!!
    ηθελε πολυ μυαλο κυριοι επιστημονες???