Ακριβώς έναν χρόνο μετά την παρουσίαση του πρωτότυπου Prius c Concept, η Toyota στο Detroit παρουσίασε το Prius C, την έκδοση παραγωγής η οποία δυστυχώς δεν πήρε τίποτα σχεδιαστικά από το πρωτότυπο. Το αυτοκίνητο το είδαμε αρχικά τον περασμένο Δεκέμβρη, όταν έκανε ντεμπούτο στην Ιαπωνική αγορά με όνομα Aqua και ήδη έχει δεχτεί περισσότερες από 60.000 παραγγελίες.


Το μικρό Prius έχει μήκος 3.995 μέτρα, πλάτος 1.695 μέτρα, ύψος 1.445 μέτρα, μεταξόνιο 2.550 μέτρα και αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0.28 Cd. Μηχανικά φορά έναν 1.500αρη DOHC κινητήρα βενζίνης ο οποίος συνδυάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα Toyota Hybrid System II (THS II) που αποδίδουν συνολικά 100 άλογα. Ο ηλεκτροκινητήρας του μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο για 1.6 χλμ με μέγιστη ταχύτητα 40 χλμ/ώρα.

Η Toyota δηλώνει ότι απευθύνεται σε ένα νεανικό κοινό που αναζητά την οικονομία καυσίμου, την τεχνολογία και την δυναμική οδήγηση. Στο εσωτερικό συναντάμε αυτόματο κλιματισμό καθώς και ένα σύστημα ψυχαγωγίας 3.5″ με σύνδεση Bluetooth/USB/iPod. Στον επιπλέον εξοπλισμό υπάρχει και το σύστημα ψυχαγωγίας Entune με οθόνη 6.1″ και σύστημα πλοήγησης. Οι πωλήσεις του στην Αμερική θα ξεκινήσουν από τον Μάρτιο με αρχική τιμή μικρότερων των $19.000. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Toyota]

Δελτίο Τύπου

Toyota Prius c Completes the Prius Family of Vehicles

  • Highest rated city fuel economy of any vehicle without a plug
  • Introduces proven hybrid powertrain at MSRP below $19,000
  • Wide array of available convenience and premium technology

DETROIT , Michigan, Jan.10, 2012 – Following the U.S. debut of the all-new 2012 Prius c at the 2012 North American International Auto Show here, Toyota Motor Sales (TMS), U.S.A., Inc., plans to bring this dynamically styled, five-door hatchback to market in March of 2012, and introduce Toyota’s Hybrid Synergy Drive to the subcompact segment.

The letter “c” represents “city” in the Prius c name. Designed to function as an urban-friendly vehicle with an engaging driving experience, hatchback utility, and a city fuel economy rating of 53 mpg, Prius c offers the highest city mpg rating of any vehicle without a plug. The all-new Prius c joins the Prius Family, which includes the third generation Prius Liftback, the versatile new Prius v and the Prius Plug-in Hybrid, which will debut in early 2012.

Beginning with the first generation fourteen years ago, over two million Prius units have been sold worldwide. Prius remains the world’s premier eco-vehicle brand, and has made great strides establishing consumer trust in hybrid technology. With Prius c, Toyota will make the market’s most proven hybrid technology available to subcompact car shoppers with a starting MSRP below $19,000.

Unique Place in the Prius Family A gateway product into the Prius Family, the new Prius c will find favor with younger shoppers seeking a smartly designed, fuel-efficient subcompact car packing advanced drivetrain and in-car technology. The Prius c will offer engaging driving dynamics with superior urban maneuverability. When the 2012 Prius c arrives in showrooms this spring, the all-new hatchback will offer:

  • The highest rated city fuel economy estimate of any vehicle without a plug*; 53 mpg in the city, and 46 mpg on the highway, for a combined rating of 50 mpg
  • The most accessible Prius will feature a starting MSRP below $19,000 with proven hybrid powertrain and premium technology
  • A premium subcompact car experience thanks to a wide array of available convenience and advanced in-car electronics features, including a standard 3.5-in. full color TFT multi-information display, hands-free phone capability, USB port with iPod® connectivity, and available Display Audio system with Navigation and Entune.

The scale of the all-new Prius c becomes apparentwhen compared to the familiar proportions of the midsize Prius Liftback. The Prius c is smaller and lighter than its midsize Prius stable mate with 19.1 inches less length (157.3 vs. 176.4 inches OAL) and 542 lbs. less weight than the Prius Liftback (2,500 vs. 3,042 lbs.). In adapting the Hybrid Synergy Drive to the smaller Prius c platform, each of the system’s major components were re-designed to reduce weight, scale, and improve efficiency.

Four Grades with Generous Standard Equipment The Prius c will be available in four trim levels offering desirable features, equipment, and enhanced capability giving consumers a compelling value proposition. Prius c provides many standard features such as automatic climate control, tilt-telescopic steering wheel with audio, climate, Multi-Information Display and Bluetooth® hands-free controls, and remote keyless entry with illuminated entry among a long list of standard equipment.

Efficient Packaging The Prius c’s effective packaging design strategically locates key drivetrain components within the chassis to help optimize interior space and handling. The compact gasoline engine, transaxle and power-control unit are optimally placed within the vehicle to help enhance weight distribution and lower the center of gravity. In addition, the hybrid battery and fuel tank are positioned together beneath the rear seat, ideally distributing their mass within the wheelbase to improve weight distribution to help enhance handling. By locating the battery and fuel tank below the rear seat, the Prius c is able to offer 104 cu. ft. of interior volume (87.4 cu. ft. passenger volume, 17.1 cu. ft. cargo volume).

Prius c Hybrid Synergy Drive Propulsion The Prius c’s Hybrid Synergy Drive system integrates the operation of components that include a gasoline engine, an electric motor within a Continuously Variable Transaxle, a nickel-metal hydride battery, a power control unit (inverter), a DC-DC converter, a step-up converter and a hybrid control computer. The hybrid control computer governs the seamless application of gasoline engine and electric power depending on driving demands and selected drive mode.

The Prius c relies on a SULEV (Tier 2 Bin 3) rated 1.5-liter in-line, four-cylinder gasoline engine that utilizes an Atkinson cycle to increase efficiency. This engineproduces 73 horsepower and 82 lb.-ft. of torque, contributing to a total hybrid system output of 99 hp.

The Prius c’s hybrid system utilizes a 144-volt nickel-metal hydride battery pack that has been located under the rear passenger seat, near the center of the vehicle, and low in the chassis to help improve the center of gravity.

Prius c offers three distinct drive modes: Normal, Eco, and EV mode. Eco mode reduces overall energy consumption by governing climate control and throttle to improve vehicle efficiency. Under certain conditions, the EV mode allows the Prius c to be driven solely by electric power for a short distance (under 1 mile) while remaining below 25 mph.

Vehicle Structure – Improved Handling and Safety The Prius c’s body structure makes extensive use of lightweight, high-strength steel to help reduce vehicle mass and improve fuel economy. The strategic use of high-tensile-strength steel contributes to the vehicle’s ability to absorb and disperse impact energies helping enhance occupant safety. The high level of torsional rigidity afforded by the Prius c body structure allows the suspension to be more optimally tuned for ride and handling.

Suspension and Steering for Enhanced Handling The front suspension uses a Macpherson strut design, and the rear rides on a tuned torsion beam. The coil-spring and shock-absorber characteristics of the Prius c have been tuned to enhance handling, flat turning, and smooth ride comfort. Prius c is available with 15- or 16-inch wheel-and-tire combinations. The 15-inch wheels are available in steel with wheel cover for base model or in aluminum alloy for elevated trim levels. Prius c models equipped with the available 16-inch aluminum alloy wheels enjoy enhanced handling thanks to a faster steering ratio (2.28 turns lock to lock), which helps quicken the vehicle’s dynamic response. Youthful Exterior and Interior Design The Prius c exterior design helps project a fun, youthful attitude for this all-new addition to the Prius family, while offering excellent aerodynamic performance. Extensive aerodynamic features were engineered into the Prius c to help achieve a 0.28 coefficient of drag. Adding character to this subcompact, the Prius c’s lower-body styling is wider below the beltline, featuring sculpted rear flares to help express a sturdy, athletic stance that communicates a more agile driving experience.

The Prius c’s available exterior colors include vibrant hues that are unique and expressive. The available colors for Prius c include three new colors – Habanero, Moonglow, and Summer Rain Metallic – along with Blue Streak Metallic, Absolutely Red, Black Sand Pearl, Magnetic Gray Metallic, Classic Silver Metallic, and Super White.

The Prius c interior design seeks to create a space that is futuristic yet passenger friendly. Using black as a basic interior color, the door trim, seat surfaces, and instrument panel feature treatments in lighter colors to help create contrast.

Display Audio and Connectivity with Entune® The 2012 Prius c will offer three audio system configurations. A base audio system features either four or six speakers, depending on the model, and includes AM/FM CD player with MP3/WMA playback capability, auxiliary audio jack, USB port with iPod® connectivity, hands-free phone capability, phone book access, and music streaming via Bluetooth® wireless technology.

The Display Audio with Navigation and EntuneTM has six speakers and augments capability with a 6.1-inch touchscreen, SiriusXMTM Satellite Radio capability (with 3-month trial subscription to XM Select package), HD RadioTM with iTunes® tagging, and advanced voice recognition. Toyota’s EntuneTM multi-media system functions through select smart phones’ interface that brings applications such as Bing and Pandora® to the vehicle audio display. It also features real time information such as traffic, weather, fuel prices, sports, and stocks.

Standard Safety Features The Prius c is equipped with nine airbags strategically located to help protect the driver and passengers in the event of certain types of accidents. The new 2012 Prius c, like allToyota models, is equipped with the standard Star Safety SystemTM, which includes Vehicle Stability Control (VSC), Traction Control (TRAC), Anti-lock Brake System (ABS), Electronic Brake Force Distribution (EBD), Brake Assist (BA), and Smart Stop Technology (SST).

* 2012 EPA 53/46/50 city/highway/combined mpg estimates. Actual mileage will vary.

  • Vasilis Vosdou

    τερμα χαλια

  • επιτελουσ μαθαμε ποιο θα ειναι το επισημο αυτοκινητο των σπασικλων στην αμερικη!!!!!!!

  • MitsosDaBest

    Από τα πιο άθλια αυτοκίνητα που υπάρχουν…

  • πολυ κραξιμο ρε παιδι μου….μηπως αντιλαμβανεται κανεις οτι δεν ενδιαφερονται ολοι πανω στη γη για γρηγορη και σπορτιφ οδηγηση???υπαρχουν και σπασικλακια που δν κοιτανε καν τα αλογα δεν τους ενδιαφερουν καν οι επιδοσεις…το μονο που τους ενδιαφερη ειναι να συνδεσουν το ipod τους και να πανε στη σχολη τους οικονομικα!!!αλλα βεβαια σημερα ενα αυτοκινητο για να ειναι καλο πρεπει να φοραει 1,4 με 300 αλογα…μονο τοτε μαμαει….!!!

    • givrgo δει ειναι αναγκη να εχει 1.4 με 300 αλογα!!!! μπορει απλα να εχει τον 1.2 με 100-120 αλογα που ειναι υπερακρετα!!!!!!  ;-)
      και οικονομικοσ!!!! και ροπατοσ!!!!! και σφαιρα!!!!!!!
      οταν μιλαμε για αυτοκινητο και νεο η αληθεια ειναι οτι δεν υπαρχει η λεξη οικονομια!!!!!!
      σθγουρα οχι στον βαθμο για prius…..

    • 100 αλογακια που εχει ειναι μια χαραα..υπεραρκετα για εναν νεο που δεν
      τον νοιαζουν οι επιδοσεις..και οικονομικος ειναι!!!ο 1,2 με 100-120 θα
      φοραει τουρμπο για αυτο θα ειναι ροπατος αλλιως…ασε που το ροπατος
      και σφαιρα που λες δεν ειναι οικονομικο σε καμια περιπτωση!!

    • Sotiris2111

      Γίωργο η toyota το παρουσίασε ως ένα αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι σπορ και να απευθύνεται σε νέους οδηγούς! Εδώ θα το παρουσιάσει και με προφυλακτήρες άλλους άλλες απολήξεις εξατμίσεων και τέτοια…Εγώ το κράξιμο το είχα ρίξει σε ένα άλλο link του autoblog που αφορούσε το prius γτ μου την σπάνε που θέλουν να τα συνδυάσουν όλα μαζι! Δεν υπάρχει η λέξη σπορτ και σπορτιφ οδήγηση όταν έχεις να κάνεις με ένα τέτοιο αυτοκίνητο που ναι μεν έχει 100 άλογα (που πλεον αυτά εδώ και καιρό είναι λίγα) αλλά ο χαρακτήρας του ειναι ξεκάθαρα όπως είπες οικολογικός, για σπασικλάκια και…ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΠΟΡ!! ΣΠΟΡ είναι για παράδειγμα το fiat panda το 100αρι! Αυτό ναι!!

    • ναι δικιο εχεις…απλα θελουν να του δωσουν και καλα ενα χαρακτηρα σπορ και καλα!!!το παντα ειναι καλο παναλαφρο και 100αλογα κομπλε…παντος θα σου δειξω μια φοτο τωρα απο το αυτoκινητο του φιλου μου polo gti ενταξει φοραει καποια πραγματα φιλτρο ελευθερας,σκαστρα,turbo timer,μπαρομετρο,μεσαιο και τελικο εξατμισης… και κοιτα εδω καταναλωση.. το πηρε αντι subaru που ειναι πορωμενος και το πηρε και καλα για κατι γρηγορο και πιο οικονομικο..ο δεν το πηρε για να μην το παταει…μια βολτα κοιτα ποσο μας κοστησε..:P

    • Sotiris2111

      32 l/100!! Αυτά είναι! Μην του πίνετε το αίμα βρε εσείς καινούριο αμάξι!! Πλάκα κάνω! Το polaki παρολο που είναι 1,4 είναι και 180 και κτ άτια!! Το παίρνεις όχι για απλά σπορ αμάξι αλλά παίζει στην κατηγορία του corsa opc clio rs mini s ibiza cupra και σε τέτοια…Αυτά τα παίρνει καποιος που τον νοιάζουν τα γκάζια μόνο και στην προκειμένη τα λίγα τέλη! Και εγώ εκέι παίζω! Αλλά ας πούμε ενα fiesta s το καινούριο! Μια χαρά αυτοκίνητο είναι και θα το προτιμούσα από το prius! Το prius μου φέρνει στο μυαλό κτ σκηνές από ταινίες χαζοαμερικανιές που πάνε στα σχολεία γκόμενες με τέτοια και με τα ipod στα αυτιά όπως είπες! Ε ΞΕΝΕΡΩΤΟ!!

    • ειναι πολυ δυνατο βασικα του φιλου μ ειναι 200..να φανταστεισ το ειχαμε παε δυναμομετρο οταν ηταν μαμα και εβγαλε 194 αλογα ε με αυτα που φορεσε πανω πηρε 5 αλογα χαλαρα!!!ειχαμε πατησει με ενα opc και εφαγε τα χαλικια στα δοντια μισο αμαξι μπροστα ειμασταν και με ενα opc 220 τροχο ειχαμε πατησει και τον φτασαμε σε τελικες εκινησεις μας εσκισε..καλα οσα γλιτωνεισ σε τελη τα πληρωνεις σε βενζινεσ πιστεψε με…και επειδη μερικοι σαν τον φιλο μ βαζουν μονο 100αρα παει πολυ το μαλλι..για να ερθει απο Πηραια μενιδι που ειμαι εγω θελει κανα 40ευρω 100αρα +τις μαλακιεσ που θα κανουμε ασε καινε πολυ…εγω αυτο το prius θα ελεγα στην μανα μου να το παρει οποτε θα κυκλοφορουσα καθημερινες με αυτο και το ΣΚ θα εβγαζα το τερας…χαχαχ….(να το πολο του φιλου μου..) http://www.youtube.com/watch?v=X92E-uRjgzc&context=C374672cADOEgsToPDskJWo7n1R2lwUjuwMrnMfbeQ

    • KostasG7

      Γιωργάκη τρελαίνομαι για αυτό το gti πανέμορφο είναι και αρκετά γρήγορο ;)

    • ειναι ειναι!!!να δεισ ροπεσ που τραβαει πρωτεσ δευτερεσ…ασε!!!ειναι τo μονο vw που θα επερνα..:P

    • KostasG7

      Όχι αγορίνα πλέον ότι τελειώνει σε gti και R είναι απλά όνειρο ;) 

    •  ετσι να συμφωνω ειναι καλα εκτος απο το sirocco που δεν μ αρεσει καθολου…μηχανικα ειναι πολυ καλο..

    • γιωργο ελα τωρα πεσ την αληθεια!!!! σαν ο ο πιο νεοσ εδω μεσα…θα επρνεσ το prius????
      σαν νεοσ εχεισ 10 καλυτερεσ επιλογεσ στα ιδια αλογα!!!!!!
      den νομιζω!!!
      το πολο που λεσ του φιλου σου…ξεφευγει απο την κατηγορια καθημερινο νεανικο σπορτ αυτοκινητο!!!! ειναι αυτο που λεμε next level!!!!!
      ειναι ανουσιο να μιλαμε για σπορτ με 180ps απο 1.4 kai να ζητασ χαμηλη καταναλωση στουσ κοφτεσ!!!!!! οτιδηποτε για να παρεισ αλογα…θελει βενζινη την οποια πληρωνεισ!!!

    • το prius οχι εγω δν θα το επερνα η αληθεια να λεγεται!!!θα επερνα η mitsu colt,suzuki swift η nissan micra 1,2 compresor αν ηθελα κατι οικονομικο και μικρο…το polo του φιλου μου ναι παει αλλου αλλα τοσα που καιει ρε πουστη μου καλητερα να επερνε το scooby γιατι αυτο ηθελε και αυτο θελει ακομα ειναι ξενερωμενος με την μπροστα κινηση…

    • akriβωσ γιωργο!!!! αυτα ειναι νεανικα σπορ αυτοκινητα!!! και δεν μιλαω για τισ καυτεσ τουσ εκδοσεισ!!!! σκεφτεσαι οπωσ ολοι οι νεοι που θελουν ενα μικρο σπορ αυτοκινητο!!!!!! το Prius δεν ειναι στη λιστα κανενοσ που ασχολειται με το θεμα αυτοκινητο!!!
      oso gia to scooby ασε μην τα συγκρινεισ!!!!!! το μονο που μπορει να το πλησιασει ειναι η καταναλωση αλλα και αυτη του πολο ειναι ποlυ μικροτερη!!!!! τα τελευταια scooby einai kai 2.5 !!!!!μονο 1000 ευρω για το σημα θελει!!!!

    • ε ναι καποιοσ ο οποιοσ θελει μικρο σπορ δεν παει εκει!!!εγω θα προτεινα ενα suzuki swift sport οτι πρεπει!!!…μονο για το σημα δεν το πηρε το scooby ασε πολλα λεφτα ρε γμτ…αλοστε αυτος ηθελε το B22 το πενταπορτο ομως γτ το 3πορτο ειναι σπανιο που ειναι 2λιτρο αλλα και παλι ειναι πολλα!!!

    • pariah

      Γιώργο αν ξεκινήσω το ibiza θα μου γράψει στιγμιαία κατανάλωση 99,9….Κοινώς αν έκανε μια μικρή απόσταση με το γκάζι στο πάτωμα το 32άρι δεν λέει και πολλά…

      Σκέψου ότι το prius έκαψε σε πίστα περισσότερο από την m3. Κοινώς αν θες σπορ αμάξι και οικονομία, το υβριδικό δεν είναι για σένα.

    • κοιτα δεν θα επερνα το prius διοτι συχενομαι τα υβριδικα ειμαι της παλιας σχολης δεν μου αρεσει η συντιριτικουρα και η οικονομια στα αυτοκινητα ενοειτε οτι περνω κατι δυνατο για να το σκισω οχι να μπουκοσει..:P….το 32αρι που εγραφε δεν ηταν στιγμιαια καταναλωση ηταν η καταναλωση απο ολο το ταξιδι σκεψου περιπου 50-60χλμ…ενταξει το λεω το παταει ο φιλος που για αυτο καιει…κοφτιδια ανοιγματα πρωτες δευτερες ετσι ολα καινε….

  • cfu

    pios o logos na pareis aythn tin ahdia kai na min pareis to CRZ?

    kante sygrisei to ena me to allo

    http://www.car.gr/classifieds/cars/photos/1861279/ ok to crz exei 2 portes,se antithesi me to Prius C,alla einai spor,antriko,kai xeirokinito, kai hybrid opos to Prius C

    • πεσ τα χρυσοστομε!!!!!!!!!! 
      εκτοσ και αν φορασ πατομπουκαλα..και το παντελονι πανω απο τον αφαλο!!!!!! μονο τοτε!!!! αλλο λογο δεν βρισκω!!!!!!

    • cfu

      το εχω δει στην αντιπροσωπια,ειναι παρα πολυ ομορφο και τελειος ΝΕΑΝΙΚΟ ΚΑΙ SPOR,το μονο που δεν μου αρεσε ηταν λιγο το ταμπλο στη μεριά του συνοδηγου πως ειναι δηλαδη αερογωγη καπως fail εκει η σχεδιαση.
      μακαρι να εκανε λιγοτερο,πραγματικα αξιζει, 0 τελη κυκλοφοριας,μια χαρα επιδοσης,ασφαλεια,τεχνολογια,οικονομια καύσιμου,χειροκινητο,Made in Japan, ΝΕΑΝΙΚΟ ΚΑΙ SPOR σε αντιθεση με μερικα μερικα ονοματα δε λεω Prius C

    • χαχαχα..ονοματα δεν λεω prius c…xaxxa…ωραιοσ ρε Μητσο…:P:P

  • pariah

    Το “δυναμική οδήγηση” τι βάρος έχει;;;;

  • έχει συνειδητοποιήσει κανείς το ότι το prius c κ το yaris hybrid ειναι ακριβώς τα ίδια αυτοκίνητα…
    με ίδες διαστάσεις, μηχανικά μέρη κλπ??
    που θα τα πουλήσεις ρε toyota??