Είχαμε διαβάσει τόσα πολλά για την F2012 (και όχι F12), και σήμερα, η Ferrari μάς την αποκάλυψε. Το πρώτο που θα ξεχωρίσει κανείς είναι ότι το μονοθέσιο διεκδικεί τον τίτλο ενός από τα πιο άσχημα που μπορούμε να δούμε μέσα στη σεζόν, αφού στο ρύγχος υπάρχει το μισητό “σκαλοπατάκι” που ορίζουν οι κανονισμοί, τονίζοντας ότι από το σημείο εκείνο κι έπειτα, δεν μπορείς να ξεπεράσεις τα 550 χιλιοστά.


Πέρα απ’ αυτό, το ρύγχος είναι πιο φαρδύ και πολύ ψηλό, τα κάθετα στηρίγματα εξακολουθούν να είναι μεγάλα, προκειμένου να βελτιώσουν τη ροή αέρα κατά μήκος του μονοθεσίου, ενώ η εμπρός πτέρυγα είναι ίδια με την περσινή, αφού οι Ιταλοί επέλεξαν να μη μας δείξουν όλο το μονοθέσιο από την παρουσίασή του, κάτι που έκανε και η McLaren με την MP4-27. Από το εμπρός μέρος, αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ότι η εμπρός ανάρτηση δεν είναι γεωμετρίας push-rod, αλλά pull-rod.

Πηγαίνοντας προς τα πίσω, δε βλέπουμε -τουλάχιστον, προς το παρόν- τα “πτερύγια αλά Eurofighter“, ωστόσο κάτω από τους καθρέφτες και μπρος στα από τις εισαγωγές αέρα, υπάρχουν δύο μικρά πτερύγια, χωρίς να γνωρίζουμε αν και τι μπορεί να δούμε στην περιοχή εκείνη. Ενδιαφέρον είναι ο σχεδιασμός των pod wings, τα οποία είναι διπλά στα 2/3 τους, ενώ πολύ πιο μικρά είναι τα barge boards.

Κάτω από τις εισαγωγές αέρα δεν υπάρχει τόσο έντονο σκάψιμο, ενώ οι εισαγωγές είναι τριγωνικές, και πάνω απ’ αυτές, παρατηρούμε έναν ελαφρύ κυματοειδή σχεδιασμό. Οι καθρέφτες είναι πιο ψηλά τοποθετημένοι, σε ανάλογη θέση με αυτή που έχουν και στην MP4-27.

Διαφορά βλέπουμε και στο κάλυμμα του κινητήρα, αφού ξεχωρίζει η νέα εισαγωγή αέρα, πίσω από την κύρια, προφανώς για την καλύτερη ψύξη του KERS, του κιβωτίου ή της δεξαμενής λαδιού. Αυτό είναι κάτι που θα μάθουμε στις επόμενες μέρες.

Φαίνεται πολύ καθαρά ότι η πίσω ανάρτηση είναι γεωμετρίας pull-rod, όπως μας έλεγαν και οι φήμες, ενώ η πίσω πτέρυγα είναι κι αυτή ίδια με την περσινή. Από τις φωτογραφίες που υπάρχουν, δεν μπορούμε να διακρίνουμε πού ακριβώς βρίσκονται οι απολήξεις των εξατμίσεων, αλλά είναι σίγουρα κάπου εκεί που βλέπουμε το λογότυπο “acer”.

Το πίσω μέρος είναι λεπτό, ώστε να δέχεται μεγαλύτερες ποσότητες αέρα και να βελτιωθεί η παραγωγή κάθετης δύναμης από την περιοχή εκείνη. Αξίζει ν’ αναφέρω ότι η F2012 πατά πάνω σε ζάντες της OZ, φυσικά 13″, οι οποίες δίνουν έναν τόνο καλαισθησίας στο άσχημο ιταλικό μονοθέσιο.

Ανανέωση: Προστέθηκαν περισσότερες φωτογραφίες και videos με τις δηλώσεις των υπευθύνων της Scuderia.

Ανανέωση 2: Προστέθηκαν και live φωτογραφίες τόσο από την παρουσίαση όσο και από την πίστα του Fiorano, όπου τελικά πάτησε πίστα έστω και για να φωτογραφηθεί μαζί με την FF.

[Πηγή: Ferrari]

Δελτίο Τύπου

The F2012 is the fifty eighth car built by Ferrari with the express purpose of taking part in the Formula 1 World Championship. It adopts a well established tradition of being named after its year of manufacture.

The project, which goes by the internal code number of 663, constitutes the Scuderia’s interpretation of the technical and sporting regulations that apply this year: the main changes when compared to 2011 concern the height of the front section of the chassis, the position of the exhaust pipes and the mapping for the electronic engine management. Practically every area of the car has been fundamentally revised, starting with the suspension layout: both the front and rear feature pull-rods, aimed at favouring aerodynamic performance and lowering the centre of gravity. The front wing is derived from the one introduced on the 150º Italia in the final part of its racing life and has been evolved from there. Further evolutions are planned in this area for the opening races of the season. The nose has a step in it that is not aesthetically pleasing: with the requirement from the regulations to lower the front part, this was a way of raising the bottom part of the chassis as much as possible for aerodynamic reasons. The sides have been redesigned, through modifications to the side impact structures, the repositioning of the radiators and revisions to all aerodynamic elements. The lower part of the rear of the car is much narrower and more tapered, a feature achieved partly through a new gearbox casing and a relocation of some mechanical components. In recent years, the area of exhausts has been crucial in terms of car performance and much effort was expended on this front, based on changes to the regulations introduced this year. The rear wing is conceptually similar to the one used in 2011, but every detail of it has been revised and it is now more efficient. Naturally, it is still fitted with DRS (a drag reduction system,) which is operated hydraulically. The front and rear air intakes for the brakes have been redesigned and work was carried out in collaboration with Brembo to optimise the braking system.

The engine in the F2012 is an evolution of the one that powered last year’s car, which is inevitable given that the technical regulations forbid any modification to internal components aimed at increasing performance. Furthermore, much effort has gone into improving its installation in the new chassis, so as not to penalise the aerodynamics of the car. Another area on which the Maranello engine specialists have been working is performance drop off, with the aim of maintaining the highest possible performance level throughout each engine’s cycle of use, which has now reached an average life of three races. The electronic management of the engine has been revised based on the modifications to the rules regarding the use of exhaust gases, a task that has required a great deal of attention and many hours on the test bed. The kinetic energy recovery system maintains its low central location in the car – a choice also aimed at maximising safety – and has undergone an update directed mainly at reducing its weight and at improving the efficiency of some of its components. Several decades of technical collaboration with Shell has seen further progress on the fuel and lubricants front, revolving around improving performance in absolute terms and on durability over the life cycle of the engines, as well as reducing consumption. As usual, great attention has been paid to the electronics on the car, especially in terms of reducing weight and, obviously, reliability.

As always at Ferrari, a great deal of time has been devoted to the performance and optimisation of the materials used, right from the design stage of each of around six thousand components that make up the car. In part, this is done to ensure that all operations carried out at the race track are as efficient and effective as possible. Obviously, quality control remains a crucial aspect, as does the goal of reaching maximum levels of performance and reliability, while maintaining the highest possible safety standards.

With a reduction in the number of days available for track testing before the start of the Championship, which has dropped from fifteen to twelve, preparatory work on the test beds prior to the car’s track debut, has taken on even more importance. The three test sessions – at Jerez de la Frontera and Barcelona – will serve to get a picture of the handling of the F2012 and to adapt it to the Pirelli tyres. Indeed, getting the most out of the tyres has been an area that has seen a lot of work both at the design stage and in how the activities at the track are to be managed. The car is due to undergo a very intensive development programme over the first part of the season, especially on the aerodynamic front.

Chassis

— Carbon-fibre and honeycomb composite structure

— Ferrari longitudinal gearbox

— Limited-slip differential

— Semiautomatic sequential electronically controlled gearbox – quick shift

— Number of gears: 7 +Reverse

— Brembo ventilated carbon-fibre disc brakes

— Independent suspension, pull-rod activated torsion springs front and rear

— Weight with water, lubricant and driver: 640 kg

— OZ Wheels (front and rear): 13”

Engine

— Type: 056

— Number of cylinders: 8

— Cylinder block in sand cast aluminium V 90°

— Number of valves: 32

— Pneumatic distribution

— Total displacement: 2398 cm3

— Piston bore: 98 mm

— Weight > 95 kg

— Electronic injection and ignition

— Fuel: Shell V-Power

— Lubricant: Shell Helix Ultra

  • Μάριος

    Ομορφαααααμαξοοοοοό μου…!!
    Οααααχχαααααχαχαχαχααα

  • JohnnyXP64

    oxi re gamoto!!!!!!!! poso mapa to sxediasan!

    ama paei oso asximo einai tin katsame

  • f1fan

    Αμάν! Η σκάλα του Μιλάνου!!

  • Είμαι φανατικός tifoso εδώ και πολλά χρόνια αλλά συγκεκριμένα για αυτό το μονοθέσιο έχω ορισμένες προτάσεις:
    1. Να κατέβει το post αμέσως και να μην γίνει ξανά καμία αναφορά σε αυτό το μονοθέσιο ακόμα και αν κερδίζει
    2. Να απαγορευτούν οι φωτογραφίες αυτού του μονοθεσίου και στη θέση τους να μπουν φωτογραφίες απο κουτάβια και γατάκια
    3. Να μπει κάποιος στο εργοστάσιο της Ferrari και πιο συγκεκριμένα στο design center και να κάψει τα σχέδια και όλους τους σκληρούς
    4. Να φυλακιστούν όλοι οι σχεδιαστές για προσβολή δημοσίας αιδούς!

    Πέρα απο την πλάκα όμως το μπροστινό μέρος είναι όντως πάρα πολύ άσχημο. Το έντονο σκαλοπάτι στο ρύγχος και η διπλή εισαγωγή αέρα στην κορυφή του καλύματος του κινητήρα -αυτό που μοιάζει με καμπούρα- μου “βρωμάνε” επικείμενη “μαμουνιά”…Ferrari-style! :D

    • Fire_the_laser

      Να μπουν στην θεση τους κουταβια και γατακια!!! xD xD xD με εκανες να γελασω πολυ

  • cfu

    asximouliko

  • Schumacher

    Ας μου θυμήσει κάποιος ένα άσχημο μονοθέσιο που έτρεχε και γρήγορα.

  • Giorgos

    Ela kofte ti plaka POY EINAI TO PRAGMATIKO AYTOKINITO

  • F1 maniac

    μια χαρα ειναι..εμενα μου αρεσει παντως!!!!!!!!!!με αυτο θα τους παρουμε τα σωβρακαααα…….

    • JohnnyXP64

      min parete mono to periexomeno kai oxi ta sovraka prosexte omos LOL :P

  • myro

    ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΟ ΕΧΕΙ ΠΕΙ Ο ΕΝΤΖΟ ΦΕΡΡΑΡΙ ΟΤΙ ΓΙΑ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΡΦΟ , ΑΥΤΟ ΕΞΑΡΤΑΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΙΚΕΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ. ΑΣ ΕΛΠΙΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΜΑ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΦΕΤΙΝΟ ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ ΤΗΣ ΦΕΡΡΑΡΙ.

  • F1 maniac

     http://youtu.be/c7av7qcUTkM… FORZA FERRARIIIIIIIIIIIII….

  • myro

    Α ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΗ.ΝΑ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥΣ.ΤΑ ΕΚΑΝΑΝ ΤΑ ΜΟΝΟΘΕΣΙΑ ΝΑ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΣΑΝ ΤΟΝ ΝΤΟΝΑΛΝΤ ΝΤΑΚ.ΤΙ ΤΟΥΣ ΠΗΡΑΖΕ ΤΟ ΥΨΟΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΠΕΡΙΣΥ;

    • Anonymous

      Δεν τους ανάγκασε κανείς. (δες McLaren) Προτιμώ να βγει τελευταία χωρίς σκαλοπάτι, παρά πρώτη με αυτό το έκτρωμα.

    • myro

      Δεν λέω οτι τους ανάγκασε κανείς,αλλα με εξέρεση την ΜΚΛΑΡΕΝ μεχρι στιγμής ολοι οι υπόλοιποι ετσι το έκαναν και νομίζω έτσι θα το κάνουν και πολλοί άλλοι.Εγώ αναφέρωμε στον κανονισμο που εβαλε για φέτος η φια.Απλά δεν καταλαβώνω γιατι το έκαναν.

    • Anonymous

      Γιατί νομίζουν ότι θα ανεβάσουν την τηλεθέαση….

  • sofokles5 (ex sofokles)

    στηριζουμε την f2012. ειναι σχεδιασμένη απο έλληνα που δεν έξινε τα @@@@@@ του τα τελευταία 10 χρόνια στις καφετέριες. το αν ειναι ασχημη, δεν είναι δική του ευθύνη τόσο, όσο των κανονισμών.

  • τι π@π@ρια είναι αυτή;;;;;;;;;;;;; αν και πιστεύω ότι έως τον πρώτο αγώνα όλα τα αεροδυναμικά μέρη θα είναι διαφορετικά εκτός από την μπροστά πτέρυγα που η μύτη του Πινόκιο είναι ομορφότερη !

    • Mika

      Einai toso asxhmh, pou den anteksa na dw oles tis photos..Meta apo 5-6, stamathsa…
      An kerdizei, exei kalws, mporei na hremhsoun oi tifosi..
      Alliws, nyxta tha fygoun oloi apo to Maranello, me prwton kai kalytero to diko mas Tompazh, nomizw…
       

    • καλά αν είναι σφαίρα, τότε όλοι θα το βουλώσουμε και θα τη βλέπουμε λες και είναι η μπελούτσι! :P :D

  • Fire_the_laser

    Μαλλον ηθελαν να συνδιασουν το Multipla με την F1.

  • VanPerseF1

    Ωχχχχ….τι βλεπουν τα ομορφα μπιρμπιλοματακια μου;;;;;τι ειναι τουτο;;;ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΟΥ!!!!
    Ελπιζω να πηγαινει γρηγορα  να εχουμε θεαμα στους αγωνες(η MP4-27 να πηγαινει πιο γρηγορα φυσικα) γιατι αν εχουμε βαρετους αγωνες και μεσα στη βαρεμαρα βλεπουμε και τετοια μονοθεσια την κατσαμε τη βαρκα!

  • stadi

    Pull rod εμπρος και πισω;;
    Πολυ επικινδυνο αυτο.
    Η θα τους βγει ή θα πιασουν πατο.
    Εχω να δω pull rod στην μπροστινη αναρτηση απο το 1990.
    Ισως δουλεψει ομως.

  • cfu

    aytes me ta xionia molis eginan wallpaper

  • stadi

    Τι τραβαει ο καημενος ο αερας…

    • cfu

      lol pou vrikes tetoia photo???
      tha patho sigopi apo to gelio

    • stadi

      Στο f1technical. πολυ γελιο. Ωραιοι κανονισμοι.

  • pan_f1

    παιδιά όντως το σκαλοπάτι που κάννη είναι κακάσχημο το υπόλοιπο μονοθέσιο όμως είναι πανέμορφο το “μονοθεσηο” θα αλλάξει ως τον πρώτο αγώνα κατά 50% 

    εμείς η τιφόζι το “θεμε” γρήγορο κίας μην είναι όμορφο καλές επιτυχίες κίας είναι ασχημούλι πρωταθλητή “θεμε” !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Montoya

    το χαμογελο του Massa στις φωτογραφιες ειναι ολα τα λεφτα :D

  • Λοιπόν, ένα ένα τα πράγματα με την σειρά τους.
    Πρώτον, ένα πολύ ωραίο link για σύγκριση της F150 με την F2012: http://www.marca.com/2012/02/03/multimedia/graficos/1328275973.html
    Δεύτερον, ξέρω οτι είμαι απο τους πρώτους που κατέκριναν το μονοθέσιο αλλά αν είναι γρήγορο λίγη σημασία θα έχει πόσο όμορφο είναι. Και μην ακούω χαζά  τύπου “καλύτερα τελευταίος με όμορφο μονοθέσιο παρά πρώτος με αυτό”…Η F1 ποτέ δεν είχε να κάνει με looks, μόνο με ταχύτητα!
    Και τρίτον και τελευταίο, τα τελικά μονοθέσια δεν θα τα δούμε ούτε στα tests ούτε καν στην Αυστραλία. Άλλωστε η Ferrari δουλεύει πάνω σε πολλά πράγματα. Αεροτομές, καινούριο ριζοσπαστικό πάτωμα, winglets στους αεραγωγούς των φρένων αλλά και μπροστά απο τα sidepods κ.ά. και το ίδιο κάνουν και οι υπόλοιπες ομάδες. Υπομονή…

  • Mpekas2000

    Opa re pedia ipe kanis oti ta sxediazoun me tin omorfia???? den kanoume diagonismo pio ine to omorfotero modelo. edo metrai o kinitiras to sasman to sasi ke i aerodinamiki. ti simasia pezi ama i pteriga ine asximi i den ine mitero mprosta i miazi me papia i xina i koutavakia. ti doulia tou tin kani sosta?? (mpori ke oxi den kseroume akouma) ala gia na to sxediasan etsi malon kati parapano kseroun apo mas…. ama ine etsi na poume ke se olous tou odigous tou mixanokinitou athlitismou pou den ine modela oti ine axristi ke na pane na figoune apo edo… eleos

  • jim

    i alithia ine pos apo tin stigmi pou den idame ti mprostini aerotomi kai ta pterigia pou oloi legan i itali den theloun na mas diksoun pola(afto den simeni oti tha pai kai grigora ola stin pista fenonte).ego pedia apo  tin proti matia den trelathika,afto pou skeftika ine oti ine poli tetragonismeno kai isos xasi aerodinamika pali,ine san orthogonio,mixanika pistevo pos i itali ine korifeoi tha doume,makari na kano lathos

  • VanPerseF1

    Ρε παιδια μην τρελαθουμε κιολας….δε θελω να ακουω σχολια σαν αυτα  “η F1 δεν ηταν-ειναι ποτε ομορφια,γρηγορα να πηγαινει και ας ειναι οπως θελει”…ναι δεν αντιλεγω απλα κανεις δεν ειπε οτι επειδη ειναι ασχημη δεν θα ειναι και γρηγορη και επισης αυτη τη συγκεκριμενη στιγμη μπορουμε να μιλησουμε μονο για την ομορφια/ασχημια της γιατι δεν την εχουμε δει ακομα να τσουλαει οπως και κανενα αλλο μονοθεσιο.Ας αφησουμε τα περι ταχυτητας για τον Μαρτη ουτε καν για τις δοκιμες.

  • Ablaoublas

    Egw lew epeidi kanenas mas den einai oute Aerodynamistis oute kai Mixanikos epipedou F1, gia auto as kratisoume mono tis apopseis mas gia tin Omorfia tou autokinitou kai na perimenoume ta xronometra na milisoun… Gia to poso omorfi i asximi einai, emena mou arkei na tin dw prwtathlitria mazi me ton Fernando kai as kanei kai 10 lifting mexri to ton noemvrio!!!