Οι κινητήρες του νέου Ford B-Max

Σχετικά άρθρα

Η Ford θα παρουσιάσει επίσημα το νέο B-Max στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο και έτσι μετά τις πρώτες φωτογραφίες του, η Ford έδωσε και την λίστα των κινητήρων που θα τοποθετηθούν στο νέο B-Max. Το αυτοκίνητο βασίζεται στο πρωτότυπo που παρουσιάστηκε πέρυσι στην ίδια έκθεση και στιλιστικά δεν διαφέρει σημαντικά από το πρωτότυπο. Το B-Max βασίζεται στο Fiesta και δεν διαθέτει μεσαία κολόνα ώστε να γίνεται έτσι πιο άνετη η πρόσβαση στο εσωτερικό.

Το μικρό MPV διαθέτει πίσω συρόμενες πόρτες με το άνοιγμα όταν και οι δύο πόρτες είναι ανοικτές να φτάνει το 1.5 μέτρο! Τα πίσω καθίσματα αλλά και το κάθισμα του συνοδηγού αναδιπλώνονται πλήρως ώστε να γίνεται ευκολότερη η μεταφορά κάθε είδος φορτίου που έχει μήκος 2.35 μέτρα. Το αυτοκίνητο είναι κατά 30cm μικρότερο από το C-Max και κατά 11cm μεγαλύτερο από το Fiesta.

Το αυτοκίνητο μηχανικά θα φορά κινητήρες βενζίνης όπου ανάμεσα τους θα βρίσκεται και ο νέος 1.000αρης τρικύλιδρος turbo EcoBoost τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού με δύο ανεξάρτητους εκκεντροφόρους μεταβλητού χρονισμού καθώς και σύστημα start/stop. Αποδίδει 120 άλογα με μέση κατανάλωση 4.9 λίτρα/100 χλμ και 114 γρ/χλμ εκπομπές CO2. Επίσης θα υπάρχουν και Duratorq TDCi πετρελαιοκινητήρες στην γκάμα. Ο 1.60αρης TDI αποδίδει 95 άλογα, χρειάζεται 4.0 λίτρα/100 χλμ και εκπέμπει 104 γρ/χλμ CO2. Το νέο B-Max θα διαθέτει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας  Smart Regenerative Charging το οποίο βοηθά στην επαναφόρτιση της μπαταρίας ώστε να εξοικονομεί καύσιμο. Οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν μέσα στο 2012.

[Πηγή: Ford]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

NEW FORD B-MAX’S EASY ACCESS DOOR SYSTEM IS ‘CAR DESIGNER’S DREAM’ COME TO LIFE

  • B-MAX’s ingenious hinged front doors and sliding rear doors integrate the central body pillars, providing unrivalled access for passengers and luggage
  • Game-changing solution is culmination of intensive collaboration between designers and engineers to transform a tentative first sketch into a fundamental feature of the production-ready B-MAX
  • Easy Door Access System makes loading bulky items, or helping children in and out of the car in tight spaces, a breeze, as well as delivering excellent crash protection

BRENTWOOD, Essex, Feb. 10, 2012 – Ford has unveiled a unique door system that brings unrivalled ease-of-access to the all-new B-MAX.

Ford’s Easy Access Door System integrates the central body pillars into the doors of its multi-activity vehicle to create 1.5-metre wide unobstructed openings on either side of the car and reduce everyday motoring stress.

Most rear door openings provide around half that space. The Opel Meriva’s rear-hinged rear door offers maximum access less than 0.7 metres wide.

“Door systems like this have been a designer’s dream for many years,” said Stefan Lamm, exterior design director, Ford of Europe. “We have taken the concept from an idea on a designer’s sketch pad, to a stylish and versatile product on the showroom floor.”

“We set ourselves the challenge of re-imagining the small car,” he added. “People are struggling with the spatial challenges of city driving and we wanted to find a new solution.”

In developing the concept, a team spent several days observing drivers in their daily routine to understand exactly what customers really wanted in a compact car.

Engineers then took on the challenge of producing a safe and practical vehicle which would meet those needs. They moved the high-strength body-structure from the central body pillars and integrated it directly into the doors to ensure excellent crash protection, particularly in the event of a side impact.

Special ultra-high-strength steels, which provide up to five times the strength of conventional mild steel, were used in key parts of the body and doors to create an extremely strong and stiff structure without adding extra weight.

The process involved intense testing and analysis at every stage. More than 1,000 detailed computer simulations were conducted over three years to optimize side impact crash performance; each simulation taking 24 hours to complete and using the equivalent computer-power of eight high-end PCs. These simulations were then tested in the real world through a further 50 physical side impact crashes.

“We engineered the body to keep all the benefits of the new door concept, while making the structure strong, stiff and light,” said Darren Palmer, Product Development Quality Director, Ford of Europe. “Creating a strong, stable body is great for handling. The B-MAX is just as stiff as the latest Fiesta, and will be just as fun to drive too.”

The B-MAX interior is packed with features which take maximum advantage of the Easy Access Door System. The rear seats and the front passenger seat can be folded flat to create a large, convenient load platform, to accommodate everything from bicycles to flat-pack furniture.

“The door concept means you can load really large items, more than 2.3 meters long, through the side doors,” said Ernst Reim, Chief Interior Designer, Ford of Europe. “This makes a trip to the furniture store, or even a day at the beach with your surfboard, more realistic.”

The All-New Ford B-MAX will debut at Geneva next month and go on sale in Europe later in the year.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Νέα Shelby Super Snake με 830 άλογα και πολύ carbon

Η Shelby American παρουσίασε σήμερα την Super Snake έκδοση της νέας γενιάς της Mustang. Το αυτοκίνητο ξεχωρίζει από την επιθετική του εμφάνιση με νέους...