Μαζί με το Opel OPC, παγκόσμια πρεμιέρα στη Γενεύη έκανε και το Opel Mokka, το νέο crossover των Γερμανών. Αποτελεί στην ουσία την Ευρωπαική έκδοση του Buick Encore και διαθέτει σπορ στυλ και μια ποικιλία από κινητήρες, συμπεριλαμβανομένων ενός 1,6-λίτρων βενζίνης με 115 ίππους, ενός υπερτροφοδοτούμενου 1,4-λίτρων βενζίνης με 140 ίππους και ενός 1,7-λίτρων CDTI diesel με 130 ίππους.


Κατά βάση πρόκειται για μπροστοκίνητο μοντέλο αλλά θα υπάρχει και η επιλογή τετρακίνητης έκδοσης. Όλα τα μοντέλα θα έχουν στο βασικό τους εξοπλισμό συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC), Traction Control (TC), Hill Start Assist (HSA) και το Hill Descent Control (HDC).

Επίσης στο περίπτερο της Opel βρίσκεται το RAD-e. Περιγράφεται ως το “πρώτο ηλεκτρικό e-ποδήλατο που χτίζεται σύμφωνα με τις αρχές κατασκευή και παραγωγής των αυτοκινήτων“. Το πρωτότυπο έχει ένα μοτέρ 250 watt που δίνει ένα μια αυτονομία των 60-145 χιλιόμετρων.

Στη Γενεύη παρουσιάζεται και το Insignia BiTurbo, με τον twin-turbo 2.0-λίτρων κινητήρα diesel που παράγει 195 ίππους και 400 Nm ροπής, δίνοντας τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 8,7 δευτερόλεπτα και με την τελική ταχύτητα στα 230 χλμ/ώρα, με την μέση κατανάλωση να ανέρχεται 4.9 λίτρα/100 χλμ και εκπομπές CO2 129 γρ/χλμ. Τέλος βρίσκεται και το Ampera, το ευρωπαικό αυτοκίνητο της χρονιάς. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο ελληνικό δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Opel | Live Photos: Autoblog.nl]

Δελτίο Τύπου

Δύο Παγκόσμιες Πρεμιέρες Opel και Ένα Πρωτότυπο Ηλεκτρικό Ποδήλατο

Η Opel στο 82ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης

  • Ντεμπούτο για το μικρό SUV Mokka και το Astra OPC  στη Γενεύη
  • Η Opel αποκαλύπτει το ‘RAD e’ – το πρώτο ηλεκτρικό ποδήλατο που βασίζεται σε αρχές παραγωγής αυτοκινήτου
  • Νέο Insignia 2.0 BiTurbo CDTI 143 kW/195 hp με μοναδικό σειριακό σύστημα διπλού τούρμπο
  • Βελτιώσεις για το 2012: αποδοτικότεροι και οικονομικότεροι κινητήρες
  • Η Opel γιορτάζει μία πορεία 150χρόνων: από τις ραπτομηχανές στα βραβευμένα αυτοκίνητα

Rüsselsheim/Geneva. Η Opel συμμετέχει με δύο παγκόσμιες πρεμιέρες στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (6-18 Μαρτίου, 2012): το νέο μικρό SUV Mokka και το νέο πανίσχυρο Astra OPC. Πλήρως εναρμονισμένη με το φετινό φουτουριστικό σλόγκαν της Έκθεσης ‘Driving into the future’, η Opel είναι η πρώτη Γερμανική κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που εμφανίζεται στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά SUV-B με το νέο Mokka.

Παράλληλα με την επέκταση της γκάμας της με το νέο Mokka και το νέο Astra OPC, η Opel προσφέρει και περισσότερο συναίσθημα. Το νέο σπορ coupé Astra OPC 206 kW/280 hp είναι το ισχυρότερο Astra όλων των εποχών. Η Opel έχει κάθε λόγο να γιορτάζει το 2012, καθώς φέτος είναι η επέτειος των 150 χρόνων της. Εκτός από τις δύο παγκόσμιες πρεμιέρες, η μάρκα παρουσιάζει στη Γενεύη τη φουτουριστική σχεδιαστική μελέτη ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου με την ονομασία “RAD e”. Με αυτό τον ιστορικό κρίκο που συνδέει την Opel με τα πρώτα χρόνια της στη βιομηχανία σαν κατασκευάστρια ποδηλάτων, το RAD e ολοκληρώνει τη στρατηγική e-mobility της εταιρίας και εκφράζει το όραμα μιας ολοκληρωμένης φιλοσοφίας ατομικής μετακίνησης στην πόλη.

Με την έναρξη παραδόσεων του Ampera, του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής από Ευρωπαίο κατασκευαστή που πηγαίνει οπουδήποτε, οποτεδήποτε λόγω δυνατότητας επέκτασης της αυτονομίας του, η μάρκα εγκαινιάζει μία νέα κατηγορία στην Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου και υπογραμμίζει το ρόλο της ως πρωτοπόρου  στις προηγμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης.

Οι επισκέπτες του Σαλονιού της Γενεύης θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα για την κορυφαία τεχνολογία της Opel. Ντεμπούτο στο Insignia κάνει ο νέος, πολύ αποδοτικός 2.0 BiTurbo CDTI με αποκλειστικό σειριακό σύστημα double turbo  με δύο ανεξάρτητα intercooler. Το Insignia 2.0 BiTurbo CDTI αποδίδει 143 kW/195 hp και ροπή 400 Nm. Η κατανάλωση καυσίμου ξεκινά από 4,9 lit. / 100 km (129 g/km CO2). Επομένως είναι από τα πιο αποδοτικά οχήματα της αγοράς.

Παγκόσμια πρεμιέρα: συμπαγείς διαστάσεις, μεγάλες δυνατότητες – το νέο Mokka

Παρά το μικρό συνολικό μήκος των 4,28 m, το Mokka μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση μέχρι πέντε άτομα σε υπερυψωμένα καθίσματα. Συνδυάζει ελκυστική σχεδίαση με καινοτόμες τεχνολογίες και ανώτερες λειτουργίες, που γίνονται πλέον προσιτές σε έναν ευρύτερο κύκλο πελατών. Στη δυναμική οδηγική εμπειρία συμβάλλουν τρεις αποδοτικοί κινητήρες, οι βενζινοκινητήρες 1.6 85 kW/115 hp και 103 kW/140 hp 1.4 l Turbo και ο 1.7 CDTI με 96 kW/130 hp. Η ασφάλεια αυξάνεται με τεχνολογίες αιχμής που λανσάρονται για πρώτη φορά  στην κατηγορία SUV B, όπως τα Συστήματα Υποστήριξης Οδηγού που βασίζονται στην εμπρός κάμερα Opel Eye, μία κάμερα οπισθοπορείας, το μοναδικό σύστημα μεταφοράς ποδηλάτου FlexFix και τα πιστοποιημένα καθίσματα AGR.

Η οδική συμπεριφορά του Mokka έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες ζωής στην πόλη σε συνδυασμό με όλες τις off-road δυνατότητές του. Γι’ αυτό εκτός από την εμπρόσθια κίνηση (FWD), το Mokka προσφέρεται με τεχνολογία AWD για καλύτερη πρόσφυση και οδική συμπεριφορά. Η τεχνολογία AWD είναι αποδοτική, ευφυής και προσιτή, ενώ μετατρέπει το Mokka από στιβαρό SUV πόλης σε ικανό όχημα εκτός δρόμου.

Σε καλές συνθήκες πρόσφυσης, όπως στην άσφαλτο, το Mokka χρησιμοποιεί FWD mode με όλη τη ροπή να κατανέμεται στους εμπρός τροχούς, προς όφελος της κατανάλωσης. Ωστόσο, για ανώτερη οδηγική άνεση και συμπεριφορά, η κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα μπορεί να μεταβάλλεται ανάλογα με την πρόσφυση και την οδηγική κατάσταση. Σε πολύ ολισθηρούς δρόμους, η κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα είναι 50-50. Συνολικά, ο οδηγός απολαμβάνει τα πλεονεκτήματα ενός συστήματος που προσαρμόζεται αυτόματα στις επικρατούσες οδικές συνθήκες. Ολόκληρο το σύστημα AWD ζυγίζει μόνο 65 κιλά, κάτι που ωφελεί την κατανάλωση.

Στάνταρ χαρακτηριστικά που αναβαθμίζουν την οδηγική εμπειρία σε όλες τις εκδόσεις  Mokka περιλαμβάνουν Electronic Stability Control (ESC), Traction Control (TC) καθώς και τα συστήματα Hill Start Assist (HSA) και Hill Descent Control (HDC) –  που βελτιώνουν την οδηγική άνεση και ασφάλεια σε ανηφόρες και κατηφόρες.

Το ηλεκτρικό ποδήλατο ‘RAD e’ της Opel προσφέρει όραμα για το μέλλον

Η Opel παρουσιάζει τη σχεδιαστική μελέτη ‘RAD e’ στη Γενεύη – πρόκειται για ένα φουτουριστικό ηλεκτρικό ποδήλατο που επεκτείνει τη στρατηγική e-mobility της μάρκας.  Το RAD e – το πρώτο ηλεκτρικό ποδήλατο που βασίζεται στις αρχές δομής & παραγωγής ενός αυτοκινήτου – φέρει πολλά από τα στοιχεία της σχεδιαστικής γλώσσας Opel όπως τα σχήματα μπούμερανγκ, γνωστά από το Ampera και το πρωτότυπο RAK e. Η τεχνολογία pedelec με ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 250 watt υποστηρίζει τον αναβάτη στην κάλυψη αποστάσεων 60 έως 145 χλμ, με τελική ταχύτητα 25 km/h. Με αυτή την έννοια, το RAD e ικανοποιεί τις ανάγκες μετακίνησης των πελατών, όταν η χρήση του αυτοκινήτου είναι περιορισμένη ή αδύνατη. Το RAD e παρουσιάζεται σε μία εποχή που τα ηλεκτρικά ποδήλατα προβλέπεται να παίξουν βασικό ρόλο στις ολοκληρωμένες φιλοσοφίες αστικής μετακίνησης του μέλλοντος συνδέοντας ηλεκτρικά ποδήλατα, αυτοκίνητα και λεωφορεία. Το πρωτότυπο RAD e μπορεί να επαναφορτίζεται στο πίσω τμήμα του Mokka πάνω στη σχάρα του μοναδικού συστήματος FlexFix της Opel.

Το RAD e παραπέμπει επίσης στα πρώτα χρόνια της παρουσίας της Opel στη βιομηχανία, την εποχή που κατασκεύαζε ποδήλατα. Στο πλαίσιο της επετείου των 150 χρόνων της Opel, οι σχεδιαστές δημιούργησαν μία μελέτη που αναφέρεται στο παρελθόν, λανσάροντας παράλληλα ένα όραμα για το μέλλον.

Νέος 2.0 BiTurbo CDTI στην κορυφή της γκάμας diesel για το Insignia

Οι επισκέπτες της Έκθεσης της Γενεύης θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα το νέο πολύ αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα 2.0 BiTurbo CDTI που κάνει ντεμπούτο στο Insignia. Το Insignia 2.0 BiTurbo CDTI αποδίδει 143 kW/195 hp με ροπή 400 Nm, και κατανάλωση που ξεκινά από 4,9 lit. / 100 km (129 g/km CO2). Αυτό σημαίνει ότι είναι από τα πιο αποδοτικά αυτοκίνητα της μεσαίας κατηγορίας. Στην καρδιά του κινητήρα ‘χτυπά’ το σειριακό σύστημα διπλού τούρμπο – μία τεχνολογία που μέχρι πρότινος ήταν προνόμιο ακριβότερων αυτοκινήτων. Στο καινοτόμο σύστημα BiTurbo του Insignia δύο υπερσυμπιεστές διαφορετικού μεγέθους λειτουργούν ξεχωριστά ή ταυτόχρονα. Στο περιβάλλον του ανταγωνισμού, η Opel είναι η μοναδική στη μεσαία κατηγορία που προσφέρει ένα τέτοιο προηγμένο σειριακό σύστημα υπερσυμπίεσης με δύο ανεξάρτητα intercooler σε κινητήρα diesel.

Στη φάση εξέλιξης του 2.0 BiTurbo CDTI, προτεραιότητα για τους μηχανικούς ήταν να διασφαλίσουν ταχεία κλιμάκωση της πίεσης υπερπλήρωσης στις χαμηλές στροφές, ενισχύοντας παράλληλα την απόκριση του γκαζιού στις μεσαίες. Ο αέρας εισαγωγής προσαρμόζεται άριστα στην κλίμακα στροφών και τις ανάγκες των δύο υπερσυμπιεστών. Στις χαμηλές στροφές, ένας πρόσθετος, υγρόψυκτος εναλλάκτης θερμότητας (intercooler) που είναι αποκλειστικά συνδεδεμένος με τον μικρό υπερσυμπιεστή φροντίζει η μικρή ποσότητα του αέρα να οδηγείται άμεσα στο θάλαμο καύσης. Στις μεσαίες στροφές, ο μεγαλύτερος και ισχυρότερος υπερσυμπιεστής έχει μεγαλύτερη συμβολή, ενώ ο αέρας εισαγωγής υπό υψηλή πίεση πλέον ψύχεται από ένα μεγαλύτερο, συμβατικό intercooler. Η Opel είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί τέτοιο ‘σύστημα δύο ψυγείων’.

Αυτά είναι τα βασικά συστατικά για την ταχεία απόκριση και ευστροφία του κινητήρα. Άλλες καινοτομίες του δημοφιλούς μοντέλου είναι: όλες οι εκδόσεις AWD σύντομα θα διατίθενται με SuperSport chassis που περιλαμβάνει την εμπρός ανάρτηση του Insignia OPC (Opel Performance Center) με γόνατα υψηλών επιδόσεων (HiPerStruts) για ακόμα πιο σπορ χροιά. Επίσης, νέα συστήματα υποστήριξης οδηγού βασισμένα σε ραντάρ αναβαθμίζουν την ενεργητική ασφάλεια του Insignia.

Βελτιώσεις μοντέλων

Η Opel εξελίσσει και αναβαθμίζει συνεχώς τη γκάμα μοντέλων της. Έτοιμη για το 2012, η  Opel έχει λανσάρει τη νέα έκδοση φυσικού αερίου ecoFLEX του επταθέσιου Zafira Tourer με την καλύτερη αυτονομία CNG (Compressed Natural Gas) 530 km – πολύ πάνω από το στόχο των 500 km. Το Zafira Tourer 1.6 CNG Turbo ecoFLEX έχει 110 kW/150 hp, ροπή 210 Nm και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 200 km/h. Το όχημα χρησιμοποιεί 4,7 kg (7.2 m3) φυσικού αερίου στα 100 km στο μικτό κύκλο, που είναι τουλάχιστον 6% καλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο Zafira CNG.

Η Opel όμως φρόντισε και για τους πελάτες που ενδιαφέρονται για το περιβάλλον και το κόστος και αναβάθμισε την LPG γκάμα της με το νέο, ισχυρό και οικονομικό κινητήρα 1.4 LPG Turbo ecoFLEX.

Ο κινητήρας διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος: 103 kW/140 hp με ροπή 200 Nm στα Astra 5Θ και Sports Tourer και με 88 kW/120 hp (175 Nm στο Meriva. Οι εκπομπές CO2 του κινητήρα Euro 5 στο LPG mode είναι μόλις 124 g/km για το Meriva, 129 g/km για το Astra 5Θ και 132 g/km για το Astra Sports Tourer στο μικτό κύκλο. Με άλλο λόγια, οι εκπομπές CO2 είναι περίπου 15% χαμηλότερες από το επίπεδο εφάμιλλων βενζινοκινητήρων. Οι κάτοχοι μοντέλων LPG μπορούν να κάνουν επίσης οικονομία μέχρι 40% στο κόστος καυσίμου.

Εκτός από τη νέα έκδοση LPG στη σειρά Meriva, η Opel βελτιώνει περαιτέρω τη γκάμα βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων της για τον compact πρωταθλητή της ευελιξίας. Ηγέτης στην Ευρωπαϊκή κατηγορία μικρών πολυμορφικών με πίσω πόρτες FlexDoors προσφέρει εύκολη και άνετη πρόσβαση και εφοδιάζεται με βελτιστοποιημένους κινητήρες για αυξημένη ισχύ και χαμηλότερη κατανάλωση. Η τεχνολογία Start/Stop θα διατίθεται τώρα με όλες τις εκδόσεις ισχύος του βενζινοκινητήρα 1.4 l. Στην έκδοση 88 kW/120 hp η κατανάλωση έχει μειωθεί ακόμα περισσότερο: από 6,1 σε 5,7 lit. / 100 km – που μεταφράζεται σε σημαντική οικονομία καυσίμου μέχρι 12%. Οι μηχανικοί δημιούργησαν επίσης μία νέα 6-τάχυτη έκδοση με ροπή 200 Nm, 14% περισσότερη (25 Nm) από του 5-τάχυτου κιβωτίου. Αυτό σημαίνει πιο ξεκούραστη οδηγική εμπειρία, χωρίς συχνές αλλαγές ταχυτήτων. Η Opel προσφέρει τώρα ένα κινητήρα 81 kW/110 hp 1.7 CDTI  με 6-τάχυτο αυτόματο για τους αγοραστές diesel που θέλουν οδηγική άνεση. Η κινητήρια μονάδα που διατίθεται τώρα με το Meriva είναι κατά 10 hp ισχυρότερη από την προηγούμενη αυτόματη έκδοση 1.7 CDTI, εκπέμποντας μόνο 160g CO2/km – οκτώ γραμμάρια λιγότερο / χλμ. σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Εμπνευσμένη από το δημοφιλές μοντέλο Corsa Color Edition είναι η νέα έκδοση του μικρού bestseller της Opel. Όσοι θέλουν ένα τρίθυρο ή πεντάθυρο Corsa με εντυπωσιακή εμφάνιση μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στις δύο μεταλλικές αποχρώσεις pepperdust και technical grey και σίγουρα θα ξεχωρίζουν. Αυτές συνδυάζονται εξωτερικά με γυαλιστερή μαύρη οροφή, μαύρα κελύφη εξωτερικών καθρεπτών και μαύρο πλαίσιο στη μάσκα, τώρα για πρώτη φορά. Οι δακτύλιοι των αεραγωγών είναι βαμμένοι σε εντυπωσιακή απόχρωση, ασορτί με τα ένθετα θυρών σε curry ή matt chrome. Έτοιμη για να υποδεχτεί την επετειακή χρονιά της, η Opel έχει δημιουργήσει αποκλειστικά μοντέλα Corsa, Meriva, Astra και Insignia με διακριτικό τίτλο “150 years Opel”. Αυτά χαρακτηρίζονται από εντυπωσιακά στοιχεία σχεδίασης και άνεσης, ενώ προσφέρουν έξτρα εξοπλισμό σε συμφέρουσες τιμές. Όσοι επιθυμούν να δώσουν μία νότα αποκλειστικότητας στα αυτοκίνητά τους μπορούν να τους προσθέσουν το επετειακό σήμα ‘150 years Opel’. Η Opel έχει αναβαθμίσει τις μοναδικές τεχνολογίες της, όπως το ενσωματωμένο σύστημα μεταφοράς ποδηλάτου FlexFix, Η δεύτερη γενιά που διατίθεται με τα  Astra Sports Tourer και Zafira Tourer μπορεί τώρα να μεταφέρει ακόμα περισσότερο βάρος και συνολικά μέχρι τέσσερα ποδήλατα.

e

  • Panos225

    Αραγε,το Mokka θα το βγαλει και η Chevrolet;