Η πρώτη καρό σημαία της σεζόν έπεσε, με τον Jenson Button να γίνεται ο πρώτος νικητής της σεζόν. Ο αγώνας ήταν συναρπαστικός κι εξελίχθηκε σε “‘πόλεμο” των McLaren και Red Bull, όπως δείχνει η εξέλιξή του, αλλά και το τελικό αποτέλεσμα. Ο Sebastian Vettel βρέθηκε ανάμεσα στις δύο McLaren, μιας και ο Lewis Hamilton πέρασε 3ος την γραμμή του τερματισμού, μπροστά από τον Mark Webber, ο οποίος τον πίεσε στους τελευταίους γύρους, αλλά δεν κατάφερε να προσπεράσει. Ο Fernando Alonso έκανε ό,τι μπορούσε, έτσι τερμάτισε στην 5η θέση, μπροστά από τους Kamui Kobayashi, Sergio Perez, Daniel Ricciardo και Paul di Resta.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Ο Hamilton δεν ξεκίνησε καλά, έτσι ο Button έστριψε πρώτος. Πολύ καλή εκκίνηση έκαναν οι δύο οδηγοί της Mercedes, με τον Michael Schumacher ν’ ανεβαίνει στην 3η θέση, και τον Nico Rosberg, στην 4η. Μία θέση κέρδισε ο Sebastian Vettel, ο οποίος από την 6η, βρέθηκε στην 5η θέση. Αντιθέτως, κακή εκκίνηση έκανε ο Romain Grosjean, καθώς έχασε 3 θέσεις, από τους παραπάνω οδηγούς. Ακόμα χειρότερη εκκίνηση για τον Webber (μία ακόμα στο ενεργητικό του), καθώς βρέθηκε στην 9η θέση, από την 5η που ξεκινούσε. Μία θέση κέρδισε ο Maldonado, αλλά οι πιο ευνοημένοι ήταν οι οδηγοί της Ferrari, οι οποίοι βρισκόταν στις θέσεις 8 και 10. Φυσικά, ο Alonso ήταν μπροστά από τον Massa.

Ο πρώτος γύρος ήταν επεισοδιακός, επαφή είχαν οι Bruno Senna και Daniel Ricciardo, οι οποίοι μπήκαν μαζί στα pits, στο τέλος του πρώτου γύρου. Εν τω μεταξύ, στις πρώτες θέσεις, στον 2ο γύρο, ο Sebastian Vettel πραγματοποίησε ένα απίστευτο προσπέρασμα στον Nico Rosberg, στη στροφή 9, περνώντας από την εξωτερική! Σ’ εκείνο το σημείο, όμως, έλαβε τέλος ο αγώνας του Romain Grosjean, ο οποίος είχε “θανατηφόρα” επαφή με τον Maldonado στη στροφή 13. Η εμπρός δεξιά ανάρτηση του Γάλλου έσπασε, κι έτσι δεν κατάφερε να συνεχίσει αυτό που άρχισε χθες.

Το εκπληκτικό προσπέρασμα του Vettel στον Rosberg:

http://www.youtube.com/watch?v=dI1cM5E-iyE

Ο Button ήταν ο ταχύτερος οδηγός, κι ο Lewis Hamilton δεν μπορούσε να πιάσει την απόδοση του Βρετανού αφού δυσκολευόταν με τα ελαστικά. Μετά από τον 5ο γύρο, η πρώτη δεκάτα ήταν: Button, Hamilton, Schumacher, Vettel, Rosberg, Alonso, Webber, Massa, Maldonado, Perez. Στον 6ο γύρο, ο Vettel βγαίνει, προσωρινά, εκτός πίστας, με τους Rosberg και Alonso να τον φτάνουν. Ο Πρωταθλητής βρισκόταν πίσω από τον Schumi και τον πίεζε για να περάσει, κάτι που κατάφερε στον 10ο γύρο, καθώς ο 43χρονος έχασε σχέσεις στο κιβώτιο, έχασε και το φρενάρισμα του κινητήρα, με αποτέλεσμα να βγει εκτός στην πρώτη στροφή. Τελικά, το κιβώτιο της W03 δεν του επέτρεψε να συνεχίσει τον αγώνα.

Οι ομάδες ακολούθησαν διαφορετικές στρατηγικές όσον αφορά την επιλογή των ελαστικών. Ο Alonso μπήκε στα pits στον 13ο γύρο κι έβαλε τη μεσαία γόμα, όπως έγινε και με τους Webber, Button και Hamilton, οι οποίοι μπήκαν στον 14ο, 16ο και 17ο γύρο, αντίστοιχα. Αντίθετα, ο Vettel, που μπήκε στον 16ο γύρο, επέλεξε να χρησιμοποιήσει ξανά τη μαλακή γόμα των ελαστικών.

Η έξοδος από το πρώτο pit stop δεν ήταν ιδανική για τον Hamilton, καθώς βγήκε πίσω από τον Perez, που δεν είχε αλλάξει ελαστικά, και καθυστερούσε σημαντικά. Λίγο πιο πίσω, ο Vettel πλησίαζε τον Βρετανό, ο οποίος πέρασε την C31, με τον Vettel να κάνει το ίδιο, αλλά χωρίς να χάσει χρόνο. Ο Perez δέχθηκε το προσπέρασμα και του Alonso, και στη συνέχεια, μπήκε για τη δική του αλλαγή ελαστικών.

Σ’ εκείνο το σημείο, ο Button κρατούσε στα χέρια του τη νίκη, με τη διαφορά από τον δεύτερο Hamilton να είναι στα 10 δευτερόλεπτα. Στον 27ο γύρο, ο Massa δέχθηκε διπλό προσπέρασμα από τους Raikkonen και Kobayashi, έτσι “έπεσε” στη 10η θέση. Τα ελαστικά του Βραζιλιάνου είχαν “τελειώσει”, επομένως μπήκε αμέσως στα pits. Στον 29ο γύρο, οι πρώτοι 10 ήταν: Button, Hamilton, Vettel, Alonso, Rosberg, Webber, Maldonado, Raikkonen, Kobayashi και di Resta. Ο Webber πίεζε τον Rosberg, ο οποίος “έκοψε” τη στροφή 12, αλλά στη συνέχεια, μπήκε στα pits, χωρίς να πάρει κάποια ποινή από τους αγωνοδίκες.

Στον 34ο γύρο, ο Alonso έβαλε ξανά τη μεσαία γόμα, ενώ το ίδιο έκαναν οι Button και Hamilton. Ξαφνικά, η Caterham του Vitaly Petrov ακινητοποιήθηκε στην άκρη της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα, ωστόσο οι Vettel και Webber πρόλαβαν να αλλάξουν ελαστικά, πριν να είναι πολύ αργά. Ο Vettel βγήκε μπροστά από τον Hamilton, έτσι ήταν φανερό ότι θα πίεζε τον Button, για τη νίκη, αφού το SC εκμηδένισε τις διαφορές, και ο αγώνας ξεκινούσε από την αρχή.

Πριν φύγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, η πρώτη 10άδα ήταν: Button, Vettel, Hamilton, Webber, Alonso, Maldonado, Perez, Rosberg, Raikkonen και Kobayashi. Το SC έφυγε από την πίστα στον 42ο γύρο, και ο Kobayashi “ανέβηκε” στην 9η θέση, προσπερνώντας τον Raikkonen. Ο Button ήταν ταχύτερος απ’ όλους, έτσι άνοιγε τη διαφορά από τον Vettel, ο οποίος δεχόταν την πίεση του Hamilton, που δεχόταν την πίεση του Webber! Οι 3 οδηγοί έκαναν παραπλήσιους χρόνους, το DRS flap των Hamilton και Webber άνοιγε σε κάθε γύρο, αλλά η σειρά στις πρώτες θέσεις δεν άλλαξε. Στον 48ο γύρο, ο Massa είχε επαφή με τον Senna, η οποία οδήγησε τον οδηγό της Ferrari σ’ εγκατάλειψη.

Έκπληξη προκαλούσε η απόδοση του Maldonado, ο οποίος ήταν “κολλημένος” στην F2012 του Alonso. Ο οδηγός της Williams ήθελε πάρα πολύ να περάσει τον δις Παγκόσμιο Πρωταθλητή κι έναν από τους καλύτερους οδηγούς του αθλήματος, αλλά ό,τι έχτιζε για 15 γύρους, το γκρέμισε μ’ ένα λάθος, αφού στον τελευταίο γύρο, στην έξοδο της 6ης στροφής, ήρθε νωρίτερα στο γκάζι, με αποτέλεσμα να χάσει το πίσω μέρος και να καταστρέψει την FW34, αλλά και τον αγώνα του.

Το ατύχημα του Maldonado:

http://www.youtube.com/watch?v=E1TE4bhoXBQ

Με όλ’ αυτά, ο Jenson Button είδε πρώτος την καρό σημαία, κατακτώντας την 3η του νίκη στην Αυστραλία και την 13η στην καριέρα του, φτάνοντας του David Coulthard και Alberto Ascari, τον άνθρωπο που κατέκτησε για πρώτη φορά δύο -συνεχόμενους- τίτλους, το 1952 και το 1953. Ο Πρωταθλητής του 2009 έκανε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, με 1:29.187, στον 56ο γύρο. Το επόμενο Grand Prix είναι προγραμματισμένο για τις 23-25 Μαρτίου, στην Kuala Lumpur της Μαλαισίας. Στη συνέχεια, μπορείς να δεις τους χρόνους, αλλά και τη βαθμολογία οδηγών και κατασκευαστών.

2012 Formula 1 Australian Grand Prix

Θέση No Οδηγός Ομάδα Γύροι Χρόνος Grid Pts
1 3 Jenson Button McLaren-Mercedes 58 Winner 2 25
2 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 58 +2.1 secs 6 18
3 4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 58 +4.0 secs 1 15
4 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 58 +4.5 secs 5 12
5 5 Fernando Alonso Ferrari 58 +21.5 secs 12 10
6 14 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 58 +36.7 secs 13 8
7 9 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 58 +38.0 secs 17 6
8 15 Sergio Perez Sauber-Ferrari 58 +39.4 secs 22 4
9 16 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 58 +39.5 secs 10 2
10 11 Paul di Resta Force India-Mercedes 58 +39.7 secs 15 1
11 17 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 58 +39.8 secs 11
12 8 Nico Rosberg Mercedes 58 +57.6 secs 7
13 18 Pastor Maldonado Williams-Renault 57 +1 Lap 8
14 24 Timo Glock Marussia-Cosworth 57 +1 Lap 20
15 25 Charles Pic Marussia-Cosworth 53 +5 Laps 21
16 19 Bruno Senna Williams-Renault 52 +6 Laps 14
Ret 6 Felipe Massa Ferrari 46 +12 Laps 16
Ret 20 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 38 +20 Laps 18
Ret 21 Vitaly Petrov Caterham-Renault 34 +24 Laps 19
Ret 7 Michael Schumacher Mercedes 10 +48 Laps 4
Ret 10 Romain Grosjean Lotus-Renault 1 +57 Laps 3
Ret 12 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 0 + 58 Laps 9
DNS 22 Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 23
DNS 23 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 24

Βαθμολογία Οδηγών

Θέση Οδηγός Εθνικότητα Ομάδα Βαθμοί
1 Jenson Button British McLaren-Mercedes 25
2 Sebastian Vettel German Red Bull Racing-Renault 18
3 Lewis Hamilton British McLaren-Mercedes 15
4 Mark Webber Australian Red Bull Racing-Renault 12
5 Fernando Alonso Spanish Ferrari 10
6 Kamui Kobayashi Japanese Sauber-Ferrari 8
7 Kimi Räikkönen Finnish Lotus-Renault 6
8 Sergio Perez Mexican Sauber-Ferrari 4
9 Daniel Ricciardo Australian STR-Ferrari 2
10 Paul di Resta British Force India-Mercedes 1
11 Jean-Eric Vergne French STR-Ferrari 0
12 Nico Rosberg German Mercedes 0
13 Pastor Maldonado Venezuelan Williams-Renault 0
14 Timo Glock German Marussia-Cosworth 0
15 Charles Pic French Marussia-Cosworth 0
16 Bruno Senna Brazilian Williams-Renault 0
17 Felipe Massa Brazilian Ferrari 0
18 Heikki Kovalainen Finnish Caterham-Renault 0
19 Vitaly Petrov Russian Caterham-Renault 0
20 Michael Schumacher German Mercedes 0
21 Romain Grosjean French Lotus-Renault 0
22 Nico Hulkenberg German Force India-Mercedes 0
23 Pedro de la Rosa Spanish HRT-Cosworth 0
24 Narain Karthikeyan Indian HRT-Cosworth 0

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 McLaren-Mercedes 40
2 Red Bull Racing-Renault 30
3 Sauber-Ferrari 12
4 Ferrari 10
5 Lotus-Renault 6
6 STR-Ferrari 2
7 Force India-Mercedes 1
8 Mercedes 0
9 Williams-Renault 0
10 Marussia-Cosworth 0
11 Caterham-Renault 0
12 HRT-Cosworth 0

 

[Photo Copyright: HOCH ZWEI/Vodafone McLaren Mercedes]