Συμμαζεύοντας λίγο το χάος που ονομάζεται bookmarks στον υπολογιστή μου, έπεσα πάνω σε δύο S2000 που για κάποιον περίεργο λόγο ποτέ δεν έκανα θέμα. Το ένα, καθαρόαιμο time attack αυτοκίνητο, το άλλο περισσότερο ευέλικτο όσον αφορά στη χρήση για την οποία προορίζεται. Στην ουσία όμως και τα δύο είναι δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος. Ο λόγος για τα S2000 της Top Fuel και της Amuse: το Zero-1000 (όπου το χίλια αντιπροσωπεύει τα κιλά του αυτοκινήτου) και το GT1 όπως είναι οι επίσημες ονομασίες τους αντίστοιχα.

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι το S2000 είναι ένα από τα αρτιότερα δημιουργήματα που έχουν βγει από εργοστάσιο της Honda. Αγνό, ανόθευτο, με κινητήρα διαμάντι και οδική συμπεριφορά που αν ξέρεις να “το πας” επιβραβεύει τον οδηγό με πραγματική απόλαυση και –αν το επιθυμεί- χρόνους που συναγωνίζονται δυνατότερα οχήματα. Όμως το stock S2000 έχει ένα συγκεκριμένο “ταβάνι” δυνατοτήτων και μία συντηρητική βελτίωση απλά ανεβάζει αυτό το ταβάνι λίγο. Π.χ. αν θέλεις να κάνεις χρόνο κάτω από 60 δευτερόλεπτα στην Tsukuba, ένα βελτιωμένο στα σημεία S θα τα καταφέρει. Αν θέλεις όμως να πέσεις κοντά στα 55 δευτερόλεπτα, πρέπει να αλλάξουν πολλά πράγματα.

Ένα, αν όχι το σημαντικότερο, από αυτά τα πράγματα είναι ο χαρακτήρας του Honda. Η ατμόσφαιρα λοιπόν παίρνει πόδι και στη θέση της έρχεται η υπερτροφοδότηση. Και τα δύο S2K διαθέτουν υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες. Η Top Fuel επέλεξε πρώτα απ’ όλα να αυξήσει τη χωρητικότητα του κινητήρα στα 2.156 κ.εκ. με σφυρήλατα πιστόνια και μπιέλες από χρωμιομολυβδαίνιο πάνω σε ζυγισμένο στροφαλοφόρο από τον F22C (η εκδοχή του κινητήρα που απευθυνόταν αποκλειστικά στην αμερικάνικη αγορά). Το turbo που τοποθέτησε είναι το GT3540 της HKS που κάθεται πάνω σε custom πολλαπλή εξαγωγής και στέλνει τον πεπιεσμένο αέρα στο επίσης custom, V-mounted intercooler και από εκεί στην εισαγωγή. Ο τρόπος τοποθέτησης του intercooler είναι ιδιαίτερα πρωτότυπος και φοβερά αποδοτικός καθώς κρατώντας το μήκος των σωληνώσεων πολύ κοντό μειώνεται το turbo lag και βελτιώνεται η απόκριση του κινητήρα στο γκάζι. Η μηχανή είναι ικανή για περίπου 680 άλογα στις 7.300 σ.α.λ. και 70 kgm ροπής στις 6.800 σ.α.λ. με πίεση 1,7 bar. Η δύναμη περνάει από τον τρίδισκο συμπλέκτη της OS Giken στο πεντατάχυτο σειριακό κιβώτιο της HKS και από εκεί στο LSD της Super Lock.

Στην απέναντι γωνία είναι ο κινητήρας του S2K της Amuse. Επίσης υπερκυβισμένος στα 2.259 κ.εκ. χάρη στο stroker kit της Jun που αποτελείται από στροφαλοφόρο άξονα, μπιέλες και πιστόνια, όλα σφυρήλατα φυσικά. Η συμπίεση έπεσε στο πιο “τουρμπάτο” 8,8:1 για να αντέξει ο κινητήρας την πίεση που ανεβάζει η GT3240 της HKS που κάθεται πάνω σε μία custom πολλαπλή εξαγωγής από ανοξείδωτο ατσάλι. Περισσότερες λεπτομέρειες δεν έχω για τον κινητήρα του GT1 καθώς όταν ψαχνόμουν για το άρθρο δεν ήταν ακόμα ολοκληρωμένος. Ρεαλιστικές εκτιμήσεις πάντως τοποθετούν την απόδοσή του ανάμεσα στα 550 και τα 600 άλογα. Από εκεί και πέρα, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι όπως και στο S2000 της Top Fuel της HKS, σειριακό αλλά με μία ταχύτητα παραπάνω, δηλαδή εξατάχυτο ενώ το πίσω μέρος είναι από κάποιο R34 GT-R για αντέξει την δύναμη και την ροπή του κινητήρα.

Στο εξωτερικό το σκεπτικό είναι παρόμοιο αλλά οι λύσεις που υλοποιήθηκαν είναι αρκετά διαφορετικές. Είναι εμφανές από τις φωτογραφίες ότι και στα δύο αυτοκίνητα έχει προτιμηθεί η μετατροπή σε widebody. Δεν θα προσπαθήσω να κρυφτώ, θεωρώ το GT1 της Amuse ένα από τα ομορφότερα S2000 που υπάρχουν, ιδίως στο λευκό πέρλα που βλέπετε στις φωτογραφίες. Το μόνο που ίσως να του λείπει είναι το hard top αλλά δεν πειράζει, τους το συγχωρώ… Το kit είναι μελετημένο αεροδυναμικά και σχεδόν κάθε λεπτομέρεια που βλέπετε πάνω του εξυπηρετεί κάποιον σκοπό, είτε αυτός είναι η παραγωγή κάθετης δύναμης είτε η ψύξη κάποιου εξαρτήματος. Λεπτομέρεια: παρατηρήστε τις απολήξεις τις εξάτμισης –κατασκευασμένες από τιτάνιο, γι’ αυτό και το μπλε χρώμα- που βγαίνουν αρκετά ψηλότερα στον προφυλακτήρα από τις εργοστασιακές. Το look ολοκληρώνουν άψογα οι πανέμορφες Volk Racing CE28N σε διάσταση 18×10 και στους τέσσερις τροχούς. Από την άλλη πλευρά είναι το widebody kit του Zero-1000. Μία λέξη το περιγράφει: Αγωνιστικό! Καθώς το αυτοκίνητο δεν θα κυκλοφορεί στον δρόμο, δεν υπήρξε η ανάγκη για συμβιβασμούς. Τεράστιος διαχύτης, τεράστιο splitter εμπρός, είναι πιο extreme από κάθε άποψη. Οι ζάντες είναι της Advan, οι TCII σε διάσταση 18×10,5. Όπως και στο GT1, έτσι και εδώ οι τροχοί έχουν την ίδια διάσταση εμπρός και πίσω.

Η διαφορά στον χαρακτήρα των δύο αυτοκινήτων γίνεται κραυγαλέα μόλις κοιτάξει κανείς μέσα. Από την μία έχουμε το νορμάλ GT1, με το πλήρες σαλόνι του και με τις μόνες διαφορές σε σχέση με ένα stock S2000 να είναι τα bucket της Bride και το τιμόνι της Momo και από την άλλη το γδυμένο Zero-1000 με ζώνες τεσσάρων σημείων, carbon και μέταλλο παντού και φυσικά το απαραίτητο για την πίστα roll cage. Ακόμα και τα πεντάλ έχουν αλλαχτεί από την Top Fuel με ένα σετ ρυθμιζόμενα της Tilton!

Anyway, αυτά τα δύο S2000 είναι όπως λέει και ο τίτλος του άρθρου σαν τις δύο όψεις ενός νομίσματος. Από την μία το extreme Zero-1000, αποκλειστικά για την πίστα, ήδη στα 55 δευτερόλεπτα στην Tsukuba και με βλέψεις για ακόμα χαμηλότερο χρόνο και από την άλλη το δισυπόστατο GT1, το όνειρο του ιδρυτή της Amuse, Tanabe-san λίγο πριν τον θάνατό του, που δυστυχώς δεν πρόλαβε να το δει ολοκληρωμένο, εκθαμβωτικά όμορφο που δεν φοβάται όμως να μπει σε κάποια πίστα και να κάνει έναν γρήγορο γύρο. Δεν είναι τίποτα καινούριο αλλά τα καλά παραδείγματα καλό είναι να τα θυμόμαστε κάπου-κάπου και αυτό είπα να κάνω με αυτό το άρθρο.

[Πηγή: Speedhunters]

  • απίστευτα αυτοκίνητα και τα δύο και το s2000 πραγματικά αμάξι για πολλά αρχίδια…μακάρι να δούμε στο μέλλον κάτι που έστω να του μοιάζει λίγο….και πάλι μπράβο alex πολυ καλή δουλεία….επίσης ήθελα να σου προτείνω δν ξέρω αν στο είπε και ο ΑΒ αν ήθελεσ να ασχοληθείς με την ιστορία του skyline σε parts αφου περιέχει πολλά αυτοκίνητα…

    • έρχεται και αυτό! περίμενε ;) ;) ;) ;) ασφαλώς και του το έχω πει! 

    • αφού είσαι άρχοντασ…χαχαχα…;)…

    • C F R

       εστειλα ενα μηνημα με ενα θεμα που θα ηθελα να δω με τα gti της εποχης…
      αναμενουμε

    • το είδα. θα γίνει και αυτό κάποια στιγμή ;)

    • nikxan1

      ομορφααααααααααααααααααααααααααααντρα μου!!!!!!

      δεν μπορουσες να ζητησεις ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ!!!!!!

      ΑΒ να ζητησω και’γω, ενα BMW M3-E46 απαλλαγμενο απο φορους και τελη???

      εεεελα, ειμαι καλο παιδι, και δεν θα ξαναπω τιποτα για τα γκολφ!!!!

    • Mika
    • χαχαχ…αφου ξέρεισ τα γούστα μου ρε τρελιάρη…τί άλλο να ζυτήσει ένας ΚΑΥΛΟΜΕΝΟΣ ώσ το κόκαλο ιάπωνας……χαχαχαχ

    • xaxaxaxaxaxa! :P :D ζητάς πολλά εσύ! 

    • Stradalle

      Αν δεν έχεις υποχρεώσεις,και πάλι S2000…

  • srss

    το gt1  παντως υπαρχει εδω και χρονια στο gran turismo και ειναι το αγαπημενο μου.. και μιας που μου το θυμισες παω να κανω καμια γυρα στο ρινγκ
     

  • cfu

    http://www.youtube.com/watch?v=Nl5cFzcZ8YY&feature=related poula trela re S2000 den antexo allo tha ekrago !!!!!

    • johny

      απο τα αγαπημενα μου βιντεο!!!

    • cfu

      πετώντας παει ο τυπος