H BMW εργάζεται πυρετωδώς πάνες στις εκδόσεις παραγωγής των i3 και i8, των δύο πρώτων μοντέλου του νέου i-brand και τώρα αρχίζουν να γίνονται γνωστές νέες λεπτομέρειες για τα αυτοκίνητα. Πρώτο θα βγει στην αγορά το i3 μέσα στο 2013.Το αυτοκίνητο φορά έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα απόδοσης 125 kW (170 ίππων) με 250 Nm ροπής. Θα φορά ένα μονοτάχυτο κιβώτιο με τα τα 0-60 χλμ/ώρα τα κάνει σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει γύρω στα 8 δευτ. Η BMW έχει αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο το αυτοκίνητο να φορά και έναν μικρό κινητήρα βενζίνης, προερχόμενο από μοτοσυκλέτα της BMW. Πιθανότατα, αυτός ο κινητήρας θα είναι ο 652 κ.εκ. της GS απόδοσης 48 ίππων ο οποίος θα φορτίζει την μπαταρία ώστε να επεκτείνουν την αυτονομία του i3.

Η BMW ετοιμάζει και εφαρμογή για smartphone μέσω της οποίας ο ιδιοκτήτης του θα βλέπει αρκετές λεπτομέρειες για το αυτοκίνητο του, μέσα από το κινητό του.Αναμένεται να κοστίζει κάτω από €40.000 στη Γερμανία. Αυτό θα κάνει το i3 φθηνότερο από την τρέχουσα τιμή του Opel Ampera, που πωλείτε για περίπου €43.000 στη Γερμανία. Στην Αμερική ξέρουμε ότι θα κοστίζει κάτω από $35.000. Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι ότι το i3 θα έχει εκτενή χρήση συστατικών ινών άνθρακα, carbon fiber, για να κρατηθεί το βάρος χαμηλά. Τα ανθρακονήματα ξέρουμε ότι είναι ένα ακριβό υλικό για την παραγωγή τους. Το i3 θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της BMW στη Λειψία στη Γερμανία. Σε κάθε περίπτωση όμως, €40.000 για ένα αυτοκίνητο πόλης είναι αρκετά πολλά.

H έκδοση παραγωγής του BMW i8 θα κυκλοφορήσει το 2014 και σε σχέση με το πρωτότυπο έχει χάσει τις γυάλινες πόρτες του πρωτότυπου αλλά αυτές συνεχίζουν να ανοίγουν προς τα πάνω. Το πρώτο plug-in υβριδικό supercar των Βαβαρών θα συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστά άξονα απόδοσης 127 kW (172 ίππων) με 250 Nm ροπής και έναν turbo 1.500αρη τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης στον πίσω άξονα (και όχι πετρελαίου όπως το πρωτότυπο) με την συνολική απόδοση να ανέρχεται στα 399 άλογα με 550 Nm ροπής. Οι δύο κινητήρες θα συνδυάζονται με ένα νέο 4-τάχυτο κιβώτιο το οποίο έχει σχεδιαστεί ειδικά ώστε να μεγιστοποιούνται οι επιδόσεις του αυτοκινήτου.

Το αυτοκίνητο θα έχει αυτονομία 35 χλμ αποκλειστικά με την χρήση του ηλεκτροκινητήρα, θα καταναλώνει μόλις 3 λίτρα/100 χλμ, θα κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4.9 δευτ. και η τελική του ταχύτητα θα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Το βάρος του δεν θα ξεπερνά τα 1.450 κιλά, 30 λιγότερα σε σχέση με το πρωτότυπο. Η BMW θα το πουλά με τιμή κοντά στις 100.000 ευρώ, θα κατασκευάζεται και αυτό στο εργοστάσιο της Λειψίας με στόχο να κατασκευάζονται 10.000 μονάδες ετησίως.

Η πλατφόρμα που κατασκευάζονται τα δύο αυτοκίνητα ονομάζεται Life-Drive και είναι διαφορετική για τα δύο αυτοκίνητα. Στο i3 το Life αποτελείται από την καμπίνα των επιβατών και το σώμα του αυτοκινήτου το οποίο είναι κατασκευασμένο από CFRP (carbon-fiber reinforced plastic) ενώ το Drive αποτελείται από τον ηλεκτροκινητήρα, το σύστημα ανάρτησης, την μπαταρία και όλα τα αλουμινένια μέρη του αυτοκινήτου, αυτά δηλαδή που τοποθετήθηκαν ώστε το αυτοκίνητο να έχει την απαραίτητη ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος

Στο i8 το Life-Drive αποτελείται από εντελώς διαφορετικά πράγματα. Το Life διαθέτει τον μπροστά και τον πίσω άξονα, την μπαταρία και την καμπίνα των επιβατών ενώ το Drive όλα τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου τα οποία είναι και αυτά από CFRP.

[Πηγή: CAR, ΑΜS]

  • το i8 θα εχει μελλον…μια και εχει ταργκετ γκρουπ το ειδικο κοινο που ξερει τι ζηταει απο ενα αυτοκινητο !!!!!!!!
    τωρα για το i3….το κοβω για μεγαλο FAIL…….εχει πολυ καλυτερεσ….δοκιμασεμενσ…και στο 1/3 τησ τιμησ λυσεισ………

    • mech.al.

      E vai, stous stars tou hollywood aresei na to paizoun oikologoi, einai tis modas twra…kai se olous tous allous pou exoun den exoun ta lefta 8a einai to i3. Egw 40K sto i3 den 8a edeina pantos! kai to smart electric mia xara kanei ti douleia tou…