Το σασί του νέου Opel Astra OPC

Σχετικά άρθρα

Η Opel μας έδωσε λεπτομέρειες για το σασί του νέου Astra OPC. Το σασί έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις υψηλές πλευρικές επιταχύνσεις και τη σπορ συμπεριφορά των 280 ίππων του γρήγορου Astra. Το πλαίσιο εφοδιάζεται με αποσβεστήρες της ZF Sachs και υιοθετεί στοιχεία που αναβαθμίζουν τη σπορ συμπεριφορά του αυτοκινήτου: γόνατα υψηλών επιδόσεων – High Performance Struts (HiPerStruts) στην εμπρός ανάρτηση, μηχανοτρονικό σύστημα πλαισίου FlexRide, μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και φρένα Brembo. Η σπορ συμπεριφορά ενισχύεται με 19άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά διαστάσεων 245/40.

Τα δύο σετ πολλαπλών δίσκων στο εσωτερικό του διαφορικού λειτουργούν σαν συμπλέκτες και ελέγχουν την κατανομή ισχύος σε συγκεκριμένο ποσοστό, μόλις ο ένας από τους εμπρός τροχούς σπινάρει. Αυτό το φαινόμενο κλειδώματος (έως και 50%) εξαρτάται από τη λεγόμενη “γωνία ράμπας” υπό την οποία πιέζονται μεταξύ τους τα δύο σετ δίσκων και στη συνέχεια προσδιορίζει πόση πίεση ασκείται στον πολύδισκο συμπλέκτη ανάλογα με την ποσότητα της ροπής. Όσο πιο οξεία είναι η “γωνία ράμπας”, τόσο πιο ευαίσθητο το σύστημα. Στην περίπτωση του Astra OPC, επιλέχθηκε “γωνία ράμπας” 45 μοιρών κατά την επιτάχυνση. Στην περίπτωση της επιβράδυνσης (είτε στο φρενάρισμα ή όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι), γίνεται αποσύμπλεξη των δίσκων και το ABS επενεργεί αποτελεσματικά στους εμπρός τροχούς.

Το μηχανοτρονικό πλαίσιο FlexRide – ειδικά προσαρμοσμένο και βελτιωμένο για τις ανάγκες ενός OPC- επιτρέπει την επιλογή μεταξύ τριών διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης, το καθένα από τα οποία υπόσχεται μία μοναδική, σπορ οδηγική εμπειρία. Το Standard mode προσφέρει απόδοση σε όλες τις συνθήκες, διατηρώντας ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης στην καθημερινή οδήγηση. Ακόμα και σ’ αυτό το πρόγραμμα, το Astra OPC συμπεριφέρεται άριστα στις στροφές, ενώ εντυπωσιάζει με την άμεση απόκριση του τιμονιού και τις ελάχιστες κλίσεις αμαξώματος.

Το Sport mode σκληραίνει την ανάρτηση του πλαισίου, αυξάνει την ευελιξία μειώνοντας τις κλίσεις και κάνει το σύστημα διεύθυνσης ακόμα πιο άμεσο.

Από την άλλη, το OPC mode προσφέρει την υπέρτατη οδηγική εμπειρία: το σύστημα διεύθυνσης γίνεται ακόμα πιο άμεσο σε σχέση με το Sport mode, το γκάζι ανταποκρίνεται ταχύτερα ενώ το πλαίσιο είναι προσαρμοσμένο για να προσφέρει μέγιστες επιδόσεις. Ο φωτισμός του ταμπλό γίνεται κόκκινος σηματοδοτώντας την κατάσταση OPC mode.

Για βέλτιστο έλεγχο αμαξώματος, το υποπρόγραμμα ελέγχου ‘ράμπας’ προσαρμόζει περαιτέρω την απόσβεση, διασφαλίζοντας ότι οι τροχοί διατηρούν την επαφή με το δρόμο όταν το όχημα περνά από ένα σαμαράκι με υψηλή ταχύτητα. Αυτό σημαίνει ότι το όχημα ‘προσγειώνεται’ μαλακά ακόμα και στην περίπτωση που τα ελατήρια στα γόνατα αναπηδούν σε μία ανώμαλη οδική επιφάνεια. Εν τω μεταξύ, το υποπρόγραμμα ελέγχου κλίσεων μειώνει ακόμα περισσότερο τις εγκάρσιες κλίσεις, ώστε το όχημα να κινείται με μέγιστη ευελιξία.

Συγκριτικά με το υπερτροφοδοτούμενο 1.6 Astra GTC (132 kW/180hp), οι μηχανικοί του OPC σκλήρυναν τα στάνταρ ελατήρια κατά τριάντα τοις εκατό περίπου και χαμήλωσαν το αυτοκίνητο δέκα χιλιοστά επιπλέον, φέρνοντάς το ακόμα πιο κοντά στο δρόμο. Επίσης, τα σάιλεντμπλοκ και ο πίσω άξονας έγιναν πιο άκαμπτα για μεγαλύτερη ευελιξία και απόκριση στην οδηγική εμπειρία.

Όπως το FlexRide, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESP προσφέρει επίσης τρία διαφορετικά προγράμματα ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού. Η προκαθορισμένη, στάνταρ ρύθμιση που έχει βελτιστοποιηθεί για χρήση σε OPC παρέχει μέγιστη ασφάλεια στην οδήγηση σε καθημερινές συνθήκες, χωρίς ο οδηγός να χάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Το Competitive mode αυξάνει το όριο παρέμβασης των αυτόματων συστημάτων. Όταν όμως το όχημα βρίσκεται σε οριακή επικίνδυνη κατάσταση, τότε σταθεροποιείται από το σύστημα φρένων. Στο ESP-off mode, πιέζοντας το μπουτόν του ESP πάνω από πέντε δευτερόλεπτα, το σύστημα ESP απενεργοποιείται πλήρως.

[Πηγή: Opel]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Πολύ καλή επίδοση για το Opel Corsa στο τεστ αποφυγής ταράνδου

Το Opel Corsa δοκιμάστηκε στο τεστ αποφυγής ταράνδου, με το μοντέλο να περνά με επιτυχία τη συγκεκριμένη δοκιμασία, με μέγιστη ταχύτητα τα 79 χλμ/ώρα. Το αυτοκίνητο...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr