Η Opel μας έδωσε λεπτομέρειες για το σασί του νέου Astra OPC. Το σασί έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις υψηλές πλευρικές επιταχύνσεις και τη σπορ συμπεριφορά των 280 ίππων του γρήγορου Astra. Το πλαίσιο εφοδιάζεται με αποσβεστήρες της ZF Sachs και υιοθετεί στοιχεία που αναβαθμίζουν τη σπορ συμπεριφορά του αυτοκινήτου: γόνατα υψηλών επιδόσεων – High Performance Struts (HiPerStruts) στην εμπρός ανάρτηση, μηχανοτρονικό σύστημα πλαισίου FlexRide, μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και φρένα Brembo. Η σπορ συμπεριφορά ενισχύεται με 19άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά διαστάσεων 245/40.

Τα δύο σετ πολλαπλών δίσκων στο εσωτερικό του διαφορικού λειτουργούν σαν συμπλέκτες και ελέγχουν την κατανομή ισχύος σε συγκεκριμένο ποσοστό, μόλις ο ένας από τους εμπρός τροχούς σπινάρει. Αυτό το φαινόμενο κλειδώματος (έως και 50%) εξαρτάται από τη λεγόμενη “γωνία ράμπας” υπό την οποία πιέζονται μεταξύ τους τα δύο σετ δίσκων και στη συνέχεια προσδιορίζει πόση πίεση ασκείται στον πολύδισκο συμπλέκτη ανάλογα με την ποσότητα της ροπής. Όσο πιο οξεία είναι η “γωνία ράμπας”, τόσο πιο ευαίσθητο το σύστημα. Στην περίπτωση του Astra OPC, επιλέχθηκε “γωνία ράμπας” 45 μοιρών κατά την επιτάχυνση. Στην περίπτωση της επιβράδυνσης (είτε στο φρενάρισμα ή όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι), γίνεται αποσύμπλεξη των δίσκων και το ABS επενεργεί αποτελεσματικά στους εμπρός τροχούς.

Το μηχανοτρονικό πλαίσιο FlexRide – ειδικά προσαρμοσμένο και βελτιωμένο για τις ανάγκες ενός OPC- επιτρέπει την επιλογή μεταξύ τριών διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης, το καθένα από τα οποία υπόσχεται μία μοναδική, σπορ οδηγική εμπειρία. Το Standard mode προσφέρει απόδοση σε όλες τις συνθήκες, διατηρώντας ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης στην καθημερινή οδήγηση. Ακόμα και σ’ αυτό το πρόγραμμα, το Astra OPC συμπεριφέρεται άριστα στις στροφές, ενώ εντυπωσιάζει με την άμεση απόκριση του τιμονιού και τις ελάχιστες κλίσεις αμαξώματος.

Το Sport mode σκληραίνει την ανάρτηση του πλαισίου, αυξάνει την ευελιξία μειώνοντας τις κλίσεις και κάνει το σύστημα διεύθυνσης ακόμα πιο άμεσο.

Από την άλλη, το OPC mode προσφέρει την υπέρτατη οδηγική εμπειρία: το σύστημα διεύθυνσης γίνεται ακόμα πιο άμεσο σε σχέση με το Sport mode, το γκάζι ανταποκρίνεται ταχύτερα ενώ το πλαίσιο είναι προσαρμοσμένο για να προσφέρει μέγιστες επιδόσεις. Ο φωτισμός του ταμπλό γίνεται κόκκινος σηματοδοτώντας την κατάσταση OPC mode.

Για βέλτιστο έλεγχο αμαξώματος, το υποπρόγραμμα ελέγχου ‘ράμπας’ προσαρμόζει περαιτέρω την απόσβεση, διασφαλίζοντας ότι οι τροχοί διατηρούν την επαφή με το δρόμο όταν το όχημα περνά από ένα σαμαράκι με υψηλή ταχύτητα. Αυτό σημαίνει ότι το όχημα ‘προσγειώνεται’ μαλακά ακόμα και στην περίπτωση που τα ελατήρια στα γόνατα αναπηδούν σε μία ανώμαλη οδική επιφάνεια. Εν τω μεταξύ, το υποπρόγραμμα ελέγχου κλίσεων μειώνει ακόμα περισσότερο τις εγκάρσιες κλίσεις, ώστε το όχημα να κινείται με μέγιστη ευελιξία.

Συγκριτικά με το υπερτροφοδοτούμενο 1.6 Astra GTC (132 kW/180hp), οι μηχανικοί του OPC σκλήρυναν τα στάνταρ ελατήρια κατά τριάντα τοις εκατό περίπου και χαμήλωσαν το αυτοκίνητο δέκα χιλιοστά επιπλέον, φέρνοντάς το ακόμα πιο κοντά στο δρόμο. Επίσης, τα σάιλεντμπλοκ και ο πίσω άξονας έγιναν πιο άκαμπτα για μεγαλύτερη ευελιξία και απόκριση στην οδηγική εμπειρία.

Όπως το FlexRide, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESP προσφέρει επίσης τρία διαφορετικά προγράμματα ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού. Η προκαθορισμένη, στάνταρ ρύθμιση που έχει βελτιστοποιηθεί για χρήση σε OPC παρέχει μέγιστη ασφάλεια στην οδήγηση σε καθημερινές συνθήκες, χωρίς ο οδηγός να χάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Το Competitive mode αυξάνει το όριο παρέμβασης των αυτόματων συστημάτων. Όταν όμως το όχημα βρίσκεται σε οριακή επικίνδυνη κατάσταση, τότε σταθεροποιείται από το σύστημα φρένων. Στο ESP-off mode, πιέζοντας το μπουτόν του ESP πάνω από πέντε δευτερόλεπτα, το σύστημα ESP απενεργοποιείται πλήρως.

[Πηγή: Opel]

  • anagnwsths

    Poso pia stoixizei ena gamh/no pisw diaforiko me symplekth ( ala quatro) ? Kathonte kai turaniounte me upokatastata

    • δν είναι μόνο αυτό φίλε μ..αν ήταν τόσο απλό το είχαν κάνει και σε αυτό και στο focus rs..το πρόβλημα είναι το βάρος…πολύ βάρος όμως..διαφορικό +μεταξόνιο…:/επίσης μέχρι 300 άλογα ένα καλά στημένο μπροστοκίνητο σκοτώνει..απο εκεί και πέρα ΣΕ σκοτώνει…:P

  • Panos_l

    Καλά ας ξεχάσουν την τετρακίνηση και ας βάλουν μια πίσω ανάρτηση της προκοπής….Δε νομίζω να υπάρχει πλέον hot hatch που να μην έχει ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω!!!Αυτοί στην opel γιατί έχουν κολήσει με τον άξονα και τον σύνδεσμο watt δεν το καταλαβαίνω…Ειδεικά σε αμάξι με 280 άλογα στον μπροστά άξονα!!!

    • gronholm89

       a3ona pisw? na giati ta opel den 8a stripsoun pote… exei na agorasei xwrafia k auto…..

    • pariah

      ταπερ….και νομίζω υπάρχουν και άλλοι που δεν έχουν ανεξάρτητη…

    • giannis1304

       πολύ καλά τα λες, αλλά η εξέλιξη μιας τέτοιας ανάρτησης κοστίζει πολύ ακριβά και θα ανέβαζε το κόστος παραγωγής που τελικά θα το επωμιζόταν ο πελάτης! Στην opel όπως και στις περισσότερες μάρκες, βαφτίζουν τον ιμηάκαμπτο άξονα με πολλούς συνδέσμους …ως ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Οι δημοσιογράφοι που τα παίρνουν με την σειρά τους θα σου πουν ότι διαθέτει πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και εσύ που εμπιστεύεσαι την αυθεντία το δέχεσαι ως δεδομένο! Αυτή είναι η ιστορία.

  • pugS16

    renault megane RS δε θα πιασετε ρεεε…βαλτε διαφορικα βαλτε κι αλλα αλογα,

    παλι πισω θα ναι!!! :D :D

    • Rntsport

      Neee alla to renault dn exei ipoprograma gwnias rambas :pp

    • ούτε clio rs δεν πιάνει…εδώ το clio πήγαινα προφυλακτήρα το focus rs…

    • gkast79

      Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΟΥ ΣΤΕΙΝΕΙ CAR POCKET !!!!!!!!!!!

    • ;)…

    • pugS16

      ελπιζω  να γυρισει και η  PSA σιγα σιγα….τωρα που προσπαθει να λυσει τα οικονομικα της προβληματα!

    • gkast79

      ΑΣΕ ΑΥΤΟΙ ΚΑΠΟΥ ΧΑΣΑΝΕ ΤΟΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥΣ ….ΔΕΝ ΜΕ ΠΕΙΘΟΥΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ ΚΑΤΙ ΠΑΝΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΩΡΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΙΔΩΜΕΝ……ΕΑΝ ΔΕΝ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΤΑ ΤΙΜΟΝΙΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΚΙΒΩΤΙΑ..

    • pariah

      ds3 r….το μόνο αρνητικό που έχω ακούσει είναι η τιμή του…

  • Funhellas

    χαλαρωστε….astra h opc=πολυ μπροστα!!!astra j opc=θα το βλεπετε με τα κυαλα!!

    • gronholm89

       enta3ei iremise… gia tin eu8eia kalo 8a einai… opws ka8e opc

    • Sw2

      Εκανα το λαθος και πηρ αμια φορα opc και δη opel…ποτε ξανα…εσωτερικο και στριψιμο πολυ κατωτερα του μετριου ..