Το Rally Αργεντινής είχε για νικητή τον Sebastian Loeb ακολουθούμενος από τον έτερο πιλότο της Citroen, Mikko Hirvonen, με την Ford να κάνει το 3-4 με τους Østberg και Prokop ενώ με την έκτη θέση των Petter Solberg & Chris Patterson, η Ford γίνεται η πρώτη από τους κατασκευαστές που πετυχαίνει τον 150ό συνεχόμενο τερματισμό της σε βαθμολογούμενη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, στην 39χρονη ιστορία του πρωταθλήματος. Αναλυτικά τα αποτελέσματα στη συνέχεια, κάποιοι σημαντικοί αριθμοί που συνετέλεσαν στο ρεκόρ της Ford, ενώ δηλώσεις των πρωταγωνιστών στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

1. S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 5: 34. 38.8

2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Citroen DS3 5: 34. 54.0

3. M Østberg/J Andersson NOR Ford Fiesta RS 5: 37. 49.2

4. M Prokop/Z Hrůza CZE Ford Fiesta RS 5: 44. 24.1

5. T Neuville/N Gilsoul BEL Citroen DS3 5: 45. 56.4

6. P Solberg/C Patterson NOR Ford Fiesta RS 5: 46. 41.0

7. S Ogier/J Ingrassia FRA Skoda Fabia S2000 5: 47. 04.1

8. E Novikov/D Giraudet RUS Ford Fiesta RS 5: 55. 49.0

9. N Al Attiyah/G Bernacchini QAT Citroen DS3 6: 03. 01.4

10 O Tänak/K Sikk EST Ford Fiesta RS 6: 11. 58.3

1. S Loeb 91 βαθμοί

2. P Solberg 73 βαθμοί

3. M Hirvonen 70 βαθμοί

4. M Østberg 68 βαθμοί

5. E Novikov 43 βαθμοί

6. J-M Latvala 28 βαθμοί

1. Citroen Total WRT 151 βαθμοί

2. Ford WRT 106 βαθμοί

3. M-Sport Ford WRT 81 βαθμοί

4. Qatar WRT 37 βαθμοί

5. Citroen Junior WRT 30 βαθμοί

6. Adapta WRT 27 βαθμοί

  • 1 Το πρώτο ράλι της κούρσας των βαθμολογούμενων τερματισμών ήταν το Ράλι Μόντε Κάρλο 2002, με τους Carlos Sainz & Luis Moya στην τρίτη θέση και τους Colin McRae & Nicky Grist στην τέταρτη. Και οι δύο οδηγούσαν Ford Focus RS του WRC.
  • 6 Νίκες στο Ράλι Σουηδίας, το πιο επιτυχημένο.
  • 8 Ford Fiesta RS World Rally Cars τερμάτισαν στο top 10 στο Ράλι Βρετανίας 2011.
  • 12 Οδηγοί συνέβαλαν στο ρεκόρ της Ford. Πρόκειται για τους Mikko Hirvonen (84 βαθμολογούμενοι τερματισμοί), Jari-Matti Latvala (48), Marcus Grönholm (29), Markko Märtin (28), François Duval (19), Toni Gardemeister (13), Roman Kresta (10), Carlos Sainz (9), Colin McRae (9), Petter Solberg (4), Janne Tuohino (2), Henning Solberg (1).
  • 14 Συνεχόμενοι τερματισμοί στο βάθρο για την επίσημη ομάδα της Ford από το Ράλι Σαρδηνίας 2006 μέχρι το Ράλι Μεξικού 2007, και πάλι από το Ράλι Αργεντινής 2007 μέχρι το Ράλι Μεξικού 2008.
  • 18 Χώρες στις οποίες έχει κερδίσει η Ford.
  • 23 Χώρες στις οποίες η Ford έχει κερδίσει βαθμούς.
  • 27 Το ποσοστό των ράλι όπου η Ford έχει κερδίσει σε 150 αγώνες.
  • 40 Νίκες της Ford.
  • 50 Ο 50ός συνεχόμενος τερματισμός ήταν στο Ράλι Κύπρου 2005 όταν οι Toni Gardemeister & Jakke Honkanen τερμάτισαν πέμπτοι, μία θέση μπροστά από τους Roman Kresta & Jan Možný.
  • 75 Το Ράλι Νέας Ζηλανδίας το 2006 σηματοδότησε όχι μόνο τον 75ο συνεχόμενο τερματισμό, αλλά και τον αγώνα στον οποίο η Ford κλείδωσε τον παγκόσμιο τίτλο των κατασκευαστών.
  • 96 Τερματισμοί στο βάθρο.
  • 100 Ο εμβληματικός αριθμός επιτεύχθηκε στο Ράλι Τουρκίας το 2008 όταν η Ford τερμάτισε στις θέσεις 1-2. Οι Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen κέρδισαν, ενώ οι Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila ήρθαν δεύτεροι.
  • 1983 Βαθμοί έχουν συγκεντρωθεί στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

[Πηγή: Ford | Photo Copyright: Massimo Bettiol/Getty Images]

Δελτίο Τύπου

Η Ford έγραψε ιστορία με ένα αποτέλεσμα ορόσημο στο Ράλι Αργεντινής

Το αποτέλεσμα της Ford στο φετινό ράλι Αργεντινής σηματοδότησε τον 150ό συνεχόμενο τερματισμό της σε βαθμολογούμενη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Με την έκτη θέση των Petter Solberg & Chris Patterson, η Ford γίνεται η πρώτη από τους κατασκευαστές που πετυχαίνει αυτό το ορόσημο στην 39χρονη ιστορία του πρωταθλήματος.

Η κούρσα βαθμολογούμενων τερματισμών ξεκίνησε στον πρώτο γύρο του πρωταθλήματος του 2002 στο Monte Carlo. Από τότε, τουλάχιστον ένας από τους εργοστασιακούς οδηγούς της ομάδας τερματίζει σε βαθμολογούμενη θέση σε όλους τους γύρους.

Η Ford και η M-Sport γιόρτασαν το επίτευγμά τους στην τελετή τερματισμού του φετινού πέμπτου γύρου του πρωταθλήματος του 2012 στο Carlos Paz την Κυριακή το απόγευμα. Ο Gerard Quinn, senior manager της Ford Racing και ο Malcolm Wilson, διευθυντής της Ford World Rally Team πλαισίωσαν του Solberg και Patterson και το Fiesta RS World Rally Car τους και χειροκροτήθηκαν από το συγκεντρωμένο πλήθος.

«Αυτό το ρεκόρ είναι προϊόν ενός αξιοσημείωτου μίγματος ταχύτητας και αξιοπιστίας. Έχουμε επιδείξει επί μία και πλέον δεκαετία στους αγώνες WRC σταθερότητα και συνέπεια στις επιδόσεις. Ο σημερινός εορτασμός 150 συνεχόμενων τερματισμών σε βαθμολογούμενη θέση μας δίνει την αυτοπεποίθηση να αγωνιστούμε για να διεκδικήσουμε τον τίτλο των κατασκευαστών στους υπόλοιπους οκτώ γύρους της σεζόν» δήλωσε ο Quinn.

Ωστόσο, υπήρξε μεγάλη απογοήτευση στην ομάδα όταν οι Dani Sordo & Carlos del Barrio εγκατέλειψαν με το Fiesta RS WRC τους από την τρίτη θέση λόγω μηχανικής βλάβης, μόλις 4 χλμ. πριν ολοκληρωθεί το ράλι των 502 χλμ. Ο Sordo, αντικαθιστώντας τον τραυματισμένο Jari-Matti Latvala σε μία και μοναδική εμφάνιση, είχε πολύ καλή επίδοση που τον έφερε στο top 3 από την αρχή, αν και η εμπειρία του από το αυτοκίνητο ήταν μόνο μία ημέρα δοκιμών.

Το Ράλι Αργεντινής ήταν ο μεγαλύτερος γύρος στην ιστορία του WRC για μία δεκαετία σχεδόν. Η δυνατή βροχή πριν την εκκίνηση έκανε τους χωμάτινους δρόμους της επαρχίας Cordoba, 700 χλμ. βορειοδυτικά του Buenos Aires, πολύ ολισθηρούς. Λόγω κανονισμών στην παροχή μαλακών ελαστικών βροχής Michelin, οι οδηγοί αναγκάστηκαν να τρέξουν στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα με συμβιβασμό μεταξύ σκληρής γόμας ή φθαρμένων μαλακών ελαστικών.

Ο Solberg ήρθε πρώτος στην πρώτη ειδική την Πέμπτη το βράδυ και αύξησε το πλεονέκτημά του πάνω από 20 δεύτερα την Παρασκευή το πρωί. Ωστόσο, ο 37-χρονος Νορβηγός αποδείχτηκε άτυχος στη συνέχεια, αφού αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω προβλήματος στο σύστημα διεύθυνσης που προκλήθηκε από πρόσκρουση σε βράχο.

Επανεκκίνησε με ποινή 15 λεπτών στην 11η θέση. Οδηγώντας σταθερά και αποφασιστικά ανέβηκε στην έκτη θέση, κερδίζοντας εννέα από τις 10 τελευταίες ειδικές συμπεριλαμβανομένων των έξι του τελευταίου σκέλους. Επίσης κέρδισε την τελευταία Power Stage, διεκδικώντας τρεις έξτρα βαθμούς και παραμένοντας δεύτερος στο πρωτάθλημα των οδηγών.

Η εξαιρετική προσπάθεια του Sordo έληξε άδοξα αμέσως μετά το ξεκίνημα τη τελευταίας ειδικής Copina των 4,15 χλμ. όταν το αυτοκίνητό του ακινητοποιήθηκε λόγω πιθανού προβλήματος του εναλλάκτη.

Ο διευθυντής της Ομάδας, Wilson δήλωσε: «Ο Petter ανέκαμψε δυναμικά με αποκορύφωμα να κερδίσει την Power Stage. Μετά από όσα συνέβησαν, το να φεύγεις από την Αργεντινή με τον Petter δεύτερο στο πρωτάθλημα είναι καλό. Ο Dani έκανε τέλεια δουλειά και ήταν πολύ λυπηρό που εγκατέλειψε σε απόσταση αναπνοής από τον τερματισμό. Το γεγονός ότι η τάση στο αυτοκίνητο ήταν τόσο χαμηλή δείχνει πρόβλημα στον εναλλάκτη.

Οι Mads Østberg & Jonas Andersson τερμάτισαν στην τρίτη θέση με αυτοκίνητο της Adapta World Rally Team μετά την εγκατάλειψη του Sordo, ενώ οι Τσέχοι Martin Prokop και Zdenĕk Hrůza ήρθαν τέταρτοι, σημειώνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα στην καριέρα τους. Μετά τις εγκαταλείψεις της πρώτης ημέρας, οι Evgeny Novikov & Denis Giraudet και Ott Tänak & Kuldar Sikk της M-Sport Ford World Rally Team επανεκκίνησαν σύμφωνα με τους κανόνες Rally 2 και οδηγώντας προσεκτικά ανταμείφθηκαν με την όγδοη και 10η θέση αντίστοιχα.

Επόμενος γύρος

Για τον έκτο γύρο, οι αγωνιζόμενοι επιστρέφουν στην Ευρώπη για το Ράλι Ακρόπολις που πραγματοποιείται από 24 – 27 Μαΐου με βάση το Λουτράκι.

Γενική κατάταξη

1. S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 5: 34. 38.8

2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Citroen DS3 5: 34. 54.0

3. M Østberg/J Andersson NOR Ford Fiesta RS 5: 37. 49.2

4. M Prokop/Z Hrůza CZE Ford Fiesta RS 5: 44. 24.1

5. T Neuville/N Gilsoul BEL Citroen DS3 5: 45. 56.4

6. P Solberg/C Patterson NOR Ford Fiesta RS 5: 46. 41.0

7. S Ogier/J Ingrassia FRA Skoda Fabia S2000 5: 47. 04.1

8. E Novikov/D Giraudet RUS Ford Fiesta RS 5: 55. 49.0

9. N Al Attiyah/G Bernacchini QAT Citroen DS3 6: 03. 01.4

10 O Tänak/K Sikk EST Ford Fiesta RS 6: 11. 58.3

 Πρωτάθλημα οδηγών

1. S Loeb 91 βαθμοί

2. P Solberg 73 βαθμοί

3. M Hirvonen 70 βαθμοί

4. M Østberg 68 βαθμοί

5. E Novikov 43 βαθμοί

6. J-M Latvala 28 βαθμοί

Πρωτάθλημα κατασκευαστών

1. Citroen Total WRT 151 βαθμοί

2. Ford WRT 106 βαθμοί

3. M-Sport Ford WRT 81 βαθμοί

4. Qatar WRT 37 βαθμοί

5. Citroen Junior WRT 30 βαθμοί

6. Adapta WRT 27 βαθμοί

Η Ford Γιορτάζει 150 βαθμολογούμενους τερματισμούς στο WRC

Η Ford έγραψε ιστορία το τελευταίο Σαββατοκύριακο σημειώνοντας – πρώτη από όλους τους κατασκευαστές – 150 συνεχόμενους βαθμολογούμενους τερματισμούς στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA. Η έκτη θέση των Petter Solberg & Chris Patterson στο Ράλι Αργεντινής σηματοδότησε αυτό το επίτευγμα-ορόσημο.

Ακολουθούν κάποιοι σημαντικοί αριθμοί που συνετέλεσαν στο ρεκόρ της Ford:

1 Το πρώτο ράλι της κούρσας των βαθμολογούμενων τερματισμών ήταν το Ράλι Μόντε Κάρλο 2002, με τους Carlos Sainz & Luis Moya στην τρίτη θέση και τους Colin McRae & Nicky Grist στην τέταρτη. Και οι δύο οδηγούσαν Ford Focus RS του WRC.

6 Νίκες στο Ράλι Σουηδίας, το πιο επιτυχημένο.

8 Ford Fiesta RS World Rally Cars τερμάτισαν στο top 10 στο Ράλι Βρετανίας 2011.

12 Οδηγοί συνέβαλαν στο ρεκόρ της Ford. Πρόκειται για τους Mikko Hirvonen (84 βαθμολογούμενοι τερματισμοί), Jari-Matti Latvala (48), Marcus Grönholm (29), Markko Märtin (28), François Duval (19), Toni Gardemeister (13), Roman Kresta (10), Carlos Sainz (9), Colin McRae (9), Petter Solberg (4), Janne Tuohino (2), Henning Solberg (1).

14 Συνεχόμενοι τερματισμοί στο βάθρο για την επίσημη ομάδα της Ford από το Ράλι Σαρδηνίας 2006 μέχρι το Ράλι Μεξικού 2007, και πάλι από το Ράλι Αργεντινής 2007 μέχρι το Ράλι Μεξικού 2008.

18 Χώρες στις οποίες έχει κερδίσει η Ford.

23 Χώρες στις οποίες η Ford έχει κερδίσει βαθμούς.

27 Το ποσοστό των ράλι όπου η Ford έχει κερδίσει σε 150 αγώνες.

40 Νίκες της Ford.

50 Ο 50ός συνεχόμενος τερματισμός ήταν στο Ράλι Κύπρου 2005 όταν οι Toni Gardemeister & Jakke Honkanen τερμάτισαν πέμπτοι, μία θέση μπροστά από τους Roman Kresta & Jan Možný.

75 Το Ράλι Νέας Ζηλανδίας το 2006 σηματοδότησε όχι μόνο τον 75ο συνεχόμενο τερματισμό, αλλά και τον αγώνα στον οποίο η Ford κλείδωσε τον παγκόσμιο τίτλο των κατασκευαστών.

96 Τερματισμοί στο βάθρο.

100 Ο εμβληματικός αριθμός επιτεύχθηκε στο Ράλι Τουρκίας το 2008 όταν η Ford τερμάτισε στις θέσεις 1-2. Οι Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen κέρδισαν, ενώ οι Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila ήρθαν δεύτεροι.

1983 Βαθμοί έχουν συγκεντρωθεί στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

  • gronholm89

    Ford WRC: Like a boss

  • μπραβο στη CITROEN…
    αλλα και για να γινω λιγο κακοσ….
    οταν τα τελευταια χρονια…..παιζουν μονο 2 ομαδεσ…και βα8μολογουντε  oi 10 drivers…..
    δεν ειναι καθολου απι8ανο να σπανε τα μεγαλα-απιθανα ρεκορ!!!!!!