Το ελληνικό οδικό δίκτυο δεν διέπει δάφνες αρτιότητας και σχεδιασμού με αρκετά σημεία κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων αλλά κυρίως του επαρχιακού μας δικτύου τα οποία μπορούν να θεωρηθούν άκρως επικίνδυνα έως δολοφονικά, κάτι που μαρτυρούν οι εκατοντάδες των νεκρών κάθε χρόνο.

Όμως, αν νομίζεις ότι κατέχουμε κάποια πρωτιά σε αυτό το θέμα ευτυχώς κάνεις λάθος. Παρακάτω λοιπόν θα παρουσιαστούν τόσο μέσω φωτογραφιών όσο και μέσω βίντεο οι πιο επικίνδυνοι δρόμοι του κόσμου, όπως παρόμοια είχες διαβάσει για τα δέκα μεγαλύτερα τούνελ του κόσμου, μόνο που δεν θα υπάρξει ταξινόμηση γιατί όπως θα καταλάβεις ο κίνδυνος δε μπορεί να διακριθεί σε μεγαλύτερο ή μικρότερο.

1Από Dien Bien Phu προς SaPa (Βιετνάμ)

Πρόκειται για ένα δρόμο μήκους περίπου 300 χιλιομέτρων στα βόρεια της χώρας του Βιετνάμ, ξεκινώντας δυτικά από τα σύνορα με το Λάος με κατεύθυνση βόρεια προς τα σύνορα με την Κίνα και βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου 2 χιλιομέτρων. Ο συγκεκριμένος δρόμος δε μπορεί να χαρακτηριστεί ακριβώς δρόμος καθώς Η όλη διαδρομή είναι γεμάτη με λακκούβες και βαθιές χαράδρες και χρειάζεται μεγάλη προσοχή λόγω συχνών κατολισθήσεων. Ο χρόνος για να το διασχίσεις δε μπορεί να καθοριστεί ακριβώς εξαιτίας των πολλών απρόβλεπτων καταστάσεων που μπορεί ο ταξιδιώτης να αντιμετωπίσει, οι οποίες γίνονται χειρότερες με τον συνήθη άστατο καιρού λόγω υψομέτρου.

2Από Neryungri προς Yakutsk (Σιβηρία)

Βρίσκεται στα βάθη των δασών της Σιβηρίας προς την Άπω Ανατολή. Είναι μέρος του αυτοκινητόδρομου Μ56 Kolyma. Η απόσταση είναι πάνω από 1.100 τρομερά δύσβατα χιλιόμετρα με χώμα γιατί η άσφαλτος δεν αντέχει τις πολικές θερμοκρασίες του χειμώνα που αγγίζουν και τους -50 βαθμούς C. Το χειμώνα είναι πάντα λασπωμένος και αν κολλήσεις οι βοήθεια είναι δυσεύρετη. Οι ντόπιοι το αποκαλούν Trassa (Трасса στα ρώσσικα), που σημαίνει δρόμος μιας και είναι ο μόνος στη περιοχή αλλά μπορεί να τον ακούσεις και ως Road of Bones (ο δρόμος των κοκάλων). Ο λόγος προφανής και εξαιτίας των πολλών ατόμων που έχουν χάσει τη ζωή τους αποτελεί φόρο τιμής προς τους ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους είτε κατά την κατασκευή του είτε κατά την διάσχιση του. Κατασκευάστηκε κατά την περίοδο του Στάλιν και ολοκληρώθηκε το 1953.

3Lowari Pass (Πακιστάν) (Πέρασμα Lowari)

Είναι ένα υψηλό ορεινό πέρασμα ανατολικά του Αφγανιστάν,όπου συνδέει με το Chitral με το Dir της Khyber-Pakhtunkhwa, στο Πακιστάν. Βρίσκεται σε υψόμετρο 3.100 μέτρων και αποτελεί το χαμηλότερο πέρασμα μεταξύ των δύο πόλεων με όλα τα υπόλοιπα να είναι μεταξύ 3.600 και 4.500 μέτρων. Το Lowari Top παραμένει κλειστό από τα τέλη Νοεμβρίου έως τα τέλη Μαΐου κάθε έτους εξαιτίας της βαρύτατης χιονόπτωσης. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου η διάσχιση του γίνεται με τα πόδια όμως όπως είναι φυσικό ελλοχεύει πολλούς κινδύνους από τα βράχια και τις χιονοθύελλες. Έχουν παρατηρηθεί αρκετοί θάνατοι από χιονοστιβάδες με τα σώματα των νεκρών να εμφανίζονται το καλοκαίρι όταν και λιώνουν τα χιόνια.

Παρόλα αυτά, το Lowari Top παραμένει δημοφιλές επειδή είναι η συντομότερη διαδρομή από το Chitral to Peshawar. Οι εναλλακτικές διαδρομές είναι από το ποταμό Kunar προς το Jalalabad μέσα όμως από τα εχθρικά εδάφη του Αφγανιστάν ή την πολύ μεγαλύτερη διαδορμή από το Shandur Top στο Gilgit. Η λέξη “Top” πιστεύεται ότι δεν αναφέρεται στην αγγλική λέξη «κορυφή», αλλά σε μια λέξη από μια αρχαία γλώσσα που πλέον δεν ομιλείται. Η σήραγγα Lowari αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται κάτω από πέρασμα Lowari από μια κορεατική εταιρεία και αναμένεται να λειτουργήσει εντός του 2012.

4James Dalton Highway (Αλάσκα)

Είναι ένας παγωμένος αυτοκινητόδρομος στην Αλάσκα, μήκους 666 χιλιομέτρων που ξεκινάει από τον αυτοκινητόδρομο Elliott, βόρεια των Fairbanks και τελειώνει στο Deadhorse κοντά στον Αρκτικό Ωκεανό και στις εγκαταστάσεις πετρελαίου Prudhoe Bay. Κατασκευάστηκε ως δρόμος τροφοδοσίας για να συντηρεί την Trans-Alaska Pipeline System το 1974. Πήρε το όνομά της από τον James Dalton, ένας γηγενής κάτοικος Αλάσκας, μηχανικός και ειδικός στην Αρκτική μηχανική που υπό την εποπτεία του κατασκευάστηκε η Distant Early Warning Line και υπηρέτησε ως σύμβουλος στην εξόρυξη πετρελαίου στο βόρειο τμήμα της Αλάσκα.

Ο δρόμος είναι ακριβώς παράλληλος με τον αγωγό πετρελαίου και είναι ένας από τους πιο απομονωμένους δρόμους των Ηνωμένων Πολιτειών. Υπάρχουν μόνο τρεις πόλεις κατά μήκος της διαδρομής, το Coldfoot με πληθυσμός 13 κατοίκους στο 280ο χιλιόμετρο, το Wiseman με πληθυσμός 22 κατοίκους στο 300ό χιλιόμετρο και το Deadhorse με 25 μόνιμους κάτοικους και 3.500 με 5.000 εποχιακούς, ανάλογα με τη παραγωγή πετρελαίου στο τέλος του δρόμου στο 663 χιλιόμετρο. Σταθμοί ανεφοδιασμού καυσίμων είναι διαθέσιμο στη γέφυρα El Paton του ποταμού Γιούκον στο 90ό χιλιόμετρο καθώς και στο Coldfoot και Deadhorse. Η καθημερινή διέλευση φορτηγών κυμαίνεται στα 160 οχήματα τους καλοκαιρινούς μήνες και 250 τους χειμερινούς. Ο αυτοκινητόδρομος διέρχεται για μερικά χιλιόμετρα μέσα από τον Αρκτικό Ωκεανό.

5Annapurna Road (Νεπάλ)

Βρίσκεται στη οροσειρά Annapurna, που είναι μέρος των Ιμαλαίων, με το υψόμετρο να είναι πάνω από τα 7.500 μέτρα. Είναι ένας νέος δρόμος μεταξύ των πόλεων Marpha και Tatopani, που ολοκληρώθηκε το 2009 χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι είναι ένας ασφαλής δρόμος. Το μεγαλύτερο μέρος του είναι χωματόδρομους που όπως καταλαβαίνεις όταν επικρατούν υγρές υγρές συνθήκες υπάρχει δυσκολία διέλευσης. Ωστόσο, όταν είναι ξηρές, τότε είναι σχετικά απλό. Είναι αρκετά γνωστό για τα μονοπάτια που επιτρέπουν στους ορειβάτες να σκαρφαλώσουν στη δέκατη από τις συνολικά 14 κορυφές άνω των 8.000 μέτρων.

6North Yungas Road (Βολιβία)

Πολλές είναι οι πληροφορίες για τον ομολογουμένως πιο επικίνδυνο δρόμο του κόσμου. Είναι γνωστός επίσης και ως El Camino de la Muerte (Δρόμος του Θανάτου στα ισπανικά). Έχει μήκος 69 χιλιόμετρα που οδηγεί από τη Λα Παζ στο Coroico, μια πόλη βορειοανατολικά της Λα Παζ στην περιοχή Yungas της Βολιβίας. Ένας δεύτερος οδικός άξονας γνωστός ως Chulumani Road, συνδέει Λα Παζ με την πόλη Chulumani, 64 χλμ ανατολικά της Λα Παζ, όπου θεωρείται εξίσου επικίνδυνος με τον North Yungas Road.

Ο δρόμος χτίστηκε το 1930 κατά τη διάρκεια του πολέμου Chaco από κρατούμενους της Παραγουάης. Είναι ένα από τα λίγα δρομολόγια που συνδέει την περιοχή τροπικού δάσους του Αμαζονίου στη βόρεια Βολιβία με την πρωτεύουσα της. Ωστόσο, είναι υπο κατασκευή και πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της, μια εναλλακτική, πιο ασφαλή διαδρομή που συνδέει τη La Paz με το Coroico.

Λόγω των ακραίων και κοφτερών βράχων, της μιας λωρίδας πλάτους και φυσικά η έλλειψη στηθαίων ασφαλείας συνεπικουρούμενων των κακών καιρικών συνθηκών όπως βροχή και ομίχλη, ο δρόμος είναι εξαιρετικά επικίνδυνος κάτι που αποδεικνύουν κ οι 200 με 300 θάνατοι κάθε χρόνο, με σχεδόν ένα θανατηφόρο ατύχημα ανά βδομάδα.

7Route 5 (Χιλή)

Είναι γνωστός και ως Ruta 5 και αποτελεί μέρος του Panamerican Highway. Ξεκινάει από τα σύνορα του Περού που συνδέεται με τον Highway 1, 19 χιλιόμετρα βόρεια της Arica και διασχίζοντας όλη τη Χιλή παρακάμπτοντας τη πρωτεύουσα Santiago καταλήγει στο Puerto Montt, όπου συνδέει με ferry boat το νησί Chiloé. Χαρακτηριστικά του είναι και αυτού, το μεγάλο υψόμετρο αλλά και οι βαθιές χαράδρες.

8Sichuan-Tibet Highway (Κίνα)

O συγκεκριμένος δρόμος με μήκος 2.412 χιλιόμετρα τοποθετείτε ανάμεσα στο Chengdu του Sichuan στα ανατολικά και τελειώνει στη Lasha στο Tibet στα δυτικά. Οι χιονοθύελλες και οι κατολισθήσεις είναι μέρος της καθημερινότητας του προβλήματος. Διασχίζει 14 ψηλά βουνά που κατά μέσο όρο έχουν υψόμετρα 4.500 μέτρα και διασχίζει αρκετά γνωστά ποτάμια, αρχέγονα δάση και πολλά επικίνδυνα τμήματα. Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου άρχισε τον Απρίλιο του 1950 και τα Χριστούγεννα του 1954 δόθηκε στη κυκλοφορία. Ένα ταξίδι με το αυτοκίνητο μπορεί να διαρκέσει από 8 έως 10 ημέρες.

9Guoliang Tunnel (Κίνα)

H σήραγγα Guoliang βρίσκεται στα βουνά Taihang της Κίνας. Το μικρό χωριό της Guoliang βρίσκεται στη βορειοδυτική γωνιά της επαρχίας Henan. Yπάρχει μια ενδιαφέρουσα ιστορία σχετικά με αυτό το τούνελ που το καθιστά πολύ ειδικό. Πριν από το 1972, η πρόσβαση στο κοντινό χωριό Guoliang ήταν αποκλειστικά από ένα πολύ δύσκολο μονοπάτι λαξευμένο στο βουνό. Ο μόνος τρόπος για να φτάσει κάποιος εκεί ήταν να ταξιδέψει μέσα από τη κοιλάδα που περιβάλλεται από πανύψηλα βουνά και στη συνέχεια να ανεβείτε τη Sky Ladder (σκάλα του ουρανού). Το 1972, μια ομάδα των απελπισμένων κατοίκων αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια τους και να χαράξουν μια σύγχρονη διαδρομή στην πλαγιά του βουνού μόνοι τους. Ο Shen Mingxin ήταν ο αρχηγός του χωριού εκείνη την εποχή και επέμενε ότι οι χωρικοί πρέπει να αγκαλιάσουν αυτό το έργο για να μπορέσει να συνδεθεί το χωριό τους με τον υπόλοιπο κόσμο. Δεκατρείς άνθρωποι ξεκίνησαν το έργο και χρειάστηκε να περάσουν έξι χρόνια για να δοθεί στη κυκλοφορία την 1η Μαΐου του 1977 το 1.200 μέτρων τούνελ που έχει περίπου 5 μέτρα ύψος και 4 μέτρα πλάτος.

10The Trollstigen Mountain Road (Νορβηγία)

O τελευταίος δρόμος της παρουσίασης βρίσκεται στη Νορβηγία. Είναι ένας ορεινός δρόμος με συνεχή στροφές που συνδέει που συνδέει τη πόλη Andalsnes στη Rauma με την Valldal στο Norddal και αποτελεί μέρος του Norwegian National Road 63. Είναι ένα δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο λόγω απότομης κλίσης 9% και τις έντεκα φουρκέτα μέχρι μια απότομη πλαγιά του βουνού. Ο Trollstigen άνοιξε στις 31 Ιουλίου 1936, από τον βασιλιά Haakon VII, μετά από 8 χρόνια κατασκευής.

Ο δρόμος είναι στενός με πολλές απότομες στροφές, και παρά το γεγονός ότι έχει διαπλατυνθεί τα τελευταία χρόνια, τα οχήματα άνω των 12 μέτρων μήκος απαγορεύεται να την διελεύσουν. Το πέρασμα έχει υψόμετρο περίπου 850 μέτρων. ο δρόμος είναι κλειστός κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου και του χειμώνα με τους μήνες λειτουργίας να είναι από μέσα Μαΐου μέχρι τον Οκτώβριο, αλλά μερικές φορές μπορεί να είναι και μικρότερη ή μεγαλύτερη ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες.

Κάπου εδώ τελειώνει το ταξίδι σε κάποιους από τους πιο επικίνδυνους στη κυκλοφορία δρόμου ανά το κόσμο. Σίγουρα υπάρχουν πάρα πολλοί άλλοι που δεν μπήκαν στο αφιέρωμα αλλά η επικινδυνότητα είναι κάτι το οποίο δε μετριέται.

  • Anonymous

    Πολυ καλο αρθρο !!

  • cfu

    Αυτος εκει στη Χιλη τη εχει ???? μia χαρα ειναι !!! θελω να τον κατεβω με το ποδηλατο !!!

    και ο αλλος στη Νορβηγια……petrol head paradise

  • ωραιοσ GAZO !!!!
    απλα θα πω οτι στην ελλαδα…αν εξαιρεσεισ εγνατια-ιονια-αττικη οδο !!!!! σε ολο το αλλο οδικο δυκτιο τουσ τρωμε λαχανο !!!!! με στροφρεσ καρμανιολεσ…με ολισθηρο οδοστρωμα στο πουθενα…..με τυφλα σημεια χωρισ σημανση….με αναποδεσ κλισεισ….με λακουβεσ-κρατηρεσ στο πουθενα….με αφυλακτεσ διαβασεισ……..με χαλασμενα φαναρια…..με με με με με με………

  • thumbs up gaozkiller baby..

  • hellboy

    ενα απο τα καλυτερα αθρα!!!!!μπραβο Gazo!!!!!!!!!!!!!

  • freedoom1013

    Υπέροχο άρθρο! 
    Πού πάει η άλλη με το 350Ζ, αν κατάλαβα καλά, μες στις λάσπες;;
    Ήθελα να τον περάσω αυτό το δρόμο στην Αλάσκα! Εσύ, τ’ αμάξι σου, απόλυτο ψύχος, υπέροχο τοπίο!

  • zabeta

    Πολύ ωραίο άρθρο! Εγώ στο τουνελ στην Κίνα πότε θα πάω ????

  • Tsimo

    dromos katara sthn ellada ton xeimona kids…

  • VanPerseF1

    Μπραβο ρε Gazo πολυ ωραιο το αρθρο…
    Οντως μερικοι δεν πρεπει να λεγονται καν δρομοι αλλα αλλοι παλι μια χαρα θα τους περνουσα π.χ Αλασκα και Νορβηγια!!!

  • Space Is Not Enough

    Εχω την εντυπωση πως απο το δρομο στη Νορβηγια εχει περασει η εκπομπη του TopGear. Το επεισοδειο ειναι αυτο που με μια λαχανη Porsche GT3 μια αγωνιστικη Aston Martin και μια Lamborgini Gallardo αναζητουσαν τον καλυτερο δρομο της Ευρωπης..