Σε μια εποχή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδόν περιστρέφονται γύρω από τη κατασκευή αυτοκινήτων με μειωμένη κατανάλωση και λιγότερες εκπομπές CO2, δεν πρέπει να προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι τα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης των εταιριών, ψάχνουν τρόπους ώστε να κάνουν τα αυτοκίνητα τους να καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο.
Και αν μέχρι τώρα έχουνε εστιάσει τις προσπάθειες τους αποκλειστικά στους κινητήρες, η Mercedes εργάζεται πάνω σε ένα “έξυπνο” πεντάλ γκαζιού με αντίσταση το οποίο θα βοηθήσει να μειωθεί η κατανάλωση. Το πεντάλ συνδυάζεται με έναν μικρό ηλεκτρικό κινητήρα και διαθέτει ένα μεταβλητό σημείο πίεσης το οποίο καταλαβαίνει αυτόματα πότε να σκληραίνει η αντίσταση του και πότε να μαλακώνει, ώστε με αυτόν τον τρόπο να μειωθεί η κατανάλωση. Παρόμοιο σύστημα διαθέτει και το Nissan Leaf.
Παραδείγματος χάρη όταν ο οδηγός είναι σταματημένος σε ένα φανάρι ή σε ένα Stop, τότε το πεντάλ έχει μικρή αντίσταση ενώ αν το αυτοκίνητο κινείται σε ένα βουνό ή σε κατηφόρα τότε το πεντάλ δονείται και ειδοποιεί τον οδηγό ότι δεν χρειάζεται να το πατά. Το πεντάλ συνεργάζεται με το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου αλλά και με το μπροστά ραντάρ μέτρησης του προηγμένου cruise control και σύμφωνα με την Mercedes, μπορεί να εξοικονομήσει καύσιμο έως και 10%.
Το σύστημα δοκιμάζεται αυτή τη περίοδο σε ένα πρωτότυπο, με την Mercedes να αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να περάσει κάποια στιγμή στη παραγωγή μέσα στα επόμενα χρόνια.
[Πηγή: Sueddeutsche]