Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ελπίζουν κάποια μέρα να εξάγουν τα προϊόντα τους στην άκρως μεγάλη και επικερδή αγορά της Αμερικής και συμπτωματικά η παγκόσμια οικονομική κρίση θα μπορούσε να ήταν κίνητρο για να το πραγματοποιήσουν.

Οι εγχώριες εταιρίες επεκτείνουν την παραγωγική τους δυνατότητα μέχρι να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση της Κίνας παρ όλη την κάθετη πρώτη της ανάπτυξης της αγοράς, των ξένων και εγχώριων ανταγωνιστών, από το 30% το 2010 στο μόλις 2.5% το 2011.

Ο αντιπρόεδρος της Great Wall Motor και υπεύθυνος για τις αγορές του εξωτερικού, Xing Wenlin, δήλωσε στο Reuters:

Η ραγδαία φάση ανάπτυξης της αγοράς αυτοκινήτων της Κίνας έρχεται σε ένα τέλος, και βλέπουμε τις εξαγωγές ως μία πιθανή διέξοδο για όλη την ικανότητα που έχουμε δημιουργήσει

Το εικονιζόμενο μοντέλο, το Great Wall Phenom Concept παρουσιάστηκε πριν από λίγα χρόνια ως ένα πιθανό μοντέλο εξαγωγής. Ενώ οι περισσότεροι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ανταποκρίνονται στις αμερικανικές προσδοκίες και απαιτήσεις για την ποιότητας, η εξαγωγή σε αναδυόμενες αγορές όπως η Αίγυπτος, η Ουκρανία, η Βραζιλία και η Ινδονησία μπορούν να προσφέρουν φθνλη και αξιόπιστη μετακίνηση. Η γνωστή μας αυτοκινητοβιομηχανία Chery, δήλωσε στις αρχές του έτους ότι θα πρέπει να πωλούν αυτοκίνητα στην Ευρώπη μέχρι το 2015.

Η αγορά της Volvo από την Geely το 2010 αύξησε την τεχνογνωσία της κινεζικής εταιρείας και θα μπορούσε να βοηθήσει να επιτύχει το στόχο της για διπλασιασμό των εξαγωγών στις 70.000 μονάδες για φέτος. Τέλος, ενώ η αγορά της ΗΠΑ εξακολουθεί να μην είναι προσιτή για τη πλειονότητα των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, η Geely μπορεί να αρχίσει να πουλά ένα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητο στο Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Αν αυτή η προσπάθεια στεφθεί με επιτυχία, το επόμενο λογικό βήμα θα είναι η αγορά της Αμερικής.

[Πηγή: Reuters]