Η Goodyear ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει νέα ελαστικά τα οποία θα μπορούσαν να βοηθήσουν σημαντικά τους καταναλωτές και το περιβάλλον με τη μείωση της ποσότητας των παραγώγων του πετρελαίου που χρησιμοποιούνται στα ελαστικά, ενώ συγχρόνως, θα επεκτείνει και τη διάρκεια ζωής των ελαστικών.


Οι ερευνητές της Goodyear στο Κέντρο Καινοτομίας της εταιρείας ανακάλυψαν μέσα από τις δοκιμές τους ότι η χρησιμοποίηση λαδιού από φασόλι σόγιας στα ελαστικά, θα μπορούσε ενδεχομένως να αυξήσει τη ζωή του ελαστικού κατά 10% και να μειώσει τη χρήση των παραγώγων του πετρελαίου που χρησιμοποιούνται σε αυτά μέχρι και κατά επτά εκατομμύρια γαλόνια το χρόνο.

Επιπλέον, οι δοκιμές στις εγκαταστάσεις ελαστικών της Goodyear στο Lawton της Οκλαχόμα έδειξαν βελτιωμένες ικανότητες ανάμιξης κατά τη διαδικασία κατασκευής. Η εταιρεία διαπίστωσε ότι οι ενώσεις ελαστικού που δημιουργήθηκαν με το μείγμα λαδιού σόγιας αναμιγνύονταν ευκολότερα με το πυρίτιο που χρησιμοποιείται στην κατασκευή των ελαστικών. Αυτό το στοιχείο μπορεί να βελτιώσει την αποδοτικότητα των εγκαταστάσεων και να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας και τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου. O Jean-Claude Kihn, αρχιμηχανικός της Goodyear δήλωσε:

Η Goodyear έχει δεσμευτεί για τη φροντίδα του περιβάλλοντος και της ευρύτερη κοινότητας των πολιτών, και η χρήση του λαδιού φασολιού σόγιας είναι μια ακόμη απόδειξη ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να ολοκληρωθεί ο ίδιος στόχος. Το καταναλωτικό όφελος θα είναι μέσω της βελτιωμένης ζωής του πέλματος, η Goodyear θα κερδίζει με την αυξημένη αποδοτικότητας και την εξοικονόμηση ενέργειας και όλοι μαζί θα κερδίζουμε αφού θα υπάρχει και ένας θετικός αντίκτυπος στο περιβάλλον.

Τα πρωτότυπα ελαστικά που κατασκευάζονται τώρα στο Lawton θα αξιολογηθούν στα πεδία δοκιμών και πιστοποίησης της Goodyear στο San Angelo του Τέξας τους επόμενους μήνες. Εάν οι δείκτες αξιολόγησης παραμείνουν θετικοί, η Goodyear θεωρεί ότι οι καταναλωτές θα είναι σε θέση να αγοράζουν τα ελαστικά που θα κατασκευάζονται με λάδι φασολιών σόγιας από το 2015.

Η Ένωση Παραγωγών Φασολιού Σόγιας (USB) χρηματοδοτεί το πρόγραμμα της Goodyear με μια επιχορήγηση της τάξης των 500.000 δολαρίων για πάνω από δύο χρόνια. Η Goodyear θα παρουσιάσει ένα ελαστικό φτιαγμένο με λάδι φασολιών σόγιας στις 6-7 Αυγούστου στο ερευνητικό κέντρο της Ford Motor Company στο Dearborn του Μίσιγκαν, στα πλαίσια του προγράμματος υποστήριξης της USB. Ο Russ Carpenter, νέος πρόεδρος της επιτροπής Νέων Εφαρμογών της USB και αγρότης-παραγωγός φασολιών σόγιας από το Trumansburg της Νέας Υόρκης, δήλωσε από τη μεριά του:

Η Ένωση Παραγωγών Φασολιών Σόγιας συγχαίρει την Goodyear για τη δέσμευσή της προς αυτό τον τομέα» επισημαίνει «Η νέα αυτή ανακάλυψη νέων εφαρμογών για το λάδι φασολιών σόγιας επικυρώνει τη δέσμευσή μας για την προστασία του περιβάλλοντος, καλλιεργώντας ένα ανανεώσιμο προϊόν που θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα και θα αποτελέσει ένα φυσικό εναλλακτικό υποκατάστατο για τις πετροχημικές λύσεις. Οι Αμερικανοί αγρότες φασολιών σόγιας και η USB είναι ιδιαίτερα συγκινημένοι που υποστηρίζουν την Goodyear σε αυτήν την προσπάθεια να παράσχει στους καταναλωτές οικονομικώς αποδοτικά, και φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα.

Η χρήση του λαδιού φασολιών σόγιας είναι ακριβώς μια από τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η Goodyear αυτήν την περίοδο για να αυξήσει τη χρήση των ανανεώσιμων πρώτων υλών της. Η Goodyear και η DuPont Industrial Biosciences συνεχίζουν να συνεργάζονται για να αναπτύξουν το BioIsoprene, μια επαναστατική εναλλακτική βιο-λύση για το ισοπρένιο που είναι βασισμένο στο πετρέλαιο. Το BioIsoprene μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή συνθετικού λάστιχου -που είναι στη συνέχεια μια εναλλακτική λύση για το φυσικό λάστιχο- και άλλα ελαστομερή υλικά. Η ανάπτυξη BioIsoprene θα βοηθήσει περαιτέρω τη μειώσει της εξάρτησης των ελαστικών και της βιομηχανίας του λάστιχου από τα βασισμένα στο πετρέλαιο προϊόντα.

Μια άλλη προσπάθεια που βρίσκεται σε εξέλιξη από την Goodyear για να μειώσει τα μη ανανεώσιμα καύσιμα είναι η Τεχνολογία Συντήρησης Αέρα της Goodyear (AMT). Η AMT θα βοηθήσει στο να επιτρέψει στα ελαστικά να παραμένουν φουσκωμένα στη βέλτιστη πίεσή τους –χωρίς την ανάγκη για κάποια εξωτερική αντλία ή ηλεκτρονικό μέσο. Όλα τα εξαρτήματα του συστήματος AMT θα περιλαμβάνονται στο εσωτερικό του ελαστικού. Τα πιθανά οφέλη ενός τέτοιου συστήματος περιλαμβάνουν τη βελτιωμένη οικονομία καυσίμων, τις μειωμένες εκπομπές ρύπων, τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των ελαστικών, την αυξημένη ασφάλεια και την απόδοση.

[Πηγή: Goodyear ]