Το ατύχημα που συνέβη στην εκκίνηση του αγώνα του Spa φούντωσε τις φήμες περί κλειστού cockpit των μονοθεσίων, μια ιδέα που ξεκίνησε μετά τον τραυματισμό του Massa στο Ουγγρικό GP το 2009, τον θάνατο του Henry Surtees, ο οποίος σκοτώθηκε όταν ήρθε στο κεφάλι του ένας τροχός ενός άλλου μονοθέσιου στο πρωτάθλημα της F2, αλλά και τον θάνατο του Dan Wheldon.

Η FIA ήδη ψάχνει τρόπους για να μειωθούν τα ατυχήματα στα cockpit και ήδη έχει κάνει τις πρώτες δοκιμές με καλύπτρες μαχητικών αεροσκαφών αλλά και με roll-bars. Είναι αρκετά πιθανό από το 2014 κιόλας, η F1 να έχει μονοθέσια με κλειστό cockpit. Αρκετοί έχουνε σταθεί θετικά σε μια τέτοια πρόταση και αρκετοί είναι απέναντι.

Θετικός είναι ο τεχνικός διευθυντής την McLaren, Paddy Lowe, ο οποίος σε δηλώσεις του έχει αναφέρει ότι μια τέτοια αλλαγή, πρέπει να εφαρμοστεί το 2014. H McLaren έχει ήδη ξεκινήσει τις προετοιμασίες εδώ περίπου και έναν ένα χρόνο, χαρακτηρίζοντας την κίνηση αυτή, αναπόφευκτη, αφού είναι ένα μεγάλο κενό ασφαλείας.

Μέχρι σήμερα έχουμε δει πολλά τέτοια ατυχήματα με αρκετούς οδηγούς να στέκονται τυχεροί, αλλά κάποια στιγμή, κάποιος θα είναι αυτός που δεν θα είναι τόσο τυχερός. Ο Lowe δήλωσε ότι η η πρόταση περί θόλου πάνω από το cockpit έχει εγκαταλειφθεί και πλέον η FIA και οι ομάδες έχουνε στραφεί σε έναν κλωβό ασφαλείας πάνω από το κεφάλι του οδηγού. Ο κλωβός θα μειώνει όσο γίνεται λιγότερο την ορατότητα των οδηγών, με τις κολώνες στήριξης να έχουν όσο το δυνατόν μικρότερο μέγεθος.

[Πηγή: GMM | Rendering Photos: Iacoski]