Η Holden είναι μια εταιρία που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή στην Ελλάδα, καθώς τα μοντέλα της πωλούνται μόνο στην αγορά της Αυστραλίας. Πρόκειται για μια εταιρία με Ιστορία που ξεκινάει από το 1856, όταν ιδρύθηκε ως εταιρία που παρήγαγε και πουλούσε σέλλες για άλογα, ενώ από το 1908 κιόλας άλλαξε προσανατολισμό και αναδιοργανώθηκε ως αυτοκινητοβιομηχανία. Το 1931 ενώθηκε με το GM Group και μετονομάστηκε σε General Motors-Holden’s Ltd. Το 1998 μετονομάστηκε ξανά σε Holden Ltd, και από το 2005 έως σήμερα ακούει απλά στο όνομα Holden. Αν δε ξέρεις κανένα μοντέλο της εταιρίας, σίγουρα θα ξέρεις το Pontiac G8, το οποίο πρόκειται ουσιαστικά για το Holden Commodore, το οποίο βρέθηκε στη Βόρεια Αμερική το 2008, καθώς και το Vauxhall VXR8 που πωλείτε στην Αγγλία από το 2007. Στη Μέση Ανατολή το είδαμε από το 1998 ως Chevrolet Lumina, και στη Βραζιλία ως Chevrolet Omega. Εκτός από το Commodore, είδαμε από το 1997 το Statesman ως Chevrolet Caprice, αλλά και ως Daewoo Statesman στη Κορέα, το οποίο από το 2008 μετονομάστηκε σε Daewoo Veritas. Όπως καταλαβαίνεις λοιπόν, ακόμα και αν δεν ξέρεις τίποτα για την εταιρία, ξέρεις αρκετά για τα μοντέλα της, λόγω της αναδιοργάνωσης του GM Group σε μια προσπάθεια αποφυγής της χρεοκοπίας.


Τώρα θα αναρωτιέσαι γιατί στα λέω όλα αυτά, και με το δίκιο σου, αλλά όλες σου οι ερωτήσεις θα απαντηθούν σύντομα, αρκεί να συνεχίσεις να διαβάζεις παρακάτω. Η Holden μας πρόσφερε τέσσερα μοντέλα για δοκιμή από μία εβδομάδα το κάθε ένα, στους δρόμους της μακρινής, αλλά τόσο μαγευτικής Αυστραλίας. Δε μπορούσαμε παρά δε δεχτούμε αυτή τη πρόσκληση και συνάμα πρόκληση, αφού κανένα άλλο μέσο δεν είχε δοκιμάσει μέχρι σήμερα τα μοντέλα της εταιρίας. Φυσικά όλα τα μοντέλα ήταν δεξιοτίμονα, αφού στην Αυστραλία οδηγούν… ανάποδα! Οι δοκιμές μας άρχισαν με ένα ασημί Holden Barina sedan, στην Ελλάδα πωλείται ως Chevrolet Aveo Sedan, που μας παραδόθηκε μια Πέμπτη πρωί στο λιμάνι της Μελβούρνης, στα Headquarters της Holden.

Ας δούμε όμως πρώτα μερικά πράγματα για το μοντέλο της δοκιμής, πριν προχωρήσουμε στο ψητό, τις εντυπώσεις που μας άφησε! Το Barina sedan βγήκε από τη παραγωγή στις αρχές του 2012 για να συμπληρώσει την οικογένεια Barina δίπλα στο hatch αδερφάκι του. Το έχεις ακούσει να κυκλοφορεί και ως Chevrolet Aveo στην αγορά της Βορείου Αμερικής και Ευρώπης αλλά και ως Suzuki Swift+ στην αγορά του Καναδά. Οι κύριοι ανταγωνιστές του sedan μοντέλου στην αγορά της Αυστραλίας είναι τα Ford Fiesta LX sedan, Hyundai Accent Active sedan και το Kia Rio Si sedan. Για τη κατηγορία του, ο εξοπλισμός του είναι αρκετά πλούσιος και η τιμή του ιδιαίτερα δελεαστική. Στα ίδια υψηλά επίπεδα κρατιούνται επίσης τόσο οι επιδώσεις του, όσο και η ασφάλεια που παρέχει στους επιβάτες, αφού έχει πέντε αστέρια στο ANCAP. Σύμφωνα με την εταιρία, το ίδιο άριστα τα πηγαίνει και στην κατανάλωση με μόλις 6.8 λίτρα για κάθε 100Km που διανύει, ενώ είναι και φιλικό προς το περιβάλλον με μόλις 162 G/Km ρύπων. Είναι διαθέσιμο σε τέσσερις βασικές εκδόσεις, Hatch και Sedan, με 6-τάχυτο αυτόματο και 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο αντίστοιχα.

Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας για μια εβδομάδα το Holden Barina Sedan με το 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Αφού ξεπεράστηκαν τα πρώτα μικρά ‘προβλήματα’, αφού έπρεπε να συνηθίσω να οδηγώ ‘ανάποδα’ και χωρίς πλοηγό σε μια πόλη που δεν ήξερα, ξεχύθηκα στους δρόμους -και όχι μόνο- για μια όσο πιο εκτενή δοκιμή μπορούσα να κάνω μέσα σε εφτά ημέρες! Στις εφτά αυτές ημέρες διάνυσα περισσότερα από 1000 χιλιόμετρα, ώστε να μπορέσω να έχω μια αρκετά σφαιρική άποψη για τη συνολική εικόνα, απόδοση και συμπεριφορά του αυτοκινήτου, πριν γράψω τις γραμμές που διαβάζεις τώρα! Ας τα δούμε λοιπόν αναλυτικά και με λεπτομέρεια.

Στα συν

  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Ασφάλεια
  • Άνεση
  • Τιμή

Στα μείον

  • Σχέσεις κιβωτίου
  • Φρένα

Κινητήρας

Το Barina φοράει έναν 16-βάλβιδο, 4-κύλινδρο κινητήρα 1.6 λίτρων, που το φέρνει στη κορυφή της κατηγορίας του αφού αποδίδει 155 Nm ροπής και δύναμη 115 ίππων. Η δύναμη αυτή μεταφέρεται στους τροχούς μέσω είτε ενός 6-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου ή ενός 5-τάχυτου χειροκίνητου κιβώτιο. Ο κινητήρας είναι εντελώς αθόρυβος με αποτέλεσμα να αναρωτιέσαι αν το αυτοκίνητο είναι σβηστό ή όχι όταν περιμένεις να ανάψει το πράσινο για να φύγεις. Παρ’ολα αυτά, ο κινητήρας έχει μια ζωντάνια που κάνει την οδήγηση μέσα στη πόλη ιδιαίτερα άνετη, προσφέροντας ικανοποιητική δύναμη όταν χρειάζεται, αλλά και τα μακρινά ταξίδια στην εθνική εύκολα και ξεκούραστα χωρίς να αγκομαχεί. Η κατανάλωσή του είναι πολύ κοντά σε αυτή που δίνει η Holden, αλλά δε θα σου πω περισσότερα γιατί τότε θα αναγκαστώ να σου πω ότι η τιμή της βενζίνης στην Αυστραλία είναι $1.3/λίτρο… ουψ… το είπα! Όπως καταλαβαίνεις η τιμή αυτή μου επέτρεψε να κάνω δύο μακρινά ταξίδια εκτός πόλης αλλά και πάρα πολλές δοκιμές εντός πόλης. Τα test drives στην Ελλάδα μας στοιχίζουν τα διπλάσια, οπότε μιας και μου δόθηκε αυτή η ευκαιρία, την εκμεταλλεύτηκα στο έπακρο. Μη ξεχνάς ότι τις βενζίνες για τα test drives τις πληρώνουμε από τη τσέπη μας, αφού θεωρούμε ότι πρέπει να είμαστε όσο το δυνατό πιο ανεξάρτητοι ώστε να είμαστε όσο το δυνατό πιο αντικειμενικοί. Επιστροφή στις εντυπώσεις μου και από το κινητήρα δεν είχα κανένα παράπονο, δεν ισχύει όμως το ίδιο για το κιβώτιο ταχυτήτων. Στην αρχή νόμιζα ότι έφταιγε το γεγονός ότι αλλάζω ταχύτητες με το αριστερό χέρι, όμως στη πορεία κατάλαβα ότι δεν είμαι εγώ ο κουλός, αλλά αυτό δε κουμπώνει εύκολα τις ταχύτητες. Αυτό μου άφησε μια πικρή γεύση δυστυχώς από το μοντέλο! Απ’οτι παρατήρησα η Holden προσανατολίζεται περισσότερο στα αυτόματα / σειριακά κιβώτια στα τελευταία μοντέλα της και ίσως και τα σχόλια που έχει λάβει για τα χειροκίνητα της να οδήγησαν στην επιλογή αυτή.

Ασφάλεια

Το Barina θεωρείτε ένα από τα πιο ασφαλή μοντέλα της κατηγορίας του, αφού εκτός από τα ηλεκτρονικά καλούδια που το συνοδεύουν για την υποβοήθηση του οδηγού όπως ABS, BA, EBD, ESC, και TCS, έχει standard έξι αερόσακους και έχει αποσπάσει πέντε αστέρια στο ANCAP. Δεν έχω πολλά να γράψω εδώ, αφού πρακτικά δε του λείπει τίποτα και είναι παραπάνω από ικανοποιητικό σε αυτό το τομέα. Η Holden έκανα εξαιρετική δουλειά σε αυτό το κομμάτι.

Ζάντες / Αναρτήσεις / Φρένα

Το μοντέλο φοράει 15άρες ζάντες αλουμινίου, με 195/65 λάστιχα, ενώ οι αναρτήσεις του αποτελούνται από McPherson γόνατα εμπρός και torsion beam πίσω. Η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι ικανοποιητική και δεν με άφησε παραπονεμένο στις στροφές. Δεν ισχύει όμως το ίδιο για τα φρένα. Το Barina φοράει αεριζόμενους δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω και το μόνο που έχω να πω γι αυτό το σημείο είναι ότι απλά το αυτοκίνητο… δε φρενάρει. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα φρένα του δε τα λες “άγκυρες” θέλει προσοχή για να συνηθίσεις τη συμπεριφορά τους. Από τη πρώτη στιγμή μου άφησαν μια μεγάλη απογοήτευση που δεν έφυγε μέχρι τη στιγμή που το παρέδωσα πίσω στη Holden για να πάρω το δεύτερο αυτοκίνητο δοκιμής. Ευτυχώς είναι κάτι που βελτιώνεται με σχετικά μικρό κόστος, αν και δε νομίζω το target group του συγκεκριμένου μοντέλου να έχει τη βελτίωση κατά νου όταν σκέφτεται την αγορά ενός Barina.

Εσωτερικό

Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς μπαίνοντας στο Barina είναι σίγουρα ο ιδιαίτερος πίνακας οργάνων του. Παρ’ότι αρκετά λιτός, δε του λείπει τίποτα και η μοντέρνα σχεδίασή του δίνει μια φουτουριστική νότα στην εμπειρία της οδήγησης του μοντέλου. Ευχάριστη προσθήκη αποτελεί το shifter που ανάβει όταν πρέπει να αλλάξεις ταχύτητα. Το cruize control είναι ιδιαίτερα βολικό και καίρια τοποθετημένο, ενώ το ενσωματωμένο Bluetooth στο ηχοσύστημα είναι εύκολο στη χρήση και άκρως απαραίτητο σε μια χώρα που μπορείς να πάρεις κλήση ακόμα και αν σε δουν να κοιτάζεις το κινητό σου! Αίσθηση προκαλεί δυστυχώς η απουσία πλοηγού, αλλά μάλλον ζητάω πολλά από μοντέλο της κατηγορίας. Το εσωτερικό είναι πάρα πολύ άνετο, και οι αποθηκευτικοί χώροι αρκετοί μέσα στη καμπίνα. Η ποιότητα είναι σε αρκετά υψηλά επίπεδα για τη τιμή και τη κατηγορία. Το πορτ παγκάζ, ενώ δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο, είναι αρκετά ευρύχωρο και άνετο για πολλές σακούλες με ψώνια, αλλά και βαλίτσες για ταξίδια. Αυτό μεταφράζεται σε 502 λίτρα για τη Sedan έκδοση της δοκιμής.

Επίλογος

Σε γενικές γραμμές είναι ένα άνετο, αρκετά δυνατό μοντέλο, και τα μόνα αδύναμα σημεία που μπόρεσα να βρω όντας ιδιαίτερα απαιτητικός είναι το κιβώτιο και τα φρένα. Αν είσαι στην Αυστραλία και θέλεις να το κάνεις δικό σου, η τιμή του είναι ιδιαίτερα ελκυστική, αφού για τις τέσσερις εκδόσεις, οι τιμές είναι:

  • Για το Holden Barina Hatch με 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο: $15,990
  • Για το Holden Barina Hatch με 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο: $17,990
  • Για το Holden Barina Sedan με 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο: $16,490
  • Για το Holden Barina Sedan με 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο: $18,490

Τις επόμενες μέρες θα ακολουθήσουν τρία ακόμη άρθρα από ισάριθμα αυτοκίνητα τα οποία κάναμε test drive για μια εβδομάδα το καθένα στην Αυστραλία. Ένα Cruze hatch SRiV 1.4L turbo, ένα Captiva 7 LX 3L, καθώς και ένα Berlina Sportwagon LPG, με τη σειρά που τα δοκιμάσαμε. Το Barina ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε στην Μελβούρνη και παρά τις όποιες μικρές δυσκολίες (τιμόνι στα δεξιά, έλλειψη navigation κτλ) δεν μας έκανε τη ζωή καθόλου δύσκολη και είναι μια άριστη επιλογή τόσο για εντός όσο και εκτός πόλης. Σε αυτό το σημείο θέλουμε να ευχαριστήσουμε τη Holden που θεώρησε το AutoBlog.gr ένα διεθνώς αναγνωρισμένο site αυτοκινήτου και μας παραχώρησε το αυτοκίνητο της δοκιμής δίχως δεύτερη σκέψη.